Skazana na śmierć za kubek wody
Niech Polska zaoferuje gościnę pakistańskiej katoliczce Asji Bibi. Niech dołączy do kilku katolickich krajów europejskich, które już zgłosiły gotowość przyjęcia jej wraz z rodziną, jeśli taka byłaby jej wola.
Na razie 47-letnia Asja (w polskich mediach pisana „Asia”, co może sugerować, że to nastolatka) i jej rodzina pozostają w ukryciu z obawy przed linczem. „Winą” kobiety opiekującej się pięciorgiem dzieci było to, że nie chciała przejść na islam, by ratować życie, gdy została oskarżona o bluźnierstwo. Asja zaprzeczała oskarżeniu, ale wiary wyrzec się nie chciała.
Prosta robotnica rolna szykowała się na śmierć, bo taka jest kara za bluźnierstwo przeciwko islamowi i jego założycielowi w prawie Pakistanu, kraju o przytłaczjącej większości muzułmańskiej. W oczach wielu chrześcijan wyrosła na męczennicę za wiarę. Teraz znajdzie się na wolności, ale we wrogim otoczeniu.
Skazano ją na śmierć przez powieszenie osiem lat temu. Trzymano w więziennej izolatce bez okien. Sprawa nabrała rozgłosu światowego. Dwaj wysocy przedstawiciele władz pakistańskich zostali skrytobójczo zamordowani przez muzułmańskich fanatyków religijnych, gdy stanęli po stronie Asji. Liczne organizacje chrześcijańskie i praw człowieka, setki tysięcy obywateli różnych państw apelowały o zwolnienie Asji z więzienia.
Mimo kampanii nienawiści, oczerniania i wołania o zemstę pakistański Sąd Najwyższy 31 października ostatecznie oczyścił ją z oskarżeń o bluźnierstwo. W uzasadnieniu wyroku sędzia zaznaczył, że oskarżycielki Asji same dopuściły się bluźnierstw w stosunku do jej wiary religijnej, choć islam szanuje Jezusa i jego matkę.
Dramat Asji zaczął się od tego, że dwie inne robotnice, muzułmanki, oskarżyły ją, że napiła się wody z kubka zarezerwowanego rytualnie dla wyznawców islamu. Media pisały, że została skazana na śmierć za kubek wody. Ciężki może być los mniejszości religijnej w kraju zdominowanym przez wyznawców innej religii.
Powinni o tym pamiętać także fundamentaliści wszelkich wyznań, którzy atakują dyskryminację i prześladowania swych współwyznawców w innych krajach, a odmawiają u siebie wolności religijnej wyznawcom innych religii.
Dotyczy to także wpisania karalności bluźnierstwa do prawa państwowego. Nie można krytykować innych za taki paragraf, a jednocześnie trzymać go we własnym prawie karnym. Państwo oddzielone od religii nie może chronić jednej kosztem innych. Nie popieram bluźnierstw żadnego rodzaju, w tym religijnych, lecz to oznacza, że tak jak muzułmanie nie powinni obrażać innych wyznań, podobnie inne wyznania nie powinny tolerować obrażania islamu.
Jeśli ktoś potrzebuje wytoczyć sprawę o obrazę uczuć religijnych, wystarczy kodeks cywilny i sąd niezależny od nacisków władz politycznych i religijnych. To zdobycz liberalnej demokracji. W katolickiej kulturowo Irlandii właśnie odbyło się referendum na temat „antybluźnierczego” artykułu w konstytucji. Wyraźna większość głosujących była przeciw jego utrzymaniu w niezmienionej postaci. I mieli rację.
Komentarze
29.10 o20.30 proponowalem Panu, kaesjot i andrzejowi52 zajac sie tym, nie po polsku , a dokladnie!
Od wielu lat uwazam, wiedzac co to islam, ze linia polityczna Polityki , niezmienna od 1957, to zwykla naiwnosc niezorientowanych waszafiakow!Np. nie jestem tak pewny jak wy naiwniacy podskakujecie na Kaczynskiego i jego PiS! Ale i tak was nie przekonam: zawsze wiecie lepiej, bo…..nic nie wiecie!
I zawsze przypominam sobie kawal , zapewne wam znany , o parowozie i socjalizmie!
Oczywistą oczywistością jest, że kara śmierci za bluźnierstwo jest absurdem i nie powinna być nawet rozważana. I nie trzeba posiłkować się – jak czyni to większość światowych mediów – uproszczeniem, że oto miała spotkać ta straszna kara „za kubek wody”. Kubek wody był na początku i on rzeczywiście zapoczątkował serię wydarzeń i dopiero one sprowadziły na tę kobietę więzienie i groźbę śmierci. Te wydarzenia sprowadzały się do zmuszenia jej do przejścia na islam, ona w odpowiedzi kilkukrotnie powiedziała, co myśli o Proroku i nie były to słowa, które toleruje się w krajach islamskich. Cóż, zacietrzewienie bywa nie tylko cechą islamistów. Chrześcijanom, szczególnie tym walczącym, też się to zdarza.
No ale powiedzenie: śmierć za kubek wody to brzmi efektownie i działa na wyobraźnię.
P. Szostkiewicz:od Powinni o tym…. pan znowu ze stara bajke o zlych chrzescianach!!!Jest Pan tak prymitywny? Pan obraza ludzi myslacych krytycznie! Skoncz z tym!
Jezus Chrystus dzisiaj w Wolsce to by był zwykły ciapaty.
Młody byczek – nachodźca.
Doje*iemy mu?
Zawsze uważałem że prześladowanym chrześcijanom z krajów muzułmańskich należy się w Europie azyl w pierwszej kolejności, właśnie im i tylko dlatego że są najbardziej narażeni na prześladowania i śmierć.
To jest dla mnie oczywiste…
Ale p.Redaktor nie byłby sobą gdyby nie napisał czegoś takiego:
„Powinni o tym pamiętać także fundamentaliści wszelkich wyznań, którzy atakują dyskryminację i prześladowania swych współwyznawców w innych krajach, a odmawiają u siebie wolności religijnej wyznawcom innych religii.” Ja rozumiem, że w pańskiej optyce fundamentaliści chrześcijańscy są najgorsi, ale gdzie w Europie idzie się do wiezienia za „szklankę wody…? A może gdzieś nie można praktykować islamu? Może więzi się islamskich duchownych? Takie wrzucanie wszystkich „fundamentalistów” do jednego worka zaciera wszelkie proporcje i w gruncie rzeczy obraża prawdziwe ofiary religijnej nietolerancji.
PS: A jeśli tak interesuje p.Redaktora sprawa karania za bluźnierstwo w Europie anno domini 2018 to proszę zapoznać się z orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który ledwo kilka dni temu podtrzymał skazujący wyrok austriackiego sądu wobec pewnej pani, która stwierdziła, że małżeństwo 52 letniego Proroka Muhameta z 9-letnia dziewczynka o imieniu Aisha to zwykła pedofilia…
@MartinHansen 1 listopada o godz. 21:14
proszę zapoznać się z orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
Europa cenzuruje dużo bardziej niż to się dzieje w USA.
Europa próbuje zachować pokój społeczny ograniczając swobodę wypowiedzi.
W USA możesz powiedziec dużo więcej, możesz demonstrować jako nazista itp. Ale są tego konsekwencje, jak na przykład ten ostatni zbrodniarz od stzrelania w synagodze.
Pytanie; co jest lepsze? Wymuszona troską o zachowanie spokoju i uniknięcie prowokowania gwałtowych reakcji poprawność polityczna, poprawność, którą możemy okreslić nawet „zakłamaniem”, „hipokryzją” czy „klękaniem przed muzułmaniskim terrorem” czy pełna, niczym nie ograniczona swoboda wypowiedzi?
Ta ostatnia, szczególnie gdy uzyskuje domniemaną akceptację u samego prezydenta, czyli na najwyższym poziomie państwowej administracji, u niektórych co bardziej niezrównoważonych osobników prowadzi do fizycznych aktów zbrodni.
A wiec co lepsze?
W Polsce mamy podobny przepis, cale szczescie nie konczy sie to kara smierci.
@xpawelek:
Miałem okazję spotkać paru muzułmanów. I są oni normalni. I wtapiają się w kulturę, w której żyją.
(Zresztą, z lektur, czytałem o relacjach społeczności koptyjskiej z muzułmanami w Egipcie. I obie społeczności dzielą bardzo podobne podejście do etyki, do religii — jest ono ważniejsze od tego, czy społeczność odwołuje się do Ewangelii, czy do Koranu.)
W tekście opisano fundamentalistów. To oczywiście paskudne, jak rozumieją oni swoje i innych prawa. Fundamentalizm jest zły i groźny, i należy go zwalczać. Tyle, że fundamentalizm nie jest tożsamy z islamem. Nieliczni muzułmanie są fundamentalistami z jednej strony; a z drugiej strony fundamentalistów można znaleźć wśród innych wyznań i religii — przemocy z pozycji religijnych dopuszczają się także chrześcijanie, czy buddyści.
@MartinHansen:
Tak nieśmiało przypomnę, że w latach 90-tych w Bośni i Hercegowinie (Europa) trwała wojna domowa. Większość ofiar to miejscowi muzułmanie, cywile, mordowani przez miejscowych chrześcijan za to, że wyznawali islam.
MartinHansen : prorok Mohamed nie był homoseksualistą (więc był i jest ok) i w Biblii małżeństwa z nieletnimi dziewczynkami nie są zabronione a na pewno nie potępione. Więc kara się tej austriaczce należy jak psu gnat.
Głupota nie boli ale radzę się na nią zaszczepić gdy tylko będzie to możliwe.
Kara za bluznierstwo zostala zastapiona terrorem zwanym ‚hate speech’. Celowo uzylem okreslenia ‚terror’. Niemal wszystko staje sie obecnie ‚hate speech’, za jedno nieopatrzne slowo rzucone z emocji ludzie traca prace, politycy szanse na reelekcje. Dwa przyklady:
Dwie osoby prowadzace radiowy talk show mialy klopot z wymowa nazwiska Hindusa bedacego na wysokim stanowisku stanowym, wiec powiedzieli ‚man in a turban’. Crap hit the fan. Przez kilka tygodni byli off the air musieli przepraszac, przepraszac, przepraszac…
Przyklad drugi, ostatnich dni, Megyn Kelly w swoim TV programie mowiac o Halloween uzyla slow ‚black faces’. Tym razem pile o horse crap spadl na nia. Juz stracila program, jest na ulicy.
Kilka lat temu sam nieomal stracilem internship.
zza
To be perfectly clear, to nie sa moje dochody, podalem zarobki moich (bylych) IT. Tak zarabiaja dobrzy IT w W-wie, computer graphics moga dwukrotnie wiecej. Ci utalentowani i z doswiadczeniem.
CEOs sa w innym koszyku podatkowym.
https://youtu.be/A9YOWYdTiKY
To wywiad z Somalijką Moną Walter, byłą muzułmanką, przeprowadzony przez polskiego narodowca, importowanego z UK. Ale trudno doszukać się w nim nienawiści. Skłania do zastanowienia i rozważenia zagrożeń związanych z masową imigracją i przyrostem populacji muzułmanów w świecie Zachodu, przede wszystkim w Europie. Bo problem istnieje i zamykanie ust krytykom, walenie ich po głowach pałą z napisem ”rasizm, faszyzm i islamofobia” niczego nie rozwiąże. Od zamykania oczu może zrobić się tylko ciemniej. Bo widać wyraźnie, że z integracją muzułmanów, o asymilacji nawet nie wspominając, zupełnie nie idzie. I nie wynika to raczej z dyskryminacji i uprzedzeń. Bo Latynosi czy wschodni Azjaci jakoś sobie radzą. Zachęcam do wysłuchania, bo najwięcej o islamie wiedzą jednak muzułmanie. Może to i pars pro toto ale wnioski i tak każdy wyciągnie indywidualnie.
@Pak4,
” Większość ofiar to miejscowi muzułmanie, cywile, mordowani przez miejscowych chrześcijan za to, że wyznawali islam.”
Jak prosto mozna wytlumaczyc zlozony konflikt.
dlotiw
1 listopada o godz. 22:39
„w Biblii małżeństwa z nieletnimi dziewczynkami nie są zabronione…”
Zawarcie małżeństwa oznacza przyjęcie na siebie określonych zobowiązań, a sprostanie im wymaga dojrzałości nie tylko pod względem fizycznym, ale też psychicznym i duchowym.
Dlatego Biblia radzi wstrzymać się z tą decyzją do czasu, gdy nabierze się trochę doświadczenia życiowego, potrzebnego do radzenia sobie z obowiązkami i problemami małżeńskimi.
Boże, chroń nas od islamu.
PAK4
‚”mordowani przez miejscowych chrześcijan”.
A co świadczy o tym, źe to byli chrześcijanie?
Pytam, ponieważ dowiedziałem się z Biblii, że chrześcijan to naśladowca Jezusa z Nazaretu.
@Marian.W.O:
A w Pakistanie jest prosto?
Faktem jest, że mordowano Boszniaków, by uczynić kraj jednolicie serbskim.
I faktem jest, że Boszniaka od Serba, zgodnym zdaniem obu stron, różni religia — Boszniak jest muzułmaninem, a Serb jest prawosławny. Boszniak, który przechodzi na prawosławie jest uznawany za Serba przez wszystkich (patrz: Kusturica).
Można dodać, że w sumie analogiczne relacje, choć na mniejszą skalę, łączą Boszniaków z Chorwatami.
Islam nie jest religią, jest systemem. Nie możemy go traktować jak każdej innej wiary religijnej. To jest totalitarny system, który zakazuje wszystkich innych religii, wolności słowa, wolności wyboru jednostki, jest przeciwieństwem demokracji. Musimy otwarcie i szczerze analizować tę ideologię, musimy ją zrozumieć
@Jacek, NH
ależ co pan pisze! W każdym podręczniku religioznawstwa wśród wielkich religii figuruje islam i to w grupie religii monoteistycznych, razem z judaizmem i chrześcijaństwem. jeśli zdradza cechy totalitarne, to na takiej samej zasadzie jak chrześcijaństwo epoki średniowiecznej i katolicyzm do czasów sprzed II Soboru Watykańskiego.
@azur
nie od islamu, ale od islamskich i wszelkich innych fanatyków religijnych.
Nasze miłosierdzie chrześcijańskie nie obejmuje chrześcijan o innym kolorze skóry.
@azur
Religie są jak socjalizm – bohatersko i bezskutecznie walczą z problemami które generuję fanatyczni wyznawcy. ‚Religion poisons everything’ – trudno z Christopherem Hitchensem się nie zgodzić.
PS W czasach studenckich pod poznańską Kaponierą widziałem graffiti przedstawiające AK-47 na tle krzyża z podpisem ‚Boże chroń mnie przed katolikami’. To tak w kontekście rodzącego się w Polsce na naszych oczach katonazizmu.
Zastanawiam się, czy Autor zdaje sobie sprawę ze swoistej dialektyki postulatu, aby Polska Kaczyńska udzieliła azylu pani Asji Bibi. Otóż Polska byłby rzeczywiście znakomitym miejscem dla tej prześladowanej kobiety i jej rodziny dzięki temu, że władze tego kraju nie dopuściły jak dotąd do niekontrolowanego napływu roszczeniowo nastawionej biedoty z krajów Afryki Północnej i Bliskiego Wsch., gdzie dominującą religią jest islam. W takim kraju jak Niemcy, gdzie błędna polityka immigracyjna pani kanclerz Merkel doprowadziła do masowego napływu przedstawicieli tych specyficznych grup populacji globalnej, na pewno znalazłoby się parę osób, które zlinczowałyby wcześniej czy później panią Bibi.
Eksport europejskiego punktu widzenia w rejony biedne, rolnicze, nie powiedzie się.
Ludzie będą skazywani, bądź będą ofiarami samosądów, za czary, odstępstwo od lokalnej religii, z powodu odmienności od otoczenia przerabiani na amulety, poddawani torturom, zniewalani.
Nie ma to nic wspólnego z religiami, tylko psychologią.
„Czarownice z Salem” świetnie opowiadają o psychozie generowanej przez tłum rządnych krwi.
Zmienić to może jedynie oświata, dobrobyt.
Choć nie do końca.
Arabia Saudyjska w pełni przestrzega praw ustanowionych przez Koran, z pełnym spektrum przezeń przewidzianych kar….
Eksport tej postaci Islamu, tego wzorca, pochłonął już dziesiątki miliardów $, przeznaczonych na szkoły, meczety, kształcenie nauczycieli, wysyłanie misjonarzy.
Więc ilość fundamentalistów będzie się zwiększać.
A z nimi dyskusji nie ma.
Za kilkadziesiąt lat, kilka europejskich krajów może mieć problem.
Ludność muzułmańska stanie się większością.
I demokratycznie przejmie rządy.
Demokratycznie również zmieni prawo obowiązujące, na to, które zgodnie z prawem szariatu w wydaniu wahabickim, powinno obowiązywać WSZYSTKICH.
Co rozwiąze problem konfliktu kulturowego, systemów wartości, na zawsze.
Religie to wspaniały wynalazek. Gołym okiem widać jak czynią ludzi lepszymi.
Żadna religia nie istnieje bez czystego zła.
Jest jeszcze szerszy- geopolityczny aspekt.
Posunięcie Brzezińskiego, by za pomocą ruchów fundamentalistycznych zwalczać wpływy sowieckie, ruchy lewicowe, było genialne w swoim czasie.
Posiano wiatr, zbiera się burzę….
Obecnie zbierany jest plon posiany w latach 80′
Nad podziw dorodny na trzech kontynentach.
Nie wolno nam słuchać tego, co imamowie mówią ludziom w mediach, że islam jest religią pokoju. Co to znaczy? Że pokój nie zapanuje, dopóki ludzie nie zaakceptują islamu jako swojej religii. Pokój nastąpi, gdy nie będzie już oporu a islam i szariat będą dominować. Islam dzieli ludzkość na dwa „domy”: dom pokoju i dom wojny. My wszyscy, niewierni i nawet liberalni muzułmanie, którzy nie akceptują szariatu, znajdujemy się w tym drugim
azur
2 listopada o godz. 8:44
Bog dal nam rozum i wolna wole, abysmy bronili sie sami.
Co najmniej 7 osób zginęło, a 14 zostało rannych w wyniku ataku na autobus, którym podróżowali Koptowie. Do zdarzenia doszło w miejscowości Al-Minja w pobliżu klasztoru św. Samuela, do którego jechali koptyjscy pielgrzymi
Ośmiu mężczyzn, w większości obywateli Syrii, osadzono w areszcie po domniemanym zbiorowym gwałcie, którego ofiarą padła 18-letnia kobieta we Fryburgu (zachodnie Niemcy). W mieście szykują się demonstracje
Kodeks cywilny wystarczy dla obrazy uczuc religijnych? A czym to sie rozni od paragrafu na bluznierstwa? Religia to wyznawanie jakiegos swiatopogladu tyle ze opartego na dogmatach. Paragrafem o uczuciach religijnych panstwo pomaga kreowac tabu co przyczynia sie do fanatyzmu. A na pewno juz blokuje mozliwosc dyskusji.
@Jacek,NH
‚Musimy otwarcie i szczerze analizować tę ideologię, musimy ją zrozumieć’.
Nie musimy jej rozumieć, musimy ją ZNISZCZYĆ. Dla dobra świata i naszych dzieci.
@Szostkiewicz
A cóż to, podręczniki religioznawstwa to jakiś autorytet?Islam nie jest religią. Pozostałe religie zostały założone przez przywódców duchowych, nie przez pedofila i mordercę.
dlotiw:
„w Biblii małżeństwa z nieletnimi dziewczynkami nie są zabronione a na pewno nie potępione. Więc kara się tej austriaczce należy jak psu gnat.”
Nie są zabronione ale to nie znaczy, że są w porządku. Dawniej w Europie też wydawano za mąż dzieci ale dziś to potępiamy bo rozumiemy, że wyrządzano im krzywdę. Czas, żeby do podobnych wniosków doszli wyznawcy islamu. I owszem, z rozmów ze znajomymi muzułmanami wychowanymi w UK dowiedziałem się, że dla wielu z nich małżeństwo Mahometa z Aiszą to duży problem. Pokrętne tłumaczenia imamów, że dawniej takie praktyki były ok do nich nie trafiają. Ale z drugiej strony – to Prorok, jakże go potępiać? Tak czy inaczej, takie rozterki to dobry znak. Pozwólmy samym muzułmanom rozkminić ten problem.
@ Pak4,
„Faktem jest, że mordowano Boszniaków, by uczynić kraj jednolicie serbskim.”
Warto poczytac cos na temat tego konfliktu i nie odwolywac sie do „prawd gazetowych”
@zły
jasne, nauka to nie autorytet, autorytet to pańskie prawdy objawione na użytek motłochu.
Dezerter 83, owijanie w bawełnę!
Nikt nie ma wątpliwości że homo jest be i w biblii i w wiadomych marszach. Natomiast dymanie dzieci nawet znaku zakazu się nie dorobiło! Małżeństwa z nieletnimi były dopuszczalne kulturowo w czasach natchnionych duchem świętym pisatieli pisma św. jak i tu i ówdzie ,również u nas (Królowa Jadwiga). Wszelkie doniesienia o kolejnych prawnych postępach dotyczących związków homo doprowadzają do furii wiadome środowiska a temperatura emocjonalna w przypadku pedofilii w KK na wszelkich forach jest rozmydlana w powodzi różnych badań i statystyk jakoby księża to wcale tacy źli nie są w porównaniu z innymi profesjami. Biskupi w Polsce nadal śpią spokojnie mimo zagnojonych dokumentów w kuriach (niech nikt nie waży się na uwagii że niby nic nie udowodniono do tej pory w polskim kościele katolickim, systemowe zamiatanie to zjawisko o skali ogólnoświatowej). Homo jest bardziej be w religii i wszelki postęp cywilzacyjny (vide małżeństwa jednopłciowe, adopcje) natrafia na odpór religijnych fanatyków i ćwoków parafialnych bo kłania się Sodoma I Gomora. Kanony wiary oparte na piśmie św. jasne jak słońce w przypadku pedofilii wcale takie jasne nie są. Do tego wprowadza się do publicznej świadomości pojęcie prawa naturalnego i jego ponoć wyższości nad prawem stanowionym, to w polskiej rzeczywistości jest fanatyzm religijny w skali porównywalnej z sytuacją w Pakistanie wokół szklanki wody. Islam jest młodszy o 500 lat i jest nazywany religią ubogich (niewykształconych). Katolicyzm ma mroczne oblicze (w kraju aba Romero kobiety gniją w kazamatach za poronienia dziesiątki lat), w Polsce kościół trzyma za mordę wszystkie instytucje państwowe, kasa podatnika płynie szerokim strumieniem do kościelnej kabzy, afery finansowe związane z KK przyćmiewają inne skalą. Wszystko co nie ma akceptacji kościelnych bonzów jest potępiane w czambuł ! Niewinna zabawa dzieci podczas Halloween powoduje wyciek wściekłej piany! A przecież ta zabawa to konkretny dochód dla budżetu państwa. Tyle że proboszcz się nie ożre. Fanatyzm religijny ma konkretne oblicze w Polsce na każdym kroku. Rak religii nas zżera I ściąga na poziomy dalekie od cywilizowanych i ja się muzułmanom wcale nie dziwię, u nas gorzej pod krzyżem. Droga do świeckości państwa daleka, końca nie widać.
@Jacek, NH
to niech pan nie słucha i nie zamęcza nas swoją islamofobią dla ubogich duchem.
@sushi
Nie ,,Polska Kaczyńskiego”, tylko Polska.
@ Adam Szostkiewicz
„Powinni o tym pamiętać także fundamentaliści wszelkich wyznań, którzy atakują dyskryminację i prześladowania swych współwyznawców w innych krajach, a odmawiają u siebie wolności religijnej wyznawcom innych religii.”
Dlaczego Pan wprowadza takie uogólnienie? Czemu to służy poza zakłamywaniem rzeczywistości? Czy w Europie, w której muzułmanów są już miliony, grozi jakiemuś muzułmaninowi śmiercią jakiś „fanatyczny” chrześcijanin, a tym bardziej państwo, rządzone w interesie takich „fanatyków”? Czy Pan zna choć jeden taki przypadek? Owszem, w Europie Zachodniej (bo NIE w Polsce) w XVII wieku zdarzały się takie rzeczy. Ale w tej samej Europie XXI wieku??? Na jakim świecie Pan żyje? Do kogo ta mowa? W głoszeniu choćby najgłupszej ideologii też trzeba znać miarę.
@zly
Pytanko: A co jest ta „dobra swiata” to decyduje sam Pan, dobrze rozumiem?
@wiesiek59
„Ludność muzułmańska stanie się większością. I demokratycznie przejmie rządy.”
Partii w Niemczech ktore popieraja islam:
Allianz Deutscher Demokraten ma 0,15%.
Muslimisch-Demokratische Union 0,005%
Bündnis für Innovation und Gerechtigkeit (popiera Erdogan) 0,21%
Molenbeek-Saint-Jean (dzielnica Bruksela), tam byl atak terorystyczne,
1/3 muzelmanow. Ale partia islamistyczna ma tam zaletwie 1,8%. A Pan sie tego boje a ma juz pelne majteczki?
Wiecej liczby: AfD, ktora mowi dokladnie jak Pan na temat muzelmanow:
A poza tym okropny szef partii (Alexander Gauland) powiedzial ze druga wojna swiatowa byla tylko sraczka ptaka w wspanialej historii Niemiec, 12% poparcia w Niemczech!!! Pan jeszcze nie widzi gdzie jest prawdziwy problem?
Po co ta chrześcijanka piła wodę z kubka z którego nie powinna?
Wiedziała czym to grozi bo tam żyła. Dostała karą zgodną z obowiazujacym kodeksem.
A że NAM sie to nie podoba to co? Czy Pakistan wtrąca sie do naszego prawodastwa?
Panie Szostkiewicz,
Juz widzę Pana komentarz że to „nie humanitarnie „, „barbarzyństwo” itp.
Do humanitaryzmu trzeba dorosnąć (tak jak do demokracji), barbarzyństwo zwalczać oświeceniem. Durny Busz chciał wprowadzić demokratyczne rzady na Bliskim Wschodzie i co z tego wyrosło – Al Kaida. Zbig Brzeziński użył religijnych zelotów do zwalczenia Rosjan. I co powstało – Taliban.
Przestańmy mieszać w nieswoim garnku, bo nie poprawimy smaku mozemy tylko popsuć.
Jacek, NH
2 listopada o godz. 15:21
„Co najmniej 7 osób zginęło,….”
W czasie Wszystkich Świętych, z rąk rodzimych terrorystów drogowych, zginęło w Polsce 21 osób, a 200 zostało rannych.
Ci terroryści uważają siebie za katolików.
@szostek: a ja myślałem, że Polska niekaczyńska powinna być krajem uniwersalnego humanitaryzmu i nie selekcjonować azylantów według klucza religijnego tylko traktować równo wszystkich „potrzebujących”.
@archbishop 2 listopada o godz. 18:51
W kalendarzu muzułmańskim mamy obecnie rok 1439. W tych latach, jak piszesz, również w chrześcijańskiej Europie takie małżeństwa były za zgodą i błogosławieństwem Kościoła zawierane, i Talmud takie opisuje. Nie tylko małżeństwa z dziećmi, również okrucieństwo w wojnie, dla nas nieakceptowalne, nikogo by w średniowiecznej Europie nie raziło.
Dziś problem polega na współistnieniu dwóch równoległych światów, przesuniętych w czasie o niemal 700 lat. „Dyskusja” tych dwóch światów to trochę jak próby porozumienia z zielonymi ludzikami z kosmosu.
Wierni w swojej masie robią to, do czego ich duszpasterze namawiają – dotyczy zarówno plebana dyktującego spod ołtarza Polakowi na kogo ma głosować, jak i imama przedstawiającego barwnie rozkosze czekające w raju tego, kto polegnie w imię proroka zabijając niewiernych. Żyłem w kraju muzułmańskim, dziś uważanych za jeden z najbardziej wrogich obcokrajowcom – spotykałem się z zaciekawieniem innością moich zwyczajów, ale nigdy z wrogością, bo gościnność w islamie obowiązuje. Atmosfera, tworzona przecież przez przywódców duchowych, nie wpajała wtedy nienawiści do obcych, zachęcała do handlowania z nimi, przecież wojna i handel to jedyne w islamie zajęcia godne mężczyzny. Tak było, niecałe pół wieku temu. Starsi pamiętają jeszcze na przykład Bejrut lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku, centrum handlu i turystyki. Potem się odmieniło i twierdzę że z winy nie muzułmanów bynajmniej: to do nich zaczęto eksportować jak nie socjalizm, to zachodnią demokrację, przy użyciu kija i marchewki, to znaczy zarówno pieniędzy i wytworów technicznych naszej cywilizacji, jak i brutalnej siły armii.
@sushi
Powinna. Ale dziś jest u władzy partia katolicka. Niech da świadectwo chrześcijańskiej solidarności. A gdyby u władzy była partia niekatolicka, też bym apelował do niej o solidarność humanistyczną. Nie chodzi o wyznanie, chodzi o empatię.
@observer
Ponad prawem pakistańskim i każdym innym jest etyka solidarności z niesłusznie prześladowanymi i cierpiącymi. Musimy się wtrącać i interweniować przeciw barbarzyństwu.
@waldi
Ta pańskim zdaniem ,,najgłupsza” ideologia to chrześcijaństwo. Ono zachęca do wolności religijnej i jej ochrony. Rządy demokratyczne na szczęście muzułmanom śmiercią nie grożą, ale masy islamofobów w Europie i Polsce szerzą do nich nienawiść tylko dlatego, że ich hurtem wrzucili do worka ,,terrorystów i gwałcicieli’. Proszę się opamiętać i zmienić ton.
Dopóki bedą religie dopóty będą fanatycy rzucający pierwsi kamieniem chociaż nie są bez winy.
Bóg nie może mieć religii gdyż każda z nich Go ogranicza a jak wiemy Bóg jest nieograniczony, bez końca i początku i.t.d i.t.p.
Wszyscy w miarę wykształceni to wiedzą ale niewielu rozumie.
Panie Szostkiewicz.
Musimy się wtrącać i interweniować przeciw barbarzyństwu. – prosze mi nie narzucać swojego pogladu.
Własciwszym wyrazem byłby „powinniśmy”, ale Polacy nie dostrzegaja takich subtelnosci.
xpawelek
1 listopada o godz. 19:59
Ty wiesz swoje, ja swoje i nie dyskutuję z Tobą od czasów świetności blogu dra Kasprowicza i proszę o wzajemność.
Oh, moj kolega WALDI wrocil! A od razu znowu atakuje wartosci katolików i humanistów. Bezczelnie, bez hamowan, bez kultury. Po prostu jak zawsze obrzydliwie.
Pakistan opuścił pełnomocnik Bibi, Saif-ul-Mulook, twierdząc że obawia się o swoje życie po pogróżkach ze strony muzułmańskich ekstremistów
Dedykuję Red. Szostkiewiczowi słowa imama Anjema Choudariego w jego rozmowie z „Faktami”: „Jednego dnia prawo szariatu zostanie wprowadzone także w Polsce, bo wierzymy, że należy usunąć wszystkie opresyjne reżimy. Jeśli rządzi wami ktoś inny niż Allah, to jest to forma ucisku. Dzięki naszej polityce i ten wasz reżim zostanie usunięty, a ludzie będą szczęśliwsi. W Polsce macie rządy liberalnej demokracji, a w tym nie ma żadnych mocnych, trwałych wzorców. Wszystko wynika u Was z rozdziału państwa od Allaha”. Redaktor ma przed sobą świetlaną przyszłość.
@Adam Szostkiewicz
2 listopada o godz. 22:25
„to niech pan nie słucha i nie zamęcza nas swoją islamofobią dla ubogich duchem”. Stwierdzenie obraźliwe, sądze, że poniżej inteligencji, Pańskiej i czytelników. Panie islamofilu. Fajnie?
Kaesjot: ten kawal= socjalizm, i ty tez, za duzo pary zuzywacie na gwizd! Ale ty,prawdopodobnie pieniacz ,tego nie kapujesz!
Panie Szostkiewicz :wreszcie kapnalem:Pan nie znosi krytyki! W przemysle takich ludzi odstawia sie do kata ; wie Pan przynajmniej dlaczego? Bo z bujaniem w oblokach mozna tylko……. nie chce sie wyrazic!
@Adam Szostkiewicz: Pańskie wygibusy intelektualne nie zmieniają nic w poruszonej przeze mnie kwestii zasadniczej. Polska rzeczywiście jest b. dobrym miejscem schronienia dla pani Bibi m.in. dzięki temu, że władze rządzonej przez PiS Polski zdecydowanie przeciwstawiły się błędnej polityce immigracyjnej niektórych zachodnich krajów EU, kierujących się ideologią naiwnego „refugeezmu”.
To prawda, że przytłaczająca większość muzułmanów to nie fundamentaliści religijni i na pewno nie terroryści, ale wśród fundamentalistów religijnych i terrorystów daje się zaobserwować wyraźna nadreprezentracja muzułman. (Vietnamscy radykałowie jakoś nie dokonują zamachów terrorystycznych przeciwko ludności cywilnej USA lub Francji, choć uzasadnienie historyczne przecież bez trudu by znaleźli.) Sytuacja więc podobna jak z Czeczenami w Rosji: przytłaczająca większość Czeczenów to nie płatni mordercy, ale wśród zabójców na zlecenie w RF dominują Czeczeni. Tak jest i w przypadku zleceń politycznych (Politkowskaja, Niemcow) jak i zleceń czysto komercyjnych. Wniosek stąd prosty: na wszelki wypadek lepiej trzymać się z daleka od takich „troublemakers” i nie dać się za daleko ponieść ideologii uniwersalistycznego humanitaryzmu.
Ład światowy już wkroczył w epokę postuniwersalizmu i postdemokratyzmu. Czasy, kiedy uważający się za hiper-postępowych ludzie Zachodu mogli upajać się własną „bezbrzeżną dobrocią” odeszły nieodwracalnie w przeszłość. Teraz trzeba mierzyć geopolityczne siły na zamiary. It’s time for New Sobriety.
Barbarzyństwo, ciemnota, zabobony, lokalne i globalne wierzenia wpływające na zachowania wiernych.
To wszystko oceniamy z pozycji sytej i zadowolonej z siebie Europy i krajów Anglosaskich.
Mając niecały miliard ludzi, narzucimy pozostałym sześciu własny kanon moralny.
Będziemy interweniować, i zabijać niepokornych, w imię humanitaryzmu i europejskich wartości.
A co z sojusznikami?
Też będziemy ich nakłaniać siłą do przestrzegania tych wspaniałych teorii?
Czy odpuścimy, by nie zadrażniać stosunków handlowych?
ThomasZNiemiec
2 listopada o godz. 23:41
Demografia jest nieubłagana.
Do roku 2050, Niemcy, Francja, Włochy, będą miały połowę obywateli wyznających różne odcienie Islamu.
A mułłowie szkoleni w Arabii Saudyjskiej, będą krzewić gorliwość wśród wyznawców, zastraszać niepokornych, zarażać fanatyzmem, krzewić jedynie słuszny wahabizm.
Partie muzułmańskie zaś, rosnąć w siłę.
Trudno ocenić, jak wpłynie to na politykę wewnętrzną, czy spójność społeczną.
Ja obstawiam, że negatywnie.
@xpawelek
Panie Pawelek, ja nie znoszę grubiaństwa pańskich wpisów i ich prostactwa umysłowego.
@Jacek, NH
niefajnie, głupio. Choćby ten mój felieton pokazuje, że daleko mi do ,,islamofilii” i jakiejkolwiek innej religijnej czy ideologicznej ,,filii”. Ale pan nie czyta lub nie chce zrozumieć, co pan czyta. Różnimy się zasadniczo podejściem do wielości kulturowej i religijnej świata. Dla pana i panu podobnych to jest zagrożenie, dla mnie bogactwo. Wszyscy jesteśmy dziećmi tego samego Boga.
Pani Redaktorze
Z całym szacunkiem dla Pana i dawką antypatii do NH muszę napisać ze to on ma rację a nie Pan. Islam jest religią totalitarną bo nie ma wg Koranu separacji między sacrum i profanum. Nie ma i nie będzie : oddajcie cesarzowi co cesarskie… itd. Życie jest regulowane przez Koran i hadiths. To jest system globalny, calosciowy. To „menu” a nie „ á la carte” . A prendre ou à laisser. Tak się złożyło ze się nieco na tym znam.
Malheureusement demokracje zachodnie są ślepe. Przykład. Francuz chce wziąć ślub cywilny z Marokanką która ma nasze francuskie obywatelstwo ale i marokanskie. Tutejszy UMC żąda certificat de coutume. Aby to dostać przeszły mąż /żona/ musi dokonać aktu conwersji: przyjąć islam tzn wypowiedzieć formułkę Nie ma Boga prócz Allaha a Muhammad jest jego prorokiem. Inaczej nie ma ślubu. Pisałem o tym na blogu do Tomasza Zniemiec.
I proszę nie mówić ze to jest interpretacja islamu. To jest islam. Tłumaczenie słowa: Poddanie. Złe tłumaczenie. Po francusku jest lepsze: soumission tzn na kolanach i popiół na głowie. Soumettre kogoś oznacza ze on nie ma wyboru, nie ma żadnej możliwości wolnej woli/odsyłam do Genezy/
Polecam Panu Kamel Daoud.
Może da mi się go wkleić do Pana blogu. Da frankofonów . InchAllah
@ahaswer
a ja polecam panu Dzieci Rifa’y Guy Sormana. Powtarza pan stereotypy budowane na wybiórczo traktowanych faktach. Nie dostrzega, a może nie wie, że w islamie są inne nurt niż totalitarny. Politycznie biorąc, w Europie chodzi o to, by je wzmocnić, a nie osłabiać zgeneralizowaną islamofobią.
Proponowalem niedawno:zapewnij mi Pan ,ze odpowiem dokladnie co tj. islam! Zastosowal Pan stara metode lewicowcow :nie opublikowal Pan mojej propozycji!
Jak mam okreslic to co Pan robi:bujanie w oblokach i przekrecanie faktow!
Napisz pan do diabla :w ub. roku wyznawcy islamu zabili 37.000 osob !
I ponawiam propzycje:raz pozwol Pan napisac prawde o islamie!Czekam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
„Nie popieram bluźnierstw żadnego rodzaju, w tym religijnych, lecz to oznacza, że tak jak muzułmanie nie powinni obrażać innych wyznań, podobnie inne wyznania nie powinny tolerować obrażania islamu”
Co oznacza „obrażania islamu” gdzie kończy się krytyka Islamu a gdzie zaczyna obrażanie:
Karykatury?,
powiedzenie że przekaz , że Mahomet współżył z dziewięcioletnią Aiszą jest problematyczny?,
Stwierdzenie , że jest wiele wersetów nawołujących do zabijania?
Że porównuje się Niemuzułmanów do psów i świń ?
To co dla nas może być słuszną krytyką , dla Muzułmanina może być najgorszym bluźnierstwem, tego się nie da pogodzić, jedna strona musi ustąpić. I kto by decydował czy to obraza czy nie?
wiesiek59
3 listopada o godz. 13:08
Wiesku, postepujaca wciaz sekularyzacja i ateizacja spoleczenstw zachodznich sprawia, ze i spolecznosci muzulmanskie maja inne podejscie do wlasnej religii niz w np.Arabii Saud.Nie obawialabym sie zadnego fundamentalizmu ani w ogole islamizacji Europy. Znam osobiscie wielu Mahometan, to moi bliscy przyjaciele i znajomi, tak w Niemczech, Holandii jak i tu w Hiszpanii, znam ich podejscie do wlasnej religii i rozmawiam czesto na ten temat. Nie ma sie czego bac ze strony tych ludzi, a jesli jakas czesc z nich sie radykalizuje , to nie jest to wina islamu jako takiego ale stosunkow spolecznych w danym kraju, ktore czynia z nich obywateli 2-ej kategorii. Szczegolnie we Francji jest to paskudne. Francuz algierskiego pochodzenia to raczej nie Francuz tak mi mowil Ahmed , z ktorym pracowalam w jednej firmie,Algierczyk z pochodzenia urodzony w Nantes, ktory „za praca” przywedrowal do Holandii. Islam traktowal raczej w wymiarze tradycyjnym a nie religijnym.Znalam mnostwo takich ludzi, mialam ich za sasiadow, kolegow i kolezanki w pracy i nadal mam, tu glownie z Maroka.Wszyscy roszcza sobie pretensje do wypowiadania sie na temat islamu i mahomaten ale malo kto zna bodaj jednego mahometanina, wiekszosc opiera swoje sady(przesady?) na tym co wyczyta i uslyszy w mediach, a to kompletnie falszywy obraz.
@ Zamachow terrorystycznych dopuszczaja sie na ogol mlodzi frustraci (np. w amerykanskich szkolach) a jakiego wyznania, to akurat jest bez znaczenia. Straszenie islamem to 1.temat zastepczy2. klasyczne narzedzie nie tylko bynajmniej populistow, czyli ukazywanie wroga (imigranci)3. Wygodna propaganda dla upadajacego chrzescijanstwa gl.katolicyzmu.
Mahometanie w Europie sa tak na prawde kozlem ofiarnym korpo- i kato- polityki a nie wlasciwym zagrozeniem. Patrzymy w niewlasciwa strone.
Jeszcze jedna obserwacja osobista z USA, nie calego.
Im bardziej nasila sie walka z terroryzmem, tym czesciej na ulicach, jak zaobserwowalem, jest coraz wiecej kobiet noszacych burka.
Wcale to nie oznacza, ze jest ich tutaj wiecej albo, ze nagle stali sie tacy (takie) religiously observant Muslims, o nie…
Jest to tzw. baiting, prowokowanie do komentarza takiego aby moznaby bylo z tego zrobic… Oooo, islamofobie, rasizm.
Ale i przyznam, ze noszenie burka przez z niektore pan (nikt tak naprawde nie wie kto jest tam w srodku) z punktu tzw. estetyki otoczenia jest bardzo wskazane. Wole burka niz ‚leggings’ na 500-funtowym ciele.
Grazdanin sushi ZNiemiec, porada jezykowa. Wiem, ze grazdanin osiagnal wiek grubo ponad 70 i trudno jest zmienic styl pisania i argumentacji, ale poprobujecie grazdanin. Wystrzegajcie sie obvious idiolects, jak np. Vietnam, zamiast Wietnam. Za zezwoleniem Sz.P. Szostkiewicza, czy moglym poprosic sushiZNiemiec o napisanie po niemiecku wlasnego tekstu zaczynajacego sie od, cyt; ‚To prawda, że przytłaczająca większość muzułmanów to nie fundamentaliści religijni..’ a konczacego sie na cyt.;’Teraz trzeba mierzyć geopolityczne siły na zamiary.’ (3 listopada o godz. 12:16).
What a profound thought.. My, oh, my.
Sz.P. Szostkiewicz,
W nadchodzacy wtorek sa wybory w USA. Jest wybierany w calosci House of Representatives, 35 senatorow (z czego az 26 Demokratow) oraz 39 gubernatorow. Rezultaty powiedza nam, jak USA ocenia polityke prezydenta. Bede w lokalnej komisji wyborczej, od 6:00am do 8:00pm.
@Szostkiewicz
A co,zaprzecza pan, że Mahomet był pedofilem i mordercą?W islamie nie ma innych nurtów niz totalitarny, bo islam jest totalitarny u swoich podstaw. A w Europie nie ma czego wzmacniać. Islam jest rakiem toczącym Europe, a raka się usuwa.
@Marian.W.O:
Jestem po serii lektur i wizycie w Bośni. Dość przypadkowo „siedzę w temacie”, ale może właśnie dlatego, dostrzegam ten konflikt i te zbrodnie jako dające się opisać słowem „religijny”, i to z pierwszoplanową rolą chrześcijan jako oprawców muzułmanów. Nie robimy tego zwykle dlatego, że po pierwsze wyobraźnię kreują media i propaganda, a te o Bośni już zapomniały; po drugie nie chcemy czuć wspólnoty ze sprawcami. Najlepiej jest ich zakwalifikować inaczej, niż kwalifikujemy samych siebie — przypisać Niemcom Jedwabne, akcję „Wisła” zrzucić na „komunistów”, zamiast wykrztusić, że jedni i drudzy sprawcy byli Polakami; albo powiedzieć że w Bośni sprawa była trudna i wszyscy byli winni, albo wręcz mniej lub bardziej zjednoczyć się z opinią Serbów, że (w wersji twardej) doszło do „zdrady rasy” i Słowianie przyjęli obcy im islam, więc są winni; albo (w wersji lekkiej), że była to słuszna odpowiedź na islamskie zagrożenie i napływ dżihadystów (akurat dżihadyści się trafiali, ale byli bardzo nieliczni i bynajmniej nie ich katowano w Omarskiej, czy Tronoplju; nie ich mordowano na moście w Visegradzie); zamiast powiedzieć, że nacjonalizm ożeniony z religią stał się ideologią morderczą. Bo nacjonalizm ożeniony z religią znamy z naszego podwórka, nieprawdaż?
@Satoshi Politico:
Był taki moment w historii, gdzie mocno nadreprezentowani wśród anarchistycznych terrorystów byli Polacy, którzy mieli na swoim koncie (m.in.) zamordowanego cara Rosji i prezydenta USA. Owszem, nasłuchałem się, że napływ imigrantów z Polski (nieistniejącej na mapie) próbowano przykręcić, ale jednak nie zamknąć całkowicie — aż tak daleko w uprzedzeniach się nie posuwano.
@wiesiek59:
Czy możesz podać źródło tej „nieubłaganej demografii”? Obecnie ok. 10% obywateli Francji wyznaje islam. Dzietność jest wśród nich wyższa, ale malejąca (i wyrównująca do reszty Francuzów). W jaki sposób do 2050 roku, czyli w ciągu 32 lat, mają się stać połową społeczeństwa?
@dino77:
Muzułmanów nie rozgrzesza „ich rok”.
Raczej zwróciłbym uwagę na to, że kultura muzułmanów stapia się z tym, co jest obok. Porównaj muzułmanina z Albanii, albo Bośni z tym z południowego Egiptu. To są różne kultury, choć łączy je niby islam. Obu łączy więcej z miejscowym chrześcijaninem niż z muzułmaninem z innej strony świata.
Owszem, przechodzi przez świat jakaś fala irracjonalnego konserwatyzmu, fundamentalizmu, nacjonalizmu… Owszem, muzułmanie byli już bardziej otwarci i nowocześni, mają dużo ruchów „wstecznych”. Tyle, że ich odpowiedniki znajdziemy także wśród chrześcijan, bo mamy i Kaczyńskiego, i Ordo Iuris, i ks. Oko; mamy Trumpa, brexitowców… To zawsze jest bunt przeciwko nowoczesności. Sądzę, że jak znajdziesz lekarstwo na Frondę, to będzie też to skuteczne lekarstwo na fundamentalistyczny islam.
@waldi:
A jakby ktoś powiedział, że w Polsce powinno obowiązywać prawo Ewangelii?
@observer:
To co prezentujesz, to relatywizm moralny. W tym dobrym, poważnym sensie, gdzie obowiązują zasady społeczności, wśród której się żyje. Większość dyskutujących tu przeciwników islamu w zasadzie występuje w jej obronie 😛
Tyle, że część osób uważa, że są jeszcze prawa człowieka, obowiązek pomocy bliźniemu, czy też empatia w stosunku do ofiary.
wiesiek59+ahasverus:Pan Szostkiewicz jest lewicowcem , a ci od setek lat nie przyjmuja faktow do wiadomosci, wg. nich swiatem winne rzadzic aniolki! Od dluzszego czasu proponuje mu napisac co tj. Koran i w co wierza jego wyznawcy:korzysta jednak z tego co lewicowcy zawsze robili :jak nie mordowali , np. komuna , to zamykali usta! Tym razem tez tak bedzie!
@xpawelek
obrzydliwe te pańskie insynuacje. I głupie. Nigdy nie głosowałem na partie lewicowe, ani prawicowe, tylko centrowo-liberalne, ale jedne i drugie są w demokracji na równych prawach, póki nie atakują porządku konstytucyjnego. Pańskie podejście jest nie tylko grubiańskie, ale i antydemokratyczne.
@zly
Kłamstwo, obelga, tępa nienawiść. Nie ma z panem rozmowy.
@Szostkiewicz
Ja kłamię?Gdzie? Zaprzecza pan, że Aisha miała dziewięć lat, kiedy Mahomet zaczął z nią współżyć?Zaprzecza pan, że Mahomet osobiście zabił 43 ludzi, a pośrednio tysiące, w czasach gdy dowodził bandą zbójów?Czy pan temu zaprzecza?
@PAK4 3 listopada o godz. 17:40
„Ich rok” nikogo nie rozgrzesza, ale trochę wyjaśnia motywacje zaskakujących nas zachowań, bez próby zrozumienia nie możesz zaakceptować, czy uzgodnić zasady koegzystencji, a i w walce zrozumienie przeciwnika ułatwia zwycięstwo.
Bunt przeciw nowoczesności pojawia się, kiedy ci się ta „nowoczesność”, albo inność, z butami pcha do pościeli. Wiele lat temu mieszkaniec RPA próbował mi wyjaśnić, że apartheid nie oznacza, jak nam tłumaczono, podporządkowania czarnych białym, a jedynie rozdział i życie obok siebie – oczywiście nie wierzyłem, w RPA nie byłem, własnych obserwacji nie mogłem mieć. Ale teraz sobie myślę, że takie życie obok siebie bez wtrącania się, jest jedynym wyjściem. Kiedy jedna z ras czy religii zaczyna „ewangelizować” tę drugą agresywnie, musi się to skończyć rozlewem krwi. Katalizatorem są kapłani, włączając „kapłanów świeckości” w rodzaju komunistów. Kiedy zaczynają w kazaniach (przemówieniach) przypominać i wyolbrzymiać wszystkie odwieczne winy i grzechy tej drugiej strony, a szczególnie tłumaczyć nimi pogarszanie się warunków bytowych, wybuch jest już blisko.
Lekarstwo na Frondę (jeśli istnieje…) może być skuteczne w naszej społeczności, nie spodziewam się by zaaplikowane ludziom ze średniowiecza zadziałało tak samo. U nas na przykład świadomość nieuchronnej kary więzienia powstrzymuje wielu ( normalnych, nie psychopatów) od popełniania przestępstw, w innej społeczności dopiero widok publicznej dekapitacji, czy obcinania ręki odnosi podobny efekt.
@xpawelek
Bardzo proszę nie wrzucać wszystkich lewicowców do jednego worka.Ja jestem lewicowcem i jestem jak najbardziej za likwidacją islamu jako zbrodniczej ideologii, porównywalnej tylko z nazizmem. Redaktor Szostkiewicz nie jest zaś lewicowcem, tylko skrajnym islamofilem. W swoich komentarzach wielokrotnie pisał, że musimy sprowadzać muzułmanów do Polski by ubogacili nas kulturowo i rasowo, jako że kultura polska jest ‚gorsza’ od ‚kultury’ islamskiej.
Szostkiewicz@
Absulutnie nie powtarzam stéréotypow opartych n’a izolowanych faktach. Oczywiscie moze pan mówić o łagodnym sufizmie jako formie dobrego islamu. Proszę wytłumaczyć dlaczego islam „twardy” nietolerancyjny jest podstawa paryskich peryferii. Banlieux. Dlaczego są tu dzielnice gdzie kobiety nie mogą iść do kawiarni a kobiety bez chusty są znieważane. I nie jest to problem bezrobocia kolonializmu frustracji . To problem socjologiczny i religijny. Nawet świątynia naszej politiquement correct tzn Le Monde zaczyna to widzieć. A nie tak dawno traktowali od faszystów tych którzy pisali to co oni tydzień temu. Nie rozumiem pana agresywności i pana pewności siebie. Widzi pan tylko złą wole w wypowiedziach tych którzy się z panem nie zgadzają. Nie mam jej a moje opinie za wolne od stereotypów. Pisze o tym co widzę i co znam, bez uprzedzeń Zaczynam myśleć ze Pan je ma. Pozdrawiam . Ahasverus
Dyskusja doszła do znanego mi punktu, można to tak opisać:
Ja natknąłem się kiedyś na takie porównanie państwa zachodnie i zwolennicy ,obrońcy islamu są jak ludzie którzy wyskoczyli z 20 piętra i przelatując przy 15 piętrze wołają dotłoczcie do nas, do tej pory wszystko idzie ok. Takie są też moje odczucia.
Z dyskusji z nimi mam wrażenie , że oni widzą to trochę inaczej. Nie , że Islam jest problemem, ale ,że krytyka Islamu jest problemem, że gdybyśmy bili milsi , poszli na więcej ustępstw, pozwolili żyć Muzułmanom według swoich praw w Europie byłby spokój, powstałby ten pokojowy Euroislam. Ja uważam to za mrzonkę.
Europa zachodnia jest według mnie pod ścianą, jej musi udać się ten projekt Euroislamu, jak się nie uda to będziemy mieli dwa społeczeństwa żyjące obok siebie , nie z sobą. Społeczeństwa których niektóre wartości są przeciwstawne . W tym momencie potrzebny jest dobrobyt , albo opresyjny aparat państwowy , aby utrzymać pokój. Jak tego zabraknie to niestety wiemy z historii jak to się kończyło.
Nie ma złych religii! Problemem są politycy którzy są gorsi od sprzedajnych dziwek najgorszego sortu! Problemem w religiach są hierarchowie kościołów (meczetów, synagog, szamani w wioskach itp.) którzy będąc głodni władzy, wpływów wchodzą w spółki z politykami! Polityczni radykałowie świetnie dogadują się z fanatykami religijnym. Dodaj do tego tępotę umysłową wyborcy i w demokratycznym kraju demokracja zamienia się w cep….Zawieś krzyż w parlamencie to kończy się wolność i tolerancja dla innych: religii, ras,preferencji seksualnych. Kończy się empatia. Kościelni władcy (których nikt nie wybierał) pozbawieni kontroli suwerena , nie będą mieli skrupułów, zamienią życie innym w koszmar. Polityczne kurwy nie cofną się przed niczym ograniczając swobody ,krytykę, tłamsząc opozycję. Wystarczy wtedy szklanka wody….
@ahasverus
słusznie. Mam nikłą tolerancję na uporczywe powtarzanie nonsensów.
@zły
nie, nieprawda. Pisałem wielokrotnie, że Polska powinna przyjąć nie muzułmanów, tylko uchodźców, bo to wynika z idei solidarności chrześcijańskiej i europejskiej.
@zły
pan nie odróżnia podań od faktów historycznych. W przypadku Muhammada żadnych twardych danych historycznych nie ma, tak jak w przypadku Jezusa czy Mojżesza. A rzutowanie współczesnych wyobrażeń na epokę sprzed półtora tysiąca lat to amatorszczyzna.
@ahasverus
wytłumaczeń jest multum, ale trzeba mieć dobrą wolę, by do nich dotrzeć, a nie poprzestawać na hejcie rozpuszczanym przez różnych ,,ekspertów” od islamu w Polsce i Europie.
maciekplacek
3 listopada o godz. 15:56
A’propos burek. zakaz ich noszenia w Europie uwazam za najdurniejszy z mozliwych. Jesli mamy wszyscy pokazywac twarze, to niech sluzby specjalne zdejma kominiarki. Jakim prawe mnie, wolnej kobiecie w demokratycznym kraju zakazuje sie nosic chustki na twarzy przy zezwoleniu noszenia szortow niczym nie rozniacych sie wielkoscia od majtek!Czym ten zakaz rozni sie w swojej opresyjnosci wobec kobiet od nakazu ?! Najbardziej podobaly mi sie protesty francuskich prostytutek w burkach i mural „Kankan” przedstawiajacy tanczace kankana dziewczyny w burkach.
Niestety. To już nie jest zero jedynkowy układ.
W USA każda kolejna fala imigrantów spotykała się z wrogością już tam zasiedziałych. Tu w Europie problem jest głębszy bo imigranci naruszają również tradycje, przyzwyczajenia, irytują odmiennością kulturową.
Do tego należy dodać wewnątrz europejską wojną z tradycyjnie pojmowanym chrześcijaństwem.
Niestety, Kościół Katolicki nadal podkłada się przeciwnikom swoją zachłannością i głupotą księży. Po raz pierwszy spotkałem się ze straganem przy wyjściu z cmentarza sprzedającym wypominki /czy coś takiego/. Podobno przyjmowali datki na msze za zmarłych???
Luter też zdobył popularność bo przeciwstawił się sprzedaży przez Rzym odpustów itd..
W Krakowie częściej słyszę obcy język niż polski i co ciekawe, w niedziele bez handlu. Widać wtedy grupki lub pary, obcokrajowców, młodych ludzi korzystających z wolnego dnia.
Myślę , że w sprawie w/w chrześcijanki działa typowy odruch grupy ludzi oglądających wypadek. Puki nie wskaże się palcem nikt nie dzwoni po pogotowie.
Szotkiewicz@
Mówi pan a rzeczach których pan nie zna, ktore pan sobie wyobraza . a z którymi ja mam kontakt profesjonalny. Moje wyważone i kulturalne wypowiedzi traktuje pan od hejtow!! Guy Sorman w tym kontekście nie jest porównywalny do Kamel Daoud. On jest autorytetem bo on żyje w świecie o którym pisze a które pan może znać tylko jako uprzewilejowany turysta. Cóż, nie będą panu brakował. Pana odpowiedz bedzie: tym lepiej! Przecież ci którzy się z panem nie zgadzają są idiotami islamofobami i krypto faszystami. Skąd my to znamy? Wystarczy zmienić epitety, ton się nie zmieni.
Ah , uprzedzę pana sąd: mam wysypkę na PiS , w Polsce jestem łagodnym antiklrykalem , moje otoczenie i przyjaciele są multi culti i poliglottes. I nikt na nikogo nie krzyczy tak jak pan gdy się nie zgadzamy. Dyskutujemy. Adieu
@ahasverus
Kontakt profesjonalny? policyjny? Adieu.
zly
3 listopada o godz. 20:00
Krolowa Jadwiga miala lat 15, kiedy Jagiello z nia wspolzyl. Pedofil jeden. Pana nieznajomosc tematu i oszolomskie zacietrzewienie wynika pewnie stad, ze nigdy pan nie widzial na oczy zadnego muzulmanina oprocz tych z ISIS pokazywanych w TV PiS.
dlotiw
3 listopada o godz. 21:27
„Nie ma złych religii
Zle sa wszystkie bez wyjatku! Poniewaz sa ostoja ciemnoty i antyintelektualnych postaw. W dzisiejszych czasach wiara w jakies religijne niebo i caly bezsens zapisany w rzekomo swietych ksiegach sprzed tysiecy lat (moze dla owczesnych ludzi i swietych), wiara w bozie co to wepcha mnie do jakiegos raju albo piekla jesli odslonie twarz, albo bede uprawiac seks w niewlasciwej wg. jakiegos ciemnego klechy pozycji, -to objaw zwyklej glupoty. Polecam wyklady i debaty R.Dawkinsa , C.Hitchensa, Denneta, Harrisa i innych, ktorzy w sposob miazdzacy rozprawili sie z religijnym bredniami.
rysszc
3 listopada o godz. 23:49
„w Europie problem jest głębszy bo imigranci naruszają również tradycje, przyzwyczajenia, irytują odmiennością kulturową.”
Kpi pan czy tez nigdy nie byl w Europie, w ktorej od 40 lat imigranci nikogo zadna odmiennoscia nie szokuja. Trzecie lub czwarte pokolenie juz wyrasta. Moze w Polsce widok czlowieka o sniadej cerze wywoluje poploch ale jak sadze tez nie u kazdego.Ja w tej multi-culti Europie zyje od 34 lat, wiec pozwoli pan, ze wiem lepiej.
Największymi religioznawcami są pustaki którzy wiedzy ( w większości nawet n/t własnej religii) żadnej nie posiedli w stopniu upoważniającym do jakiejkolwiek wypowiedzi. Ktokolwiek, kiedykolwiek miał zaszczyt życia w innym kraju, w otoczeniu lub w pobliżu innych kultur ,tradycji, zwyczajów, kto otwiera się na innych (humanizm) nigdy nie będzie generalizował czy potępiał, szczuł. Internet to cudowna rzecz ale pełna plew. Trump potępia fakenews ale zapomina że te pomogły mu zdobyć władzę. Byłem w New England, w tzw. pasie rdzy, w końcowych miesiącach wyborów. Czuło się że Trump moźe wygrać zdobywając poparcie nie tylko wśród białych szowinistòw ale i afroamerykanów czy meksykanów. Zapamiętałem historię amerykańskiego generała który pogonił muzułmanów rozstrzeliwując jeńców nabojami maczanymi w świńskiej krwi. Część (jeńców) uwolniono by mogli opowiedzieć o tym świńskim szczególe swoim. W efekcie bitwa czy też wojna wygrana bo wróg uciekał w panice. Opowiedział mi tę historię zwolennik Trumpa: biały rasista w średnim wieku. Traumą po atakach na WTC nie da się tłumaczyć nienawiści do islamu. Krwawe egzekucje wykonywane przez islamistów zrobiły swoje: fanatyzm teraz karmi wrogi fanatyzm. Prawica, nie tylko skrajna, aż się gotuje. Totalne ogłupianie na forach przekracza wszelkie granice. Polityka do pary z szowinizmem a religia w tle. Człowieczeństwo, poczucie solidarności z bliźnim staje się staroświeckim pojęciem pod walcem historii. Nasi też tu są. Polacy nadzieją białych MEW.
@ dlotiw 4 listopada o godz. 1:04
popieram, podpisuję się, myślę podobnie. Tylko dlaczego taka kumulacja dążeń i zdarzeń akurat teraz? Przypominając dawne publikatory: ” kto za tym stoi i co się za tym kryje?”
@Szostkiewicz
Pedofilia jest pana zdaniem dopuszczalna w kontekście historycznym?Otóż myli się pan, nawet półtora tysiąca lat temu pedofilia była karana, nawet śmiercią na szafocie. Morderstwo też. Akurat żywot Mahometa jest dość dokładnie znany,z opisów jego kamratów.
@jakub01
Akurat z 15-latką można także i dzisiaj legalnie uprawiać seks, ba, za zgodą sądu może ona nawet zawrzeć ślub. Bo 15-latka nie jest dzieckiem, jest fizycznie dojrzałą nastolatką.Jagiełło nie zgwałciłby dziecka, jak do dziś czynią tą muzułmanie.A muzułmanów widuje codziennie na ulicy, i mam o nich jak najgorsze zdanie.I mam do tego podstawy, w przeciwieństwie do redaktora, który nawet nie raczył przeczytać Koranu.
@kavar
nigdy nie jest dopuszczalna, ale przed wiekami była.
dlotiw,
Drobry czlowieku, nastepnym razem jak chcesz sie popisac wiedza o USA, sprawdz fakty. New England i Rust Belt to nie jest to samo; ani geograficznie, ani politycznie, ani gospodarczo.
Dalej, jakie ‚fake news’ pomogly w wyborze D. Trump?
Prosze podac przyklady. No i to, cyt.: – ‚Zapamiętałem historię amerykańskiego generała który pogonił muzułmanów rozstrzeliwując jeńców nabojami maczanymi w świńskiej krwi. – Opowiedział mi tę historię zwolennik Trumpa: biały rasista w średnim wieku.’
Okazuje sie dlotiw, ze bzdury uslyszales na grillu u kolegi z Nowej Wsi (nie mylic z New England).
To jest juz nie jest ‚fake news’, ale bullshit story.
Odnosi sie to Moro Rebellion jaka wybuchla na Fillipinach w 1903 r. U.S. Gen. John J. Pershing byl jednym z tych ktory temu polozyl kres. Nie bylo zadnego ‚moczenia naboi w krwi swinskiej’.
Jest to powtarzam, bullshit story.
Poczytaj na ten temat, zajrzyj do ksiegarni, biblioteki.
‚Zle sa wszystkie bez wyjatku! Poniewaz sa ostoja ciemnoty i antyintelektualnych postaw.’ –
jakubie01, bez ‚ciemnoty i antyintelektualnych postaw’ np. w chrzescijanstwie, nic bys o swiecie nie wiedzial, pewnie i pisac bys nie umial. Cala zachodnia cywilizacja jest oparta na chrzescijanstwie. Bez chrzescijanstwa a raczej dzieki tym nia zainspirowanych nie wiedzialbys, ze jest grawitacja, ze byl Big Bang, nie byloby ‚Hamleta’, Handla ‚Messiah’, Beethovena symfonii, ‚Piety’ Michelangelo, Sistine Chapel, wielkiej literatury, architektury, malarstwa, innymi slowy wszystko co ciebie dzisiaj otacza; nauka, kultura, praworzadnosc, etc. jest w ten czy w inny sposob oparte na chrzescijanstwie, zainspirowane chrzescijanstwem – wiara. Zarowno w Europie jak i USA.
A ja mysle, ze takie myslenie i postawy jak twoja sa zrodlami konfliktow.
Moze to ty powinienes nosic burka.
Zapytaj religijnego człowieka co może, co mu wolno w życiu (oprócz samego życia). Jeśli żyjesz w społeczeństwie otwartym na emigrantów z całego świata (Kanada np.) odpowiedzi dadzą Ci dużo do myślenia. Ludzie mają spory kłopot z artkulacją, odpowiedź typu: mogę robić wszystko na co mi pozwala sumienie (katolik z Konga) mnie nie satysfakcjonowała. Kodeks moralny (przykazania) z bardzo drobnymi różnicami (nie ścinamy włosów, ubiór, nie pijemy, nie palimy) zgodny z dorobkiem cywilizacji. Jesteśmy zwierzętami inteligentnymi i stadnymi. Pewnych rzeczy sąsiadowi się nie robi I już. O listę zakazów bardzo łatwo, religia (każda) daje to na patelni. Na zewnątrz różnimy się, wewnątrz natomiast ten sam kolor.
Jeden drugiemu nie przeszkadza, drobne różnice, w społeczeństwie otwartym i wielokulturowym są do rozwiązania i uregulowania na drodze prawnej (nawet te najbardziej kontrowersyjne). Czyli da się razem żyć. Są oczywiście skrajności, problemy, tragedie. Często w rodzinach gdzie dochodzi do pokoleniowych zderzeń. Młodość rozpościera pokolorowane skrzydła a dla starszych czerń i białość wystarcza w zupełności . Ojciec, wspólnie z synem, wiesza córkę bo niestosownie się ubierała (jak ròwieśniczki w szkole). To są marginalne skrajności, nie mające żadnego wpływu na całość.
Europa to tygiel państw, narodów I religii. Dostać się do niej można (przy łucie szczęścia) nawet kajakiem. Nielegalni emigranci (we Włoszech np.) jak i ci legalni zawsze byli, stwarzali problemy ( pijany Polak rozjechał parę narzeczonych na parę dni przed ich ślubem) ale życie toczyło się swoim torem. Teraz, po arabskiej wiośnie, w próżnię polityczną wchodzą siły z radykalnym islamem, państwo islamskie. Miliony uchodźców maszerują na europę. Europa ma swoje historyczne długi, cała zasobna północ ma. Teraz trzeba się przygotować na coś co prędzej czy później nadejdzie w skalii na dziś nie do wyobrażenia! I jakie polityczne siły najbardziej warczą i toczą pianę z wściekłego szowinistycznego pyska? Nie lewactwo nie liberałowie. Najbardziej wsteczna i odrażająca konserwa, z religią w tle. Koledzy, kumple islamistów z nożami ociekającymi krwią niewiernych. Ich najbliżsi sojusznicy z krzyżem na sztandarach. Judzą pustych, buraczanych, białych, rozmodlonych, „prawdziwych” patriotów. Ich czas nadszedł. Nie potrwa długo. Cywilizacja toczy się po swojemu, nie zatrzyma jej jaskiniowiec wleczący babę za włosy do jaskini. Czekają nas wielkie wyzwania. Włoszki powinny były zdobyć mistrzostwo
świata w siatkówce, przegrały po fantastycznej końcówce z serbkami. Dwie dominujące skrzydłowe włoskiej drużyny to córki moich kolegów z plaży w Ostii i dworca Termini. Jeden z Wybrzeża Kości Słoniowej a drugi z Nigerii.
@Szostkiewicz
‚(Pedophilia) nigdy nie jest dopuszczalna, ale przed wiekami była.’
Pozostawiam innym czytelnikom i komentującym ocenę pana..moralności.Katolickiego publicysty. Ojca dwóch córek.
@kavar
Wypraszam sobie uwagi osobiste. Czytelnicy są tu, w większości, miłośnikami faktów, a fakty są takie, że seksualność w różnych kulturach, także europejskiej, podlegała zmiennym regułom.
maciekplacek, demolowałem hutę stali w Claymont-Delaware I zakład recyclingu w Clinton-Massachusetts od czerwca 2015 do grudnia 2016. Bullshits story opowiadał mi redneck właśnie w Clinton tuż przed końcem wyborów, sam uważam wchodząc na internet. Historii tego typu nie znajdziesz na „lewackich” stronach. Wydaje mi się że zbytnio podniecasz się dorobkiem chrześcijaństwa jako źródła czy też siły napędowej cywilizacji. Ja jestem dumny ze zdobyczy ludzkości jako całości, każda szerokość geograficzna ma swój wkład. Co do Michała Anioła i jego Piety czy też Kaplicy Sykstyńskiej ,
to trzeba było jego geniuszu i wcale niemałej kasy Papieża (doili już wtedy ludek na potęgę!) żeby cuda ludzką ręką stworzyć. Michael Angelo Buanarotti chrześcijaninem niewątpliwie był choć jak na prawicowe standarty był be, z pewnością maszerowałby dziś w tęczowym pochodzie i gdyby nie kolosalna kasa to mielibyśmy g….o nie Pietę. Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością wolałby uciechy cielesne z jednym ze swoich uczniów niż tracić wzrok i węch (użył farb olejnych na fresco czym przysporzył wcale niemałej kasy japońskim konserwatorom a ja nie mogłem tego cudu na żywo podziwiać) malując ponad dekadę sklepienie Kaplicy Sykstyńskiej znów za kolosalną kasę chrześcijańskich wiernych. Pokuszę się o małe co by było gdyby arabowie miast użerać się z krzyżowcami ( dorobek cywilizacyjny ), dowiercili się ropy już wtedy ? Za petrodolary Michałek by im nie takie Piety odwalił! I to na sklepieniu grobu pańskiego……
@Szostkiewicz
Pedofilia nigdy nie była akceptowana, w żadnej epoce historycznej.
@ kavar
Pedofilia jest nie do zaakceptowania, ale pod różnymi nazwami i w różnych formach występowała i występuje w różnych kulturach. To ma związek także z biologią, bo w krajach np. Arabskich, gzie jest ciepło, dziewczynki mogą dojrzewać szybciej i wtedy mogą być wydawane za mąż. Pański upór w powracaniu do tego tematu wydaje mi się obsesyjny.