Ziobryści, zawróćcie z tej drogi
Minister sprawiedliwości (sic!), atakując Unię, a jednocześnie swojego szefa premiera Morawieckiego, popełnia błąd, który sam jemu zarzuca. Pierwszy – historyczny. To, że od prawie 20 lat, pod rządami lewicy i prawicy, Polska wciąż jest w UE, to nasz historyczny sukces. Kto tę trwałą obecność podważa, a jest człowiekiem władzy, grzeszy przeciw państwu i narodowi, który za tą obecnością głosował i którą nadal w większości popiera.
Po drugie – błąd polityczny: nie ryzykuje się rozwojem własnego kraju, by ratować sprzeczną z naszą konstytucją i prawem unijnym „reformę” wymiaru sprawiedliwości. I to taką, która poniosła klęskę. Nie odciążyła sądów, nie uprościła i nie usprawniła systemu, za to wywołała podwójny konflikt – z sędziami i z Unią. Zamiast błędy wykazywane w kraju i w Unii naprawić, Ziobro zaczął grę polityczną, stając się twarzą polexitu.
W ramach tej gry o przywództwo na skrajnej prawicy zaatakował urzędującego premiera. Słabnący politycznie z powodu porażki Polskiego Ładu Morawiecki wziął cios na pierś i zamiast skarcić ministra – taka nielojalność powinna być ukarana dymisją – powtórzył frazesy o rzekomym przekraczaniu kompetencji przez instytucje UE.
Prawdopodobnie nie odwinął się Ziobrze, bo boi się – tak jak Kaczyński – że zaostrzenie wewnętrznego konfliktu grozi upadkiem rządu, gdyby ziobryści poszli na całość. Nie jest to wykluczone. Przecież pewien eurodeputowany ziobrysta nie wahał się z kolei zaatakować prezydenta. Duda wraz z Morawieckim, przy niechętnym, ale jednak wsparciu Kaczyńskiego, zaciągnął u ziobrystów winę, próbując odmrozić 770 mld zł dla Polski. To nie wina ani błąd, tylko nasz interes narodowy. Dobrze, że to zaczyna docierać do obecnych włodarzy, fatalnie, że nie potrafią przywołać do porządku dzisiejszych sarmatów w obozie władzy.
Ziobryści strzelili z grubej rury i spudłowali. Trybunał Sprawiedliwości UE oddalił skargi Ziobry. A zaraz po jego orzeczeniu Trybunał Przyłębskiej zrobił unik, czekając na dyspozycję Nowogrodzkiej. PiS przegrał, ale Ziobro nadal staje okoniem. Wolałbym komentować sukcesy, a nie klęski Polski pod władzą tej czy innej koalicji. Wolałbym chwalić rząd, prezydenta czy większość sejmową za mądrą politykę, a nie nurzać się w politycznym błocie, w żałosnych rozgrywkach chciwych dyletantów, którym z ust nie schodzą patriotyczne slogany.
Ale tak rzadko mamy taką szansę, że naprawdę nie widzę, jak z tego wyjść, inaczej niż wracając do korzeni: „niech prawo znaczy prawo, a sprawiedliwość – sprawiedliwość”. Polska to nie postaw sukna, tylko zobowiązanie dla rządzących, dla opozycji i dla wszystkich obywateli, którzy nie chcą być obojętni.
Komentarze
Nasuwają się dwa pytania:
Czy w Polsce władza wykonawcza jest w rękach premiera, czy ministrów?
Czy premier może wyrzucić ministra, czy odwrotnie?
Odpowiedz prosta:
1. W Polsce władza wykonawcza jest w rękach ministra, a nie premiera!
2. W Polsce minister zmienia premiera, a nie premier ministra!
Wnioski:
W kraju nad Wisłą wszystko, co się dzieje jest na opak – to skutek.
Przyczyna – debilizm ma przesilenie.
I teraz „proroctwa”:
Niebawem wszystko pier…nie ….
Tu nad Wisłą zawsze tak było – chwila nad wozem, częściej pod wozem.
To wyjątkowo je….te społeczeństwo!
Pan Zbyszek jest psycholem od dzieciństwa, a takiego psychola nic ne zatrzyma. Jego przyszłość widzę w domu czubków w ciasnym kaftanie. Natomiast Morawiecki to przytomna kanalia, całkiem normalna. Ziobro na niego napluł, a Morawiecki zasmucił się, że ta Unia taka niesprawiedliwa, że on nawet rozumie reakcje szalonego pana Zbyszka , ze mu się ta niesprawiedliwość nie podoba. Bo jemu też. No i wytrącił Ziobrowi broń, no bo jak walić dalej Mateusza, skoro on też potępia Unie.
Ale panie Zbyszku, przypominam panu, że ten Morawiecki podpisal zgodę na opcję praworządnościową. Niech się pan nie daje Mateuszowi i dalej wali w niego historycznym błędem. Bedzie pan miał u mnie plusa, też czubka z Kobierzyna.
„Tu się nie ma co pieścić”.
Ani dzielić „włos na czworo.”
Moim zdaniem cała ta faszystowska banda musi pójść siedzieć, jeżeli Polska ma mieć szanse na wprowadzenie demokracji na trwale. Tym razem nie może być grubej kreski.
@Lewy
Pisanie o kimś, że „jest psycholem od dzieciństwa”, to przykład „wysokiej kultury” w polemice na tym portalu
Redaktorze: w punkt!!!.No,może brakuje expresis verbis zdania(stwierdzenia),że Ziobrze przyjdzie za to prawnie zapłacić,ale to w oczywisty sposób wynika z treści Pana felietonu. Powinno być więcej takich jednoznacznych deklaracji do Ziobry ze strony znanych i cenionych publicystów , bo wtedy już się pan Zbyszek ( i jego komsomolcy:Kowalski,Kaleta,Ozdoba ,Jaki itd)nie wyłga i nie pójdzie w zaparte, że to była tylko robota polityczna i że nie zdawał sobie z tego sprawy,ile draństwa narobił. O panu premierze Morawieckim nie będę nic pisał,bo jego postępowanie jest żenujące. Przypomina się okrzyk Kmicica do Wołodyjowskiego:”kończ waść, wstydu oszczędź”
Piotr Andrusieczko,
Separatyści strzelają w Donbasie, a Rosja oskarża Kijów o prowokacje.
Prorosyjscy separatyści ostrzelali z artylerii także wieś Wrubiwka, również w obwodzie ługańskim. Uszkodzony został budynek liceum, jeden z pocisków wybuchł ok. 30 metrów od niego. W tym czasie w szkole przebywało 37 dzieci i 16 dorosłych. Nikomu nic się nie stało, a uczniów ewakuowano.
Według sztabu Operacji Połączonych Sił do godz. 11 odnotowano 29 przypadków złamania zawieszenia broni wzdłuż liczącej powyżej 400 km linii zetknięcia w Donbasie. 27 z nich nastąpiło z wykorzystaniem broni zabronionej porozumieniem mińskim (o kalibrze powyżej 100 mm).
Jak Putlerek szedł na wojnę! Zaraz trolle rozpuszcza wieści ze wina leży pośrodku.
Jacek, NH
17 lutego 2022
15:27
@Lewy
Pisanie o kimś, że „jest psycholem od dzieciństwa”, to przykład „wysokiej kultury” w polemice na tym portalu
Masz racje. Lewy powinien napisać „psychol od urodzenia”.
Radosław Sikorski dał głos – „Czy ktoś wreszcie zapanuje nad tym nieznośnym bachorem?”
Według mojego spojrzenia:
Pytanie powinno wyglądać mniej więcej tak- Czy ktoś wreszcie zajmie się polskim debilizmem i zacznie poważnie to traktować?
W kraju nad Wisłą rolę psychiatrów przejęli egzorcyści (kler) i mamy to co mamy.
W pięknym kraju nad Wisłą nie rządzi ani premier, ani minister. Rządzi Prezes wszystkich prezesów. Morawiecki musi cierpieć swawole Ziobry, bo preziowi zawali się większość w sejmie. Musiałby przystać na wcześniejsze wybory, a sytuacja jest dla niego niekorzystna, pomimo wskazań sondaży. Morawiecki zaś to pozbawiony honoru osobnik, bo gdyby go miał (honor), to rzuciłby tę robotę i wypiął się na prezesa. Znalazłby lepszą fuchę za lepsze pieniądze. Martwią mnie bardziej konszachty Ziobry i jego bandy z konfederatami. Szykuje się jedna lista tego naprawdę groźnego tworu politycznego. Spokojnie załapią się do przyszłego parlamentu, immunitety będą ich chronić, a my wciąż będziemy żyć w domu wariatów.
Jacek, NH
17 LUTEGO 2022
15:27
Drogi Jacku, chyba jestes fanem pana Zbyszka. Ale pewnie nie wiesz że pan Zbyszek wykazywał cechy psychiczne na studiach o czym pisano wiele razy. Oczywiście nigdzie nie pisano,że już w dzieciństwie tym się wyróżniał.. Ja tak ekstrapoluję.
Natomiast odwoływanie sie do kultury na tym blogu jakoś tobie nie przystoi. Zwróć się w tej sprawie do ministra kultury Glińskiego, tez psychola. Może ci cos wyjasni.
Ziobryści nie mają gdzie zawrócić. Ta antyunijna proputinowska banda chce rozwalenia, wraz z konfederacją, wspólnoty europejskiej. Wisząca na ich głosach parlamentarna większość aby nie stracić władzy prędzej ” odstrzeli” Morawieckiego (i tak to wcześniej czy później nastąpi). Ziobro, w odróżnieniu od Gowina, może liczyć na uzbieranie 5% i samodzielny start. Taki to pokręcony kraj.
To, że TSUE uzna za zgodny z prawem mechanizm warunkowości ” pieniądze za praworządność”, w świetle dotychczasowego orzecznictwa europejskiego, było oczywistością.
Wysoce zastanawiające jest natomiast odroczenie wyroku przez TK. Można to oczywiście tłumaczyć oczekiwaniem na odpowiednie instrukcje, chociaż te wydają się jasne i oczywiste. Powód przeciąganie sprawy może być inny. Rozpoczyna się faza uzgodnień politycznych, która nie napawa optymizmem. UE daje sygnały, że skłonna jest na odstępstwa od pryncypiów określonych przez oba Trybunały europejskie i może zadowolić się nawet pozorną naprawą praworządności w Polsce, której podstawą będą przedstawione już projekty.
pielnia11
17 LUTEGO 2022
16:13
…”że nie zdawał sobie z tego sprawy,ile draństwa narobił.”…
Cały problem Polaków polega na tym, że myślą o takich ludziach, że ze swoich czynów zdają sobie sprawę o wyrządzaniu szkód dla kraju.
Niestety, ci ludzie nie zdają sobie sprawy, jakie szkody wyrządzają innym, a zwłaszcza własnemu społeczeństwu.
Ten wątek badałem po swojemu i wiem, że ludzie o ograniczonym rozwoju umysłowym nie zdają sobie sprawy, jakie szkody wyrządzają. Są pewni że wszystko co robią, jest dobre.
Pielnia, zainteresuj się wreszcie, co to jest debilizm?
Ziobrzysci walcza o polityczne przezycie, czyli o bezkarnosc i koryto. I jak narazie im to wychodzi.
Tylko ich eliminacja z polityki moze poprawic los Polski. Przekonac ich nie mozna. Ale gdyby tak wylaczyc ich odruch samozachowawczy? Tak ich „podgrzac” do bialosci i sprowokowac do samobojczych ruchow?
Coś mi się wydaje, że to towarzystwo nie dociągnie do Wielkanocy. Już teraz jest sytuacja patowa. A szkoda, bo naród jeszcze nie dosyć się zezłościł na ich poczynania, żeby ich pognać wielką miotłą.
Trepiarstwo wypuszczono z budy, trepiarstwo rządzi… smród i ubóstwo…
lukipuki 17 LUTEGO 2022 17:02 pisze: –Radosław Sikorski dał głos – „Czy ktoś wreszcie zapanuje nad tym nieznośnym bachorem?”
Lukipuki,
Radek Sikorski to miał szansę „zapanowania nad tym nieznośnym bachorem” wtedy, gdy było głosowanie nad postawieniem tego „nieznośnego bachora” przed Trybunałem Stanu, który w swym zakresie kar ma np. pozbawienie prawa do pełnienia funkcji publicznych np. na 10 lat.
Radek, wydrwigrosz kilometrówkowy, nie znalazł na to czasu podobnie jak jego koleżanka partyjna, Ewa Kopacz bo odwiedzała Wąchock czy inną Dolną Wólkę i zabrakło 5 głosów a w głosowaniu nie wzięło udziału 9 posłów PO:
1. Biernat Andrzej
2. Blanik Leszek
3. Hok Marek
4. Kopacz Ewa
5. Kucharski Cezary
6. Sikorski Radosław
7. Tomański Piotr
8. Tomaszak-Zesiuk Irena
9. Wojnarowski Norbert
W tej sytuacji to Radek na temat Ziobry mógłby się wstrzymać z komentarzami ponieważ nie wszystkich interesujących się trochę polityką nawiedza wuj Alojz.
18karatów
17 lutego 2022
14:08
Teraz przeczytałem Twój komentarz pod poprzednim wpisem, więc odpowiedz trochę spóźniona. Sorki.
Pisanie paszkwilu ma zawsze na celu poniżyć, ośmieszyć i onieśmielić przeciwnika, potęgując negatywny stosunek u czytelnika.
@legat praktykuje to nagminnie w stosunku do opozycji w kraju, i Ukrainy. Zakładam, że jego celem jest promocja Ziobry i Putina, kosztem demokratycznych sił w Polsce i sojuszników Polski w UE.
Podam ci parę przykładów jego wypowiedzi na blogu EP, ( który śledziłem bardzo blisko) :
Łukaszenko nauczył się od UE jak porywać dysydentów.
Niemcy “oszwabieńcy” – wzorzec dla działań korupcyjnych i oszukańczych dla całego świata.
TVN, to Głos Ameryki a nie polska telewizja.
Liczy się możliwość wyciągania kasy czyli koncesja i te przeszło 800 milionów bagsów wpływu co rok do słupa bezoosobowego zarejestrowanego na adresie lotniska w Amsterdamie a nie żadne wolne media.
Firma przy pomocy której zamierza się wyłudzić koncesję na emitowanie jakichś kanałów telewizyjnych.
..pod wpływem amerykańskiej propagandy i jej kundli takich jak Stoltenberg
Dla mnie to tak jak bym słyszał Ziobrę, czy Putina. Ty może odnosisz inne wrażenie.
@ legat
17 LUTEGO 2022
20:57
Nad alternatywnymi dziejami historii to mozna sobie pogdybac, ze ho ho…
Np. co by bylo, jezeli R.Sikorski by wtedy zaglosowal jak sobie zyczylbyc? Nic. Bo brakowaloby nadal 4 glosow.
A co by bylo gdyby glosow wtedy nie zabraklo? Nie wiadomo. Bo Trybunal Stanu byl wtedy sadem niezawislym.
A co by bylo, gdyby Ziobro zostal skazany? Moze Duda by go ulaskawil? Moze by sie znalazl inny ziobrysta?
Oj masz nad czym gdybac, oj masz 😉
W tej sytuacji to Radek na temat Ziobry mógłby się wstrzymać z komentarzami…
Cóż za wyszukana elegancja, u gościa (@legata), który Radka Sikorskiego zwykł nazywać „szmata”.
Jan
17 LUTEGO 2022
17:31
„W pięknym kraju nad Wisłą nie rządzi ani premier, ani minister.”
Jeśli już o tym, kto w tym pięknym kraju rządzi to wyrażę się bardziej precyzyjnie – rządzi debilizm i szczytują psychopaci, no i oczywiści nad tym wszystkim czuwa zbawca narodu, który zaczyna się gubić, zwłaszcza w swoim wyznaczonym celu, czyli zbawieniu tegoż narodu.
Tacy są nasi zbawcy.
Najlepiej byłoby dla zbawcy odejść na wieki.
Cholera, i znowu zbawcy nie wyjdzie dzieło, które miał za cel.
Przeczytane w fanklubie Putina
Na marginesie
17 lutego 2022
23:25
Tak przy okazji – @adam zawsze twierdzi, że kolega @legat jest agentem Ziobry.
Ja się z początku z tego śmiałam, ale jednak…
Nie ma się, z czego śmiać, nawet jak się wie.
Agenci kwitną u sąsiada 😉
Nie tylko my mamy różnych szaleńców pokroju Ziobry.
Rownież Bulgarzy maja swoich przedstawicieli w Europarlamencie, będących w tej samej frakcji co PiS, którzy propaguja faszystowskie pozdrowienia.
https://twitter.com/Renaissance_UE/status/1494027834293108749?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1494027834293108749%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fpulsembed.eu%2Fp2em%2F2mK9rQ6pz%2F
– O tym, że Ziobro to prostak, wszyscy już wiedzą, ale brak reakcji Kaczyńskiego na działania tego członka koalicji świadczy także o „poziomie” kultury osobistej Kurdupla Europy… – parafraza wypowiedzi Ziobry z października 2021.
Jestem przekonany że nic nikomu z tej ekipy się nie stanie. Przecież to są prawdziwi katoliccy patrioci a nie to co poprzednio komuchy.
@andrzej52
Mają ich też Szwedzi i Finowie, Chorwaci i Serbowie, Niemcy i Anglicy, nie mówiąc o Rosji czy Hiszpanii. Historia się powtarza wcale nie jako farsa, lecz jako inwazja upiorów przeszłości. Ponieważ minęło już niemal sto lat, a długa pamięć obejmuje ponoć górza trzy pokolenia, upiory tuczą się na ignorancji i emocjach takich samych jak przed II wojną: populizm prawicowy i lewicowy, sfrustrowany nacjonalizm, kult wodzów, marszów i igrzysk, pochwała siły i munduru, bezwstydna nienawiść do obcych, mniejszości, przeciwników politycznych.
„Mają ich też Szwedzi i Finowie”
To mnie Pan zaskoczył.
Wracając do Ziobry.
Wydaje mi sie, że Ziobro chce przejąć paleczkę po Kaczyńskim. Ktorego fizyczny koniec zbliża sie bardzo szybko.
Wczoraj Fakty pokazały fragmenty wywiadu Kaczyńskiego dl Polskiego Radia, przeplatane z jego wystąpieniami na wiecach promujacych Polski Nielad sprzed 3-4 miesięcy.
Kaczyński wyglada tak, jak by mu w tym czasie przybyło z 20 lat. Ledwie mówi. Siedzi niepewnie.
Za chwilę będą go podtrzymywać jak Breżniewa.
Przypuszczem, że Kaczyński nie pogoniłby Ziobry nawet wtedy, gdyby miał zdecydowaną większość parlamentarną.
Powód?
Za Ziobro stoi Rydzyk, który jak wiadomo trzęsie polskim instytucjonalnym i ludowym krk. Kaczyński, który publicznie dziękował mu za wygraną, nie zaryzykuje starcia w najważniejszym, choć nieformalnym, koalicjantem.
Rydzyk korzystał z wojskowych nadajników rosyjskich/sowieckich?
Za bezdurno?
Kaczyński ponad rok spotykał się, tuż po transformacji ustrojowej, z oficerem KGB.
Bez konsekwencji?
W interesie Putina jest rozwalenie UE od środka.
Co robi aktualna władza od ’15?
Zdumiewa mnie schizofreniczny rozkrok przeciwników rządzących, którzy równocześnie gorąco bronią Putina.
Brak logiki, czy coś więcej?
Problem ze Zbychem jest taki, że nie wiadomo co z nim zrobić. Powinien siedzieć ale nie bedzie bo głupi nie jest i zebrał pewnie „kompromat” na każdego. Gdyby było inaczej, Zbychu już dawno byłby na politycznym aucie a nie jest. To jest gangster czystej wody a jego akolici – z wyjątkiem idioty Tadzia, – to szuje kanalie i chłopcy do brudnej roboty, ktorzy nie cofną się przed niczym.
pan Z.Kuźmiuk,podobno dr ekonomii,powiedział wczoraj w UE,że obecna propozycja „reformy’ PiSu dotycząca Izby Dyscyplinarnej jest ostatnim gestem dobrej woli ze strony Polski wobec UE.Czyli,jeśli dobrze rozumiem pana dra Kuźmiuka, pan Kuxmiuk straszy Unię, grozi paluszkiem,że Polska się obrazi….
Nie mam wykształcenia psychologicznego,więc nie jestem w stanie pojąć,co takiego musi się stać w głowie dra ekonomii,żeby takie rzeczy mówić. Całe lata Kuxmiuk -działacz PSL sprawiał wrażenie,że jest rozsądnym facetem. Czy przejście do PiSu(oczywiście były frukta…) uszkadza automatycznie klepki w mózgu? Jestem w stanie pojąć psychologię tej prostytucji,ale po co Kuźmiuk mówi,że on ostrzega Unię….czy to jeszcze mieści się w granicach normalności człowieka z wyższym wykształceniem?
Drugi obraz kompletnego debilizmu,to KRRiT ze swoją słynną rzeczniczką prasową.Niby dorośli ludzie,pokończyli studia za państwowe pieniądze,a zachowują się, jak kompletni gówniarze z tymi koncesjami. Albo wiedzą,dlaczego nie wydają koncesji,albo wiedzą?Ich działalność jest tak żenująca,a oni tak bezwstydni,że tylko ich Pan Bóg może uratować przed nicością (jeśli bóg istnieje).Były w historii Polski różne zbrodnie głupoty,ale takie gadanie Kuźmiuka i KRRiT zapiszą się ,jako szczyt debilizmu bez możliwości spadku z zajmowania tego pierwszego „zaszczytnego” miejsca na podium
Wszystkim, którzy się naśmiewają z możliwego ataku Rosji na Ukraine, dla przypomnienia:
Niedawna historia: mapy ataku Niemiec i Rosji na Polskę w 1939r.
Ty tam Car, przestudiuj sobie te mapy z 1939 roku dokładnie.
https://polskiedzieje.pl/ii-wojna-swiatowa/agresja-zsrr-na-polske-17-wrzesnia-1939-roku.html
Powtórzę sie, szalony pan Zbyszek wierzy w siebie (Kaczor też), bo to są nawiedzone napoleonki. Natomiast Morawiecki, Błaszczak,Brudziński,Szydło, Witek,Sasin…itd i pozostała zgraja, to podli, pozbawieni honoru ludzie, gotowi dla konfitur służyć kazdemu psychopacie,zbrodniarzowi,szaleńcowi.
Takie okazy banalnego zła o którym pisała Hannah Arendt
Co mnie aktualnie interesuje:
Opozycyjne komisje w Sejmie i w Senacie pracuja od dluzszego czasu nad konkretami reformy sluzb specjalnych (np. kontrola inwiligacji):
https://www.rp.pl/sluzby/art35710051-specsluzby-do-reformy-opozycja-ma-swoj-pomysl
Poselska kontrola Zuzanny Dąbrowskiej i Barbary Nowackiej wykazala, ze minister Czarnek i kuratorka Nowak klamia jak z nut:
https://www.rp.pl/polityka/art35712901-nowacka-czarnek-klamal-skarg-od-rodzicow-na-szkoly-bylo-w-piec-lat-ponizej-40
@ Adam Szostkiewicz 18 lutego 2022 8:49
To nie jest, Panie Redaktorze, ” …kult wodzów, marszów i igrzysk, pochwała siły i munduru, bezwstydna nienawiść do obcych,…”, a zwyczajny lęk prostych ludzi przed wszystkim nowym i nieznanym – kiedy ktoś poprowadzi, Bóg czy wódz, lęk będzie mniejszy i rozterki znikną!
Stabilny świat się zawalił: nie wiesz czy twoje kwalifikacje za kilka lat będą jeszcze potrzebne?, czy będziesz miał pracę, jaką i gdzie?, nie wiesz czy pieniądze które odłożyłeś będą coś warte, nie wiesz wreszcie kogo słuchać i kogo wybierać, skoro autorytety obalone i zmieszane z błotem.
@dino
Też, ale jeśli prowadzi na manowce, nie jest usprawiedliwieniem.
Może ,nie mam ,racji.?Ale ,dzię,ki Polsatowi ,-mam nadzieję ,że kanalie nie zaatakują pana Solorza,-ogladam czyny Adolfa z wąsikiem.Jak to ,nauszczł jednych na drugich ,aby mieć równowagę w rządzeniu.Ale nic ,bez jego wiedzy ,sie nie działo .Dlatego Zero wykonuje rozkazy gieniusza.Bo ostatnio Pinokio był za bardzo popularny ,.A CEL JASNY , ,WYJŚCIE Z UE.,Bo jak niby ,stworzyć nowego człowieka przy pomocy łamania prawa ,i wpajania ciemnoty narodowi wybranemu.?
Paweł Wroński
Sekretarz obrony USA w Polsce: „Niezależnie od decyzji prezydenta Rosji, będziemy gotowi
Zakrawa to na ironię, ale to, czego Putin nie chciał, czyli silniejsze NATO, doprowadziło de facto do tego, że na flance mamy o wiele silniejsze NATO i tak też pozostanie w przyszłości – mówił na konferencji prasowej w Warszawie sekretarz obrony USA Lloyd Austin.
mazur.krzysztof18.02.2022, 15:10
Dwa pytania do sekretarza obrony Lloyda Austina:
1. Jeśli Rosja zaatakuje Ukrainę, czy USA i Wielka Brytania wywiążą się ze zobowiązań memorandum budapesztańskiego i udzielą militarnej pomocy (tzn. wyślą swoich żołnierzy) armii ukraińskiej?
2. Czy państwa NATO udzielą pomocy armii USA w tej operacji?
Jeśli USA i Wielka Brytania nie wywiążą się ze swoich zobowiązań to będziemy mieli powtórkę z 1939 roku, kiedy Wielka Brytania i Francja nie wywiązały się ze swoich zobowiązań wobec Polski. Zachowały bierność, a wojnę i tak miały tylko rok później.
Rozmowa o sankcjach nie ma większego sensu. Dla Rosji „Podległa Rosji Ukraina jest warta każdych sankcji”. Najboleśniejszą bowiem sankcją dla Rosji jest istnienie niepodległej, demokratycznej rozwijającej się gospodarczo i społecznie Ukrainy.
Kto to qarva jest ten Janusz Kawecki ?
Kawecki – emerytowany dyplomowany murarz budowlaniec; sekretarz rady programowej periodyku katolickiego „Droga”, a od 1995 członek rady programowej Radia Maryja. Stanął również na czele Zespołu Wspierania Radia Maryja, na antenie tej rozgłośni prowadził Głos z Krakowa. Zasiadał także w radzie naukowej Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Zajmował się działalnością publicystyczną także m.in. w ramach Telewizji Trwam, „Naszego Dziennika” i „Mojej Rodziny”.
We wrześniu 2016 został powołany przez prezydenta RP Andrzeja Dudę na członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na okres sześcioletniej kadencji.
Trepiarstwo pispolskie w akcji.
Panie redaktorze, Duda probuje ratowac sytuacje, dolewajac oliwy do ognia. Czytal pan jego artykul informacyjna w Die Welt dzisiaj, jak poucza mocarstwa, jak nalezy wyjsc z kryzysu ukrainskiego. Wzywa unie i NATO do trzymania sie razem, zeby nie dac sie podzielic, nie zostawic Ukrainy samej, pozwolic Putinowiwyjsc z twarza z konfliktu no i nie ustepowac. Musimy pokazac, ze lacza nas wartosci oraz idealy zachodnich spoleczenstw.
Jak moze Duda wzywac do jednosci i wienosci idalom Zachodu, jesli to on, jego partia i rzad caly czas te idealy i jednosc Zachodu kwestionuja? Tadzilbym przeczytac bardzo prawdziwe komentarze czytelnikow niemieckich pod artykulem prezydenta. To Polska podwaza jednosc panstw unijnych i oslabia przez swoje poczynania takie, jak ostatnie spotkania Morawieckiego z partiami prawicowymi w Madrycie, a ktore trzymaja doslownie z Putinem. A orbanizacja polskiej polityki? Jak mozna byc za unia a nawet przeciw, podwazajac jej system prawny czy istnienie, ale oczekiwac miliardow pomocy finansowej? Slusznie Niemcy pytaja sie w komentarzach: Czego ci Polacy chca? Z jednej strony Orban putinista, partie nacjonalistyczne na Zachodzie, z drugiej wolanie o jednosc panstw zachodnich w obliczu zagrozenia rosyjskiego. Obawiam sie, ze sytuacja historyczna z 1939 r. moze sie powtorzyc, iz znowu zostaniemy sami z agresorem, tym razem rosyjskim.
Piotr Andrusieczko, Kijów
Nie ustaje ostrzał na linii frontu w Donbasie. Prorosyjscy bojownicy zarządzają ewakuację cywilów
W Donbasie trwają ostrzały z wykorzystaniem artylerii. Separatyści z Donieckiej i Ługańskiej Republiki Ludowej ogłosili w piątek ewakuację ludności cywilnej z kontrolowanych przez siebie terytoriów. W pierwszej kolejności mają wyjechać kobiety i dzieci. Puszylin twierdzi, że jest to związane z tym, że w najbliższych dniach prezydent Ukrainy ma wydać rozkaz ataku na „republikę”.
W sobotę rosyjska armia zaczyna kolejne ćwiczenia w pobliżu granic Ukrainy. Nad manewrami strategicznych sił jądrowych Grom dowodzenie obejmie sam prezydent Władimir Putin.
Kochająca pokój Rosja pragnie podarować Ukrainie białe gołębie, dostarczone czołgami. Polska, Czechy ,Węgry i kilka jeszcze innych państw doświadczyły zaszczytu Sowieckiego buta.
@sprint
No cóż, jak trwoga, to do Nato i Zachodu. Niespójność i sprzeczności to istota polityki krajowej i zagranicznej PiSu. Jednak w sprawie ukraińskiej wykonali zwrot we właściwym kierunku, jak trwały, zobaczymy. Na razie Obajtek paktuje z Orbanem w sprawie energii, a Orban podejmuje Bolsonaro, niegdyś wychwalanego przez Dudę, i zapowiada wizytę Trumpa w Budapeszcie. Tylko zerwanie flirtu ze skrajną prawicą i jej prorosyjskimi postaciami mogłoby uwiarygodnić zmianę kursu. Kaczyński w swej chytrości próbuje grać na obu fortepianach. Zachód się na to nie nabierze, ale w sprawie ukraińskiej potrzebuje Dudy i przymknie oko na tę grę.
@siewi
Już odpuścili z TVN7.
Adam Szostkiewicz
Orban podejmuje Bolsonaro, niegdyś wychwalanego przez Dudę, i zapowiada wizytę Trumpa w Budapeszcie…
Wszystko wskazuje na to, że Trump przed dotarciem do Budapesztu, będzie miał stacje prze(od)siadkową w więzieniu.
@adam100Racja z tymi sankcjami. Jak powiedzial rosyjski ambasador dla szwedzkiego dziennika w wywiadzie: ,,My sramy na wasze sankcje! Dziekisankcjom nauczylismy sie sami wytwarzac np ser szwajcarski wg ich receptury. Podobnie bedzie z innymi produktami czy wyrobami !” Byl tak szczery az do bolu i brutalny , jak jego pryncypal Lawrow. Podobnie zreszta jest z polskimi pisowskimi urzednikami i ministrami. Czym wiekszy prymityw, tym wieksza brutalnosc, bo tym punktuja u pryncypala.
Ziobrysci, orbanowscy i inni nacjonaliści , to nic innego jak V Kolumna Putina w Unii Europejskiej. Oczekiwanie od nich jakiegoś pro-europejskiego olśnienia jest złudną nadziejà. Równocześnie Putin przygotowuje inwazję na Ukrainę, która nastąpi lada moment.
Prawdopodobnie durny rodzaj ludzki przeżył już za dużo pokoju w Europie ?
@Lewy
Zauważam przyzwyczajenie do „banalnego zła” i to mnie niepokoi.
Pzdr.
Koncesja dla TVN7 na tydzień przed wygaśnięciem obecnej, czar, wdzięk i wrodzona bezpretensjonalność.
Czytam, że ludowcy przebierają nóżkami, by zastąpić zerowych w koalicji. Qkiz i mejza lubią to. Sawicki i WKK ketmanami…
Pisia akcja proukraińska czyli szpagat
z przewieszką, mizianie się że zadeklarowaną kremlowską agenturą
przy łaszeniu się do wujaszka Sama, sen pijanego kapelusznika…
Całość tej intelektualnej biegunki głośno krzyczy: Europo dawaj kasę, bo bez niej stracimy władzę, a ona się nam należy.
Kiedy już zapłacicie to zobaczycie na co nas stać.
Absmak, jak zwykle był bełkotać kieszonkowy.
Adam Szostkiewicz
18 LUTEGO 2022
18:06
… stąd i mój wpis, bo ten typ był przeciwko.
Ale chodzi przecież o szersze spojrzenie… po co ta „rada” gromadząca znajduchów i pieczeniarzy decydująca o tym jakie filmy i audycje może ogladać „lud”?
O nominatach Dudy nie wspomnę… jaki Duda tacy jego nominaci…
Chory kraj…
Dominiki Ćosić – brukselska korespondentka telewizji partyjnej TVP – w kampanii wyborczej 2019 „Nie świruj, idź na wybory”, pisała do premiera Mateusza Morawieckiego ws. spotu, który przygotowała opozycja.
„Pięknie opozycja podłożyła się tym obrzydliwym klipem zwłaszcza z Pszoniakiem. Może byłoby dobrze znaleźć rodzinę osoby chorej psychicznie lub niepełnosprawnej, która wniosłaby sprawę nie tylko w Pl prokuraturze, ale i np. Trybunale Praw Człowieka w związku z tym? Ustawy antydyskryminacyjne itd. Ta druga strona tak by zrobiła, umiędzynarodowiła… Plus stowarzyszenia osób niepełnosprawnych itd.” – czytamy w wiadomościach z komunikatora internetowego. Morawiecki przesłał zrzut z ekranu z tą wiadomością do swoich doradców i współpracowników, w tym Dworczyka.
Ćosić, komentując sprawę na Twitterze, nie zaprzeczyła, że wysłała taką wiadomość do Morawieckiego.
Tak m.in. dzialają pospolite lufy przy nierządzie i nie widzą w tym nic niestosownego. Jak to **rvy.
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,28128364,afera-mailowa-korespondentka-tvp-doradzala-premierowi-dobrze.html#s=BoxOpImg9
sprint
18 lutego 2022
18:46
@adam100Racja z tymi sankcjami. Jak powiedzial rosyjski ambasador dla szwedzkiego dziennika w wywiadzie: ,,My sramy na wasze sankcje!
Ciekawe ze takie gumno wprawia w ekstazę zrusyfikowanych Ubeków.
cd
Koncesja naziemna dla TVN7 zależy(-ała) od głosu jednego człowieka – Andrzeja Sabatowskiego. To członek KRRiT z nominacji prezydenta Andrzeja Dudy. Wedle naszych rozmówców 76-letni Sabatowski może zmienić zdanie, jeśli dostanie instrukcję z Nowogrodzkiej albo od prezydenta. Póki co jest przeciw koncesji.
Koncesja dla TVN7 powinna być przedłużona?
Jackowski: Tak, powinna być przyznana – Sabatowski jest z Krakowa. Pochodzi ze środowiska dziennikarsko-artystycznego. Od prezydenta nie ma żadnych instrukcji, więc robi to, co sam uważa — mówi nam rozmówca z PiS. Czyli jest przeciw.
We wrześniu minionego roku — tuż po przyznaniu koncesji dla TVN24 – jeden z ważnych polityków Zjednoczonej Prawicy zapowiadał, że kolejna stacja z grupy TVN, czyli właśnie TVN7, już koncesji nie dostanie. Teraz to się waży(-yło).
Koncesja dla TVN7 wygasa 25 lutego. Jeśli do tego czasu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie odnowi koncesji, to kanał jako naziemny zniknie i będzie dostępny tylko w kablówkach i satelitarnie. Przez to TVN7 może stracić 30-50 proc. swojej widowni, a to byłby finansowy cios dla całego TVN-u.
Pięcioosobowa KRRiT podejmuje decyzję podwyższoną większością głosów aż 4 do 1 (czyli nie wystarczy zwykła większość 3 do 2). Do tej pory za koncesją głosowały trzy osoby, a dwie są przeciw. Za przedłużeniem koncesji opowiadają się: przewodniczący Witold Kołodziejski, Teresa Bochwic i Elżbieta Więcławska-Sauk.
Na „nie” są Andrzej Sabatowski (76) i prof. Janusz Kawecki (79). To nominaci prezydenta Andrzeja Dudy. Sabatowski to człowiek z Krakowa. Janusz Kawecki jest z kolei związany z Radiem Maryja.
W praktyce koncesja dla TVN7 wisi na jednym głosie Sabatowskiego. Dlaczego? Bo Kawecki zdania — jak słyszymy w PiS — nie zmieni. Sabatowski tymczasem jest obrotowy. Zmienił zdanie ws. koncesji dla TVN24, bo takie polecenie dostał z obozu rządzącego. O ile jednak sprawa koncesji dla telewizji informacyjnej TVN24 była bardzo głośna, to koncesja dla TVN7 nie przykuwa już takiej uwagi.
Teraz jest zatem inaczej. Osoba z PiS: – Nikt się z nimi [członkami KRRiT – red.] nie kontaktuje. Oni nie mają instrukcji, czy są wobec nich jakieś oczekiwania. To jest dla nich źródło frustracji, bo nie wiedzą, czego by od nich chcieli prezydent i PiS, a sami nie chcieliby zaszkodzić swoją decyzją.
Oni, czyli Sabatowski i Kawecki, ale w gruncie rzeczy chodzi o Sabatowskiego. – Kawecki jest nie do złamania i na pewno nie zmieni zdania — mówi rozmówca z PiS.
Odbyło się już kilka głosowań w KRRiT. Póki co nie ma większości 4 z 5 głosów ani dla uchwały o przyznaniu TVN7 koncesji, ani takiej samej większości dla odmowy takiej koncesji. Jest pat. Koncesja wygasa 25 lutego. Jeśli KRRiT nie zdoła podjąć decyzji, to koncesja po prostu wygaśnie.
(…)
Decyzja może się ważyć do ostatniego dnia obowiązywania obecnej koncesji dla „Siódemki”. I to tuż przed tym momentem może nadejść sygnał z Nowogrodzkiej bądź od prezydenta, by Sabatowski zagłosował „za”. – Mocny prztyczek w nos by się TVN-owi przydał. W ostatniej chwili pewnie będą jednak naciski na Sabatowskiego, by zagłosował za koncesją. Sabatowski jeśli dostanie mocny nacisk polityczny, to się posłucha — mówi nam zorientowana osoba z PiS.
Kim jest Andrzej Sabatowski? To rocznik 1946. Jest absolwentem Wydziału Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Po studiach nauczyciel w liceach. Od 1976 r. dziennikarz „Życia Literackiego”. W latach stanu wojennego redaktor pism podziemnych. Po 1989 r. współtwórca tygodnika „Małopolska” wydawanego przez „Solidarność”, a następnie redaktor naczelny pierwszego prywatnego dziennika „Depesza”. W latach 1991-94 i 2007-12 w TVP m.in. jako kierownik publicystyki i informacji. W latach 2001-2005 pracował w magazynie kulturalno-informacyjnym „Karnet”. 12 września 2016 r. został powołany przez prezydenta RP na członka KRRiT.
Obecna koncesja dla TVN7 wygasa 25 lutego. Wniosek do KRRiT o jej przedłużenie na kolejne 10 lat został złożony przez TVN Grupa Discovery 23 grudnia 2020 r. Na decyzję Rady stacja czeka ponad rok. Podobnie było w przypadku stacji TVN24 – której odnowiono koncesję po 18 miesiącach oczekiwania. Wedle TVN nie ma żadnych przesłanek, które uzasadniałyby tak olbrzymie opóźnienie.
TVN7 to jedna z największych telewizji w Polsce. Obecnie zajmuje 4. miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji w grupie komercyjnej 16-49. „Siódemka” to kanał z koncesją naziemną, satelitarną i kablową. Około 30 proc. widzów ogląda go w telewizji naziemnej, czyli za darmo”. (JG)
Sabatowski dostał instrukcję.
——————–
Udział stacji Big5 w rynku (wskaźnik oglądalności) w grudniu 2021 r. w grupie komercyjnej 16-49:
Stacja Grudzień 2021
TVN 9,87%…ca 1.7 mln osób w wieku 16-49
Polsat 9,77%
TVP1 5,66%
TVP2 5,94%
TVN7 4,16%…0.73 mln
Panie Redaktorze na początku swojego popełnia pewien, że tak je nazwę, błądy intelektualne. Pierwszy jest taki, że owszem, nasze członkostwo w Unii jawi się nam jako nasz sukces. NAM i NASZ. Dla nich to nie jest sukces. To paskudna uciążliwość, która nie pozwala im rządzić jak chcą. Nie zdziwiłbym się, gdyby PiSowi podobał się przaśny reżim Łukaszenki. Wiadomo – nie przyznają się ale…Franco? Salazar? Zero i Pinocheta by wolał.
Drugi błąd polega na założeniu, że niby jakieś publico bono, Rzecz Wspólna. Nie, nie, nie! Władza i tylko władza bo to ona sprawia, że Zero czy Kaczescu są u żlobu, są kimś. Kim byłby Ziobro, gdyby nie polityka? Pidpowiem: Był marnym studentem prawa. Kaczyński? Tchórz i nieudacznik, choć nie pozbawiony sprytu.
Dla nich zachowanie władzy to być albo nie być.Bez władzy i pieniędzy rozsypie się ich machina propagandowa a bez propagandy nie będzie kolejnej kadencji. Bez tej kolejnej kadencji trzeba będzie zdać rachunki społeczeństwu (w co ufam i mam nadzieję). Ponieść odpowiedzialność za marnotrawstwo, za kolesiostwo, kurskowanie i obajtkowanie. Wiedzą i mają czego się bać.
Jeżeli przyjmiemy taką perspektywę to dokonywane przez nich wybory są racjonalne. Nawet ta katastrofa – utrata funduszy unijnych – zostałaby skonsumowana politycznie- Unia nie daje to po co w niej być.
Patologia.
To jest tak ze,memorandum do niczego nie zobowiązuje.
@slawczan
Tak, jednak demaskacja i krytyka patologii to nie błąd. Polityka z definicji to są lotne piaski, tylko skała pod nimi jest trudna do ruszenia, czyli interes narodu i państwa. Gdy władza zmienia swój kurs na racjonalny, robi dobrze bez względu na to, jakimi pobudkami się kieruje.
Ofiarą główną jest Ukraina, która zachowuje się identycznie jak Polska, co nie może dziwić: ukraiński cham przez kilkaset lat uczył się pod swoim polskim panem, a religię obie nacje mają równie dewastacyjną dla rozumu. Ukraina ma samobójcze urojenia na własny temat i zawzięcie urojenia zamienia we własną ruinę.
Pokrywa się dokładnie z tezą prof. Rotfelda;
Przedłużone ramie Putina oczernia Polaków i Ukraińców ile się tylko da,(i Polityka pozwoli). Swoją drogą dziwne, że akceptuje takie antypolskie hafty.
@ adam100 18 lutego 2022 20:10
„Takie gumno” wprawia w ekstazę nie tylko „zrusyfikowanych Ubeków”.
To jest język siły który imponuje każdemu prymitywowi na całym świecie, szczególnie kiedy poparty kopniakiem lub inną demonstrację tej siły. Czy znasz jakiegokolwiek dyktatora – populistę, który do swojego ludu mówiłby dyplomatycznie i „na okrągło”? Ambasador Putina nie jest dyplomatą we właściwym znaczeniu tego terminu, a tubą Putina, więc się podobnie jak on zachowuje.
@adam
Zaraz, zaraz, o jakie ,,antypolskie hafty” panu chodzi?
@Slawczan
„Pierwszy jest taki, że owszem, nasze członkostwo w Unii jawi się nam jako nasz sukces. NAM i NASZ. Dla nich to nie jest sukces.”
Weto 🙂 To bardzo wielki sukces jeśli w Polsce ludzie zniszczyli najpierw dyktaturę (nie tylko u siebie) a zbudowali system demokratyczny, a z związku z tym ekonomia rosła i jest coraz mocniejsza, są praw mniejszości, praworządność itd.
Oczywiście patriotyczni politycy jak Miller np. tłumaczą ludziom że to ich osobisty sukces, jak gdyby dzięki nimi Polska jest w Unii, bo z Unia walczyli jak z wilkiem a wracali do domu z łupiem. A faktycznie oni negocjowali tylko dobre warunki a może bez tych twardych negocjacji Polska byłaby i tak kilka lat pózniej w Unii. A to co Polska dostaje od Brukseli to nie jest łupiem tylko (mniej więcej) sprawiedliwie między krajami europejskimi podzielony wspólny dorobek calej Europy. (Na marginesie, myślę że Günter Verheugen był straszny i arogancki.)
Ale fakt że Polska JEST teraz w Unii to nieunikniony proces. To sukces obozu demokratycznego od czasu kiedy była jeszcze komuna. Każdy demokrat to ocenia z szacunkiem i cieszy się dla polskich demokratów, bo demokraci wszystkich krajów są w tym samym obozie.
Jeśli PiS dalej rządzi a zniszczy cały kraj, ekonomię, naukę, uniwersytety, praworządność, społeczenstwo, wtedy Unia będzie coraz mniej w stanie pomagać demokratom w Polsce. W Polsce rządzi partia który otwarcie pogardza demokrację, szczególnie ostro atakuja niemieckich demokratów, popierając z tym faszystów z AfD. Ziobro mówi że Niemcy chcą hegonomię w Unii a że ta podobnie niemiecka Unia jest jak Moskwa. Co demokraci – na przykład partia niem. zielonych – mają z tym zrobić? Propaganda PiSu przeciwko Niemcom działa świetnie nie tylko w obozie PiSu. Widać że nawet w opozycji medialnej a politycznej jak tylko jest okazja krytykować albo nauczyć Niemców z góry, to bardzo chętnie tej okazji wykorzystują w celu unikać podejzenie że są zdrajcami. Najlepszy przykład Sikorski. Polskiej opozycji chodzi wyłacznie o interes Polski w tym kontekscie, nigdy nie o interesu unijnego. Z tego powodu Polska jako kraj W TEJ CHWILI według dużo Niemców (ja też tak myślę) nie pasuje w ogóle do Unii.
@Adam Szostkiewicz
Zaraz, zaraz, o jakie ,,antypolskie hafty” panu chodzi?
o takie (choć przyznaje, antyukrainskich haftów jest więcej):
Tanaka pisze:
„polska i ukraińska nacja ma religie dewastującą umysł. Polski pan przez wieki uczył ukraińskich chamów.”
„To co mamy, to intensywne ćwiczenia USA i NATO, by być maksymalnie agresywnym i szkodliwym dla rozwoju Rosji,”
„Szybka zmiana na korzyść odbudowującej się Rosji, wścieka USA i przyamerykańskie towarzystwo agresji: to utrata monopolu, nieograniczonych rządów i pieniędzy.”
” rozpad ZSRR był tragedią dla ludzi i republik związkowych je tworzących. Może z pominięciem zupełnej i niezauważalnej drobnicy: Estonii, Łotwy, Litwy”
” Już od lat, Ukraina jest bankrutem, niezdolnym do życia bez kroplówki z zewnątrz. I przez 30 lat nie stworzyła systemu pozwalającego na zdrowe życie. Bardzo wątpliwe jest, czy w ogóle zdoła. „
dino77
19 lutego 2022
9:50
@ adam100 18 lutego 2022 20:10
„Takie gumno” wprawia w ekstazę nie tylko „zrusyfikowanych Ubeków”.
To prawda.
W odróżnieniu od prymitywa, Ubek posiada umiejętności posługiwania się piórem. Wychowany w 50 / 60 latach przez NKWD robi to czego go nauczyli.
„Starego psa nowych sztuczek nie nauczysz”, ale raz nauczone, siedzą głęboko.
Thomas
19 LUTEGO 2022
12:52
@Thomas
… podzielm wyrażony pogląd, że „Polska nie pasuje w ogóle do Unii”.
Ale …
Ale nie w rozumieniu i języku „przymiarki u krawca”… nie pasuje…
Pisdziectwo ujawniło, że dekmokratyzacja Polski jest powierzchowna, że w gruncie rzeczy jedynym pragnieniem „ludu” jest odebrać przedsiębiorczemu, pracowitemu i ryzykującemu własnym majątkiem i dać… rozdać tym którzy mają mniej.
„Lud” nie ma też nic przeciwko, by żyć na kredyt, by zadłużenie rosło a jego obsługę i spłaty rat kapitału „ceduje” na przyszłe generacje.
„Lud” nie ma nic przeciwko kosmicznemu marnotrawstwu i złodziejstwu kasy publicznej z naszych podatków… bo … wszyscy są złodziejami – widać takie DNA Polaków…
„Lud” polski zwany dla zmyły suwerenem nie słucha Lenina, który pisał:
„Nie jesteśmy utopistami. Wiemy, że nie każdy robotnik, nie każda kucharka, z dnia na dzień będą potrafili rządzić państwem.”
„Мы не утописты. Мы знаем, что любой чернорабочий и любая кухарка не способны сейчас же вступить в управление государством.”
„We are not utopians. We know that an unskilled labourer or a cook cannot immediately get on with the job of state administration.”
Ale po tygodniu przyuczenia może, a nawet dobrze by było.
Mieliśmy Szydło … Kurdupla, Kościńskiego, następni czekają…
Tak, Polska to w istocie prowincjonalne zadupie gruntownie spenetrowane przez obce agentury, ryzykowny partner do układów, a nawet wredny, bo mu/jej się należy.
———————————–
@Thomas
19 LUTEGO 2022
12:52
„Propaganda PiSu przeciwko Niemcom działa świetnie nie tylko w obozie PiSu. ….Polskiej opozycji chodzi wyłacznie o interes Polski w tym kontekscie, nigdy nie o interesu unijnego. ”
Niestety, aktualnym przykladem jest argumentacja w sprawie Ukrainy: trzeba jej bronic, bo nastepni bedziemy my. Czyli chodzi o Polske a nie o Ukraine 🙁
Za Mazowieckiego, Bartoszewicza, Walesy czy Tuska bylo inaczej. Moze znowu tak bedzie.
@adam100
No tak, ma pan rację, ale ten autor, o ile wiem, tylko dzierżawi miejsce na polityka.pl, do zespołu nie należy.
To jest wysoce niepokojące, że podprogowa partyjka (Solidarna Polska) ma takie wpływy na polską politykę. Niepokojące i absurdalne.
Idem banda Kukiza.
Tanaka… Jemu, to już jakiś czas temu soda kaustyczna uderzyła do głowy.
Ordo C. : Tak, Polska to w istocie prowincjonalne zadupie gruntownie spenetrowane przez obce agentury
Masz na myśli między innymi Watykan ?
A propos leninowskiej „kucharki”…
I frazy przypisywanej Leninowi:
Каждая кухарка может управлять государством
Каждая кухарка? Или каждый поварёнок? Что ни говори, а Ленин /В.И.Ульянов-Бланк/ был прозорлив и дальновиден. Разлагаться ему в Мавзолее не пристало. К тому же видимо мощи его так смердят, что приходиться Власть имущим отгораживаться от Мавзолея фанерными декорациями и чехлами во время парадов и праздников. Пора читать работы Владимира Ульянова-Бланка по кличке Ленин.Читать и перечитывать, пока по русски не разучились понимать. А потом проанализировать прочитанное и сделать выводы. Сопоставить факты того, что дед Владимира Путина -Спиридон Путин был поваром у Ленина,Сталина,Хрущёва и Брежнева…и умер только в 1965 году в санатории МГК КПСС ,где жил и работал до гробовой доски. Скрыть сей факт от народа Путин смог,но от органов КГБ СССР, куда ходил наниматься на службу – никогда. Много ли тогда было в СССР людей, чей дед кормил Ленина,Сталина и других членов ЦК КПСС…И главное – ему доверяли кормить! В любой анкете советский человек писал отца и мать свою, а вторым этапом -узнавалось кто были дедушка и бабушка….Если красные – проходи, если – белые – кирдык тебе паря….
«Каждая кухарка должна научиться управлять государством»
В статье «Удержат ли большевики государственную власть?»[2](первоначально опубликована в октябре 1917 года в № 1 — 2 журнала «Просвещение») Ленин писал:
Мы не утописты. Мы знаем, что любой чернорабочий и любая кухарка не способны сейчас же вступить в управление государством. В этом мы согласны и с кадетами, и с Брешковской, и с Церетели. Но мы отличаемся от этих граждан тем, что требуем немедленного разрыва с тем предрассудком, будто управлять государством, нести будничную, ежедневную работу управления в состоянии только богатые или из богатых семей взятые чиновники. Мы требуем, чтобы обучение делу государственного управления велось сознательными рабочими и солдатами и чтобы начато было оно немедленно, то есть к обучению этому немедленно начали привлекать всех трудящихся, всю бедноту.
Вариант «Любая кухарка может управлять государством», приписываемый В. И. Ленину, ему не принадлежит, но часто используется при критике социализма и советской власти. Используется также вариант «Любая кухарка должна управлять государством». Ленин имел в виду прежде всего, что даже кухарка как представитель широких масс трудящихся должна учиться управлять государством, должна быть вовлечена в государственное управление. Выражение было использовано В. В. Маяковским в поэме «Владимир Ильич Ленин»:
Дорожка скатертью!
Мы и кухарку
каждую
выучим
управлять государством!”
(…)
(Николай Ник Ващилин)
Każda kucharka może rządzić państwem
Każdy kucharka? Czy każdy kucharz? Mów, co chcesz, ale Lenin /W. I. Uljanow-Blank / był przezorny i dalekowzroczny. Nie wypadało mu rozkładać się w Mauzoleum. W dodatku podobno jego relikwie śmierdzą tak bardzo, że rządzący muszą odgradzać się od Mauzoleum ozdobami i osłonami ze sklejki podczas parad i świąt. Pora przeczytać dzieła Władimira Uljanowa-Blanca, zwanego Leninem, czytać i czytać ponownie, zanim oduczymy się/zapomnimy, jak rozumieć język rosyjski. A potem analizuj to, co czytasz i wyciągaj wnioski. Dopoasuj fakty, że dziadek Władimira Putina, Spiridon Putin, był kucharzem Lenina, Stalina, Chruszczowa i Breżniewa … i zmarł dopiero w 1965 r. W sanatorium Moskiewskiego Komitetu Miejskiego KPZR, gdzie mieszkał i pracował do grobowej deski. Putin był w stanie ukryć ten fakt przed ludźmi, ale nigdy przed KGB ZSRR, gdzie udał się po zatrudnienie. Ilu wtedy było w ZSRR ludzi, których dziadek karmił Lenina, Stalina i innych członków KC KPZR … A co najważniejsze – powierzyli mu karmienie [ufali mu, że ich nie otruje]! W jakimkolwiek kwestionariuszu człowiek sowiecki/radziecki wskazywał swojego ojca i matkę, a drugim etapem było ustalenie, kim byli jego dziadek i babcia …. Jeśli byli czerwonymi – nadajesz się/przechodź, jeśli byli białymi – masz przesrane…
„Każda kucharka musi nauczyć się rządzić państwem”
W artykule „Czy bolszewicy zachowają władzę państwową?” (opublikowanym pierwotnie w październiku 1917 r. w numerze 1-2 czasopisma Enlightenment/Oświecenie) Lenin napisał:
Nie jesteśmy utopistami. Wiemy, że żaden niewykwalifikowany robotnik i żadna kucharka nie są w stanie od razu wejść do rządu i kierować państwem. W tym zgadzamy się z kadetami, z Breszkowską i Cereteli. Ale różnimy się od tych obywateli tym, że domagamy się natychmiastowego zerwania z uprzedzeniem, że tylko bogaci urzędnicy lub urzędnicy wywodzący się z bogatych rodzin mogą rządzić państwem, wykonywać rzeczową, codzienną pracę rządu. Żądamy, aby nauczanie kierowania państwem obejmowało świadomych robotników i żołnierzy, i żeby natychmiast się ono rozpoczęło, to znaczy, żeby wszyscy ludzie pracy, wszyscy biedni, natychmiast zostali włączeni do tego szkolenia.
Fraza w wariancie „Każda kucharka może rządzić państwem”, przypisywana W. I. Leninowi, nie należy do niego, ale jest często wykorzystywana w krytyce socjalizmu i władzy sowieckiej. Używana jest również opcja „Każda kucharka powinna rządzić państwem”. Lenin miał na myśli przede wszystkim to, że nawet kucharka, jako przedstawiciel szerokich mas ludzi pracy, musi nauczyć się rządzić państwem, musi zajmować się administracją państwową.
Wyrażenia tego użył W. W. Majakowski w wierszu „Władimir Iljicz Lenin”:
Krzyżyk na drogę!
…………My i kucharkę
każdą
…….nauczymy
…………rządzić państwem!
(…)
(Nikołaj Nick Waszczilin)
Powiedzieć o tym autorze „Piąta kolumna”, to za mało powiedzieć.
Tobermory
19 lutego 2022
16:40
Mściwy obsesjonat (czyżby tu zbanowany?) nie mogący doczekać się ruskiej inwazji na Ukrainę, intryguje u Szostkiewicza donosząc na „antypolskie hafty” na tym blogu, ale Gospodarz stwierdził chłodno, że ten blog jest tylko dzierżawiony, a dzierżawca do zespołu „Polityki” nie należy
Hihihi
Kolego insynuatorze (nie mogę się doczekać??), Gospodarz stwierdził chłodno, że mam racje.
Kłopoty z percepcją? Udzielaj się chłopie dalej.
@Ordo Curvis
„Pisdziectwo ujawniło, że demokratyzacja Polski jest powierzchowna”
Pan popiera moją opinię – dziękuję. Ale ja niestety nie mogę się podpisać pod tym co Pan napisał. Też w innych krajach – w Niemczech, w Francji gdziekolwiek – może być za kilka lat jakaś partia w rodzaju „PiS” która zniszczy praworzadność. Kto wie czy u nas demokracja przeżyłaby PiS? Zobaczmy z w Anglii, USA, wszystko może się wstarzyć. Demokracje zachodnie jakiś mają wszystkie problemy z propagandą w internecie. To moim zdaniem nie kwestia DNA jak Pan to pisze. Patrzmy co się dzieje w Dresdnie w Niemczech, to jest to samo co w Polsce. Wynik komuny plus propaganda w internecie.
Qba
19 lutego 2022
..blogi na polityka.pl prowadzone są przez członków zespołu. Nasz blog przez pana Kowalczyka. I on go ciągle firmuje. Tanaka jest tylko madzorcą/wykonawcą. Żadnym dzierżawcą.
Są, jak widać istotne detale dotyczące bloga ateistów, które nie są bliżej znane blogowiczom.
Czy red. Szostkiewicz mógłby to tu wyjaśnić, względnie „zakotwiczyć” w Redakcji Polityki?
Jako zywo wracamy do historii, ktora lubi – niestety – sie powtarzac. Przypomne wiek
18. Rosja rosnaca w sile stoi u granic Ezeczpospolitej, Prusy z drugiejstrony a warcholstwo w Rzeczpospolitej kloci sie i zwalcza nawzajem w najlepsze. Kilka razy czytalem w magazynach niemieckich o podziale Polski i z jakiego powodu nastapil. Mocarstwa sasiednie Rosja i Prusy mialy dosc klopotow z stojaca nierzadem Rzeczpospolita i zdecydowaly sie podzielic ja pomiedzy siebie, zeby miec w koncu spokoj z niestabilnym sasiadem. Austria najpierw byla przeciwna podzialowi, ale zeby nie stracic , tez w koncu przylaczyla sie do rozbiorcow.
Czy dzisiejsza sytuacja Polski nie przypomina tamtej 7 18. wieku? Nie wiem , na ile sa prawdziwe wywody niemieckich historykow, co bylo bezposrednim powodem rozbioru sasiada. Dzis znowu Rosja rosnie w potege, zagraza nie tylko Ukrainie, pragnie przejac jej dawne komunistyczne panstwa pod swoja kuratele, a co robi Polska? Jak w tamtych wiekach kloci sie wewnetrznie pomiedzy soba o wladze, rzady, wplywy. Partie nie licza sie z zagrozeniem zewnetrznym, tylko zajadle zwalczaja sie pomiedzy soba, oslabiajac panstwo i rzad. Warchol Ziobro powinien juz dawno stanac przed trybunalem stanu, zeby przestal anarchizowac. Przeciw Europie, rzadowi i Polakom. Bo jesli nawet ma jekies poparcie wsrod swoich wyborcow, to jest to tak znikoma ilosc, ze nie moga miec wplywu decydujacego na losy olbrzymiej wiekszosci Polakow. Niech przestanie warcholic i unosic sie niezdrowymi ambicjami, bo jest ZEREM!. Najwyzszy czas wzaic sie za jednoczenie panstwa i miec tylko jednego wroga zewnetrznego, ktorym jest Rosja, nie Niemcy czy wlasny rzad i inne partie.Jesli dziwimy sie, ze w obliczu zagrozenia rosyjskiego w wieku 18. Polacy nie byli w stanie sie pojednac i utworzyc wspolny front przeciw wrogowi zewnetrznemu, to mamy dzis jaskrawy przyklad warchola ZIOBRY i jego gaarstki ludzi wraz z garstka wyborcow. Oby nie bylo za pozno, jak kiedys, gdy juz decyzje zapadna poza naszymi plecami o losie naszego kraju i narodu.
@mały fizyk
Tak, zgadzam się całkiem. A Bartoszewski był calkiem inny. W Niemczech też niektórzy politycy tak argumentują w stylu, „trzeba bronić interes kraju”. Ale np. Merkel powiedziała trochę inaczej, czyli że sztuka w polityce zagranicznej jest ustalić kompromis między wartościami i interesami. Najmniej tak gadała, czy konsekwenta była, chyba raczej nie. Zielone w Niemczech (Baerbock, Habeck) mają dużo lepszy koncept. Oni chcą kompromisy między różnymi wartościami, więc w interesie wszystkich ludzi z którymy handlujemy a gdzie mamy jakiś wpływ na ich los. Nie wiem czy im się udaje, też raczej nie, bo Niemcy handluja dużo np. z Chinami. Jak z tym skonczyć, będzie trudno. Ekonomia ma za duzo wływu, a Niemcy nie chcą oddać. USA (democratic party) są bardziej zaawancowane na „temat wartosci” moim zdaniem, bo prawo amerykanskie mówi że firmy mają chronić praw obcokrajowców (tam gdzie pracują) a nie wyłacznie interes USA. Teraz Biden i jego „democrats” chcą bronić Europę, to bardzo szlachetne (jak zrobili 1944). Oczywiście to też dobrze dla nich, ale najmniej nie mówią „America Frist”. Różnicy są. Wierzę im że chodzi im (najmniej też) o wartości.
Polacy „prywatnie” mają te same wartości jak wszyscy w Europie i USA. Ale trzeba krytykować, że w polityce panuje przekonanie że trzeba bronić interes narodowy (bo inni też). Opozycja w Polsce jakiś panicznie się boje być podejrzana że nie jest patriotyczną, trzeba wałczyć dla Polski jest kredo. Nikt nie mówi że Unia jest organizacją która ma jako kredo i cel że nie trzeba dalej walczyć o interes narodowy, bo mamy i chcemy regule które gwarantują sprawiedliwość. (Patrz dyskusja na temat zaróbek polskich kierowców w Unii itd. Widać wtedy było jak Polska jest mentalnie pod tym względem kompletnie poza Unii mimo to że kierowcy bardzo korzystują w Unii. Prawie wszyscy popierali niesprawiedliwe zasady w polskim interesie przeciwko sprawiedliwości w Unii.)
Mam wrażenie upraszczając że polska opozycja mówi że nie wolno pluć Niemcom w twarz bo Niemcy są najważniejszym partnerem Polski. Dziękujemy serdecznie :-)! Nikt nie mówi że Ziobro jest bezczelny a to żle, niezależnie czy to szkodzi Polsce czy nie. Na arenie międzynarodowej ważna jest dla Polaków często argument „reputacja Polski” i polski interes a obcy i sprawiedliwość jakiś sa w ustach polityków mniej ważne.
Inaczej polskie gazety. W Wyborczej i tutaj oczywiście bardzo szanują wartości. Jednak już w TVN24 jest troche inaczej, niestety.
PS.: „A Bartoszewski był calkiem inny.” => czyli szanował prawdziwe wartości, bardzo go lubiłem.
Tim Weiner
Skąd Trump wiedział, że to prawda? „Putin mi powiedział” – zwierzył się jednemu ze współpracowników
Lata spędzone w KGB uczyniły z Putina eksperta w manipulowaniu ludźmi. Zważywszy na gigantyczną próżność Trumpa, Putinowi wystarczały pochlebstwa i polityczne wsparcie. Nadrzędnym celem było wywołanie chaosu: nastawienie ludzi przeciwko sobie, osłabienie instytucji i zniszczenie wiary Amerykanów w demokrację.
ALittleGuy19.02.2022, 15:35
Litwa, Łotwa i Estonia, Finlandia także „też nie są prawdziwymi państwami” w czym problem? Idąc tym torem, Polska też nie jest, byłe wschodnie Niemcy też nie… Oczywiście Trump jak na niedouczonego kretyna przystało łyknął bez popitki.
Wielotysiecznik Tanaka bredzi o drobnicy.
Thomas
19 LUTEGO 2022
17:48
@ Thomas
… jak czytam w polemice „wszyscy, wszędzie”… to nóż mi się w kieszeni otwiera…
Piszę wyraźnie „pisdziectwo ujawniło”, wyzwoliło drzemiącą tęsknotę za neosocjalizmem w wersji pop i nie wykluczam, że to powszechna a nie endemiczna zaraza.
Nowy złudny leninizm dla ubogich – zwycięstwo pracy nad kapitałem czyli wypełnienie diagnoz i testamentu Władimira L. sprzed 100 lat:
„Demokracja to państwo, które uznaje podporządkowanie mniejszości większości, czyli organizację systematycznego stosowania przemocy przez jedną klasę przeciwko drugiej, przez jedną część populacji przeciwko drugiej.”,
„Demokracja burżuazyjna to demokracja pompatycznych frazesów, uroczystych słów, obfitych obietnic i głośnych haseł wolności i równości. Ale w rzeczywistości zasłania brak wolności i niższość kobiet, brak wolności i niższość tych, którzy pracują i są wyzyskiwani.”,
„Ameryka stała się jednym z czołowych krajów pod względem głębokości otchłani/przepaści, która leży między garstką aroganckich multimilionerów, pogrążonych w brudzie i luksusie, a milionami ludzi pracy, którzy nieustannie żyją na krawędzi ubóstwa.”,
„Kapitalizm zwyciężył na całym świecie, ale ten triumf jest tylko wstępem do zwycięstwa pracy nad kapitałem.
Ciekawe Władimir L. też przestrzegał:
„Komuniści stali się biurokratami. Jeśli coś nas zniszczy, to właśnie to”,
albo
„Władza zatruwa wszystkich, którzy przejmują władzę na siebie„.
„Autokracja nie może obejść się bez swoich bliźniaczych agentów: kata i kapłana, pierwszego, który przemocą zmiażdżył ludowy opór, drugiego, który osłodził i przyozdobił los uciśnionych pustymi obietnicami królestwa niebieskiego„.
I ta perełka od Władimira L.:
Całe nasze życie walczyliśmy z wyniesieniem jednostki, z wyniesieniem jednej osoby, dawno temu zlikwidowaliśmy sprawę bohatera, i oto znowu: uwielbienie jednej osoby. Wcale nie jest dobrze.
Kaczyzm to neostalinizm w wersji soft – na razie.
Kolejni schizole aspirują o schedę po kurduplu – by zamordyzm w Polsce rozkwitł w pełni, a że to ciągle papierowe smyki mamy karykaturę nierządu i olbrzymie koszty zabawy w państwo debili.
Zatem Thomasie, „przesilenie” kultur trwa… nawet imperialne wojny lokalne trwają latami, kolejna w Ukrainie może przerodzić się – nie daj boshe – w światową o nieznanym przebiegu, liczbie ofiar i innych konsekwencjach.
Masy widzące niedoścignione, ostentacyjne bogactwo nielicznych, w tym: bankowców, prezesów, sportowców-biznesmenów…, świrują, ferment „rewolucyjny” tu i ówdzie buzuje – oczekiwanie na nowych Leninów, Stalinów, Hitlerów… jakby coraz częstsze…
Putin, Łukaszenka przypomnieli o swoich „pretensjach” i warunkach i idą po swoje… Chińczycy też się czają… i budują swoją potęgę militarną i podbijają kosmos…
Jacobsky
19 LUTEGO 2022
16:34
Masz na myśli między innymi Watykan ?
@Jacobsky
Żadnej „państwowości” nie wykluczyłem.
Zwłaszcza takich, które robią tu interesy i ich marzeniem jest dalsza ekspansja i nieskrępowana ekspoloatacja zasobów zamieszkujących tu ludzi.
Fałszywe ideologie nie pociągają mnie, tak jak mafijne organizacje przestępcze i ich protektorzy. Ohyda.
@adam100
Proszę. Nie czytam, nie mam nic do dodania.
@Ordo Curvis
Nie rozumiem o co Panu chodzi.
lukipuki
Wydajesz się rozumieć mój punkt widzenia, podzielany przez niektórych, niepodzielany przez innych.
Wcześniej zareagowałeś, kiedy nazywam blog tanaki „fun clubem Putina”, a nie jak to artystyczne paluszki pianistki umiejętnie dzisiaj fałszują. Ku sprawiedliwości dodajmy, ze nazwę „fun club Putina” zobaczyłem po raz pierwszy w komentarzu @Jagody, i uznałem za trafną.
Adam Szostkiewicz
19 lutego 2022
21:21
@adam100
Proszę. Nie czytam, nie mam nic do dodania.
Fair enough.
Adam Szostkiewicz: „No cóż, jak trwoga, to do Nato i Zachodu”.
Proszę przypomnieć, od kiedy (i do kiedy) Polska pod rządami PiS była w sporze z NATO? Raczej w sporze z NATO są Niemcy, ociągając się z płaceniem na obronność przyjętych w sojuszu 2 proc. budżetu; płacą mniej, ok. 1,5 proc. Polska płaci ponad 2 proc., a Niemcy nie dość, że się ociągają to jeszcze wspomagają finansowo reżim Putina kupując w Rosji ogromne ilości surowców energetycznych i planują jeszcze więcej. Z tego powodu Rosję stać na nowoczesną armię, a jeszcze ma ok. 600 mld USD zaskórniaków. PKB Rosji jest tylko 3 razy większe od polskiego i bez kroplówki z Zachodu Moskwa nie byłaby mu w stanie zagrozić, co tylko świadczy o tym jak bardzo mogą błądzić politycy w krajach demokratycznych. Jedynym pozytywem obecnego kryzysu jest stress test jakiemu poddana została spójność Sojuszu Atlantyckiego.
Thomas
19 LUTEGO 2022
„ … Merkel powiedziała trochę inaczej, czyli że sztuka w polityce zagranicznej jest ustalić kompromis między wartościami i interesami. Najmniej tak gadała, czy konsekwentna była, chyba raczej nie”.
Oczywiście, że nie. Po uruchomieniu NS1 w 2012 roku Rosjanie poszli za ciosem i natychmiast złożyli Niemcom propozycję ułożenia na dnia Bałtyku dwóch kolejnych nitek gazociągu (NS2), o takiej samej przepustowości jak dwie nitki NS1. Pierwsza reakcja pani Merkel była taka: „Już starczy nam tych gazociągów z Rosji”. Później powoli zmieniała zdanie lub musiała je zmienić. Najgorsze co zrobili Niemcy i Austriacy to tolerowanie politycznej korupcji swych polityków, których później zatrudniała Moskwa.
@Mauro Rossi
19 LUTEGO 2022
22:06
„Nawet w przypadku całkowitego wstrzymania dostaw gazu z Rosji, jesteśmy bezpieczni tej zimy-powiedziała Ursula von der Leyen na konferencji bezpieczeństwa w Monachium. Szefowa Komisji Europejskiej zwrócił uwagę, że gaz zajmuje ok. 24 procent bilansu energetycznego Unii Europejskiej. Wspólnota importuje 90 proc. zużywanego „niebieskiego paliwa”. Około 40 proc. zakupów zewnętrznych pochodzi z Rosji.”
https://energia.rp.pl/gaz/art35716681-szefowa-komisji-europejskiej-bez-gazu-z-rosji-jestesmy-bezpieczni
24%*0,9*0,4=8,64% Tyle energii latwo zaoszczedzic albo gdzies dokupic. Putin podcina sobie sam galaz na ktorej siedzi 🙂
@mauro
A czy wtedy nie lepiej byloby tych wrednych Niemcow wyrzucic z Nato i z Unii. Czy Pana firmacja polityczna ma jakis plan czy tylko tak gadajcie a pozniej schowajcie ogon. Moim zdaniem to drugie.
Thomas
19 LUTEGO 2022
21:32
… nic nie poradzę, masz pan kłopoty z rozumieniem i własną tożsamością.
Tekst wymaga minimum inteligencji u czytelnika.
Tego nie można kupić nawet na Zachodzie.
@O
Nie rozumiem co Pan piszesz 🙂