Życzenia dla opozycji w Sejmie
Składam serdeczne życzenia posłom Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej, którzy protestują przeciwko pisowskiemu zamachowi sejmowemu, pozostając w sali plenarnej na święta.
Są tam w imieniu i zamiast tych, którzy do ich protestu dołączyć się nie mogą, a mają podobne zdanie o poczynaniach obecnej władzy. Posłom PO i Nowoczesnej należy się uznanie za słuszny akt obywatelskiego nieposłuszeństwa.
Propaganda pisowska próbuje ich zdyskredytować. Porównuje ich do obrońców Leppera. Czy to nie z Lepperem współpracował Kaczyński?
Propaganda PiS zrównuje posłów Samoobrony, broniących Leppera, któremu groziło odebranie immunitetu, z posłami dzisiejszej PO i Nowoczesnej, broniącymi praworządności ostentacyjnie łamanej przez PiS. Tam chodziło o prywatę, tu chodzi o konstytucję.
Propaganda PiS atakuje grudniowe protesty obywatelskie pod Sejmem, a milczy o blokadzie Sejmu przez Piotra Dudę, szefa obecnej Solidarności. PiS wtedy nie protestował, tylko dziękował Dudzie.
Za rządów PO-PSL marsze i wiece pisowskie odbywały się bez przeszkód, choć często zamieniały się w seanse nienawiści przeciwko ówczesnym rządzącym.
Dziś Kaczyński i jego ministrowie grożą karami uczestnikom pokojowych protestów obywatelskich w słusznej sprawie. Pokojowe obywatelskie nieposłuszeństwo jest całkowicie dopuszczalne, jeśli władza łamie prawo. To jest broń bezbronnych.
Łamię się symbolicznie opłatkiem z posłami opozycji w sali plenarnej Sejmu. Dziękuję Wam za budujący przykład, że nie jest Wam obojętne, co dzieje się z Polską pod obecnymi rządami. Nieważne, ile procent poparcia mają oni, a ile Wy. Ważne, że w tym sporze macie rację.
Komentarze
Przylaczam sie do zyczen dla protestujacych poslow. Przy moim wigilijnym stole puste miejsce bedziie przeznaczone dla kogos z nich.
Skladam tez zyczenia rzadzacemu PiS-owi. Niech w koncu przestana zachowywac sie jak partia opozycyjna i niech zaczna troszczyc sie o dobro kraju i wszystkich (bez wyjatku) jego mieszkancow.
Dołączam się do życzeń
Przyłączam się !
Popieram to działanie !
Krzepiące słowa. Dziękuję za nie.
Dołączam się do życzeń.
Nigdy nie sympatyzowałem z Lepperem, ale on został przecież pomówiony przez szajkę Kaczyńskiego , nie była to więc prywata – chyba że miłościwie dzisiaj nam panującego, poza tym całkowicie zgadzam i solidaryzuję z Panem Posłami stojącymi na wysokości zadania. pozdrawiam świątecznie
Drodzy protestujący w Sejmie, Wy, to my! Miliony obywateli Polski!
Kaczyński usiłuje zakneblować opozycję i odciąć niezależne media, abyśmy my, obywatele nie dowiadywali się, co kolesie kombinują, tzn. widocznie uznali, że bez ukrycia swych faktycznych działań przed obywatelami nie mają szans na utrzymanie władzy.
Jeśli nie przystąpią do kontynuacji procedury uchwalania budżetu, tj. do debaty, składania wniosków formalnych i przejrzystego głosowania, to tylko potwierdzą wyżej określone intencje. Atak PiSu i ich rządowej TV na protestujących posłów jest atakiem na nas wszystkich. Niezależnie od naszych sympatii politycznych!
.
Happy winter solstice to all
i niech tam dobra Bozia sprawi
by Bismarcki i Churchille sie
myliły…
.
~
Przylaczam sie do zyczen i dziekuje poslom opozycji za podtrzymywanie nas na duchu.
Szanowny Panie Redaktorze, wraz z zona dolaczamy sie do Pana zyczen z calego serca. Panstwo Poslowie, gratulujemy Wam odwagi, samozaparcia w walce o sluszna sprawe, podziwiamy Wasza postawe. Jestesmy z Was dumni.
***
Panie redaktorze, bardzo Pana prosze o przekazenie Paniom i Panom Poslom naszej propozycji. Oferujemy jednej z osob uczetniczacych w protescie sejmowym tygodniowy pobyt u nas, polaczony ze zwiedzaniem naszego stanu, mieszkamy w Adelaide, w South Australia. Jesli ktorakolwiek z tych osob odwiedzilaby Australie, zapraszamy do nas serdecznie, z checia podejmiemy sie roli gospodarza i przewodnika.
Dziękuję protestującym posłom ponieważ czynią to, abym nie musiał wstydzić się kraju, w którym żyje. Nie chce, aby świat oglądał we wszystkich serwisach jak jakieś prymitywy każą spadać moim przedstawicielom, aby sprytnie, na boczku, z radością kiwajac oponentów uchwalić jedna z najważniejszych dla obywateli ustaw! Oni w moim imieniu mówią tym infantylnym zagrywkom „nie”. Życzę im, aby ich poświęcenie nie poszło na marne, bo państwo psuje nie tylko zle prawo, ale również zły przykład zachowań elity władzy. Powielany jest potem jako właściwy, bo skuteczny w urzędach, szkolnych ławkach, rodzinach i na podworkach. Nie chce tego, a oni tam w sejmie, swoją postawa, się za mną wstawiaja.
dolaczam sie do zyczen,wszystkiego najlepszego kochani jestescie moimi bohaterami,trzymam kciuki!
Dolaczam sie do zyczen Wszystkiego Najlepszego, my na zewnarz jestesmy z Wami !
Wystarczylo pojsc na wybory, aby nie bylo tej sytuacji. Tzw „opozycja” jest bardzo „cienka” i nie widze nikogo z charyzma ktory potrafilby pociagnac za soba tzw „masy”.
Jestem z Wami 🙂
Choć to tzw.opozycja to nadal myślimy katolicy jako opcja polityczna po obaleniu tzw.komuny. Światopoglądowo opozycja nie różni się od rządzących pod logiem PiS ale podpadła KK skalą klęcznikowania i nie uzyskała namaszczenia lokalnego proboszcza. W przypadku przynależności partyjnej katolików możemy mówić jak o strojach kiboli choć z tego się wyrasta.Opozycja to nie jest wyparcie się religii o czym świadczy skal tzw. klauzuli sumienia odbierająca lojalność wobec państwa na szczeblach władzy.I domaganie się opłatka i karpia jako potwierdzenie istnienia pępowiny od czasu chrztu narzuconego środowiskowo. Nawet w warunkach okupacji Sejmu na złość innym katolikom ale teraz przy władzy kosztem protestujących. Tak sobie myślę,że tzw.opozycja nie ma oparcia w konstytucji i wypacza wyroki boskie bo wszelka władza od Boga pochodzi,którą należy przyjąć z pokorą.Przynajmniej do czasu skutków chrztu ale można zrobić krok wystąpienia z kościoła aby realizować sprawiedliwe państwo świeckie.Piotrowicz nie zrobił tego w stanie wojennym i przypomina prokuratora z Gogola.
Dołanczam sie do życzeń do Opozycji, życzę wytrwalości, oraz życzę Szanownej Opozycji, żeby doszła do porozumienia, zaczęla mówić wspólnym jezykiem, nie tylko antypisowskim, żeby zaczęła wspólprace w każdej dziedzinie, żeby wspólnie wypracowała program, który przyciagnie 81% wyborców.
Pełne uznanie dla posłów opozycji, ale płacą oni, i my wszyscy, za grzech zaniechania z zeszłego roku, gdy blisko połowa wyborców nie poszła do urn.
I ja też z szacunkiem i podziwem przyłączam się do życzeń.
Kard. Kazimierz Nycz potepil protestujacych za to, ze nie przerwali swojego protestu na czas swiat, ze ich decyzja pozostania w sejmie jest „w jakims sensie przeciwko tym swietom”.
Nie jestem ksiedzem, ale pamietam z Biblii sprawe Heroda. Swieta rodzina musiala przerwac stan zachwytu nowym czlonkiem rodziny i podjela konkretne dzialania w celu ratowania rodziny.
Obecny protest opozycji sejmowej zostal podjety m.in. dla dobra metropolity warszawskiego, bo najwiekszym przegranym czasow rzadow PiS bedzie Kosciol.
Oby mieli siłę
@Pan Red. Szostkiewicz
„Propaganda PiS zrównuje posłów Samoobrony, broniących Leppera, któremu groziło odebranie immunitetu, z posłami dzisiejszej PO i Nowoczesnej, broniącymi praworządności ostentacyjnie łamanej przez PiS. Tam chodziło o prywatę, tu chodzi o konstytucję.”
Propaganda PS-u wie, co robi. Dla tych, do których się zwraca, takie „głupstwa”, ja konstytucja czy praworzadność, są niezauważalne. Co innego walczyc o miedze i kase – to jest powód właściwy do protestu
Skoro już nawet w miare rozsądny, jak się wydawało, kardynał Nycz zwrócił się przeciwko opozycji, to sorry, ale ja przestaje mieć cokolwiek wspólnego z polskim kościołem. Od razu zaznaczam – jak byłam, tak i pozostaje osoba religijną, a nawet członkiem Koscioła powszechnego. Natomiast ten skarlały kościół, prymitywny intelektualnie i moralnie, powinien zostać radykalnie przewietrzony.
Obecna postawa katolików w Polsce wyklucza możliwości urodzenia in vitro kolejnych Jezusów zbawców bo obowiązuje szlaban dla uchodżców. A narodziny nastąpiły w drodze.Tak sobie myślę,że obecnie Jezusa nie wpuszczą pod postacią uchodzcy bo Ci śmierdzą i są chorzy jak sugeruje Kaczyński.Nawet polscy bezdomni nie są wpuszczani na salony biskupów i do domów choć puste miejsce przy stole rzekomo czeka. Tak sobie myślę,ze puste miejsce przy stole w siermiężnym katolicyzmie to taki gest Kozakiewicza.Alleluja ! i do przodu jak mawia Rydzyk wystarczą dworce i stadiony.Statystycznie biorąc uchodzców i bezdomnych jest mniej niż pustych krzeseł w domach prawdziwych katolików.Co jest grane ? Bez klasy.
„Nasze dielo prawe, i my pobiedim”. Ironia historii jest, ze obie strony posluguja sie cytatami supermordercy ludzi i wolnosci (Kaczynski: To my mamy racje, i nasze bedzie zwyciestwo).
Zeby nie bylo, ze stoje sobie z boku, i robie jaja ze wszystkiego: oczywiscie popieram protest, i mam nadzieje, ze jakies dobre skutki tego beda, jednak dluga droga przed nami, dla mnie za dluga.
Dla mnie najwiekszym rozczarowaniem jest, jak cienka i pozorna okazala sie warstewka cywilizacyjnej europejskosci, wyksztalcenia, zwyklego zdrowego rozsadku i przyzwoitosci u milionow Polakow, ktora pierwsza polegla w konfrontacji z korzysciami materialnymi i ciemnymi, najgorszymi polsko – ludzkimi cechami , jakie z zadziwiajaca latwoscia wyciagnal na wierzch ten nowy katobolszewizm.
anur „pamietam z Biblii sprawe Heroda. Swieta rodzina …. podjela konkretne dzialania w celu ratowania rodziny”.
Herod był wybitnym politykiem, przyjaźnił się z Pompejuszem i Antoniuszem, miał status sprzymierzeńca Rzymu, ale Żydzi tyle razy próbowali go zabić, że na starość oszalał.
Istnieje długa lista spraw, które mnie różnią od zwolenników PIS. Natomiast od zwolenników PO i Nowoczesnej różni mnie pogląd na stan państwa i społeczeństwa. Słowem, jako zwolennik koncepcji liberalnej jestem krytyczny, wobec dokonań poprzednich rządów. Krytyczny jestem także wobec dokonań elity społecznej i jej stosunku do samego społeczeństwa. Widzę nie tylko ogromną przepaść pomiędzy zwolennikami różnych opcji politycznych, ale także różnice w poziomie życia i szansach na przyszłość, poszczególnych członków społeczeństwa. Zgadzam się natomiast z poglądem księdza biskupa Tadeusza Pieronka, że nie można dopuścić do sytuacji samowładztwa lub jedynowładztwa. I tutaj popieram postulaty ograniczenia władzy większości parlamentarnej PiS, poprzez przywrócenie kontroli konstytucyjnej. Uważam, że w wielu ważnych sprawach w których PiS radykalnie zmienił kierunek funkcjonowania państwa i gospodarki, oraz różnych instytucji społecznych w gruncie rzeczy wymagany był konsensus społeczny i polityczny. Tradycje i instytucje, które powinny budować taki konsensus jak dotąd nie funkcjonowały w Polsce. Wynika to z faktu, że sama transformacja gospodarcza i ustrojowa została narzucona społeczeństwu w dużej mierze z wykorzystaniem elementów rządów autorytarnych, tj. biurokracji, braku odpowiedzialności materialnej władz, swoistym parasolem ochronny sądownictwa nad arbitralnością władzy i siłą biurokracji w Polsce. Interesy społeczne, publiczne, prywatne, gospodarcze nie są nie tylko należycie uzgadniane, ale nie są w ogóle uzgadniane z uwagi na to, że jedna ze stron ewentualnego sporu w praktyce nie ma dostępu do profesjonalnej reprezentacji prawnej. Tak więc i tutaj w sferze uzgadniania różnych potrzeb i interesów, publicznych i prywatnych, egzekucji praw nie ma możliwości wypracowywania konsensusu. Jedna strona jest tak silna, że dyktuje warunki, a stronie słabszej zostają narzędzia roszczeniowe, które są podglebiem dla narodowych i autorytarnych ruchów społecznych i politycznych. Tutaj też adresuje swoje usługi kościół katolicki, który jest strażnikiem narodowego interesu materialnego i duchowego etno polaków, katolików. W tej grze politycznej nurty liberalne nie mają szans na wygraną. Warto więc zawsze pamiętać o tym, żeby dbać o jakość opozycji, wówczas gdy potrzebuje ona naszego społecznego poparcia. Wybór PO i Nowoczesnej nie może być bezwarunkowy. Nie może opierać się na stosowaniu socjotechniki w której ci którzy słuchają swoich autorytetów i mediów mówią i opisują rzeczywistość tylko pod kontem walki politycznej. Potrzebna jest głębsza refleksja nad jakością naszego państwa, społeczeństwa, systemem politycznym, praworządnością. Potrzebna jest refleksja nad tym, czy faktycznie jest tak że tylko PiS nam wolność zabiera. A nawet czy wolność nie była w Polsce przez ostatnie 27 lat gorzkim pustosłowiem, które skłoniło do wyjazdu na stałe z Polski 2,5 mln. Polaków z powodów nie tylko ekonomicznych, ale też generalnie jakości życia w Polsce.
Kolejna wypowiedz polskiego biskupa, ktora potwierdza tezy prof. Wierzbickiego (poprzedni artykul Gospodarza). Abp Henryk Hosner stwierdzil, ze „oddzielenie kosciola od panstwa nie jest zgodne z polskim etosem”.
Moim zdaniem duszpasterze powinni ksztaltowac sumienia wiernych, a nie ich poglady polityczne. Tylko w jednym przypadku mozna z ambony mowic o polityce – kiedy nalezy stanac w obronie narodu przed zakusami wladzy autorytarnej.
Ja również przyłączam się do życzeń. Jestem z Państwem, Panie i Panowie posłowie!
@Kalina
Do tych, do których obecna ekipa kieruje swoją propagandę, opozycja też może stworzyć angażującą narrację. Weźmy przykładowo takich mieszkańców wsi z tzw. Polski B. To Konstytucja RP skutecznie broni ich interesów (a do 19.12 także Trybunał pod kierownictwem prof. Rzeplińskiego). Czy pisowska ustawa o ziemi im nie zagraża? Czy deforma edukacyjna nie pogorszy perspektyw dzieci z prowincji? A jeśli obecnej ekipie przyjdzie na myśl wywlaszczyć bez odszkodowania (albo ze śmiesznie niskim) mieszkańców terenów wiejskich pod byle pretekstem? Tylko Konstytucja skutecznie może obronić ich interesy. Wcześniej uczynić to mógł także Trybunał sędziego Rzeplińskiego, ale go już nie ma…
Obowiązkiem opozycji jest za to stworzenie skutecznego komunikatu także do tej szerokiej części społeczeństwa, mieszkanców prowincji, tzw. Polski B. Czego sobie i nam wszystkim życzę. Amen.
J.I.
@anur
🙂
Życzę posłom VIII kadencji Sejmu, którzy od wielu dni przebywają w sali posiedzeń plenarnych i będą do 11 stycznia 2017 r. protestować przeciwko obecnie rządzącym, aby nie dali się złamać i zastraszyć. Posłowie Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej reprezentują przecież wiele milionów wyborców, którzy mogą w najbliższych wyborach parlamentarnych pokazać swoją polityczną siłę i odsunąć partię zwaną „Prawo i Sprawiedliwość” od władzy na zawsze. Do Siego Roku 2017. Tak trzymać!
anur
25 grudnia o godz. 21:38
Kolejna wypowiedz polskiego biskupa, ktora potwierdza tezy prof. Wierzbickiego (poprzedni artykul Gospodarza). Abp Henryk Hosner stwierdzil, ze „oddzielenie kosciola od panstwa nie jest zgodne z polskim etosem”.
I tak wlasnie na poparcie slow abp tzw opozycja urzadza Wigilie w gmachu rzadowym.
Celebryci szczególnie politycy przebierają nogami aby zaistnieć przy okazji urodzin Jezusa Żyda,którego faktycznego pochodzenia nie jest w stanie potwierdzić nawet słynny polski IPN.Ale sugeruje przyjmować na wiarę przekazy podobnie jak z archiwami ub i sb w swoich zasobach.Wypada zapytać jakie globalne problemy zostały rozwiązane po narodzinach 24.12. roku pamiętnego. Można rzec, żadne bo po tej dacie tzw.cywilizowany świat traktował ludzkość jako ochrzczoną i nie chrzczoną czyli przedmiot nawróceń nawet przez duchownych z pomocą ognia i miecza.W ten sposób krzyżacy zakonnicy dokonali ludobójstwa Słowian.Potem wojny krzyżowe,ludobójstwo Indian w ramach odkrywania Ameryk,niewolnictwo,kolonie i grabież ludności kolonizowanej z pomocą misjonarzy,dwie wojny światowe w tym obozy koncentracyjne.Pracujące pełną parą krematoria obsługiwane przez ochrzczony personel nawet w okresie świat. Faktycznie Hoser ubolewa ,że opozycja nie nawiązuje do stalinizmu i przerywa święta same w sobie będące kultem.Tak sobie myślę czy świat byłby lepszy gdyby nie posługiwano się symbolami wywiedzionymi ze stajenki w celu ochrzczenia całej ludzkości.
@anur
Może być też tak jak z tym niemieckim pastorem. Nie upomniał się o Żydów, homoseksualistów, związkowców, komunistów itd. Aż przyszli po niego, a wtedy z kolei za nim nie miał się kto stawić. O tempora, o mores!
J.I.
@panjanek 6:50
Rozdzial kosciola i panstwa nie oznacza wcale, ze czlonkowie wladz panstwowych musza byc ateistami. Swiatopoglad kazdego czlowieka jest jego prywatna sprawa – nie mowiac o kultywowaniu tradycji w domu. Nawet w okresie stalinowskim, do ktorego nawiazuje abp Hosner, czlonkowie partii komunistycznej ubierali choinke, urzadzali wigilie i spiewali koledy.
@Janek Izdebski
25 grudnia o godz. 21:40
Przyznam, ze wychowano mnie w przekonaniu, ze Polska ostała się po 1945 roku dzięki chłopstwu, które nie dopuscilo do kolektywizacji ziemi. A wiec i dziś bylam pewna, ze wies się ruszy po ostatniej ustawie praktycznie uniemozliwiajacej rolnikowi dysponowanie swoja własnością. A tu kiszka. Trzeba się pogodzić z faktem, ze polskie spoleczenstwo zmienilo się bardzo i wies tez. Jak przemówić do tych ludzi – nie mam pojęcia.
jestem pełna uznania dla Tych, którzy protestują w naszym imieniu za praworządnością w Polsce Poświęcili swój rodzinny czas Świąt dla dobrej sprawy ogółu wszystkich Polaków, nawet tych, którzy teraz omamieni ideą chorych ludzi nie zdają sobie sprawę, jakie może to przynieść wkrótce tragiczne dla polski konsekwencje
@panjanek 6:50
Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, ze zorganizowanie wigilii przez opozycje protestujaca w sejmie jest potwierdzeniem wypowiedzi abpa Hosnera.
Dla mnie jest to sygnal mowiacy o powadze kryzysu parlamentarnego. Uczestnicy protestu uznali za konieczne to, by kontynuowac swoja akcje, chociaz tak bardzo chcieli spedzic swieta w gronie swoich najblizszych.
Chwala im za to!
@Kalina
Może jak się wspomni o realności grożby odcięcia funduszy UE dla rolnictwa, to wtedy chłopstwo zrozumie, że sprawa jest naprawdę poważna?
Może jeszcze przemówi do nich co innego: a mianowicie wsadzanie do więzień kolejnych działaczy PSL, bo co by nie mówić, to wieś cały czas PSL-em stoi.
Pozdrawiam Ciebie serdecznie.
J.I.
Popieram.
Nie zapominajmy też o Partii Razem i jednym z sensownych gości z tej formacji – Zandbergu.
Powtarzam raz jeszcze. Nie będzie żadnego pospolitego ruszenia za barwami KODu. Dopóki opozycję będą stanowiły partie hipokrytów (czyt. PO i Nowoczesnej) partia PiS będzie miała się bardzo dobrze. Pozdrawiam.
anur
26 grudnia o godz. 11:33
@panjanek 6:50
Rozdzial kosciola i panstwa nie oznacza wcale, ze czlonkowie wladz panstwowych musza byc ateistami. Swiatopoglad kazdego czlowieka jest jego prywatna sprawa – nie mowiac o kultywowaniu tradycji w domu. Nawet w okresie stalinowskim, do ktorego nawiazuje abp Hosner, czlonkowie partii komunistycznej ubierali choinke, urzadzali wigilie i spiewali koledy.
Wlasnie. To prywatna sprawa. Czy w okresie stalinowskim spiewano koledy w KC in na Rakowieckiej (wyobrazenia o Jezusie Malusienkim w KC i kazamatach to jest juz na granicy groteski)? Watpie, choc nie mam na to twardych dowodow. Nie bylem tam.
W niektorych domach, prywatnie, pewnie tak (choc tu klania sie Bareizm). Ale to byla zwykla obluda. Tak jak i teraz Wigilia antyklerykalow w urzedzie panstwowym.
Prywatnie moga nawet isc na kolanach na Jasna Gore, jesli jest to im potrzebne.
anur
26 grudnia o godz. 18:02
@panjanek 6:50
Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, ze zorganizowanie wigilii przez opozycje protestujaca w sejmie jest potwierdzeniem wypowiedzi abpa Hosnera.
Bowiem „oddzielenie kosciola od panstwa nie jest zgodne z polskim etosem”
Przyłączam się do życzeń
panjanek 12:17
Zgadzam sie z Toba, ze groteska jest bieganie do komunii z nienawiscia w sercu. Nazywam takich ludzi: praktykujacy a niewierzacy. Jest ich az za wielu w naszym kraju.
Ale to nie nam przyjdzie ich sadzic. Przy czym wiemy, ze niezbadane sa wyroki boskie i nawet jeden z lotrow na krzyzu zostal w ostatniej chwili zbawiony.
Na koniec pytanie retoryczne, czy bedziesz cicho siedzial, jak ktos bedzie Cie gwalcil? To tak a propos protestu poslow partii opozycyjnej.
panjanek 12:29
W nastepnym artykule Gospodarza przeczytasz, ze: „Kard. Nycz postapilby po chrzescijansku, gdyby podzielil sie oplatkiem z protestujacymi…”
Powiem wiecej, zachowal sie jak tchorz i jest mi za niego wstyd. Czy tak zachowuje sie dobry pasterz?