Czemu Kaczyński podpisał manifest antyeuropejski?
Brzydko pachnie. Jarosław Kaczyński dołączył do sympatyków Putina i pogrobowców faszyzmu. Podpisał deklarację kilkunastu ugrupowań antyeuropejskich w sprawie przyszłości Europy. Jak to pogodzić z jego twierdzeniem, że Rosja ma gotowy plan zajęcia Polski? To proste: wróg mojego wroga jest moim sojusznikiem. Za wroga Kaczyński z Czarnkiem i Ziobrą uważają Unię działającą na podstawie traktatów podpisanych także przez Polskę. Unię w jej obecnym kształcie. Putin też takiej Unii nie znosi.
Dlatego Kaczyński nie ma problemu z entuzjastycznym stosunkiem Salviniego czy Le Pen do Rosji putinowskiej. Bo dla Kaczyńskiego liczy się wspólna niechęć do liberalizmu w polityce, kulturze, społeczeństwi: wolność wyboru systemu wartości i stylu życia w ramach praw obywatelskich gwarantowanych w konstytucji.
Liberalizm w kwestiach obyczajowych i światopoglądowych to dla nich wszystkich anatema. Tolerują mniejszości, ale pod warunkiem, że się publicznie nie pokazują. Odrzucają w swej polityce zapisany w traktacie prymat prawa unijnego nad prawem państw narodowych należących do UE. Jeszcze silniej podważają zasadę integracji unijnej Europy. Straszą „superpaństwem europejskim”, lewicowym radykalizmem, narzuceniem go pod szantażem prawnym i finansowym całej Unii, także tej „nowej”.
Z Putinem Kaczyński i Orbán zgadzają się co do tego, że rządy autorytarne, „nieliberalne”, czyli ich rządy, lepiej radzą sobie z rządzeniem niż rządy demokratyczne. To samo głosi światu przywództwo chińskie. W ich ocenie przyszłość należy do systemów scentralizowanych państw de facto monopartyjnych. W takich systemach partia, a ściślej jej ścisła elita ma prawo i powinna kontrolować całe życie kraju.
W Chinach nie, ale w Rosji pod rządami Putina, w Polsce pod rządami Kaczyńskiego, na Węgrzech pod rządami Orbána ważnym hasłem jest obrona chrześcijaństwa. Oczywiście tego konserwatywnego, prądy liberalne to piąta kolumna w Kościele i polityce.
Promowane przez Putina prawosławie jest bardziej konserwatywne niż episkopat rzymskokatolicki w Polsce. Ale ten episkopat też zwalcza liberalizm. W Chinach, tak jak w Rosji, trwa poszukiwanie spoiwa ideologicznego. Putin w tej roli widzi prawosławie, Chiny konfucjanizm. W Polsce Kaczyński wraz z biskupami za „duszę państwa” uważają katolicyzm Wyszyńskiego, Wojtyły i Rydzyka. Jędraszewski w podzięce modli się za Kaczyńskiego.
Populistyczna prawica dużo mówi o potrzebie „reformy Europy”. Ale to ściema. Oni są antysystemowi. Nie chcą reformy ani debaty o przyszłości, tylko narzucenia milionom Europejczyków skrajnie prawicowej ideologii. Patriotyczne i pobożne hasła są im potrzebne w drodze po władzę. W tej grze religia jest ważną kartą, bo mobilizuje ludzi niemogących zrozumieć zmian kulturowych i społecznych wokół nich.
Ważna jest też totalna kontrola nad życiem obywateli, ich edukacją na każdym szczeblu i działalnością w każdej dziedzinie. Nad środkami przekazu społecznego i nad kulturą, nad gospodarką, a nawet przemysłem rozrywkowym. Zgodnie z zasadą: dać im chleb i masowe zabawy.
Mówią o wolności, a myślą o jej zdławieniu. „Jakieś tam prawa obywatelskie” to przeszkoda w zdobyciu tej kontroli, więc trzeba je zdemontować razem z praworządnością. Mówią o solidarności, a budują „koryta plus” dla siebie.
Szanse powodzenia przymierza, do którego dołączył właśnie Kaczyński, w praktyce nie są już tak wielkie jak w początkach kryzysu uchodźczego sześć lat temu. Demokracja sobie z nim poradziła, szczególnie w Niemczech Merkel, poradziła sobie też z pandemią. Dziś to samodzierżawie Putina przoduje w ponurych statystykach zakażeń i zgonów.
Prawica antyeuropejska to kłębek sprzecznych interesów. Nie potrafi skutecznie działać we wspólnym froncie. Nie zdoła i nie zamierza stworzyć sterownej wspólnej frakcji w Parlamencie Europejskim. Ale potrafi używać demokracji i internetu do walki z demokracją i wolnością.
To iluzja, że centralizacja państwa kosztem samorządności i gospodarki kosztem dobrze funkcjonującego wolnego rynku nas uratują przed prawdziwymi wyzwaniami. Tego nie widzą ci „reformatorzy”.
Państwo narodowe, szczególnie kalibru Polski, nie poradzi sobie o własnych „suwerennych” siłach z konsekwencjami ocieplenia klimatu, kurczenia się zasobów wód i surowców, rewolucji cybernetycznej. Tu bez współpracy nie ma co marzyć o okiełzaniu sił destrukcji, jakie wyzwalają egoizm, nacjonalizm, doktrynerstwo i fanatyzm polityczny i religijny.
Kaczyński, podpisując tę deklarację eurofobów, powiedział nam tyle: mnie przyszłość nie interesuje, mnie interesuje konserwatywna kontrrewolucja tu i teraz. Jak się wam nie podoba, to wynocha.
Komentarze
Kaczin realizuje agendę Putina…
To rozpoczęcie procesu kolejnego osłabienia i rozbioru Polski.
Nowa Targowica… będą ofiary, będą wisielcy…
Zdrada niejedno ma imię.
coraz trudniej zrozumieć Europę, gdzie nawiązuje się reakcyjna, anty-unijna i prorosyjska koalicja, a z drugiej niekoalicyjni szefowie państw chcą rosyjskiego gazu i dialogu z Putinem…
Wyobrażam sobie wspólne zdjęcie przywódców tej międzynarodówki. Bez drabinki lub stołka nie obejdzie się.
Kaczyński z takimi sojusznikami właśnie pokazał że jest politykiem drugoligowym. Nie ma zdolności i umiejętności by liczyli z nim się „wielcy” tego świata więc leczy kompleksy egzotycznymi koalicjami. Ale i tu czeka go poniżenie, bo Orban, Salwini czy LePen traktują Kaczyńskiego przedmiotowo. A jeśli w siłę będzie rosła niemiecka AfD tym bardziej Kaczyński będzie passe. Diabli z nim, gorzej z nami. Może w końcu rodacy się obudzą. Czego sobie i państwu życzę.
Targowica. Kaczyński niczym się nie różni od najplugawszych targowiczan: obrona wiary rzymskiej, najbardziej wynaturzonych form tradycji polskiej, odrzucenie współczesności oraz gloryfikacja tego co najgłupsze podawane w sosiku narodowego samouwielbienia.
Facet zwariował do reszty. Jego przyszłość nie interesuje, bo jej nie ma ani politycznie ani osobiście. Co jednak ludziom namącił w głowach, będzie ciężko odwirować.
A gdzie jest opozycja? Dlaczego nie grzmi? Dlaczego nie tłumaczy, kim są Le Pen i Salvini? Z Kaczyńskiego spadła kolejna maska. Polska pod rządami PiS-u brunatnieje, a opozycja milczy? Tzw. zjednoczona prawica buduje nam państwo faszystowskie, tymczasem partie opozycyjne zajmują się sobą? Dramat…
Czemu Kaczyński podpisał manifest antyeuropejski?
Jakoś nie pasuje mi to „czemu”.
Dlaczego nie „dlaczego”? 🙂
Tekst OK.
@GMS
Tłumaczy od trzech dni lider PO.
Witold, 21:50
a czemu nie ‚czemu’?
Forma kolokwialna, jak najbardziej do zaakceptowania…nawet na blogu ‚Polityki’ 🙂
Make Poland great again, Donald 🙂
@act
I fonicznie bliska rosyjskiemu pa czemu 🙂
Podpisał bo oni wszyscy na pasku Putina. gdy umarł związek radziecki nie narodziła się demokracja a pustkę po komunizmie zapełnia ultrakonserwatywna niemalże sekciarska cerkiew. jestem świeżo po lekturze książki Pani klementyny Suchanow, wszystkie fundanentalizmy religijne się łączą i tworzą swoistą międzynarodowke. Chcą rozwalić unię bo nie podobają im się jej wartości. a o wartości tu chodzi. wszyscy staniemy się ofiarami ich wartości. bo tam nie ma mowy o demokracji. jak ich zatrzymać? oto jest pytanie. super tekst panie redaktorze.
książka ,,To jest wojna,, Klementyna Suchanow. polecam.
…I fonicznie bliska rosyjskiemu pa czemu
Czy to było subtelne nawiązanie do tego, że Kaczyński przy śpiewaniu polskiego hymnu śpiewa „póki my żyjemy”, a nie „kiedy my żyjemy”, gdzie „póki” jest „fonicznie blisko” rosyjskiego „paka”. 🙂
Adam Szostkiewicz
6 LIPCA 2021
6:44
В русском языке тоже царствует великая синонимия:
почему, зачем, для чего? …
Проявляя жестокость в походах (военные действия против кого-нибудь), славяне дома отличались природным добродушием. Среди обычаев славян летописцы отмечают редкое для того времени гостеприимство*.
Okazując okrucieństwo w kampaniach (działania wojenne przeciwko komuś), Słowianie w domu wyróżniali się naturalną dobrodusznością. Wśród zwyczajów Słowian kronikarze odnotowują rzadką jak na owe czasy gościnność.
Why?
*
Книга „Быт и нравы царской России” [Życie i obyczaje carskiej Rosji] (Анишкин Валерий Георгиевич, 2010), Феникс в интернет-магазине OZON со скидкой!
Dla Kaczyńskiego najważniejszy jest Kaczyński.
Zblatuje się z każdym, kto mu pomoże realizować jego chore ambicje. Nie cofnie się przed niczym.
Już to udowodnił tańcząc na smoleńskich trumnach.
Jego rozdęte ego nigdy się nie nasyci. To studnia bez dna.
Dlatego zdefiniowanie polskiego problemu jako konieczności walki z totalnym ZŁEM uważam za trafne.
Ważne, żebyśmy odróżnili okresowych pasożytów od wielowiekowego wampira. Tak bardzo wtopionego w polskie realia, że aż dla wielu niezauważalnego. Bo on wyhoduje sobie kolejne narzędzie niszczące demokrację i społeczeństwo obywatelskie.
Symetryzowanie w stylu, „ale PO też nie jest bez win”, to działanie na korzyść kaczyzmu.
Nikt nigdy nie jest bez winy. Warto wreszcie pojąć tę elementarną prawdę.
Symetryzowanie to pomaganie w spychaniu nas w cywilizacyjną przepaść.
Oto ilustracja porzekadła: „świnia kwiczy, a wór drze”:
https://www.money.pl/gospodarka/polska-wybuduje-atomowke-w-rosji-zaangazowac-sie-ma-polski-ze-pak-oraz-wegierski-mvm-6657989486414368a.html
Ci, którzy gębą walczą z uzależnieniem się od rosyjskiej energii, praktycznie to uzależnienie wzmacniają.
A swoją drogą, i jest to poniekąd pytanie do Redaktora Szostkiewicza, dlaczego polscy dziennikarze i publicyści są tak wstrzemięźliwi w komentowaniu publikacji Tomasza Piątka i Grzegorza Rzeczkowskiego?
rosemary1
6 lipca 2021
7:20
Przeczytałam ostatnio książkę „Powtórnie narodzony”
Margaret Mazzantini. Skoncentrowałam się na okropieństwach niedawnej wojny bałkańskiej, nad którymi chyba średnio się zastanawiamy. Rola sekciarskich religii jest tam świetnie przedstawiona.
lemarc
6 lipca 2021
8:37
Odświeżyłam sobie właśnie lekturę „Niesamowitej Słowiańszczyzny” Marii Janion.
Warto było.
Nie sądzę, żeby minister od ciemnoty zechciał włączyć tę pozycję do kanonu lektur szkolnych.
@jagoda
Może się boją?
Jagoda
Lektura jak sądzę w sam raz dla mnie. Chętnie poczytam.
My często nie doceniamy determinacji tych ludzi, a jednak ludzie którym religia nadaje sens życia są po prostu nieobliczalni. Ciekawe jest też to że zwykliśmy ich nie kontrolować, czyli w takich ekstremistycznych grupach religijnych, które się czasami ukrywają po różnych kościołach można wszystko ukryć. Od przestępstw po praktykę wpływania na prawo kraju, co widzimy na przykładzie naszego prawa antyaborcyjnego.
Hitler nafaszerowany lekami ,spał , a debile bali się go obudzić ,w czasie ,gdy trzeba było podejmować ważne decyzje np w sprawie Normandii.Nie dziwmy się ,że historia się powtarza ,.jako farsa.,
Jagoda
6 LIPCA 2021
10:04
Po tym tępym skurw**** niczego dobrego się nie spodziewam.
Ale skąd niby u chamowatego kretyna ma być myśl trzeźwa…
Notabene, Jagodo nie przeocz wywiadu z Jackiem Pałasińskim … nic dla nas nowego, ale warto uporządkować niektóre opinie, bez złudzeń i optymizmu o sk******* bez reszty krk…
– To koniec kardynała Dziwisza w Polsce?
– Na pewno nie, zwłaszcza że ogromna większość polskich biskupów to są de facto nominaci księdza kardynała Dziwisza i oni będą mu wierni do końca. Będą go do końca bronili. To śledztwo watykańskie też jest na swój sposób formą obrony kardynała. Gdyby Watykan chciał zrobić poważne śledztwo na temat działalności księdza kardynała Dziwisza, to zadania komisji kierowanej przez kardynała Angela Bagnasco byłyby znacznie szersze.
– Kim jest kardynał Angelo Bagnasco?
– To jeden z liderów bardzo konserwatywnego skrzydła Episkopatu włoskiego, były arcybiskup Genui, który mianowany został na to stanowisko po także konserwatywnym kardynale Giuseppe Sirim. Był też przewodniczącym Konferencji biskupów włoskich, a to niezwykle istotne stanowisko. To konserwatysta, który dał się poznać, dopóki był przewodniczącym Konferencji Episkopatu, z wypowiedzi bardzo kontrowersyjnych, np. gdy jednoznacznie wziął w obronę nie tylko biskupów, którzy kryli księży pedofilów, ale i samych księży pedofili. (…)
i wiele innych podobnych „smaczków”…
https://wyborcza.pl/7,82983,27291847,jacek-palasinski-w-polsce-kardynal-dziwisz-nadal-jest.html#S.main_topic-K.C-B.1-L.2.duzy
Najgorsze, że on co najmniej od 2013r zapowiadał, że chce by Polska była wielka i silna jak Turcja. Czyli, jak rozumiem; Polska ma być państwem wyznaniowym, rządzonym autokratycznie z zakresem władzy dyktatora jak sułtan i przekupywanie wyborców przez datki socjalne. I ten plan konsekwentnie realizuje, tylko trochę mimo wszystko opozycja i UE mu przeszkadza . A nie widziałam by prasa jakoś specjalnie podnosiła szum z tego powodu uzmysłowiła to ludziom dokąd zmierzamy. Nawet po nieudanym puczu, który prawdopodobnie Erdogan sam przygotował by mieć pretekst do zrobienia czystek w opozycji i wsadzenia tysięcy ludzi do więzień, a niektórych pozbawienia życia- Kaczyński zachwycał się Erdoganem i jego osiągnięciami. Kaczyński i PiS przecież też zapowiadał zrobienie czystek i wymiany elit , bo nie wszyscy ich zdaniem zasługują by należeć do wspólnoty. A symetryści tego nie zauważają. Sytuacja gospodarcza już się w Turcji pogorszyła i Erdogan pożycza miliardy od Putina.
@Jagoda:
@Piątek: czytałem/słuchałem. Nie, że wszystko — mam zaległości (Rydzyk). Generalnie… nie przekonał mnie. To znaczy: coś może być na rzeczy, ale nie musi. W każdym razie, nie brałbym na sztandary.
(Wyjątek: przyznanie się Kaczyńskiego do kontaktów z osobą zidentyfikowaną jako oficer wywiadu rosyjskiego. Ale to Kaczyńskiemu się wymknęło.)
@Rzeczkowski: to co innego, ale też zarzuty są innego typu. Faktycznie się zgodzę, że o udziale służb Rosji w aferze taśmowej należy mówić.
Jagoda
6 LIPCA 2021
9:44
„Ważne, żebyśmy odróżnili okresowych pasożytów od wielowiekowego wampira. Tak bardzo wtopionego w polskie realia, że aż dla wielu niezauważalnego. Bo on wyhoduje sobie kolejne narzędzie niszczące demokrację i społeczeństwo obywatelskie.”
I tu jest problem poważny, który mało kto zauważa.
Jeśli Tusk mówiąc że kościół katolicki jest jednym z większych problemów Polski zrozumiał teraz (w ostatnich latach za rządów PiS), to rokowania powrotu Tuska mogą być dobre. Jeśli wiedział o tym problemie dużo wcześniej i nic nie robił w tym temacie to uważam, że prowadzi grę polityczną w celu powrotu na „tron” polski.
Jagoda
6 LIPCA 2021
10:04
Once again … uciekła mi Maria Janion z Twojego wpisu – Niesamowita Słowiańszczyzna… to fenomenalna księga , brzemienna w treści fundamentalne dla rozważań o Polsce i próby zrozumienia jej tożsamości kulturowej i narodowej a także dla pogłębienia własnej samoświadomości … tak, to kanon, ale kto sięga w dzisiejszej dobie po takie skarby erudycyjne i wyrafinowane, a jedocześnie śmiałe i nowatorskie w swych syntezach – „Jesteśmy krajem postkolonialnym, który jednocześnie – co się nieraz zdarza – odczuwa wyższośc wobec swego kolonizatora – Rosji. W tym punkcie czuliśmy się i czujemy Europą zmagającą się z azjatyckim barbarzyństwem. Jako prawdziwi łacińscy, katoliccy, śródziemnomorscy Europejczycy nie możemy za bardzo utożsamiać się ze Słowiańszczyzną, bo to by nas zbliżało do „gorszości” Rosji. Ale, będąc krajem postkolonialnym, nie jsteśmy przecież prawdziwymi Europejczykami, bo – jako Słowianie – jesteśmy wobec nich wtórni, bo odbiło się na nas rosyjsko-słowiańskie skundlenie. Byliśmy jednocześnie krajem kolonialnym i to kolonizującym pobratymczą Słowiańszczyznę. Do dziś odczuwamy wobec niej wyższość, ale i jakieś pokrewienstwo z jej „niższością”. Podobne cechy zawiera zresztą stosunek Polaków do Żydów (…)”.
Kto ukształuje odmienne polskie imaginarium… „żebyż wreszcie ten „kołpak napuszenia” pękł z wielkim hukiem !” ?
Jedna z recenzentek podobnie pyta i odpowiada:
„Na koniec pozostaje tylko pytanie, dla kogo jest Niesamowita
Słowiańszczyzna? Nie twierdzę, że jest to pozycja, którą każdy przeczytać musi, bo czasem wygodnie jest pozostawać w schematach, które są nam w bardziej lub mniej uświadomiony sposób przekazywane od najmłodszych lat.
Ale jeśli ma się już pewnien zasób wiedzy, to jak sądzę, jest w człowieku
pewna potrzeba i wola, aby ją „odczarowywać”, na nowo odkrywać i poszerzać, starając się poznać całe spektrum sposobów myślenia o czymś, co wydawać by się mogło oczywiste i niepodważalne. Jeśli więc kogoś interesuje, dlaczego staliśmy się „sami sobie cudzy” trudno przejść obok Niesamowitej Słowiańszczyzny obojętnie”. (JJ)
@Jagoda, 9:51
Pamiętasz, Jagodo, oświadczenie red. Najsztuba, kiedyś zaangażowanego w dziennikarstwo śledcze, w którym przyznał się, że zmienia swój profil zawodowy, bo się boi.
Zgadzam się z Autorem, że to może być przyczyna mizerii w tej specjalności.
Red. Piątek, to bohater.
Ja bym się bał…
Ukłony
Żyjemy w czasie testu wydajności systemow zarządzania.
Demokratycznych i autorytarnych.
W ciągu kilku lat okaze się, ktore są bardziej efektywne.
Potrafią więcej zagwarantować ludziom.
Może się okazać, że te autorytarne, oparte na spojności społecznej, merytokratyczne, są bardziej wydolne.
I co wtedy?
Żyjemy w ciekawych czasach, więc nasze przeżycie jest uzaleznione od zapadających na szczytach władzy decyzji.
Czesto jednoosobowych.
@@@
Na wszystkich filmach/serialach z krajów o ustabilizowanej demokracji, gdziekolwiek coś źle pachnie w dziedzinie praworządności, urzędnicy stanowi/lokalni, a także federalni/krajowi, „robią w portki” przed prasą/mediami.
Niby mamy teraz NIK walczący o niezależność, ale nie mam pewności, czy to nie jest jakaś gierka we frakcjach Pislamu.
Zmieniając temat.
Sposób na podział miejsc na listach wyborczych w 2023, w przypadku połączenia KO+PSL+2050 w jeden antypisowski blok, podał kiedyś senator Borowski.
Tu nie trzeba doktora matematyki, wystarczy zdrowy rozsądek.
Ten podział ma sens na podstawie średniej z sondaży I półrocza 2023 (do dyskusji).
No i koniecznie gabinet cieni!
Ich prezydent, nasz premier! Ministrowie, choć to pozycja polityczna (obsada kadr), upieram się, zgodnie z kompetencjami.
Teraz niech każdy walczy w swojej niszy, z umową, że ZŁO JEST OBIEKTYWNE i przypisane Jarosławowi K.
PS
Tekst dłuższy, przepraszam, po otworzyłem laptop.
@Jagoda
Kiedy masz czas to wszystko czytać, Jagodo?
Kupuję GW tylko w sobotę i zwykle doczytuję WYBÓR w piątek.
Zaczynam być uzależniony od smartfona i źródeł info. w sieci.
Trochę ćwierkam, ale głównie obserwuję.
Książek odłożonych mam kilka.
Nawet wspaniałych „Szkiców piórkiem” Bobrowskiego nie skończyłem!
Starość nie radość, ale trzymajmy się!
@stasieku
Bobkowskiego.:)
@wd-59:
Nie okaże się. Nie mamy grupy kontrolnej — drugiej Rosji, Chin, Turcji, czy powiedzmy Niemiec, albo Nowej Zelandii. Sądząc po przechodzeniu COVIDa, demokracja ma się lepiej.
A „spójność społeczna” to co? Domyślam się, że Szwecja, czy Dania mają większą „spójność społeczną” niż Rosja, czy Turcja, choć są demokratyczne, a tamte — autorytarne.
A „przeżycie” zależy też od tych na dole, nie tylko na górze.
@jagoda
„Nie sądzę, żeby minister od ciemnoty zechciał włączyć tę pozycję do kanonu lektur szkolnych.“
Tu nie ma problemu z lekturą. Tu jest problem z Marią Janion, która dokonała coming-outu. 🙂
@Autor
Dzięks
„Prawica antyeuropejska to kłębek sprzecznych interesów.”
No, dokładnie. Moim zdaniem tak jest, bo prawda jest tylko jedna (4 x 2=8) ale kłamstw jest dużo (4 x 2=98, 4 x 2=12, itd). Ale teraz bandici zgodzili się że jednak kłamią podobnie – tylko że im się nie do konca udało. Le Pen chce wystąpić z Unii i z NATO, bo i tak Francja ma dużo „własnych bomb atomycznych” (cytacja Le Pen) a Kaczyński i Morawiecki akurat wolą być w NATO a chcą zniszczyć Unię od srodka. A bandici z AfD w ogóle nie podpisali bo może zauważyli że nie mogą grać pierwszej skrzypce w tej grupie bo tam już panują Le Pen, Orban, Salvini, Putin. Kaczyński chyba nic nie ma do powiedzenia jak zwykle, bo on nie zauważył że najnowsza moda jest powiedzieć że Putin jest fajny.
Moim zdaniem jednak widać że wszyscy politycy skrajnich partii mają chęć półpracować bo to co ich jednoczy to niechęć do demokracji i do prawdy razem z uzależnieniem od władzy.
Polecam doskonały długi wywiad w GW z generałem Pytlem ( niestety tylko dla tych z abonamentem …) . Pozwalam sobie wkleić jego fragment :
Kto im to wymyślił?
– Wygląda na robotę specjalistów, z którymi Kaczyński podpisał cyrograf na usługi doradztwa. Może to ktoś od Steve’a Bannona, może grupa polecona przez Orbána. Kaczyński to człowiek czczy, wyjałowiony przez niskie emocje, musi mieć przystawkę zewnętrzną, która będzie generowała pomysły.
Kto lub co mogłoby być mózgiem tego wszystkiego?
– Tomasz Piątek wygrzebał spotkania Kaczyńskiego z agentem rosyjskim. Na początku lat 90. finlandyzacja Polski to był ważny kierunek służb rosyjskich, pewnie teraz grają w to samo. Więc taki Orbán, który jest zainteresowany głównie kasą – a wielkie pieniądze jest w stanie wypłacić Putin – może być jego etranżerem, zewnętrznym oligarchą, pomostem do manipulowania Kaczyńskim, który jest na tyle inteligentny, że musiał się zorientować, w czym uczestniczy, i widocznie to zaakceptował.
WRESZCIE ktoś odważył się głośno zadać te powyższe pytania…!!! Bo to, że mózgi pisowskiej rewolucji nie są w PIS , ani w PL… zaczyna być oczywiste.
@wd-59
„Żyjemy w czasie testu wydajności systemow zarządzania.
Demokratycznych i autorytarnych.
W ciągu kilku lat okaze się, ktore są bardziej efektywne.”
Jaki „test” tu potrzebny? Czy to nie jest już jasne? Proszę zobaczyć:
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Wars_involving_the_states_and_peoples_of_Europe
PAK4
6 LIPCA 2021
15:54
A „spójność społeczna” to co? Domyślam się, że Szwecja, czy Dania…
Nie domyślaj się sprawdź … wszystko jest dostępne … coraz bardziej irytujące są te „mądrości” spod czapy…
@atoli:
Masz racje. Są dostępne. No to może dla WD-59:
Spójność społeczna:
1) Norwegia.
2) Dania.
3) Finlandia.
4) Nowa Zelandia.
5) Szwecja.
…
31) Polska.
…
40) Węgry.
…
69) Rosja.
…
92) Turcja.
…
100) Chiny.
…
139) Korea Północna.
…
163) Południowy Sudan zamyka stawkę.
No tak, „Niesamowita słowiańszczyzna” genialnej Marii Janion jest bezapelacyjnie niesamowita, o czym pisze Jagoda. A tam np. figura trupa, trumien, wszystko obraca się wokół śmierci, cmentarzy, i jak doskonale wpisuje się ten romantyczny mit w to co pis nam zaaplikował przez bez mała dekadę – nie ma chyba państwa, które potrafiłoby robić politykę na trumnach i ludzkiej tragedii z taką konsekwencją i determinacją. To grzebanie w ziemi, ekshumacje, całe to barbarzyństwo. Zdaje się, że dawne słowiańskie narody, będace jeszcze poza kręgiem chrześcijańskiej zachodniej kultury miały więcej szacunku dla zmarłych, dając im spokojnie wiecznie odpoczywać. Janion pisze o naszej, wypartej pogańskości – przecież to jak w mordę strzelił obecny pis, na wskroś pogański, choć wycierajacy sobie gębę chrześcijaństwem z którym mają tyle wspólnego co ja z baletem. Pisowi ta gra uchodzi płazem, ponieważ sama nasza wiara jest płytka prymitywno-jarmarczna. Kosciół bierze w ciemno tę podróbę chrześcijaństwa, właściwie co tu zmieniać, odkręcać, jeśli owieczki to łykają i nawet im smakuje ten wyrób religiopodobny?
Po powrocie Tuska w szeregach ichniego „betonu” zauważalny potężny podkurw. Dziś w dyskoncie jeden pan, w maseczce z flagą bialo-czerwoną, krzyczał wręcz do jednego pana, że to bezczelność, źe ten volksdeutsch powrócił, że jego miejsce jest w więzieniu itd. Obrzydliwa scenka. Krzyki na cały sklep:”o tym trzeba bębnić, ludzie mają wiedzieć, źe złodziej wrócił”. Minęło zaledwie kilka dni i naprawdę strach pomyśleć, co się wydarzy za jakiś czas lub, o zgrozo, tuż przed wyborami.
https://www.silverdoctors.com/headlines/world-news/the-systemic-risk-no-one-sees/
Spójność społeczna jest spoiwem wiążącym porządek społeczny; jest to gotowość obywateli do poświęcenia indywidualnych zdobyczy dla dobra wspólnego.
Spójność społeczna jest wynikiem tego, że obywatele dzielą wspólny cel i tożsamość oraz pracują na rzecz wspólnego dobra, nawet kosztem osobistym. Spójność społeczna wynika z tożsamości narodowej opartej na wspólnych wartościach i poświęceniach.
Naszemu społeczeństwu na gwałt potrzebna jest wielka, zbiorowa psychoanaliza. Oczyszczenie się z zafiksowania na tradycji romantyzmu, którego jad sączy się w nasze dusze od wieków, zatruwając naszą percepcję rzeczywistości. Ale łatwo nie będzie, na drodze narodowego katharsis stoi cała armia „żołnierzy” Kaczyńskiego, strażników prawdziwej polskości. Czarnek z całą determinacją bierze się za nasze dzieci i młodzież nakładając jej kaganiec na wolność posiadania własnego poglądu na Polskę i w ogóle na życie. Zdaje się , źe w niedługim czasie mamy się stać wylęgarnią nacjonalistów jak ten pan z rzeczonej wyźej przeze mnie scenki. Ten spór o Polskę to taka prymitywna walka romantyzmu z pozytywizmem. Ten ostatni u nas się nie przyjął, nie leżał widać w naszej naturze. Jestem bardzo ciekaw, w jakie struny uderzy Tusk aby zneutralizować ten czarny sen współczesnej Polski.
@rosemary1,
życzę dobrej lektury 😉
@lemarc,
dziękuję za polecenie wywiadu.
Podzielam Twoją opinię na temat Marii Janion.
Na tu i teraz ważne jest odczarowanie „wielkości” pisowców.
@PAK4,
nie mam narzędzi potrzebnych do zweryfikowania tego, co pisze Tomasz Piątek. Ale niepokoi mnie to, że nic się nie robi, żeby sprawdzić prawdziwość tez, które przedstawia.
Chociażby w ramach zasady, że lepiej dmuchać na zimne.
@stasieku,
potrafię zrozumieć lęk dziennikarzy, ale mimo wszystko to milczenie jest niepokojące.
@Witold,
z lekturą też jest problem.
Na przykład:
Najkrwawsza wojna krzyżowa toczyła się przeciw Słowianom połabskim; ogłosił ją św. Bernard z Clairvaux, fanatyczny prorok średniowiecznego Złotego Wieku. Podobnie jak zakończoną klęską drugą wyprawę do Ziemi Świętej. Nie przypuszczał nawet ile krwi zbroczy jego ręce.
Dla pana od ciemnoty mówienie o krwią zbroczonych rękach świętych krk jest herezją.
Orientacja seksualna M. Janion to dla niego jedynie potwierdzenie, że „złą kobietą była”.
@@@
Tygrys w Kropce nad I przed chwilą.
Żadnego wspólnego bloku antypis!
Mają być dwa bloki. Konserwa+2050 i liberalno-lewicowy.
Tygrys kombinuje.
1. PIS 30%, my 27%, Tusk 26% – wygrywa PIS i kogo bierze do koalicji, no kogo?
2. PIS 28%, my 27%, Tusk 31% – wygrywa Tusk i kogo bierze do koalicji, no kogo?
I to jest cały dramat sytuacji politycznej w roku 2021, kiedy już trzeba szukać sposobów odsunięcia PZPRawicy od władzy.
Ale poczekajmy rok, zobaczmy sondaże w 2022.
Tusk mówi o wyborach w 2023, jakby prowokował Jarosława K. do przedwczesnych.
Skrótowo, bo ze smartfona pozdrawiam.
@wd-59
6 LIPCA 2021
19:12
„Spójność społeczna wynika z tożsamości narodowej …”
Chyba nie tylko. Inny cytat z twojego linku:
„Social cohesion, civic virtue and moral legitimacy are the foundation of every society, but they are especially important in composite states.
America is a composite state, composed of individuals holding a wide range of regional, ethnic, religious and class-based identities. The national identity is only one ingredient in a bubbling stew of local, state and regional identities, ethnic, cultural and religious identities, educational/alumni, professional and tradecraft identities, and elusive but consequential class-based identities.”
Co ty na to? Bo nie wierze zebys to przeoczyl 😉
@wd-59:
OK, ubawiłeś mnie tak, że mogę dać sobie na cały dzień spokój z czytaniem blogów 😀 😀
Próby indeksowania spójności społecznej zapewne są niedoskonałe, ale sięgają jednak po coś mierzalnego — czy społeczeństwo rzeczywiście robi coś dla innych, czy tylko tak deklaruje.
Rosja jest świetnym przykładem — elita władzy, z Putinem, nie dba o Rosjan i Rosję, dba o własną pozycję.
Tym się zwykle kończą pomysły autorytarne — elity odrywają się od reszty społeczeństwa, którą mogą mamić wychowaniem do poświęcenia i narodową propagandą, ale same pierwsze uciekną przed Zaleszczyki.
@jagoda
Nie trzeba być specjalnie przenikliwym, żeby wiedzieć, że bez chrztu Polski, na naszym terenie byłyby rzezie porównywalne z rzezią Indian i wielu innych narodów, których już nikt nie pamięta jak Jaćwingowie, Prusowie itd…
Mieszko porzucając tradycję i wierzenia Słowian uratował nas przed masową zagładą. Na szczęście to niebezpieczeństwo już minęło, ale zostały zniewolone umysły. Ludzie jak więźniowie, którzy spędzili całe życie w niewoli boją się wolności.
Jagoda
6 LIPCA 2021
20:19
Holandia. Znany dziennikarz śledczy postrzelony w Amsterdamie. „Pięć strzałów z bliskiej odległości”
mb
07.07.2021 06:47
Peter R. de Vries został postrzelony tuż po wyjściu ze studia telewizyjnego. Przebywa w szpitalu w stanie ciężkim. Policja zatrzymała trzech podejrzanych.
We wtorek Peter R. de Vries występował w telewizji RTL Boulevard. Kiedy opuścił studio, oddano w jego kierunku pięć strzałów z bliskiej odległości – informuje BBC. Dziennikarz śledczy z raną głowy trafił do szpitala. Jego stan jest ciężki. Burmistrzyni Amsterdamu Femke Halsema powiedziała, że „walczy o życie” i potępiła zdarzenie, nazywając je „okrutnym atakiem bez serca”. – Peter R. de Vries jest dla nas wszystkich bohaterem narodowym, niezwykle odważnym dziennikarzem, niestrudzenie poszukującym sprawiedliwości – podkreśliła”.
——————————–
Za dużo wszelkie sk00rvysyny i złodzieje mają do stracenia, by nie zabić prawdy o nich…
Tusk jest mocno zagrożony… pokazując się wśród czysto polskiej tumanowatej i skretyniałej ohydy…
@Witold:
Jeszcze zerknąłem, przepraszam znudzonych.
Otóż niezupełnie.
Generalnie próbowano pogan nawracać. Jeśli mordowano, to albo elity, albo buntowników. Innymi słowy — Prusacy, to w większości zgermanizowani Prusowie, a nie ludność napływowa; a „niemieckich Pomorzan” dobiła dopiero wojna trzydziestoletnia.
To co dawał chrzest w tym momencie, to trwałość rodzimej dynastii i możliwość tworzenia rodzimej tradycji „narodowej”. Tego, czy to Prusowie, czy to Wieleci nie mieli.
@Ordo
Oby przeżył, walczył z podziemiem kryminalnym, pomagał jego ofiarom wśród biednych i bogatych. Wśród trzech schwytanych przez policję holenderską jest prawdopodobnie drań, który strzelał do de Vriesa z bliskiej odległości pięć razy, w centrum miasta. To dowodzi, jak kryminaliści byli zorganizowani i zdeterminowani. Ale nie wrzucajmy tej sprawy do tego samego wora co zamordowanie prezydenta Adamowicza. Tu oburza sam atak, motywacja zabójcy, opieszałość działania śledczych i prokuratorów,prawicowy hejt na zamordowanego. De Vries został od razu bohaterem ponad podziałami: wychwalała go jako mężnego poszukiwacza prawdy i sprawiedliwości nawet holenderska para królewska. Natomiast zgadzam się, że Tusk może być zagrożony na tej samej zasadzie co Zamordowany prezydent Gdańska, czyli z powodów politycznych.
@stasieku
Tylko blok demokratyczny – KO, PSL, Lewica – ma szansę pokonać PiS w uczciwych i wolnych wyborach. Przykłady sukcesu wynikającego z jeszcze bardziej radykalnego zjednoczenia się skrajnie różnych sił politycznych mamy w Budapeszcie i w Izraelu. U nas ostatnio w Rzeszowie. Kto podważa ideę bloku demokratycznego, działa, umyślnie lub bezmyślnie, na korzyść Kaczyńskiego.
@mały fizyk
Spójność społeczna i wspólnota narodowa to terminy, które w różnych kontekstach kulturowych, społecznych i historycznych mogą pokazać wstrętną twarz wykluczenia, dyskryminacji i prześladowań. Dlatego demokratyczny i nowoczesny sposób na spójność społeczną polega na patriotyzmie konstrytucyjnym, a nie etnocentrycznym i na obronie praw wszelkich mniejszości działających w ramach uczciwie i demokratycznie stanowionego prawa.
Adam Szostkiewicz
7 LIPCA 2021
8:46
… nie wrzucam do wspólnego wora, ale wskzuję, że mechanizm eliminacji „niewygodnych” ludzi, z jakichkolwiek powodów, jest ten sam od zarania dziejów… pozbawić ich życia, wyrwać język…
Grzegorz Rzeczkowski zapytał dzisiaj w TOK FM „kolegów dziennikarzy” dlaczego nie zajmują się ewidentnym realizowaniem rosyjskiej agendy przez Kaczyńskiego od początku transformacji ustrojowej.
Koniecznie trzeba mówić głośno i dobitnie na temat prorosyjskiej aktywności instytucjonalnego krk.
Dlaczego zakonnikowi zajmującemu się szemranymi interesami na Zachodzie udostępniono rosyjską radiostację wojskową?
Od początku działania swojego, jak się okazuje prywatnego, radia Rydzyk atakował brutalnie prodemokratyczną opozycję z czasów PRL. Zajął się skłócaniem, szczuciem, szkalowaniem.
To jest rosyjski głos w „twoim domu”.
Radio korzystające z rosyjskich wojskowych nadajników autoryzował JPII słowami: „każdego dnia dziękuję Bogu za to, że jest w Polsce takie radio, Radio Maryja”.
Episkopat każdego dnia autoryzuje to radio swoim postępowaniem.
To prawda, że JPII poparł przystąpienie Polski do UE. I że bez tego poparcia różnie mogłoby być.
Tyle, że Wojtyła, przeciwnik Oświecenia, miał swoje kalkulacje.
Klarownie wyłożył to Morawiecki mówiąc, że zadaniem Polski ma być „rechrystianizacja Europy”.
Wyznaczył nam rolę watykańskiego konia trojańskiego w Europie.
Instytucjonalny krk oddalony jest o całe lata świetlne od ducha Ewangelii. Mówił o tym wczoraj w TVN 24 dominikanin Gużyński.
Krk chce takiej władzy i takiej kasy jaką ma rosyjska cerkiew.
Jest mu po drodze z Putinem. I będzie wspierał pisowski reżim.
O tym też trzeba mówić jasno, bez rozmywania w różnych „ale”.
@Witold,
właśnie o to umysłowe zniewolenie, a raczej o jego pogłębienie toczy się teraz gra.
Kunktator i budowniczy wieżowców w centrum Warszawy, Nycz domaga się obowiązkowej indoktrynacji naszych dzieci i wnuków za nasze pieniądze.
„Na odcinek” zniewalania został oddelegowany pan od ciemnoty.
Ordo Curvis
7 lipca 2021
8:15
Tak, to bardzo trudna i delikatna kwestia.
Też się boję o życie Tuska i bezpieczeństwo jego bliskich.
Masz racje, że jest pewien typ ludzi, którzy nie cofną się przed niczym.
На жизнь надо смотреть позитивно. Например, если вас долбануло током, то в этом был не только минус, но и плюс.
Na życie trzeba patrzeć pozytywnie. Na przykład jeśli was „kopnął prąd”, to był to nie tylko minus, ale także plus.
*******************************************
Pocieszenie dla kopniętych…
@stasieku,
obrotowy Tygrys ma o czym myśleć:
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,27298780,sondaz-wyborczy-po-powrocie-donalda-tuska-wygrywa-zjednoczona.html
Ma też o czym myśleć pani Joanna Mucha, która w poniedziałkowych Fpf zachowała się …
Adam Szostkiewicz
7 LIPCA 2021, 8:46
,,Natomiast zgadzam się, że Tusk może być zagrożony na tej samej zasadzie co Zamordowany prezydent Gdańska, czyli z powodów politycznych.”
Potrzebuje. Dylemat Tuska jest oczywisty i zrozumiały, ale jako ,,pozytywista” na pewno wie że profesjonalna ochrona to nie tylko rzucające się w oczy 2 metrowe karki w garniturach szczelnie zasłaniające ochranianego. Powszechnie wiadomo że w ratownictwie priorytetem jest bezpieczeństwo ratownika.
Sondaż day after:
PiS – 29%
KO – 23%
2050 – 17%
Konfederacja – 10%
Lewica – 8%
PSL – 4%
Nie wiem – 8%
@Autor
Ci, którzy udają, że nie rozumieją zagrożeń związanych z D’Hondtem, uznaję ze idiotów demobilizujących wyborców antypisowskich.
Jakakolwiek myśl o współpracy z Jarosławem K. jest godna potępienia przez opozycję demokratyczną.
Tygrys wpisuje się w obrotowy stereotyp PSL.
Najgorsze i śmieszne było jego parcie na rząd techniczny w którym widział się w roli premiera (residuum Pawlaka)
Ukłony
@Adam Szostkiewicz
7 LIPCA 2021
9:00
Tez to tak widze. I na szczescie nie jestesmy sami 🙂
@@@
Odpowiadając na pytanie w tytule wpisu.
Może Jarosław K. chciał uprzedzić Konfederatów, ew. SP, wg założenia „ode mnie na prawo tylko ściana”.
Szanowni,
Zbyt górnolotnie patrzycie na „spójność społeczną”. Jest ona tylko i aż chęcią (poczuciem obowiązku!) każdego obywatela osobno i wszystkich pospołu do posprzątania kupy po swoim psie, wrzucenia do kosza cudzego papierka, bezinteresownej pomocy drugiemu, do robienia samemu tego wszystkiego, co zwykle jest wrzucane do brudnego worka pn. „przecież to nie moja broszka”.
@@@
Przeczytałem pierwszy sondaż „po Tusku”.
Mam propozycję apelu dla symetrystów.
„Nie straszcie Tuskiem!”.
PAK4
7 LIPCA 2021
8:38
„Generalnie próbowano pogan nawracać. Jeśli mordowano, to albo elity, albo buntowników.”
Wciąż błędne pojęcie. Pogan nie nawracano, a generalnie podporządkowywano pod zależność Instytucji Rzymsko-Katolickiej dla której był jeden cel – władza nad podporządkowanymi. Jeśli ktoś nie chciał się podporządkować najczęściej ginął.
Nawrócić się można samemu bez woli innych, aczkolwiek poprzez rzeczowe nauki uzasadniające dobro nawracanego i innych. Tak nie było – podporządkowywano ludzi do religii, która niosła za sobą krzyż, miecz i śmierć dla tych którzy mieli na ten temat inne zdanie. Całe chrześcijaństwo które zostało szerzone przez rzymską Instytucję nigdy nic wspólnego z dobrem człowieka nie miała. Gdyby miała – świat ludzki dzisiaj by zupełnie inaczej wyglądał, a człowiek tak nie gardził by innym człowiekiem.
Chrześcijaństwo które wcielano w życie ludzkie nic wspólnego nie miało z moralnością człowieka. Dzisiaj to dobitnie widać w Polsce, gdzie chrześcijanie to najmniej tolerancyjni ludzi wobec ludzi samodzielnie myślących. Ci wymienieni chrześcijanie muszą wciąż mieć swojego pasterza, który czyni z nimi co chce. Jeśli pasterz powie że Tusk be, a Kaczyński cacy to „owieczka” to przyjmuje za fakt. Tak zindoktrynowane (podporządkowane) „owieczki” będą działać i nawet zdolni do prowadzenia wojen użytego jako”mięso armatniego” dla interesu tej przeżartej do cna złem Instytucji Rzymsko-Katolickiej. Kaczynski nigdy by w tym kraju nie miał szans na rządy, gdyby nie pomoc Instytucji katolickiej, która niebywały wpływ na swoje „owieczki”. Wystarczy wyprać mózgi i można z człowiekiem zrobić wszystko – można go dowolnie używać jako „mięsa armatniego” w różnych celach, a nawet dla niecnych interesów. Tak to działa. W Polsce będzie bardzo trudno wprowadzić rządy normalnych ludzi, którym celem będzie Państwo normalniejsze i z większą moralnością dopóki, dopóty pozwolimy na tak duże wpływy Instytucji rzymskiej dla której liczy się tylko władza i kasa, a dobro człowieka (wszystkich) mają głęboko w czterech literach.
@ Wiesiek 59 (obecnie wd)
„Może się okazać, że te autorytarne, oparte na spojności społecznej, merytokratyczne, są bardziej wydolne.”
Próba o której Pan pisze jest powtarzana systematycznie od kiedy istnieje system demokratyczny. I nieodmiennie jej wynik jest taki sam : Na dłuższą metę demokracja zawsze i wszędzie jest skuteczniejsza niż autorytaryzm. Nie ma w historii przykładu, żeby kraj autorytarny w długiej perspektywie zapewnił wyższy poziom gospodarki i wyższy poziom życia obywateli niż demokratyczni sąsiedzi. Mam oczywiscie na myśli kraje o podobnych warunkach naturalnych i należące do podobnych kultur.
Nie jest największym problemem w Polsce Kaczyński i Zjednoczona Prawica. Największym promem w Polsce jest Instytucja Rzymsko-Katolicka , która za wszelką cenę będzie się starała utrzymać przy władzy PiS, bo jest to w ich interesie. Upadek Kaczyńskiego i PiS oznacza utratę wpływu KRK, a nawet powolny upadek na wzór Irlandii.
Do tego KRK będzie się starał nie dopuścić i jako punkt awaryjny (chyba?) wyznaczył sobie postawić na nowego „konia” (ta część normalniejszego kleru) na Hołownię, który nawet zapowiedział przyjazny rozdział Państwa od Kościoła, a tak generalnie mówiąc dalej z wpływami kleru. KRK jak ognia boi się Tuska, do którego chyba dotarło, kto tu w Polsce jest dużym problemem.
Zapowiada się ciekawie po powrocie Tuska – oby tylko się nie ułożył z KRK, a mówił o nim tak, jak jest i że wstrzymuje Polskę i Polaków w oświeceniu, które, niestety, Polskę ominęło.
@PAK4
“Jeśli mordowano, to albo elity, albo buntowników.”
No tak. Reszta mogła się przydać.
Polak wśród podejrzanych o postrzelenie znanego dziennikarza Petera de Vries.
Policja zatrzymała dwóch podejrzanych na holenderskiej autostradzie A4 w pobliżu Leidschendam. Poza 35-letnim Polakiem mieszkającym w Maurik, zatrzymany został również 21-letni mężczyzna z Rotterdamu.
Cóż, przynajmniej wiadomo, w którą stronę kierują się członkowie nowej Międzynarodówki lumpen-prawicowej. Niczego nie ukrywają pod maską euro-wiernych. Większy problem jest z architektami i budowniczymi Unii, którzy potem przechodzą na posady do Gazpromu czy Rosnieftu.
Nie ma niczego lepszego, jak przeciwnik wyraźnie zdefiniowany, bez niuansów. To polityczne kameleony stanowią problem.
Spójność społeczną… tylko społeczeństwo obywatelskie może sobie pozwolić na taki luksus. Polska być może ma zalążki społeczeństwa obywatelskiego, ale jego rozwój jest duszony w zarodku między innymi przez obecność religii we wszystkich sferach życia publicznego.
Budowa społeczeństwa obywatelskiego to proces niezmiernie długi. Niektóre kraje Europy Zachodniej doszły to tego poziomu rozwoju społeczeństwa poprzez dekady, jeśli nie wieki, przekształceń, budowania instytucji obywatelskich, kształcenia ludzi na świadomych obywateli w rozumieniu społeczeństwa obywatelskiego, a i tam, w tychże krajach, proces ten nie doprowadził do pełnej spójności społecznej.
Poza tym budowa społeczeństwa obywatelskiego oraz spójności społecznej to nie tylko proces przekształcenia porównywalny do przekształcenia ugoru w pole uprawne jako takie, ale raczej w urodzajny grunt, a wiec jest to ciągła praca pielęgnacyjna tego gruntu, bo jeśli zostanie on zaniedbany, szybko pokryje się chwastami. W Polsce zaledwie dokonano piewszej orki, zaorano komunistyczny ugór, ale bez odchwaszczenia. Przeciwnie, z uporem godnym lepszej sprawy pielęgnowano chwasty ze szczególnym uwzględnieniem chwasta kościelnego, a więc nie oczekujmy innych cudów poza „cudownymi” ozdrowieniami czy nawiedzeniami przydrożnych wierzb.
Jagoda
7 LIPCA 2021
9:21
Putin dokładnie wie, że rządy autorytarne mogą zaistnieć w kraju, którym trzeba wspomóc religie. I to zrobił – wiele miliardów rubli łoży na cerkiew, która dobrze pierze umysły rosyjskie. Nie wiem tylko kto pierwszy wpadł na ten pomysł, czy Polacy, czy Rosjanie?
Rydzyk i jego media były dobrym wzorem dla Putina zanim został u sterów władzy.
Putin dokładnie to realizuje co Kaczyński i Kaczynski co Putin – wprowadza państwo wyznaniowe.
Obydwaj warci siebie. Kiedyś myślałem że Putin mądrzejszy, ale się pomyliłem.
Jagoda
7 LIPCA 2021
9:48
Joanna Mucha gra w to co umie, bo dokonała wyboru zmiany partii.
Jako specjalistaka od porodów kleszczowych – „wyszłam z Platformy Obywatelskiej, bo ona się zakleszczyła w sporze z PiS” – wybrała Hołownię, jak mówi w swej bezbrzeżnej naiwności „chce być poza sporem pisowskim i antypisowskim”.
Infantylizm polityczny spotęgowany… niedocenia pisu i przecenia rolę opozycji nie antypisowskiej i namawia DT do podpisania kodeksu etycznego dla polityków (!!!).
Nie szkoda mi Muchy, bo choć kobiet w naszej „wielkiej” polityce zatrzęsienie (zwłaszcza w usługach), to mądrych polityczek jak na lekarstwo, właściwie null.
@lukipuki:
Odniosę się tylko do kwestii historycznej: otóż były różnie. Akurat śmierć niesiono najrzadziej — martwego trudno ochrzcić.
W podobnym czasie do Polski chrystianizowano Skandynawię. Jest stamtąd (bo z Polski właściwie nie wiemy, co i jak) opowieść o pewnym „nawracanym”, który się poskarżył, że jak go pierwszy i drugi raz chrzcili, to dostał białe, odświętne szaty. Ale jak przyszedł się ochrzcić kolejny raz, to mu poskąpiono…
Ani to przemoc, ani intelektualne przekonanie; tylko imponująca kultura materialna i rozdawnictwo.
Dodać do tego należy, że chrystianizacja to nie jednorazowy akt. Tak na szybko mogę jedynie podlinkować stronę internetową, która na oko wygląda sensownie:
http://mediewalia.pl/publicystyka/kiedy-zakonczyla-sie-chrystianizacja-polski/
W każdym razie to trwało (dla dobra Twojej tezy: dziesięcinę można zbierać nawet od tych, co prawd wiary nie znają).
Powiedzieć o kimś po czartorysku pisda – to nic nie powiedzieć…
Łajza ponadprzeciętna.
@Gostek Przelotem
7 LIPCA 2021
11:09
Zgadza sie. Az wstyd, ze trzeba przypominac o takich elementarnych postawach 🙁
No, ale nie wolno przy tym zapominac o tych „gornolotnych” postawach. Bo ani bez tych pierwszych, ani bez tych drugich nie bedzie spolecznej spojnosci.
Marzy sobie…: A może kiedyś jednak będziemy mieli jakiegoś prawdziwego prezydenta w Unii Europejskiej!?! Ktoś z więcej władzy niż ma dziś Przewodniczący Rady Europejskiej. Wtedy proponuję żeby Tusk wrócił do Brukseli żeby robić porządek z tymi ludźmi którzy podpisali ten manifest 🙂 Bardzo mi się podoba jak mówi że „PiS jest złem” i już. Tak trzymać.
Gdyby tylko teraz Trzaskowski i Hołownia rozumieli że jest miejsce dla wszystkich, to wszystko będzie jeszcze znowu normale.
O FIFA:
„Prawda jest taka, że to mroczny temat. Brudny, polityczny i fałszywy świat, w którym ważną rolę odgrywają przyjaźń, korupcja, lojalność i narodowość. W piłce nożnej chodzi o fair play i szacunek, gdzie zasady są takie same dla wszystkich, gdzie cztery najlepsze drużyny, te, które wygrały najwięcej meczów, grają w półfinale w Londynie. Ale jeśli chodzi o arbitraż, wszystko dzieje się w niejasnych okolicznościach” – napisał Eriksson.
Polska polityka to brudny i fałszywy świat, w którym rządzi bezczelne sitwiarstwo, korupcja, nepotyzm, lojalność, kłamstwo i złodziejstwo na wielką skalę.
Najzabawniejszym w tej nackowskiej międzynarodówce to, że ona jest.
Przecież te wzwiedzione patriotycznie głąby mają swoje mapy ,,Wielkiej…Polski, Węgier, etc”. Co zabawniejsze mapy te częstokroć w znaczącym zakresie pokrywają się. Podobnie jest z ,,rachunkami krzywd…”. Historia przecież ma to do siebie, że każdy każdemu jest coś winien za krzywdy.
Ot, absurd.
PAK4
7 LIPCA 2021
15:41
Bardziej mi pasuje chrystianizacja, czyli wprowadzanie religii chrześcijańskiej. Z jakim skutkiem to inna sprawa.
„Zakup bezzałogowców TB2 Bayraktar, ogłoszony w maju podczas wizyty prezydenta Andrzeja Dudy w Turcji, był zaskoczeniem. Polska nie prowadziła żadnego postępowania przetargowego, a 24 samoloty wraz z 6 stacjami zostały kupione przez polskie MON w ramach „pilnej potrzeby operacyjnej” za 270 mln dolarów.
Posłowie na posiedzeniu Komisji Obrony Narodowej pytali, w jaki sposób Polska chce używać bezzałogowców BT2 Bayraktar, skoro polskie wojsko nie dysponuje odpowiadającym im systemom zarządzania pola walki? MON w odpowiedzi najczęściej zasłaniało się tajnością.
Oburzenie posłów spowodowało to, że na posiedzenie komisji nie został wpuszczony jako ekspert gen. Mirosław Różański, były dowódca generalny WP. Przewodniczący komisji Marek Jach (PiS) tłumaczył to ograniczeniami pandemicznymi„.
Jaki, Jach…
Jaki jach każdy widzi … kolejna czartoryska pisda…
@Jagoda
Trudno się do Ciebie dopchać. A wszystko przez Twoje świetne wpisy.
Ale jak już się dopchałem, to dzięki za Janion. Duzo czytałem o niej ale nic jej.
Muszę tę lukę nadrobić.
Pozdrawiam wakacyjnie
@007
Proponuje zmienic to:
„ Polska polityka to brudny i fałszywy świat,“
Na to:
„polityka tych partii które podpisali manifest, to brudna i fałszywa,“
Lepiej moim zdaniem pasuje. Co Pan na to?
Thomas
7 LIPCA 2021
23:44
… głównie zajmuje mnie polska polityka, która jednak nie funkcjonuje w próżni, czegom świadom.
Nie mam nic przeciwko innym wersjom podanego twierdzenia, zachowującym jednak core value of statement.
@Lewy,
lektura książek Marii Janion to uczta intelektualna dla filozofa. Z pewnością nie będziesz żałował poświęconego na nią czasu.
Również pozdrawiam 🙂
Kim jest prof. Wiącek, skoro pislam się na niego zgadza?
Przecież prędzej piekło zamarznie niż oni zachowają się przyzwoicie.
Czy pisdny orzeł Suski wypowiada wojnę USA szykując zamach na TVN 24?
Czy pasmo po tej stacji dostanie Russia Today czy TV Trwam BIS pod patronatem ministra od ciemnoty?
@Jagoda:
Oko.Press pisało:
https://oko.press/kim-jest-marcin-wiacek-kandydat-na-rpo-opozycji-i-gowina/
W skrócie: raczej fachowy, raczej „przyzwoity”, ale też nie wykazujący się dotąd odwagą cywilną, by występować w sprawie łamania prawa publicznie.
@007
„…zachowującym jednak core value of statement.”
To co ja zaproponowałem jest faktycznie kompletnie coś innego. Pod tym wględem ma Pan rację.
Jagoda
8 LIPCA 2021
9:00
Kim jest prof. Wiącek, skoro pislam się na niego zgadza?
Też zachodzę w głowę co stoi za tą kalkulacją pislamu…
Jedno pewne przy pisdnych: Staroniowej czy Wawrzyku to „gwiazdor”…
Tłumaczenie tej wolty pislamu przez Terleckiego na odległość śmierdzi … żeby to nazwać pójściem pisu po rozum do głowy, bo przecież tam go nie ma.
Warto pamiętać, że poprzednie głosowanie nad wyborem RPO Lidia Staroń wygrała dzięki wsparciu Konfederacji, a współpracujące z nią organizacje Straż Narodowa i Marsz Niepodległości dostały dotację wysokości 3 mln zł.
Kto teraz wziął a Pis czyli podatnik zapłacił?
Mówią, że zastępca Wiącka ma być pislamowi przychylny… ???
Pies ***** pis, perspektywa Staroniowej czy Wawrzyka jako RPO ciagle uruchamia u nadwrażliwych odruch wymiotny.
Niechby był Wiącek nawet z „obstawą”.
Jagoda
8 LIPCA 2021
9:04
Czy pisdny orzeł Suski wypowiada wojnę USA szykując zamach na TVN 24?
Skoro się rzekło, że pisdni realizują agendę Putina, toż to kolejny przykład tej „drogi” do piekła osamotnienia i przepływu pod zbawcze skrzydła Russia Today…
Zresztą oni są tu od dawna i nawet się nie kamuflują – nadaja z tylu portali informacyjnych, że łeb pęka…
Przeszkadza im jedynie, że TVN ma ciągle przyzwoitą „słuchalność i oglądalność” i nie mogą tego zdzierżyć…
Oratorskie popisy Krzywego – zaplutego od swych oracji w tej kwestii – nie dają złudzeń… to ruska agentura od lat osiemdziesiątych jeśli nie wcześniejszych…
To neostalinowcy – mafia gangsterów, w których omerta i „uciszanie” konkurenta jest normą…
Obawiam się, że dla demokratycznej Polski nie ma już ratunku… wyroki wydano, nadszedł czas egzekucji…
Powiedziano: kto ma media ten ma władzę…
Orban już to zrobił i ma chody u Putina.
Kurdupel i Krzywy właśnie służalczo kontynuują „czyszczenie pola”.
————————-
Tylko kara śmierci, jeśli toto się kiedyś odwróci!
Jagoda
8 LIPCA 2021
9:04
Czy pisdny orzeł Suski wypowiada wojnę USA szykując zamach na TVN 24?
Skoro się rzekło, że pisdni realizują agendę Putina, toż to kolejny przykład tej „drogi” do piekła osamotnienia i przepływu pod zbawcze skrzydła Russia Today…
Zresztą oni są tu od dawna i nawet się nie kamuflują – nadają z tylu portali informacyjnych, że łeb pęka…
Przeszkadza im jedynie, że TVN ma ciągle przyzwoitą „słuchalność i oglądalność” i nie mogą tego zdzierżyć…
Oratorskie popisy Krzywego – zaplutego od swych oracji w tej kwestii – nie dają złudzeń… to ruska agentura od lat osiemdziesiątych jeśli nie wcześniejszych…
To neostalinowcy – mafia gangsterów, dla których omerta i „uciszanie” konkurenta jest normą…
Obawiam się, że dla demokratycznej Polski nie ma już ratunku… wyroki wydano, nadszedł czas egzekucji…
Powiedziano: kto ma media ten ma władzę…
Orban już to zrobił i ma chody u Putina.
Kurdupel i Krzywy właśnie służalczo kontynuują „czyszczenie pola”.
————————-
Tylko kara śmierci, jeśli toto się kiedyś odwróci!
wd59 to wiesiek59 ?
OK. To wiele tłumaczy. W tym pomylenie spójności społecznej w kolektywizacją społeczeństwa, czyli z kołchozem.
Społeczeństwo nie musi być na 100 % spójne, żeby sprawnie funkcjonować dla dobra znakomitej większości. Nie musi być spójne na 50 %. Wystarczy, że poziom spójności zapewnia generalnye poszanowanie dla istniejącego, ustanowionego demokratycznie porządku prawnego w szerokim tego słowa znaczeniu. W tym kadrze mogą się ścierać odmienne interesy grupowe, odmienne wizje celów i metod ich realizacji – ten stan właściwy demokracji niczego nie odbiera spójności społecznej. Więcej ! Wzmacnia ją, skoro obywatele mają świadomość tego, że ich zdanie się liczy, że odmienne opinie mają taką samą wartość, i że różnorodność opinii jest pożyteczna dla społeczeństwa jako całości nawet jeśli powoduje ona poczucie niewygody u co bardziej wrażliwych, np u adeptów woke. Społeczeństwo spójne to nie jest betonowy monolit, gdzie wszyscy myślą podobnie, gdyż kiedy ludzie zaczynają myśleć tak samo, wtedy przestają myśleć.
Witek (marszałkini) – podczas debaty w sejmie – zapytała kto z członków PiS nie ma żony w spółce skarbu państwa?
Tylko jeden poseł PiS podniósł energicznie rękę.
I był to ten najmniejszy podle wzrostu.
Jeśli ktoś, nie rozumie co to znaczy „realizować agendę Putina to oto jej główny cel operacyjny, wyrażony przez Laszlo Koevera – szefa parlamentu węgierskiego, expresis verbis – bez osłonek:
„Węgry pozostaną członkiem Unii, dopóki ta się nie rozpadnie.(…) Czuję, że niemal na pewno dożyję momentu, gdy Unia Europejska przestanie istnieć w obecnej postaci. Kierunek, w jakim zmierza pod względem gospodarczym, społecznym, duchowym i moralnym, jest nie do utrzymania” – ocenił .
Węgrzy – jak dowodzi to ostatnie ponad 100 lat – to wredny narodek i wyrodek… sprzeda się każdemu stosownie do okoliczności…
Ruscy żołnierze Armii Czerwonej przy „wyzwalaniu” Węgier w 1945 zgwałcili – jak się szacuje – ok. 800 000 węgierskich kobiet. W samym Budapeszcie zgwałcono między 50 tys. a 200 tys. kobiet.
Czyżby Orban teraz chciał/musiał odpłacić się Putinowi za tę „przyjemność”?
Prof. Wiącek:
W maju 2021 został kandydatem na stanowisko rzecznika praw obywatelskich rekomendowanym przez opozycję parlamentarną[a] oraz część posłów Porozumienia Jarosława Gowina. Pod jego kandydaturą podpisali się posłowie Koalicji Obywatelskiej, Koalicji Polskiej, Lewicy, Polski 2050 i Polskich Spraw.
(za wiki)
Ustawa w sprawie upupienia TVN nie przejdzie w sejmie. Prezes wszystkich prezesów doszedł do wniosku,że uchwała dotycząca tzw.tłustych kotów w Pisie jest nie do obrony! Więc postanowił przykryć niewygodny dla siebie temat jeszcze głupszym projektem ustawy medialnej! I widać po reakcji komentatorów ,doskonale to zadziałało! Dziś już o tłustych kocourkach nikt nie mówi. Tuczą się dalej ale już bez szumu medialnego. No bo co mi zrobicie!
Zastanawiam się tylko czy Prezes Wszystkich Prezesów jest gotów na reakcję USA. Miło nie będzie. Chyba,że oBajtek dostał polecenie kupna TVNu. Będą stołki dla następnych adeptów szkoły lansu i balansu Tadzia z Torunia! I będzie git!
Powtarzam ciągle za S.Kisielewskim,że jesteśmy w czarnej dupie to wszyscy wiemy…….itd.
Co takiego stało się z Polakami,że wszystkie te świństwa spływają po nas jak po kaczce? Czy p.Tusk zmusi nas do refleksji?????
@Red. Szostkiewicz
„TVN trafiony zatopiony? Zamach w majestacie pisowskiego prawa”
Kurza stopa…biorę wałek, tłuczek i co tam jeszcze, i ide na Wiejska. Tylko kto mnie poprze? Przeciez nie te rzesze, które w ogóle nie odbieraja TVN i nie wiedzą, z czym to sie je
Marek Suski o Ustawie, która ma za zadanie likwidację TVN: Ma „zabezpieczyć Polskę przed wejściem na rynek mediów krajów, które są nam wrogie”.
Według Suskiego USA jest Państwem nam wrogim!
Tego jeszcze nie było po 1989 rok. Wystarczyło że prezydent USA się zmienił i stosunek PiSu do USA też uległ zmianie. Ciekaw jestem jak to się skończy na szczeblu dyplomatycznym pomiędzy Polską i USA?
Najbardziej wrogim nam państwem jest Watykan – wszystko uczyni żeby nas podzielić i rządzić, podporządkowując sobie ludzi bezmyślnych (których w tym kraju nad Wisłą nie brakuje).
Państwo Watykan to największy szkodnik Polski i Polaków, działające przez swoich „żołnierzy”tu w Polsce!
László Kövér (ur. 1959)
W latach 1998–2000 zasiadał w rządzie Viktora Orbána jako minister ds. służb specjalnych. W latach 2000–2001 pełnił obowiązki przewodniczącego Fideszu. Po wygranych przez Fidesz wyborach parlamentarnych w 2010 został wybrany na przewodniczącego Zgromadzenia Narodowego.
2 kwietnia 2012, po rezygnacji prezydenta Pála Schmitta (szermierz, medalista olimpijski, ktoremu odebrano tytuł doktorski za udowodniony plagiat*), przejął obowiązki głowy państwa, które pełnił do czasu zaprzysiężenia nowego prezydenta, Jánosa Ádera, 10 maja 2012. Po wyborach w 2014 i w 2018 ponownie powoływany na przewodniczącego węgierskiego parlamentu.
* Większość swej pracy doktorskiej na temat igrzysk olimpijskich węgierski prezydent zapożyczył od bułgarskiego naukowca Nikołaja Georgiewa. Według niemieckiej agencji dpa 197 z 215 stron swej pracy z 1992 roku Schmitt przetłumaczył dosłownie z francuskojęzycznego opracowania Bułgara oraz z pracy niemieckiego socjologa Klausa Heinemanna.
——————————————–
Jak widać Węgry to państewko rządzone przez służby specjalne i agenturę, a „polityków” mają jeszcze gorszych niż w Polsce, no bo np. Dudzie, też przydentowi nie udowodniono plagiatu.
Jeśli popatrzeć na cały ten sztuczny „wysziehrad” – to jeden wielk wstyd i kpina… i trwoga.
PS
Marszałek Sejmu Elżbieta Witek wręczyła w 2019 przewodniczącemu Zgromadzenia Narodowego Węgier Laszlo Koeverowi Krzyż Wielki Orderu Zasługi RP. Wyróżnienie przyznano za „wybitne zasługi w rozwijaniu polsko-węgierskiej współpracy parlamentarnej oraz przyjaznych stosunków”.