Nie chciały uczcić pamięci Doroty
PiS powtarza mantrę Kaczyńskiego: protesty kobiet to wielkie oszustwo i propaganda, bo legalna aborcja jest w Polsce dopuszczalna, gdy życie lub zdrowie ciężarnej jest zagrożone. Do kogo ta mowa?
Do betonowego elektoratu, aparatu partyjnego i władzy kościelnej, bo przecież nie do uczestników protestów po śmierci w szpitalu kolejnej kobiety, która padła ofiarą zaostrzenia ustawy aborcyjnej przez trybunał Przyłębskiej. Zdrowie i życie pani Doroty było zagrożone z powodu wadliwej ciąży.
Usunięcie przez trybunał Przyłębskiej opcji legalnej terminacji takich ciąż zmienia sytuację prawną kobiet takich jak pani Dorota. Nie dotyczy ich opcja, którą przywołuje PiS, tylko podlegają rygorom znowelizowanej ustawy. Ciężarna musi czekać, aż obumrze wadliwy płód, dopiero wtedy można ciążę terminować. Tylko że po drodze może się wdać śmiertelne zakażenie do organizmu matki. Stąd kolejna fala protestów przeciwko nowelizacji i oburzenie nieprawicowej części opinii publicznej nie tylko na trybunał, ale i ginekologów i położników powołujących się na nowelizację. Bo tak rozumiany legalizm może okazać się dla kobiet w sytuacji pani Doroty śmiercionośny.
Protesty mają przesłanie: legalizację terminacji ciąży, gdy tak zdecyduje kobieta, oraz zniesienie klauzuli sumienia, na którą powołują się ginekolodzy, odmawiając wykonania zabiegu z powodu swych antyaborcyjnych przekonań. Taka klauzula funkcjonuje w państwach demokratycznych, ale pod warunkiem, że w razie potrzeby zabieg może przeprowadzić inny ginekolog, najlepiej w tym samym szpitalu, a jeśli nie ma takiej możliwości, to w innym i niedaleko. W szpitalach publicznych nie istnieje zarazem coś takiego jak klauzula obejmująca cały wydział położniczy.
Uważam takie postawienie sprawy za dopuszczalne. Dramatyczny dla kobiet w potrzebie problem polega na tym, że u nas system tak nie działa. W niektórych miejscowościach Polski kobiety potrzebujące ratunku nie mają do dyspozycji alternatywnego zespołu ginekologicznego, kierującego się nie klauzulą sumienia, tylko kodeksem etyki lekarskiej nakazującym ratować życie. Bezpieczny system nie może stawiać kobiety ani lekarza przed dylematem: przysięga lekarska czy klauzula sumienia. Zmuszanie do takiego wyboru dodatkowo utrudnia sytuację kobiety potrzebującej ratunku. Cierpi fizycznie i psychiczne, boi się śmierci, boi się o męża czy partnera, o dzieci czekające na jej powrót, a musi czekać, aż wypełni się procedura.
Organizacje kobiece zwracają uwagę, że często chodzi tu o kobiety z niskim kapitałem społecznym. Nie mają pełnej informacji o przysługujących im prawach, pieniędzy ani znajomości. Ufają lekarzom, psychologom i kapelanom szpitalnym (często są wierzące i szukają pociechy duchowej). I to takie kobiety padają ofiarą braku dostępnej szybko i łatwo alternatywy. Ludzkie współczucie i obywatelskie protesty są więc uzasadnione. Nie wynikają z oszustwa i propagandy, ale z tragicznych faktów, do których Kaczyński się konkretnie nie odnosi.
Oczywiście, że protesty nabierają wymiaru politycznego, bo dotyczą prawa i systemu tworzonego przez polityków. Polityczność nie jest tu niczym negatywnym, bo ostatecznie potrzebne jest polityczne rozwiązanie problemu, czyli dopuszczenie legalnej i bezpiecznej aborcji. W państwie demokratycznym to norma. Aborcja dzieli społeczeństwa demokratyczne, to też fakt, i mądry prawodawca bierze go pod uwagę. Nie trzeba być wyznawcą tej czy innej religii, by być przeciwnikiem przerywania ciąży. Ale z drugiej strony można być człowiekiem wierzącym, a szanować prawo kobiety do wyboru. Współczesne społeczeństwa demokratyczne rozwiązują trudne emocjonalnie i etycznie, więc ostro kontrowersyjne problemy drogą rzetelnej debaty publicznej. Jej wyniki owocują przyjęciem takich czy innych ustaw.
W dzisiejszej Polsce zdecydowana większość pytanych o zdanie jest za głęboką zmianą prawa aborcyjnego. W marcu br. w badaniu IBRiS za liberalizacją opowiedziało się blisko 84 proc., w tym prawie 57 proc. za dopuszczalnością terminacji do 12. tygodnia i blisko 27 proc. za tzw. kompromisem aborcyjnym, który dopuszczał legalne usunięcie wadliwego płodu. Za obecnym prawnym stanem rzeczy było 11,5 proc., nie miało zdania tylko 4,5 proc. Tak więc protesty w obronie praw kobiet mają szerokie poparcie społeczne. Nie są tylko forsowaniem jakichś projektów przez wąskie grupy ideologiczne.
Nie zawsze większość ma rację i dojrzały polityk umie iść pod prąd, np. w kwestii kary śmierci, czyli nie ulegać prawnemu populizmowi. Takim politykiem nie jest premier Morawiecki. Jego sugestia, żeby przywrócić karę śmierci za najcięższe zbrodnie, nie spodobała się nawet w elektoracie PiS (26 proc. przeciw, badanie IBRiS 2023). Generalnie za było 38,7 proc., przeciw 54,1. Premier nie wyczuł (lub je zignorował) nastrojów, podobnie jak nie wyczuwa ich lub je ignoruje Kaczyński.
Kaczyński postawił na zaostrzenie prawa, bo spodziewał się, że to wzmocni pozycję pisowskiej prawicy w społeczeństwie i w kręgach kościelnych. Czyli upolitycznił na swój toporny sposób kwestię aborcji. Sam się teleportował do swojej urojonej rzeczywistości, a razem z nim jego partia, bo już wcale niekoniecznie cały jego elektorat. Szczególnie przykry był widok posłanek prawicy, które nie miały odwagi wstać z sejmowych foteli, by uczcić minutą milczenia panią Dorotę, ofiarę systemu stworzonego z ich przyzwoleniem. Bardziej przyzwoici okazali się mieszkańcy Nowego Targu, którzy na znak pamięci zebrali się pod szpitalem, gdzie zmarła Dorota.
Komentarze
Szkoda słów i czasu na poszczególne przypadki ofiar rządzących pseudopolityków. Mielenie czegoś co jest oczywiste ma swoje granice. To tak jakby ktoś siadł i beczał a łzy ciekły mu po brodzie ale nic nie robił oprócz tego. Już teraz opozycja powinna mieć swoją wewnętrzna komisje do spraw przestepstw tych pisowych kanalii. Już teraz powinny być przygotowane akty oskarżenia, świadkowie, dokumenty i wszystko inne czego potrzeba w takich sprawach. Zawodowe płaczki to widok nie tyle smutny co śmieszny.
Likwidacja klauzuli sumienia? Taki jest postulat kobiet? Których, bo nie wierzę?
Prawo aborcyjne ustanowiono w 1993 roku. Kto wtedy rządził? SLD i PSL. Kto odpowiada za tak obowiązujące prawo. SLD i PSL, których posłowie najgłośniej krzyczą, jak złe jest to prawo. Paranoja? Amnezja grupowa?
Na temat śmierci p.Doroty,a i jej poprzedniczek (następczynie też będą) napisano już chyba wszystko.Co na to PiS, widzieliśmy w Sejmie.Przy okazji-facet po studiach,lekarz (!) nie wie jak długo trwa minuta.No to jak bada tętno?!
PiS te śmierci chce przykryć relokacją imigrantów.Gdybyśmy mieli dyplomatów ,
fachowców bez sęków,można by było przekonać KE do zwolnienia nas z tej relokacji ze względu na napływ masy Ukraińców do nas i związanymi z tym obciążeniami.Cóż,PiS ma jeszcze w odwodzie lgbt,może też jakieś ochlapy z pańskiego stołu…
A Cymański zmienia łódkę,ta przecieka…On to robi oczywiście dla Polski ,trzeba to docenić!
Kaczynski wraz z „odkryciem towarzyskim”zgotowal polkom ten los.Wyrok TK spowodowal „efekt mrozacy” wsrod ginekologow,a co sprytniejsi zaslaniaja sie „klauzula sumienia”.Klauzula ta nie moze zastapic przysiegi Hipokratesa.Juz dzisiaj zastraszeni lekarze mowia,wykonam zabieg aborcjii ratujac zycie pacjetki a za 15 lat PIS odzyska wladze i prokurator postawi mi zarzuty(dokumentacja jest przchowywana 20 lat).Protesty sa sluszne,obietnice KO o dostepnosci aborcjii do 12 tygodnia tez sa sluszne.Nalezy jednak pamietac ze wygrane przez opozycje wybory to jest pierwszy krok.Po nim zaczynaja sie schody ,pisowski Prezydent,Ordo Iuris i KK iPIS ze swoimi wrzaskliwymi retorykami,czy da sie ich pokonac?Drogie KOBIETY przeniescie swoje niezadowolenie na wyborcza kartke.Ale tak by opozycja w nowym rozdaniu miala naprawdwe wiekszosc.Minimum 276 glosow by obecny prezydent wam nie zagrozil.
Pan A. Szostkiewicz:
„Tak więc protesty w obronie praw kobiet mają szerokie poparcie społeczne. Nie są tylko forsowaniem jakichś projektów przez wąskie grupy ideologiczne”.
W polityce, Panie Redaktorze, jestem tuman, dlatego nie rozumiem, czemu w systemie kaczej niby-demokracji pojęcie „szerokie poparcie społeczne” nie oznacza automatycznie pojęcia „decyzja demosa”, nad którą nie ma już nic lub, jeśli kto wierzy – tylko Bóg.
Mauro napisz coś. Może o tym, że za PO też kobiety umierały, albo, że w RFN w latach 50 – tych to nawet bardziej. Albo, że orzeczenie TK nie miało wpływu na tę i inne tragedie. I wytłumacz dlaczego relikwie JP II nie pomogły, bo tego też nie łapię. A może to sprzęt od WOŚP zawiódł? – to moja, oryginalna podpowiedź
Pan PrezesKaczyński wymuszając na swym klubie taką reakcję .zrobił bardzo źle. Jego kolejne opinie o tej sprawie wypowiedziane do dziennikarzy świadczą o tym że Prezes mocno się naprężył wobec problemu ,,,i właśnie dlatego nas**ł w swoją własną nogawkę. ,,Ja to będę badał psze państfffa.”. I musi już pan Prezes badać”.
Z tej nogawki nie tak łatwo wytrząsać. Nie opłacają się kpiny nad zwłokami i ludzką krzywdą.
Dramat kobiet polega na tym,że J.Kaczyński stworzył cynicznie z KRK tandem,który wykorzystuje wieloletnie obyczaje i przyzwyczajenia Polaków,w tym głównie Polek. A im dalej w prowincję,tym ten klimat jest bardziej zagęszczony. Kaczyński wraz KRK uprawiają terror na Polakach, w tym głównie na kobietach .Jest bardzo ciężko uwolnić się od tego terroru psychicznego,zwłaszcza na prowincji,gdzie wszyscy się znają.Doszliśmy do ściany.Teraz los Polski i Polaków znajduje się w rękach kobiet.Jeśli teraz kobiety nie będą zdeterminowane ,żeby kopnąć w d. Kaczyńskiego i Jedraszewskiego i uwolnić się od tego terroru,to niestety nie będzie dla Polski ratunku.Tylko kobiety mogą przełamać tę niemoc i przekroczyć Rubikon.
Granie czyjąś śmiercią dla dobra politycznego jest czymś najpodlejszym – Monika Pawłowska, była posłanka Lewicy
A i tak kobiety w Polsce będą głosować na PiS.
„Organizacje kobiece zwracają uwagę, że często chodzi tu o kobiety z niskim kapitałem społecznym. ” To nie do końca prawda co potwierdzają ostatnie zgony np. Pani Doroty z Nowego Targu. Według mnie nie wina za te tragedie rozkłada się po równo na polityków, Kościół i lekarzy. Ci ostatni przyjęli zasadę zasłaniania się prawem. Bardzo konformistyczna postawa (czy też obowiązuje w prywatnych gabinetach?). A klauzula sumienia w publicznej służbie zdrowia powinna być zakazana.
Sprawa śmierci ciężarnych kobiet, z którą się wiąże fundamentalistyczna decyzja Trybunału Konstytucyjnego Przyłębskiej, klauzula sumienia przyznana lekarzom z pobudek fundamentalistycznych, funkcjonująca jako uprawnienie bezwzględne oraz druga sprawa – antykonstytucyjnej komisji d/s badania wpływów rosyjskich. wprawiły Kaczyńskiego jako przywódcę obozu rządzącego w konsternację, która on ukrywa, kontruje sztorcowaniem swoich ludzi by byli bardziej ofensywni wobec mediów, by docierali energicznie do społeczeństwa zdecydowanie, tak jak zawsze, czyli w formie odlotu, czyli palenia głupa , pure nonsensu i tłumaczenia jak krowie na rowie, że wy tam na ulicy, nie macie racji.
Kaczyński znów staje się opryskliwy, apodyktyczny i nienawistny.
Prezes PiS się denerwuje, zaczyna odczuwać coraz bardziej kryzys wizerunkowy partii, zmęczenie rządów i napór rzeczywistości na rządy PiSu ze wszystkich stron.
W zarzadzaniu partią Prezes PiS stara się skrócić lejce i nadaje do narodu taki nienowy pomysł – znów będę w rządzie, muszę uporządkować sytuacje. A takowe dictum jeszcze bardziej potęguje nieufność do Jarosława, ponieważ ludzie zaczynają podejrzewać, że Kaczyński mimo buńczucznych wypowiedzi stopniowo traci posłuch i sprawczość, trzyma się kurczowo swojej metody – działania na rympał i znów chce zamieszać.
TJ
W mniemaniu PiS wszelkie rzeczy pozytywne to wyłączna zasługa ich formacji, natomiast wszystkie niepowodzenia, rzeczy złe, tragiczne – to zawsze wina ”innych”opozycji, Niemców, Tuska itp. Jeśli chodzi o śmierć p.Doroty w Nowym Targu, to, oczywiście, PiS jest niewinny, jak ta lilijka biała, a winni są lekarze i opozycja.
Nie ma szansy na poprawę sytuacji w obecnym układzie politycznym. Trzeba pozbyć się rządzącej cynicznej bandy, a szansa się pojawi
Nie zdziwię się gdy ktoś tego odrażającego kurdupla psychola pogoni do skutku…
A taki ładny kompromis Kwach podpisał…Episkopat zażądał 5t śrub, dostał 2,5 co przyjął z nieukontentowaniem. Teraz zgłasza się po resztę a jak ją dostanie (a w zasadzie dostał) to co dalej? Apostazja przestępstwem? Bo religia w szkole (czasem pozorem etyki) już staje się obowiązkiem a przeca była tylko dla chętnych.
Tam gdzie ,,obóz konserwatywno-liberalny” nas zawiódł, robotę kończy skrajna prawica.
Ale ,,po co jątrzyć?”, ,,po co burzyć kompromis?”…
Jest gorzej, niż Pan Redaktor mniema.
Owi nowotarscy ‚koledzy’ są o dobry krok do przodu przed PiSowską legislacją.
Onie te chorobliwe (dosłownie i w przenośni) normy zinternalizowali.
Taki tam lud jest, i tyle. I tak tam się dobiera szpitalne kadry.
PiS jest jedynie bladą emanacją Kołtuna Polskiego.
@studniówka
Bo rządzą ci, którzy prawdziwą demokrację uważają za import z Zachodu.
@NH
To prawo wielokrotnie nowelizowano tak, że z tamtej ustawy nic nie zostalo.
@NH
Wkurzonych.
@prospector
Na pewno nie wszystkie. W młodszym pokoleniu większość chce liberalizacji, więc na PiS nie zagłosuje.
@takitam
Nie, trzeba mówić do skutku.
@NH
Cytowanie Pawłowskiej? Ta chorągiewka ma uchodzić za wzorzec moralny? Więcej szacunku panie Jacku dla czytelników tego bloga.
Jacek, NH
15 CZERWCA 2023
16:44
„Prawo aborcyjne ustanowiono w 1993 roku. Kto wtedy rządził? SLD i PSL. Kto odpowiada za tak obowiązujące prawo. SLD i PSL, których posłowie najgłośniej krzyczą, jak złe jest to prawo. Paranoja? Amnezja grupowa?”
Mimo zaostrzonego prawa kobiety nie musiały umierać.
Ta manipulacja ma usprawiedliwić mordowanie kobiet przez PiS?!!!
Ta manipulacja pokazuje ze na PiS mogą głosować tylko upośledzeni umysłowo, nazywani inaczej też prawicowcami,
Ja wam dam relikwie w szpitalach, ja wam dam…
Uta Ranke Heinemann z Essen wie co mówi w swoim negatywnym wyznaniu wiary i znakomicię ujęła prawdę:
1. Biblia nie jest słowem Boga, jest słowem człowieka.
2. To, że Bóg istnieje w trzech osobach, jest wytworem ludzkiej wyobraźni.
3. Jezus jest człowiekiem a nie Bogiem.
4. Maryja jest matką Jezusa, a nie matką Boga.
5. Bóg stworzył niebo i ziemię, człowiek wymyślił piekło.
6. Nie ma ani grzechu pierworodnego, ani diabła.
7. Krwawe odkupienie na krzyżu jest pogańską religią składającą ofiary z ludzi, opartą na religijnych wzorcach epoki kamiennej.
@NH „wszyscy w Polsce wiedzą, że stanowisko większości jest takie, by w jakimś zakresie aborcja była dopuszczalna”.
Pawel Kowal. Byly polityk PIS
Mam złą wiadomość dla zwolenników likwidacji klauzuli sumienia w Polsce. Otóż klauzula sumienia wynika z Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej. No to do dzieła i szczęścia życzę
Jacek, NH
15 CZERWCA 2023
23:28
Mój komentarz
Należy mówić całą prawdę o klauzuli sumienia w Polsce. Podanie faktu, że np. klauzula sumienia jest wprowadzona we Francji, niczego nie wyjaśnia w kwestii np. aborcji, ponieważ we Francji, jak i w innych państwach unijnych lekarz z powodu klauzuli sumienia może odmówić wykonania zabiegu, lecz jest zobowiązany wskazać, gdzie pacjentka może poddać się zabiegowi.
To jest kolosalna różnica, bowiem w Polsce lekarz tak zaklauzulowany może powiedzieć, ze może pani iść, jechać, udać się gdzie indziej, dokładnych miejsc i terminów i nie znam, ale może się pani dowiedzieć, to nic trudnego.
Takie podawanie prawdy jak ta o klauzuli sumienia w krajach unijnych PiSowcy stosują także w kwestii komisji d/s badania wpływów rosyjskich mówiąc, że ustawa o komisji napisana i uchwalona przez PIS, to nie jest sprawą nadzwyczajna, bowiem w Europie istnieją takie komisje d/s badania wpływów rosyjskich, np. we Francji, w FFN.
To jest mówienie niecałej prawdy, pomijanie istoty rzeczy. Tamte komisje są komisjami śledczymi parlamentarnymi. PiSowska komisja jest komisją państwową, organem administracyjnym, którego członkami mogą być wszyscy, których wybierze większość PiSowska w Sejmie.
Po drugie komisje we Francji i Niemczech nie mają nieograniczonych uprawnień prokuratorskich (prowadzenie śledztw z dostępem do wszelkich tajnych materiałów) i praw do karania przesłuchanych, a wyniki ich badań są jawne i nie są prawnie obowiązujące dla wszystkich organów państwa, jak to zapisane jest w PiSowskiej ustawie.
Po trzecie Komisje te nie mogą odbierać praw publicznych jak komisja PiSowska, skazywać „podsądnych” na infamię.
Nie mówienie całej prawdy w tych kwestiach jest kłamstwem i to bezczelnym kłamstwem.
TJ
@Szanowni (w wiekszosci)
W zwiazku z wypowiedzia (@Jacek, NH, 15 czerwiec 2023, 23:28) o nastepujacej tresci ”Mam złą wiadomość dla zwolenników likwidacji klauzuli sumienia w Polsce. Otóż klauzula sumienia wynika z Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej” mam bardzo zla wiadomosc. Bardzo, lub nawet bardziej jak Jacek NH…
Na szczycie w Lisbonie, 18/19 pazdziernik 2007, rzad polski J.Kaczynskiego przystapil (podpisala Anna Fotyga) tzw protokol30 (”protokol brytyjski”). Zrobil to oczywiscie z zupelnie innych powodow, pragnac zagwarantowac i wzmocnic, wplyw kosciola katolickiego na zycie spoleczne i polityczne w Polsce. Niemniej kazdy kij ma dwa konce (po szw Jante Prawo). Nie ma najmniejszej potrzeby zmieniac cokolwiek w tzw konkordacie czy klausuli sumienia czy cokolwiek innego w zasadach stosunkow Panstwo/Kosciol. Najmniejszego… 🙂
Do uprawiania polityki potrzebne sa pieniadze. Wg Protokolu 30 (brytyjskiego), z pelna swoboda prawna mozna puscic KaKa w skarpetkach. Tak po prostu. Jedyne co do tego potrzeba, jest przekonac obywateli o przejeciu calego majatku. CALEGO na ich rzecz.
Nie chce byc zle zrozumiany. Na rzecz obywateli, sasiadow parafii, nie na rzecz panstwa. Nie chce rowniez byc zle zrozumiany. Z powodu innych konwencji jak i ocieplenia klimatu, splawianie grupowo katolikow pod lodem zima jest niemozliwe. Kazdy ma prawo wierzyc w cokolwiek mu podoba, nawet Marsjan i krasnale ogrodowe… Co gwarantuje Karta Praw.
”Panstwo” vatykanskie nie jest czlonkiem Unii Europejskiej ani sygnatariuszem europejskich obowiazujacych prawnie konwencji. ”Redukcja” kosciola jest mozliwa, przy pelnej aprobacie katolikow. ”Najbardziej wierni” katolicy, zredukuja (to po szw) majatek doczesny kosciola w parafiach, bankach, nieruchomosciach, ziemi etc do zera. DO ZERA. Bez uszczerbku dla ”wiary”, ”duchowego” dorobku. Najbardziej wierni, wygladaja na najbardziej pazernych. Co praktycznie zakonczy polityczna wladze kosciola. Ktos tylko musi to powiedziec.
Zastanawianki nad klausula sumienia, konkordatem czy podobnymi dyrdymalkami, jest biciem piany z puszczaniem pary w gwizdek jednoczesnie. Dla mydlenia oczu. Protokol 30 (tzw brytyjski) to jest bardzo zla wiadomosc dla @JackaNH i innych podobnych. Tylko skorzystac, medialnie… Katolicy beda ”wiedziec” co z tym zrobic…
pzdr Seleukos
@Martin L
PiS nie morduje kobiet. A prawicowcy nie są upośledzeni umysłowo. Niemiecki lewicowcu. A właściwie lewaku
@japs
Umiejący czytać ustawy wiedzą, że aborcja w Polsce jest dopuszczalna. Jacek NH, bezpartyjny (od zawsze)
…
W godzinach najwiekszej ogladalnosci, wstawka szwedzkiej televisji o barbarzynskim terrorysowaniu kobiet w ”strefie katolikatu”, na drugim brzegu Baltyku
https://www.svt.se/nyheter/landsomfattande-protester-i-polen-efter-gravida-dorotas-dod
pzdr S
Jacek, NH
15 czerwca 2023
23:28
Mam złą wiadomość dla zwolenników likwidacji klauzuli sumienia w Polsce. Otóż klauzula sumienia wynika z Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej. No to do dzieła i szczęścia życzę
Co za perfidny faszysta. Ma jeszcze czelność życzyć kobietom szczęścia .
@filomena
15 CZERWCA 2023
22:49
Prof. Heinemann była wykładowczynią akademicką teologii katolickiej:))) To tylko świadczy o dziwnym pojmowaniu chrzescijaństwa w Niemczech i konieczności lekcewazenia tego, co sie tam dzieje:)))
Art. 10 ust 2 KPPUE
Uznaje się prawo do odmowy działania sprzecznego z własnym sumieniem, zgodnie z ustawami krajowymi regulującymi korzystanie z tego prawa.
Jak trzeba to do UE nawet można się odwołać?drogi Jacku NH. Zamiast wrzucać prostackie wrzutki – zacytuj i zinterpretuj. Można przy tym sięgnąć głębiej – do doktryny – do „formuły Radbrucha”. W żadnym razie klauzula sumienia – nawet ta lekarska w Polsce- nie upoważnia lekarzy do takiego zachowania jak w szpitalu santo subito JPII. Ale Unia ma mnóstwo przepisów strzegących wolności i godności ludzkiej, które stają po stronie jednostki w konflikcie z państwem. Takie też jest orzecznictwo TSUE i czy szerzej ETPC Dobrze że to zauważyłeś. Idź tą drogą i szerz tę wiedzę wśród swoich znajomych.
@Jacek, NH
23:28
Naczelna Izba Lekarska informuje, że klauzula sumienia wynika m.in. z Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej, ale jednocześnie „pragniemy przypomnieć, że klauzula sumienia nie obowiązuje w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia pacjentek” – podkreślono.
Jacek, NH, że trepem kacapskim jesteś już wiemy, ale że ohydnie śmierdzącym dopiero teraz.
@ Jacek z Huty:
„Otóż klauzula sumienia wynika z Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej”
Otóż nie wynika. W Polsce nie ma obowiązku pracy w określonych zawodach, więc jeżeli przeprowadzenie zabiegu przerwania ciąży jest dla kogoś niedopuszczalne, to taka osoba nie powinna pracować na stanowisku, ktore takiego zabiegu może wymagać. Pacyfista nie zostaje żołnierzem (klauzula sumienia obowiązująca w Polsce od czasów Jaruzelskiego pozwala na odmowę słuzby zbrojnej) a Swiadek Jehowy nie zostaje transplantologiem ani pracownikiem stacji krwiodawstwa.
Lekarz udzielający pomocy wykrwawionemu pacjentowi musi przetoczyć mu krew (o ile ma możliwość) w przeciwnym razie naraża go na śmierć a sam będzie pociągnięty do odpowiedzialności karnej i zawodowej. I powołanie się na wzgląd religijny nic mu nie pomoże.
Kalina
16 CZERWCA 2023
6:43
…To tylko świadczy o dziwnym pojmowaniu chrzescijaństwa w Niemczech i konieczności lekcewazenia tego, co sie tam dzieje:)))
Najlepiej włożyć głowę pod poduszkę, zatkać uszy i skandować, za „prawdziwkami”, „tu jest Polska”.
Klauzula sumienia wynika m.in. z Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej
Jak każde prawo, tak i to, kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa drugiego człowieka.
W tym najbardziej fundamentalne prawo. Prawo do życia.
(Nie) rząd katobolszewicki, z właściwym sobie umiłowaniem (bez)prawa, zamienił klauzulę sumienia na klauzulę bez sumienia.
Jak słusznie zauważył, goszczący w Poranku TOK FM, ginekolog z Gdańska, „skarpetki jakiegoś świętego” nie mogą być ważniejsze od życia kobiety.
Jeżeli „klauzula sumienia” każe jakiemuś lekarzowi skazać na śmierć drugiego człowieka, bo czci relikwie, to jest to człowiek bez sumienia. I nie jest to profesjonalny lekarz.
Nie powinno być dla niego miejsca w zawodzie medycznym.
Najwyraźniej przyszła pora, żeby na nowo przemyśleć, zdefiniować i określić zasady i warunki posługiwania się „klauzulą sumienia”.
Nie może ono nadal być narzędziem do bezkarnego mordowania kobiet.
Obrażający mnie i wyzywając, zdecydujcie wreszcie. Faszysta, trep kacapski? Wy, emanujący kulturalnym językiem w wypowiedziach na tym blogu
Uwija się po kraju „Służba Szybkiego Rabowania”.
Rosną zastępy pislamskich milionerów i multimilionerów rozszarpujących nasz wspólny majątek. Majątek naszych dzieci i wnuków. Chcą jeszcze zdążyć zrabować coś dla siebie.
To musi gniewać i martwić.
Ale oni rabują nam coś dużo ważniejszego od pieniędzy. Rabują nam elementarne poczucie przyzwoitości.
Normy moralne, znaczenie słów.
Kręgosłup moralny, bez którego nie może funkcjonować żaden człowiek, organizacja, instytucja, państwo.
Usiłują zrobić z nas bezwolną amoralną masę.
To, co wyprawiają wokół „ruskiej komisji”, mordowania kobiet w ramach „klauzuli sumienia”, ponownego szczucia na uchodźców, niszczy moralnie społeczeństwo na dekady.
Putin zaciera ręce z zadowolenie.
Co robi instytucjonalny w tej sytuacji krk?
Klauzura sumienia kiedy jest się postawionym przed faktem realnego zagrożenia życia ciężarnej kobiety?! Okej. W takim razie co z transfuzją krwi na ofierze ciężkiego wypadku? Przecież są różne religie, wierzenia, gusła czy zabobony… Co nie?
• Kalina
16 CZERWCA 2023 6:43
To tylko świadczy o dziwnym pojmowaniu chrzescijaństwa w Niemczech i konieczności lekcewazenia tego, co sie tam dzieje
Opinie kołtunerii katopolskiej odstręczają swym prymitywizmem i zadowoleniem z samej siebie.
To co się w Polsce dzieje budzi uzasadnioną pogardę normalsów – cieszy kacapów.
Credo Uty – dziewczyny Ratzingera – jest trzeźwiącym źródłem rzetelnej wiedzy.
Wczoraj nie zdążyłem wyłączyć telewizora i ujrzałem (w TVN) posła PIS Kazimierza Smolińskiego. Powtarzał oczywiście przekaz dnia, który tutaj transmituje Pan Jacek NH. Ale nieważne co mówił, najciekawsze było jego zachowanie. Właściwie cały czas wpatrywał się wprost w kamerę z szyderczym uśmiechem skierowanym wprost do widzów – I co mi zrobicie? Czytam, że pan poseł prowadzi działalność w Polskim Instytucie Katolickim „Sursum Corda”. Po raz kolejny przypomina mi się opinia Mary McCarthy, że katolicyzm jest wyznaniem wyłącznie dla dobrych ludzi. Bo w przeciwnym wypadku — niech nas ręka boska broni…
W felietonie był wspominany ,,premier” Morawiecki i jego wrzutka nt kary śmierci. Otóż Morawiecki nie jest premierem tylko został posłany na stanowisko pełniącego obowiązki premiera. Nie jest też politykiem, raczej technologiem politycznym. O czym m.in. świadczy ww wrzutka i inne jego polityczne ,,złota”.
Wie o tym doskonale, stąd wiele jego coraz bardziej nerwowych reakcji, np: fantazji obijania kijami opozycji. Co nie zmienia faktu że następnego dnia na konferencji tchórzliwie zaczął się chować za plecami którzy mieliby niby bić.
tejot
16 CZERWCA 2023
0:46
Jacek, NH
15 CZERWCA 2023
23:28
…To jest mówienie niecałej prawdy…
To jest zwyczajna „gówno” prawda.
Jacek, NH
16 CZERWCA 2023
4:40
@Martin L
„PiS nie morduje kobiet. A prawicowcy nie są upośledzeni umysłowo. Niemiecki lewicowcu. A właściwie lewaku”
Dlaczego niemiecki a nie szwedzki? albo jakikolwiek inny?
Upośledzeni umysłowo prawicowcy maja jakieś straszne kompleksy do Niemiec
W Niemczech pracownicy zarabiają bardzo dobrze, w Polsce pod rządami prawicowców za miskę ryżu z stąd te kompleksy? Osiem zmarnowanych lat.
O czym to jeszcze to świadczy, że prawicowcy są tylko są upośledzeni umysłowo ale i nieudacznikami i życiowymi fujarami. Dlatego swoje kompleksy rekompensujecie sobie nienawiścią do Niemiec.
Po co te kłamstwa PiS nie morduje kobiet?!!
A ostatnia wasza ofiara z Nowego Targu to co ?!!
W takie kłamstwa i manipulacje może uwierzyć tylko upośledzony umysłowo prawicowiec.
Ile PiS zamordował kobiet od 2020 roku po orzeczeniu TK niejakiej pani „Przybłędy”?
KMP
15 CZERWCA 2023
16:14
Szkoda słów i czasu na poszczególne przypadki ofiar rządzących pseudopolityków…
NIE, nie szkoda!
Wręcz przeciwnie, należy to robić z konsekwencją podobną do tej, z jaką Kaczyński miesiączkuje posmoleńsko.
Z jaką krk pielęgnuje swoje rytuały.
Jak mawiał towarzysz Stalin, zabicie jednego człowieka to zbrodnia, zabicie milionów, to statystyka.
Wczoraj już pislamiści zaczęli posługiwać się statystyką. Przytaczać ile „za Po”, ile „na Zachodzie”.
Wszystko po to, żeby rozmyć problem. Pozbawić ofiary ludzkiej twarzy. Bo to działa na emocje, wyobraźnie, czyny. Statystyka jest sucha. Znieczula i zniechęca do działania.
Co do reszty, zgadzam się.
Powinny być na bieżąco „spisywane czyny i rozmowy”.
Przygotowywane ekspertyzy i akty oskarżenia.
Ale nie wolno zaniechać pokazywania twarzy pomordowanych.
Żeby każdy mógł się z nimi zidentyfikować i poczuć grozę we własnym umyśle, ciele i emocjach.
@bs
16 CZERWCA 2023
9:43
Rozumiem, że ma Pan/Pani poglady, jakie ma. Prawde mowiąc powiewaja mi one i kompletnie nie interesuja. Prosze jednak przyjąć do wiadomosci, ze paleta rozmaitych pogladów religijnych jest bogata, a kazda opcja ma swoja nazwę. Prof. Ute była w swoich pogladach ewangelicka i nie nalezy jej mieszac z katolikami. Chciała, zdaje sie, zostac katoliczka, ale jej sie nie udało, a wydział katolicki uniwersytetu nie powinien był jej zatrudniec do wykładania teologii katolickiej.
Jagoda
16 CZERWCA 2023
9:33
Uwija się po kraju „Służba Szybkiego Rabowania”.
Ale oni rabują nam coś dużo ważniejszego od pieniędzy. Rabują nam elementarne poczucie przyzwoitości.
Normy moralne, znaczenie słów.
Mój komentarz
Tak się dzieje, PiSowcy demoralizują obywateli i psują państwo, osłabiają pozycję Polski w Europie.
TJ
Stary Profesor
16 CZERWCA 2023
9:49
Wczoraj nie zdążyłem wyłączyć telewizora i ujrzałem (w TVN) posła PIS Kazimierza Smolińskiego.
Mój komentarz
Przez przypadek wczoraj oglądałem posła Smolińskiego w TVN. Palenie głupa i kłamanie w żywe oczy (typowe składniki kłótni), to jego specjalność.
TJ
Kochany Jacku NH,
przestań po prostu używać przekazów dnia. Odpowiedz sobie na pytania: czy UE to wyimaginowana wspólnota?; czy ludzie muszą umierać na polskiej granicy z naszej winy?; czy konferencja o zoofilach to było coś choć ocierającego się o normalność?; czy TK pełni obecnie jakiekolwiek oprócz politycznych funkcje?; czy MM bez przerwy kłamie – w tym w sprawach najważniejszych?; czy jeżdżą Izery?; czy szkoła polska ma się dobrze?; czy 500 plus działa?; czy prezydent Duda jest idiotą?;, czy stadnina w Janowie działa?;czy Obajtek nie przypomina Ci Dyzmy?; gdzie jest Polski Ład;?gdzie strategia zrównoważonego rozwoju;? czy TVPis spełnia swoje konstytucyjne funkcje?; czy Z.Ziobro naprawił wymiar sprawiedliwości? Jest jeszcze wiele innych pytań, ale odpowiedz sobie chociaż na te. Jeśli na chociaż część odpowiesz tak jak ja, to jest dla Ciebie nadzieją. Jeśli nie to znaczy, że albo masz wyprany mózg, albo jesteś pisowskim trolem i ćwiczysz na blogu jak działają przekazy dnia i co najlepiej powiedzieć, żeby, jak to w PiS mówią, „słychać wycie znakomicie”.
Mad Marx
„Taka osoba nie powinna pracować na stanowisku, ktore takiego zabiegu może wymagać”.
Z Biblii wynika, że naśladowca Cieśli z Nazaretu musi być życzliwy, łagodny i rozsądny, a te cechy wykluczają fanatyzm.
Dlatego też, nie podejmuje się on pracy, w której jego poglądy religijne mogłyby uniemożliwiać rzetelne wywiązywanie się ze swoich obowiązków. We wszelkich kontaktach międzyludzkich, szanuje prawo swoich bliźnich do podejmowania osobistych decyzji – na przykład w sprawie leczenia.
Jacek, NH
15 CZERWCA 2023
23:28
„Mam złą wiadomość dla zwolenników likwidacji klauzuli sumienia w Polsce. Otóż klauzula sumienia wynika z Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej”.
Wyraz „sumienie” pamiętam z religijnego dzieciństwa. Myślałem, że to jakiś organ jednakowy u wszystkich, jak np. żołądek. Kiedy ciut podrosłem, sumienie przestało mi być potrzebne (choć i tak nie było, jeśli nie liczyć słownych zaklęć w rodzaju „człowiek bez sumienia”, „czyste sumienie”, „trzeba mieć sumienie”, „trzeba nie mieć sumienia” itp.). Organ to coś niewątpliwego, sumienie to nie wiadomo co – bardziej jest potrzebne do gadania niż do używania. Funkcjonowanie jednostek w zbiorowym życiu człowiekowatych nie wymaga znajomości i ROZUMIENIA wyrazu „sumienie”, natomiast wymaga znajomości i respektowania przyjętych przez zbiorowość zasad postępowania. Można być przez całe życie moralnym człowiekiem i ani razu nie mieć potrzeby zbiorczego nazywania tej swojej moralności wyrazami „moralność”, „sumienie” czy takim dziwadłem jak „klauzula sumienia”. A już wspomaganie się jakimiś pierdzistołkowymi regulacjami, odbiera moralności to, co jest jej istotą: prywatność.
…zdecydujcie wreszcie. Faszysta, trep kacapski?
To się nawzajem nie wyklucza.
Szanowny Komentariat docenia po prostu ogrom możliwości Czujnego Czynownika 😉
Za GW:
‚ „Nie pozwolimy obrażać Boga”. Ustawa „w obronie chrześcijan” może być uchwalona już w piatek’…. czyli dzis.
Choroba postepuje gwaltownie.
Kalina
16 CZERWCA 2023 10:09
Chciała, zdaje sie, zostac katoliczka, ale jej sie nie udało, a wydział katolicki uniwersytetu nie powinien był jej zatrudniec do wykładania teologii katolickiej.
Kobieto w pretensjach, zdradzają cię maniery prymitywnej warszawskiej kołtunki:
– wiesz co Ucie się udało a co nie – z magla,
– eekspnujesz esbecki gen podejrzeń i pomówień,
– masz problemy psychiczne zawistnej zawiedzionej miłości do lawendziarza, który w swych studenckich latach całował wyróżniajaca się kolezankę Utę, a ta go porzuciła, na swe szczęście i chwałę…
– zawidzisz talentów innym, twierdząc w pisdnym stylu beznadziejnej beztradności, że ci to „powiewa” – this is a classic example of a person talking to itself,
– masz prawo, leczysz własne kompleksy dokuczliwością insekta…
Syrus pisal przed laty:
Crebro ignoscendo facies de stulto improbum.
Często wybaczając, czynisz z głupca człowieka nieprawego.
Stop Kalinom, NHamom, Maurom itp. sztukom …
Jacek, NH
16 CZERWCA 2023 9:30
…zdecydujcie wreszcie
Żadnych ostatecznych rozwiązań kwesti pisdolubego NH…
Krytyka i wypraszanie za drzwi, bez nadziei, że menda to zrozumie.
ePiSkopat w akcji:
https://epoznan.pl/news-news-140389-w_piatek_w_centrum_nie_tylko_wiec_tuska_przejdzie_tez_procesja
@Jacek, NH, 16 CZERWCA 2023, 9:30
,,Obrażający mnie i wyzywając, zdecydujcie wreszcie. Faszysta, trep kacapski? Wy, emanujący kulturalnym językiem w wypowiedziach na tym blogu”
Paradoksalnie również mnie irytują wpisy ,,bluzgające” pod twoim adresem ponieważ są oznaką bezsilnej złości wobec ciebie i w efekcie tylko podtrzymują twój swoisty fetysz jakim jest natrętna i namiętna działalność pod blogiem obcego ci ideologicznie i kulturowo tygodnika. Interesujące kuriozum.
,,Klauzula Sumienia” czy raczej ,,Glazura Sumienia?”..? Demonstracja sejmowa czy publiczna ? dla prasy czy dla słuchaczy ,,Wykładów”…wywiadów czy innych radosnych ,,wyp****dów” moralistów, gipsowych i drewnianych apostołów niestety wykazała że.. SUMIENIE UMARLO!!!
– Kropidło i rozporek. ..i Tylko Nie mów Nikomu” . Jeszcze nie narodzili się jako ludzie bo ich nie boli . Odczuwają ,,ból grzechów cudzych” .Nigdy nie własnych,Kłamstwo stało się normą, a tupet i bezczelność OBOWIĄZKIEM PARTYJNYM. Bazyliszkowa fizjonomia , Przemusia,Antosia, Beatek, i Joasie !!
,,Ukochany kraj..umiłowany kraj
wszystko nasze i miasta i wioski
Dla Prezesa to raj, te ogary ten gaj
Ukochany jedyny nasz polski.
Woła Prezes na swoje dworzany.
Za robotę trza się ostro brać.
,,Za plecami ten Tusk porąbany
chciałby wygrać, oberwać nam nać!
Ojciec Rydzyk,Jędraszewski z nami
władzę mamy i Niebo tuż tuż.
Jeśli tylko wybory wygramy..
Na ulice nikt nie wyjdzie juuuuż!
My kobiety także pokonamy! szykujemy już kropideł las
Wy wybierzcie, a my już wam damy . Już od wieków
to opium dla mas.!
Śmierdząca szmata – trujący odór – kukizka uaktywania się … wybory i referendum w sprawie imigrantów w jednym terminie, bo to da oszczędności…
Ohydna kanalia…
Jacek, NH
16 CZERWCA 2023
9:30
„Obrażający mnie i wyzywając, zdecydujcie wreszcie. Faszysta, trep kacapski? Wy, emanujący kulturalnym językiem w wypowiedziach na tym blogu”
Kto kogo tu obraża? Raczej na odwrót.
Nazwanie kogoś złodziejem który został złapany na gorącym uczynku nie jest obrazą , tylko nazwaniem rzeczy po imieniu .
złodziej jest złodziejem
a faszysta faszystą
Obraza było by tylko wtedy, gdy było by to nieprawdą.
Nazwanie faszystą kogoś gdy ktoś jawnie nazywa się prawicowcem i jawnie tu propaguje poglądy faszystowskie, antydemokratyczne. To jest obraza?!!!
To jest bezczelność!
Prawicowiec dzisiaj to tylko zakumulowana nazwa faszysty .
act
16 CZERWCA 2023
13:13
Choroba postepuje gwaltownie.
Historia „pomnika wdzięczności”:
https://dzieje.pl/tag/pomnik-wdziecznosci-w-poznaniu
Figurę przywiózł do Poznania Macierewicz.
Gądecki właśnie dzisiaj odprawi w tamtejszym kościele mszę i poprowadzi procesję na plac Mickiewicza.
O rzut beretem od placu Wolności, na którym będzie wiec zwołany przez Tuska.
Na placu Mickiewicza Gądecki odprawi nabożeństwo „wynagradzające”.
„Wynagradzające” za to, że jeszcze nie całe miasto udało się zagarnąć krk.
Ciekawe czy w każdym mieście, w którym zjawi się Tusk, krk zorganizuje w tym czasie procesję?
Znaczenie terenu?
W moich stronach reportaże z Polski to raczej ewenement. Ale protesty po wyroku wydanym przez lekarzy na kobiety z ciążą z powikłaniami zostały zauważone w ponad 5 minutowym sprawozdaniu w radiowym programie informacyjnym publicznej CBC. Akurat wiozłem córkę (lat kilkanaście) i razem słuchaliśmy tej opowieści radiowej z Polski. W milczeniu. Po skończonym reportażu córka zapytała tylko „Tata, czy to prawda ?”. Potwierdziłem, bo bo jak inaczej ? „Chory kraj” – skwitowała córka.
Szkoda. Z przykładu udanej integracji europejskiej, pisowsko-kościółkowa, zjanopawlona Polska robi się coraz bardziej radioaktywna w odbiorze z zewnątrz. Tego nie zniweluje się ani łatwo, ani szybko biorąc pod uwagę obecny stan rzeczy. Wszyscy jesteśmy temu winni, bo kiedy trzeba było, to nie było chyba nikogo odważnego, kto by zwrócił uwagę, że bałwochwalczy kult Wojtyły to droga do katastrofy. Zbieramy, co posialiśmy od 1978 roku.
act
16 CZERWCA 2023
13:13
„Za GW:
‚ „Nie pozwolimy obrażać Boga”. Ustawa „w obronie chrześcijan” może być uchwalona już w piatek’…. czyli dzis.
Choroba postepuje gwaltownie.”
Zdziwiony jesteś?
To na własne życzenie. Też na życzenie tak zwanej „Solidarności”. Zawiązali przymierze z krk i jest tak jak jest. To nie tylko wina PiSu, a wszystkich rządów po roku 1989 i tych, którzy byli za Kościołem, którego intencją jest powrót do średnowiecza – pan, wójt i pleban. Polacy to idioci (oczywiście nie wszyscy), ale za mało żeby uwolnić się wreszcie od katolicyzmu, największej sekty na świecie.
@bs
Najwyrazniej nie zna Pan/Pani najnowszej literatury przedmiotu:))) Frederic Martelll w swojej „Sodomii” stwierdza autorytatywnie, że Ratzinger był gejem, a więc nie mogło być mowy o żadnych „dziewczynach”, tylko o chłopaku. Peter Seewald z kolei stawia na dr Esther Betz, z którą Joseph R.studiował, przyjaznił sie i korespondował do śmierci. A ona przez lata jezdziła za nim po Niemczech, dotarła też do Rzymu. P. Ute chyba była mężatką, a i tak raczej nie miała szans przy Esther:)))
P.S. Przepraszam Redaktora za te kpiny, ale nie mogę się powstrzymać, gdy natykam się na taką mierzwę:)))
@ Jagoda
Ale oni rabują nam coś dużo ważniejszego od pieniędzy. Rabują nam elementarne poczucie przyzwoitości. Normy moralne, znaczenie słów.
Funkcjonuję w środowisku zdominowanym przez PiS-owski elektorat, zapewniam cię, w najmniejszym stopniu nie ma tam poczucia utraty wartości, o których piszesz. Jest, za to mnóstwo buty i pewności siebie, albowiem są to stuprocentowi katolicy którzy w kościele znajduja oparcie, zrozumienie, i pewność, że kościoła, a więc i nas, nikt nie rozliczy. Język pełen nienawiści i pogardy wpoili im dziadkowie i rodzice snując opowieści o złych Żydach. W łomżyńskich miasteczkach wszyscy wiedzieli o morderstwach popełnionych na żydowskich sąsiadach, kiedy Gross napisał o Jedwabnym zapanowała konsternacja, jak można tak bez ogródek rozdrapywać rany, wszak sytuacja była skoplikowana. W tym sensje można tu mówić o rabunku. Ludzi egzystujących w bezmyślnym błogostanie, obrabowano z zakłamania i obłudy. Na pocieszenie można dodać, że dziś wszystko wróciło do normy, a niepokornych skutecznie uciszono.
Jagoda
16 czerwca 2023
13:09
…zdecydujcie wreszcie. Faszysta, trep kacapski?
To się nawzajem nie wyklucza.
Szanowny Komentariat docenia po prostu ogrom możliwości Czujnego Czynownika
🙂
@Kalina
Może tym chłopakiem był przystojniak abp Gaenswein, któremu włąśnie papież Bergoglio nakazał wyprowadzić się z Watykanu do 1 lipca. W tle kolejna afera finansowa z zawłaszczaniem funduszy na kościelny chór.
Inklinacje seksualne Ratzingera… nie przy jedzeniu, prosze.
@Red. Szostkiewicz
O żesz… nie wiedziałam, że anp Gänswein śpiewał w tym chórze:))) A może Bergoglio okazał się małym, mściwym człowieczkiem…:)))
Chandra Unyńska
16 CZERWCA 2023
16:03
Bardzo smutne to, co piszesz 🙁
W kontekście pani Doroty, która zmarła w wyniku zaniedbań lekarzy i prawa antyaborcyjnego zastanawiam się po co w Polsce są szpitale?
System polskiego lecznictwa jest oparty na relikwiach i lekarze zbyteczni, a to jedynie dowód:
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,29868823,nie-tylko-w-nowym-targu-relikwie-swietych-sa-w-szpitalach-w.html#s=BoxOpImg1
Średniowiecze do Polski zawitało pełną parą!
@Jagoda
Wyklucza się. Przykład? Ukraińcy są określani mianem „faszystów”, przez ruskich bandziorów. Natomiast Ukraińcy określają ruskich bandziorów mianem „trepy kacapskie”
Bartonet
16 CZERWCA 2023
14:11
Nie bardzo rozumiem . Jaką chodzi bezsilność?
Jeśli mamy dowody na to że ktoś jest złodziejem ,kłamcą, manipulantem czy faszystą. Trzeba mieć odwagą i zło nazwać złem.
Nikt się nie zwraca do złodzieja . „Szanowny panie złodzieju, może pan raczy mnie już nie okradać.” albo „Szanowny panie faszysto czy nie zechciałby pan może więcej nikogo już nie dyskryminować .”
@Kalina
Nie, nie śpiewał, miał ją nadzorować jako watykański asset.
@act
16 CZERWCA 2023
17:09
Wyglada na to, ze Pan/Pani jest homofobem! Dlaczegoż to skłonnosci homoseksualne tak Pana/Panią niesmaczą? Wstyd pisac takie rzeczy w liberalnym piśmie!
Kalinowi ludzie szukaja permanentnie czerwonych pantofelkow na przecenach.
Po niedawnej kryminalizacji aborcji w połowie amerykańskich stanów kobiety zaczęły umierać również tam. Nie mogło być inaczej. Co „obrońcy życia” to zwykli mordercy.
Jacek, NH
16 CZERWCA 2023
18:43
@Jagoda
„Wyklucza się. Przykład? Ukraińcy są określani mianem „faszystów”, przez ruskich bandziorów. Natomiast Ukraińcy określają ruskich bandziorów mianem „trepy kacapskie”
To dlatego faszystowski PiS przyjął ustawę tak naprawdę antyukraińską, dotyczącą migrantów. To już nie chcecie pomagać obywatelom Ukrainy i byłych republik związku radzięckiego , mających problemy z Rosją Putina.
Na wychodzi że, ruski troll w końcu pokazał prawdziwe oblicze .
JP2 nie ma szczęścia ostatnio. Najpierw wyszło, że osobiście ukrywał pedofilów a teraz jeszcze jest natychmiast kojarzony z zabijaniem kobiet w polskich szpitalach. A jeszcze do tego te nieszczęsne relikwie…
@NH.
Cieszę się, że poczytałeś ustawy i je zrozumiałeś. Jak wywnioskowałem z Twoich wypowiedzi prawnikiem nie jesteś. O czym w takim razie mamy rozmawiać?. Proponuję zamiast poświęcać czas na pisanie głupot u Szostkiewicza przejść sie na najblizszy uniwersytet i dołączyc do I roku wieczorowego prawa czy administracji. Jak znam prowadzących, nie zostaniesz wyrzucony. Na początek polecam wstęp do prawoznastwa, logikę prawniczą, historie doktryn politycznych i prawnych, prawo konstytucyjne. Rzym odpuść
Co do mojej „kolaboracji” – PiS dzis jest, jutro go nie ma, a praca dla Polski i polskiej kultury nie moze zostać przerwana
Zaraz się dowiemy, że kolaboracja p. Kaliny z Glińskim i Żarynem jest nieodzowna dla przetrwania Polski jako państwa i Polaków jako narodu. To już są objawy kliniczne le folie des grandeurs. I paru innych przypadłości.
Wyjaśniam na wszelki wypadek, że Gliński, mimo nazwy swojej funkcji, nie ma nic wspólnego z polską kulturą. Kalina i Żaryn zresztą też. A czym się owi państwo zajmują w tym „instytucie”, opisuje poniższy artykuł: https://oko.press/fundusz-patriotyczny-nowe-dotacje-dla-organizacji-bakiewicza-i-kolegow-nasz-news
No ale te delikatne powonienia to własnego smrodu jakoś nie wyczuwają.
Kalina, 19:40,
smieszne, ze musze sie tlumaczyc ale zarzut jest ‚powazny’. 🙂
Czy mialbym sie moze znizyc do ‚kontrargumentu’, ze mam dobrych znajomych gejow?!
Byloby to slabe….
„As he [Ratzinger] made clear 13 years ago, if homosexual tendencies are a contagious disease, the infection—and the purge—will go on.”
https://slate.com/technology/2005/11/pope-benedict-s-antigay-tendencies.html
I don’t give a rat’s arse jakie seksualne preferencje mial Ratzinger: homo, bi, hetero, czy inne!
To, co odbiera mi apetyt, to monumentalna hipokryzja ludzi jego pokroju (jezeli rzeczywiscie mial preferencje homoseksualne, o czym to Pani mowi, bo ja nic o tym nie wiedzialem).
A jeszcze gorzej i dosadniej, to brzydza mnie slowo ‚seks’ naprzeciw slowom ‚papiez’, czy ‚Watykan’, badz ‚Kosciol’ uzyte w jednym zdaniu.
Tak juz mam wiec prosze wymyslic inna nazwe na taka ‚fobie’.
Na koniec posluze sie cytatem o papiezach, ktory kiedys sobie wynotowalem a ktory niezle tlumaczy moje ‚uprzedzenia’:
„Nothing is so powerful in drawing their spirit of a man downwards as the caresses of a woman’ – St Augustine ‚Soliloquies’.
In the last 2,000 years the Popes have set the sexual agenda for almost a quarter of the world’s population. But while preaching chastity from on high many have practised something altogether more dissolute. The Pope was the most powerful man on earth. He was a man with a direct line to God and there was no one who could tell him he could not sleep with whoever he wanted. There was a female Pope too, this only became apparent when she gave birth in the street. Added to that there have been pornographers, homosexuals, paedophiles, womanisers, perverts and good old-fashioned adulterers who have occupied the Holy See.”
Nawiazujac jeszcze do uprzedniego cytatu ze sw. Augustyna
(z literowka: ‚their’ zamiast ‚the’).
https://goodfaithmedia.org/quotations-track-churchs-anti-woman-legacy-cms-5420/
lukipuki 16 czerwca 2023 18:11
To przypomina mi czasy kiedy niepodzielnie panował kult Stalina. Portrety wisiały wszędzie.
babilas
16 CZERWCA 2023
23:14
Zaraz się dowiemy, że kolaboracja p. Kaliny z Glińskim i Żarynem jest nieodzowna dla przetrwania Polski jako państwa i Polaków jako narodu.
Dokładnie tak samo, jak dyktatura Kaczyńskiego, pislamu & krk.
Zbafcy już tak mają. Mali i duzi. Niezależnie od płci.
Zwłaszcza emerytowani zbafcy. Nudzą się, szukają na gwałt zajęcia. Prestiżowego, misyjnego.
Padło na zbafstwo.
Po sąsiedzku J. Hartman „doradza” Kaczyńskiemu, jak wygrać wybory.
Czyli mówi co nas czeka.
I wciąż trudno uwierzyć, że to wszystko się dzieje.
Chandra Unyńska
16 CZERWCA 2023
16:03
Wczoraj S. Sierakowski mówił w Fpf o badaniach, które pokazują jak dalece katobolszewicka gangrena rozprzestrzeniła się w społeczeństwie.
Takiej zarazy nie da się otorbić. Dotyka wszystkich.
Leczenie, jeżeli wreszcie potrafimy wygrać wybory, będzie trwać przez dekady. O ile nie pojawi się kolejny „zbawca”.
Katobolszewia – pis & instytucjonalny krk – to złośliwy nowotwór z przerzutami.
Coraz rozleglejszymi przerzutami.
@Jagoda
Symbolem tego żmutu mogą być nawróceni na prolajferstwo ginekolodzy, byli członkowie PZPR, dziś w nomenklaturze PiS. Natomiast inaczej bym definiował ,,katobolszewię’’. Obecna ideologia narodowo-katolicka rozwija się na podglebiu ideologii realnego socjalizmu tak bujnie, bo wystarczy zastąpić kult jednej partii i jednego I sekretarza kultem innej i jej prezesa, a dawnego wroga -KRK – zastąpić nowym -liberalizm – a z Kościołem trzymać sztamę, tak jak przedtem trzymało się sztamę z towarzyszami radzieckimi czuwającymi w Moskwie nad dobrostanem wspólnoty ,,demokracji ludowych’’. Ta łatwość podmiany jednej ideologii autorytarnej na drugą autorytarną służy znakomicie obecnej władzy, bo wskutek tego autorytarnego treningu społeczeństwa, trwającego w Polsce właściwie od zamachu majowego po demontaż PRL, czyli z grubsza siedemdziesiąt lat, wykształciły się życiowe zachowania i umiejętności adaptacyjne do takiego niedemokratycznego systemu. Kisielowe urządzanie się w d… to nic nowego, ale skutki cywilizacyjne zawsze opłakane. KRK jako niedemokratyczna instytucja oparta na hierarchicznej dyscyplinie pasuje do autorytarnego systemu jak ulał. Gdyby PZPR nie była w okresie stalinowskim ideologicznie antyreligijna, to by się bez trudu dogadała z władzą kościelną na polu praktycznego współrządzenia, tak jak dziś PiS dogaduje się z nią w imię wspólnej kontroli ideologicznej nad społeczeństwem. Demokrację liberalną mieliśmy i praktykowali przez mniej więcej ćwierć wieku, nadrabiając zapóźnienie cywilizacyjne i budując kapitał dalszego rozwoju społecznego i ekonomicznego. Od 2015 r. te niebywałe osiągnięcia są niszczone, cofamy się w czas kolejnego autorytaryzmu.
@Jagoda
17 CZERWCA 2023
7:24
Jestes wraz ze swoim towarzystwem popłuczynami tych, którzy z powodów ideologicznych byli gotowi wszystko niszczyc i zaczynać od nowa po swojemu. Czyli jesteś przeciwieństwem działaczy narodowych poczatkow XX w., ktorzy ratowali, jak mogli substancje narodowa przed np. bojowcami 1905 r. mordujacymi nie tylko urzędnikow rosyjskich, ale przy okazji postronne osoby narodowosci polskiej oraz niszczyli dobra materialne : urzędy i wszystko naokoło:))) To znana w dziejach bezmyslność, którą mozna porównać tylko do działalności Herostratesa. Należę do ludzi, którym w zyciu sie powiodło, ponieważ mieli szczęście wykonywać pracę, którą kochali i widzieli jej sens. Dlatego pracowałam dla polskiej kultury za PRL-u – bynajmniej nie mniej autorytarnego od czasów PiS-owskich, a dziś pracuję dla niej za PiS-u, bo PiS minie, a luka kulturalna, jaka po nim pozostanie, powinna być jak najmniejsza. Szkoda, ze tego nie rozumiecie, ale najwyraźniej jesteście gotowi rozgrzeszać siebie samych za pracę za PRL-u, gdyz był wam bliższy.
@act
17 CZERWCA 2023
3:03
Ja równiez nie mam pojecia o preferencjach seksualnych Ratzingera:))) Jesli nawet byl gejem, z pewnoscią przezywał głęboki dyskomfort z tego powodu, poniewaz doktryna katolicka nie dozwala na czynny homoseksualizm. Nie wiemy zresztą, czy kiedykolwiek czynnym gejem był. I trzeba to przyjąć do wiadomosci. Gejem nie jest sie z wyboru, tylko tak sie ma z natury. Co nie znaczy, ze należy iść ta droga i zrezygnować z powołania kapłańskiego, jesli sie takowe odczuwa. Wszelka dyskusja, jaka sie rozpetała po publikacji Martella na temat rzekomej hipokryzji Kosciola, jest ponizej wszelkiego poziomu. Ale lewicowi antyklerykałowie juz tak maja. Pełne buzie frazesów na temat hipokryzji, homofobii etc., a jak poskrobać, wyłazi polski homofobiczny kołtun.
A. S.
żmut” – nowe dla mnie slowo, jakze pojemne znaczeniowo.
Jego wyjasnienie znalazlem u Rymkiewicza.
Jego ksiazka chyba ma taki wlasnie tytul. …’żmut’.
https://kultura.onet.pl/fragmenty-ksiazek/co-to-jest-zmut/vnf0hpw
@ Adam Szostkiewicz 17 czerwca 2023 8:49
cyt: ” ……– a z Kościołem trzymać sztamę, tak jak przedtem trzymało się sztamę z towarzyszami radzieckimi czuwającymi w Moskwie nad dobrostanem wspólnoty ,,demokracji ludowych’’.
Z powyższego wynika, że gwarantem stabilności ustroju – niezależnie od aktualnie użytych w nim rekwizytów, typu „partia” czy „dyktator” – jest zwyczajny, prymitywny lęk społeczeństwa: przed stoma tysiącami po zęby uzbrojonych żołdaków w czołgach i samolotach, albo przed Bogiem w osobach swoich funkcjonariuszy reprezentowanym!
Adam Szostkiewicz
17 CZERWCA 2023
8:49
Generalnie zgadzam się z Panem.
Zwróciłabym jednak uwagę na to, że nie było pustki ideologicznej przed realnym socjalizmem.
Była jedna, niepodzielna ideologia, zwalczająca bezpardonowo każdą inną. Ideologia instytucjonalnego krk zinternalizowana na tyle mocno i na tyle powszechnie, że wykształciła dominujący typ osobowości autorytarnej.
Typ człowieka podporządkowanego, zewnątrzsterownego. Nietolerancyjnego. Dającego wyraz własnym potrzebom w konwulsyjnych atakach anarchii, warcholstwie, cwaniactwie, pijaństwie, przemocy wobec słabszych.
Szczycimy się często tym, że w Polsce nie ścinano królów.
Ale „jedyna słuszna” ideologia doprowadziła do wyrzucenia z kraju prawomocnego króla. Według ich nazewnictwa „pomazańca Bożego”, który ośmielił się ukarać funkcjonariusza krk.
Krk chce mieć wszystko pod kontrolą. Nawet sprzątanie publicznych szaletów.
Zwalcza wszystko, co nie ma ich imprimatur. Kotańskiego sprzątającego szalety, Owsiaka zbierającego pieniądze na potrzeby chorych.
Nie uporamy się z naszymi problemami, dopóki nie skończy się dwuwładza. A w tej chwili sterowanie władzą przez kurie biskupie.
Nie tylko ginekolodzy doznali cudownego nawrócenia.
Znam osoby zaangażowane w słynny „eksperyment poznański”, prowadzony na terenie szkół całego kraju w latach 1968 – 1973, broniące „socjalistycznego” wychowania, które dzisiaj w Radiu Maryja widzą „światełko nadziei” w „priorytetach” Czarnka.
Nawiasem mówiąc Polityka, w roku 1973, przyznała nagrodę „drożdży”, za twórczy ferment, autorowi „eksperymentu”, Heliodorowi Muszyńskiemu.
W zasadzie nie ma w zachowaniu tych osób tak wielkiej sprzeczności, jakby się z pozoru wydawało.
W „eksperymencie” chodziło o wypracowanie konkretnych odruchów, zachowań, nawyków, pożądanych w socjalistycznej szkole.
Czarnkowi chodzi to samo, tyle, że z przymiotnikiem „katolickie”.
W jednym i drugim przypadku myślenie, głębszy namysł, refleksja nie są pożądane.
@japs
Co z tego, że nie jestem prawnikiem? To jest blog tylko dla prawników? Pomyśl zanim napiszesz. No chyba, że strasznie chcesz się chwalić
@dino
W naszej części Europy często tak, niestety.
@act
W rzeczy samej.
Demokracja liberalna aby funkcjonować, wymaga uznawania i przestrzegania prawa oraz zasad zarówno przez obywateli, jak i państwo, czyli przez ogół funkcjonariuszy pełniących w państwie funkcje polityczne i zarządzające.
Rządzący Polską politycy PiSu nie są politykami w rozumieniu powyższej definicji, Są adherentami, okazjonalistami, dorwali się (przez zbieg okoliczności) do władzy i pieniędzy i starają się wyciągać z takiej sytuacji korzyści dla siebie oraz kształtować tak państwo (poprzez łamanie prawa, w tym konstytucji) aby umocnić na przyszłość tę wybitnie dla nich korzystną sytuację, co prowadzi do autorytaryzacji państwa, czyli budowania takiego systemu ustrojowego, gdzie prawo staje się prawem „naturalnym” czyli stojącym poniżej interesu tzw. suwerena (PiSu), a zasady i reguły postępowania są kształtowane na nowo w kierunku dominacji wykonawstwa nad prawem.
Ten generalny trend powoduje, że powstaje nowa wizja przyszłości, bardziej eklezjastycznej niż państwowej, w której prawo zamienia się w posłuszeństwo i natychmiastowy rygor wykonawczy, prawo zostaje zastępowane przez generalny podział na dobro i zło pociągający za sobą podział obywateli na dobrych i złych, prawdziwych i nieprawdziwych, na swoich i obcych.
Podział bardzo wygodny dla rządzących, bo dający im pozaprawną metodę definiowana, co jest dobre, a co złe, kto swój, kto obcy, kto przyjaciel kto wróg oraz co jest najistotniejsze – daje rządzącym licencję na przekuwanie tych podziałów na prawo i jego egzekwowanie.
Ostatnim przykładem kształtowania państwa na modłę PiSowskiego autorytaryzmu jest parcie rządzącej partii PiS na utworzenie nowego organu administracyjnego państwa – komisji d/s badania wpływów rosyjskich w Polsce. Komisja ta ma wykryć nową rubież podziału na obywateli dobrych i złych (swoich i obcych) i uwiarygodnić ten podział poprzez akt rytualny – skażenie z góry upatrzonych wrogów winą za zdradę interesów państwa na rzecz Rosji i skazanie ich tym samym na infamię.
TJ
Jakiś debil w Tymbarku odpowiedział pytającemu dziennikarzowi:
– A co to ma wspólnego z pucharem Tymbarku?
Jestem na pucharze Tymbarku i rozumiem, że państwo oczekujecie mojej rozmowy ze mną na temat pucharu Tymbarku.
To kompletna porażka nauczycieli … ofiara patogenu… nieuleczalne.
@ZMI
Jackiem ZH nie ma co zawracać sobie głowy. Bo jeśli jest to niedorozwinięty umysłowo typ to i tak nic nie zrozumie. A jeśli jest to pisowski kryminalista to nie da się go zmienić.
@act
@Red. Szostkiewicz
Żmut? Po co siegac po pomoc braci Litwinów, jest polskie okreslenie na takie zjawisko – mierzwa:)))
@NH
Zabierasz głos to znaczy znasz się. Ja mam psa co nie znaczy, ze wypowiadam sie na blogach kynologicznych na temat najlepszej metody usuniecia nicieni sercowych u burków.
Szanowni dyskutanci i Szanowny Redaktorze: ja, były inż. i były ekonomista(„były”, jak mnie nazwał @mfizyk, bo od dawna emeryt,wiec nie wykonuję działalności w tych dziedzinach,a tylko pozwalam sobie coś od czasu do czasu napisać).Otóż pozostało mi z czasów aktywności zawodowej przyzwyczajenie pisywać i oceniać w sposób konkretny i zwięzły i czasem dosadny bez morza słów.Tak więc nie rozumiem,po co jest tyle dyskusji z panem @ jackiem NH.Pan @jacek (…) ma dużo wiedzy,ale czasem rżnie głupa.
Tak samo nie rozumiem,czemu i po co tyle dyskusji wokół upodobań pani @Kaliny dotyczących byłego papieża. Pani @Kalina kocha BXVI bezgranicznie .Przecież jej wolno!.Pani @Kalina ze swoją mentalnością przypomina mi hrabiankę tańczącą na balu na Tytanicu,czyli samozachwyt i trochę panią Dulską,a jutro ….???. Ale jej przecież wolno!!! Pani @Kalina,jako historyk ,jest przekonana,że wiedza o tym,czy Bolesław Chrobry jadał śniadanie o godz.8:00,czy o 9:00 jest najważniejsza i Jej zdaniem przesądza o tym,czy ktoś zostaje zaliczony do mierżwy,czy nie.Ale przecież jej wolno mieć takie zdanie.
Zajmujmy się dramatem politycznym w Polsce,a nie upodobaniami pani @Kaliny,czy pana @Jacka NH
@Adam Szostkiewicz
„W marcu br. w badaniu IBRiS za liberalizacją opowiedziało się blisko 84 proc., w tym prawie 57 proc. za dopuszczalnością terminacji do 12. tygodnia i blisko 27 proc. za tzw. kompromisem aborcyjnym”…
Nie wierzę w te wyniki. Od początku lat 90., gdy postsolidarnościowe władze wprowadziły zakaz aborcji do kodeksów prawnych, religię do szkół i propagandę kościelną do mediów, Polacy przeszli pranie mózgów, o którym kiedyś będą pisane prace naukowe. Przede wszystkim, zmieniono język. O ile wcześniej mówiono o „przerwaniu ciąży”, „zabiegu” lub „skrobance”, to od lat 90. mamy „życie od poczęcia” i „dzieci nienarodzone”. Dlatego Polacy uważają dziś aborcję za zabójstwo lub prawie zabójstwo. Nawet te panie z Platformy, które po protestach w 2020, chcąc ratować podupadające sondaże, ogłosiły poparcie dla liberalizacji prawa aborcyjnego, tłumaczyły przepraszająco, że „aborcja to wielkie zło i w zasadzie to my jesteśmy przeciw”, ale „wicie, rozumicie, nie na życzenie, tylko po konsultacjach z psychologiem” itp.
Wyniki sondaży zależą od tego, kto za nie płaci i jak zostaną sformułowane pytania. W lutym Ordo Iuris też zleciło IBRISowi badania na ten temat, ale pytanie było inne: „Czy jesteś za całkowitą ochroną życia od poczęcia”? No i wyszło, że 45% jest za (wobec 41% przeciw). Wprawdzie Ordo Iuris przyznało, że to zdecydowany spadek w porównaniu z 60% w 2019 (wyrok Kaczyńskiego/Przyłębskiej, a potem jego pierwsza ofiara uświadomiły ludziom, czym jest „całkowita ochrona życia”), ale 45% to i tak bardzo dużo.
W sondaże Ordo Iuris też oczywiście nie wierzę. Niemniej jednak łączne poparcie dla PiS i Konfederacji sięga dziś 50%, a ich wyborcy są albo za całkowitym zakazem, albo za kompromisem. Zwolennicy PSL i Hołowni (10-15%) generalnie popierają kompromis. Za aborcją na życzenie jest tylko elektorat Lewicy i bliżej nieokreślona część wyborców KO. Gdzieś widziałem sondaże, w których za aborcją na życzenie do 12 tygodnia opowiedziało się 20-25%, i one są według mnie najbardziej wiarygodne.
Po ostatnich wydarzeniach i mocnym nagłośnieniu sprawy przez opozycyjne media (okazało się, że od czasu wyroku zmarło więcej kobiet) nie widać, żeby się ktoś tym przejął. Tylko Lewica zorganizowała jakieś protesty, ale wyszły mizernie.
Obłęd nasila się .Kanalie ,chcą dalej ,uczestniczyć w pobierniu kasy z Wiejskiej.Będą mówić brednie ,aby przypodobać sie wodzowi.tRZEBA ZAŁOŻYĆ CZARNĄ KSIĘGĘ I REJSTROWAĆ DEBILIZM I PODŁOŚĆ PISIACZY W OSTATNICH MIESIĘCACH PRZED WYBORAMI.
@pielnia11
Bardzo, ale to bardzo Panu dziękuję za ten wyjątkowy wyraz tolerancji. Może Chrobrym niespecjalnie się zajmuję, zato dziejami nam bliższymi, które rzutują na naszą terazniejszość – jak najbardziej. I rzeczywiści uważam, że to jest klucz do zrozumienia naszych dzisiejszych problemów. Co do moich upodobań do mężczyzn przystojnych, inteligentnych i z poczuciem pełnienia ważnej misji, jak Joseph Ratzinger (głównie ten młody:))) – myślę zarozumiale, że mam dobry gust:)))
@Jacek, NH
15 czerwca 2023
16:44
„Prawo aborcyjne ustanowiono w 1993 roku. Kto wtedy rządził? SLD i PSL.”
Sprawdź w Googlu, zanim coś napiszesz. Zakaz aborcji wprowadzono na początku 1993 roku, gdy premierem była fundamentalistka katolicka Hanna Suchocka, a w Sejmie miała większość postsolidarnościowa ciemnota.
SLD i PSL wygrały wybory jesienią 1993. W 1996 zliberalizowały ustawę, dopuszczając aborcję z przyczyn społecznych. Niestety, ówczesny Trybunał Konstytucyjny pod kierownictwem Andrzeja Zolla uznał to za niezgodne z Konstytucją.
Zoll jest dziś uważany przez Platformę za autorytet w sprawach praworządności i demokracji. I to jest jedna z przyczyn, dla których Tusk i PO nie wygrają tych wyborów. Są po prostu niewiarygodni.
Wyrok Kaczyńskiego/Przyłębskiej z jesieni 2020 był jedynym wydarzeniem od 2019, które spowodowało wyraźny spadek poparcia dla PiS – z 39-40% do 31-32%, czyli o ok. 8 punktów procentowych. Wyborcy, którzy wtedy odeszli (głównie do Hołowni), oczywiście nie popierali aborcji na życzenie, ale widocznie kompromis aborcyjny był dla nich bardzo ważny.
Dziwiłem się, że Kaczyński się z tego nie wycofał – mógł po prostu nie publikować wyroku, a wtedy nie wszedłby on w życie. „Piątkę dla zwierząt”, która też zagroziła sondażom PiS, szybko odwołał, zakaz aborcji utrzymał. Poczekał, aż protesty w naturalny sposób wygasną, po czym oblepił całą Polskę bardzo dobrze pomyślanymi plakatami antyaborcyjnymi i kazał wyrok opublikować. Ktoś musiał na niego mocno naciskać. Czyżby Ordo Iuris – organizacja, o której nie wolno mówić, że jest finansowana z Kremla?
Tych 8 punktów procentowych Kaczyński do dziś nie odzyskał, co dobrze widać na wykresie średnich sondażowych.
Dziś najbardziej obawiam się tego, że na ostatniej prostej przed wyborami Kaczyński przywróci kompromis, a chodzą słuchy, że ma takie plany. W ten sposób odbierze opozycji ważny argument w kampanii i odzyska wyborców, którzy odeszli jesienią 2020. Dzięki temu wygra, a później razem z Konfederacją wprowadzi całkowity zakaz aborcji. Szerszy niż ten obecnie obowiązujący.
pielnia11
17 CZERWCA 2023
15:44
„Zło zwycięża, gdy dobrzy ludzie nic nie robią”
To co pan proponuje to chowanie głowy w piasek jak struś przed złem.
Nie można pozwolić na legitymowanie faszystowskich poglądów, dzisiaj nazywani są prawicowcami .
Trzeba wyrywać takie chwasty razem z korzeniami, bo inaczej będzie kolejna kobieta zamordowana przez PiS albo jakakolwiek inna ofiara.
Gdyby nie było wcześniej obojętności na zło ,nie było by dzisiaj żadnej ofiary.
Jagoda (07:24):
Zwróć jeszcze proszę uwagę, że oprócz psychologicznej racjonalizacji zastosowano tam również roszadę semantyczną. Oto mizianie się z Glińskim i Żarynem stało się „pracą dla Polski”. W ten sposób czynność obrzydliwa stała się aktywnością chwalebną, a i w lustro znów można spojrzeć bez wstrętu. Roszady semantyczne były specjalnością zarówno komunizmu, jak i nowomowy kościelnej. A pani Kalina to przecież miczurinowska krzyżówka obu tych systemów aksjologicznych. Bolszewicka w formie, katolicka w treści.
Umieszczanie Glińskiego i Żaryna w jednym zdaniu jest pewnym uproszczeniem. Gliński to typowy człowiek złamany – Kaczyński upokorzył go i ośmieszył za pomocą tabletu, więc Gliński (do epizodu z tabletem człowiek o czystej i dość szlachetnej karcie) pragnie zemsty nie na Kaczyńskim (bo ten jest zbyt silny), ale na wszystkich, licznych bardzo świadkach swojego upodlenia. Jestem w stanie zrozumieć ten mechanizm, choć oczywiście nie popieram. Żaryn zaś to klasyczny aparatczyk-oportunista, który zrezygnował z kariery naukowca na rzecz serwitutów partyjnych. Partia zaś w nagrodę dała mu w arendę „instytut wspierania faszyzmu” (jak okazał się zbyt tępy żeby dostać się ponownie do Senatu).
@babilas
18 CZERWCA 2023
0:00
Co do „porzucenia kariery naukowca” przez prof. Żaryna – polecam najnowsza jego pracę „Kościół i Naród/Lata trwogi, lata nadziei”, Kraków 2022. Informuje tez uprzejmie, ze idea instytutu popularyzujacego polska myśl narodową i katolicko-spoleczną była od lat ideą p. Żaryna. Tak sie złożyło, ze dopiero za Glińskiego dostał zielone światło i pieniadze. Jaki jest koń, kazdy widzi, kto się przyjrzy bez zaplucia, a jazgot i ujadanie nic tu nie pomoże:)))
pielnia11
17 CZERWCA 2023
15:44
a przecież „pielni” też „wolno być” coipą…
polecam najnowsza jego pracę „Kościół i Naród/Lata trwogi, lata nadziei”, Kraków 2022
Dziękuję, ale nie skorzystam z rekomendacji. Jedyną moją nadzieją związaną z Kościołem jest ta, że zgnije szybko od środka i nie obryzga postronnych przy ostatecznym kolapsie. A trwóg związanych od lat z Kościołem to mamy wszyscy już po dziurki w nosie.