Sikorski powinien bronić Euro przed bojkotem
Jak Gauck i Merkel nie przyjadą na inaugurację Euro, a przyjedzie Miedwiediew i Putin, to dla Polski będzie zła wiadomość. Polska nie powinna przyłączać się do żadnych bojkotów zawodów, ani sama do nich zachęcać. Powinna bronić Euro razem z UEFA i działaczami piłkarskimi Ukrainy.
W naszym interesie nie leży wywoływanie w Ukraińcach fali niechęci do Zachodu. A musiałaby się taka fala rozlać od Lwowa po Donbas, gdyby Euro zakończyło się tam fiaskiem. Antyzachodnie nastroje Ukraińców służą interesom Rosji, bo wzmacniają ukraińskich ,,panslawistów”.
Ci zaś pracują usilnie (i coraz skuteczniej) nad przestawieniem zwrotnicy ukraińskiej polityki zagranicznej z kierunku Bruksela na kierunek Moskwa.
Owszem, traktowanie byłej premier Tymoszenko jest skandalem i zasługuje na jak najszersze potępienie. Okazją do tego mogłyby być właśnie wizyty polityków europejskich w Kijowie z okazji Euro. Jest rzeczą dyplomatów i spin doktorów, aby podsunęli politykom skuteczne sposoby zabiegania o zwolnienie Julii Tymoszenko.
Taki polityczny damski bokser jak Janukowycz powinien politycznie zapłacić za to, co wyprawia z liderką opozycji i wizerunkiem Ukrainy w oczach Europy.
Bije też jednak po oczach podwójność standardów. Bo w sprawach Chodorkowskiego albo Politkowskiej Europa tak ostro na władze Rosji nie naciska. I bojkotem jakiejkolwiek imprezy w Rosji nie grozi.
Ja rozumiem, że Berlin jest wściekły, bo Janukowycz nie dotrzymał obietnicy, że Tymoszenko wyjedzie do Niemiec na leczenie. Ale Berlin powinien też zrozumieć, że z naszej perspektywy w jej sprawie zaczyna działać zgodnie z interesami Moskwy, a nas to powinno niepokoić.
Sądzę, że minister Sikorski powinien w sprawie Julii naciskać, od bojkotu odwodzić, a Euro bronić.
XXXX Zdrada edukacyjna
Gdzież bym śmiał podsuwać własne uwagi w kwestii reformy systemu edukacji. Interesuje mnie aspekt polityczny i cywilizacyjny. Wiele wpisów odnosi się do meritum, z tym i owym bym polemizował, ale tu dziękuję za rzeczowe podejście Nickom: Pan Tograf, Wiesiek59, Messer, LLL, is, S-21, Lech Mankiewicz, Barto (faktycznie pomyliłem się, zdawałem maturę rok później, klasy nie powtarzałem, za to jako pierwszy rocznik powojenny miałem osiem klas podstawówki), Małgorzata.academicus, dr. Pitcher, megafon, A.L., Krzysztof Mazur, nie.spokoj (bardzo trafnie!), PA 2155, PAK (dzięki za poprawny link), Helena, Hirus, Mash (prawie pełna zgoda!), pfg (dzięki za informację o dodatkowym etacie prof. S.), Gekko. Chyba nigdy tak wielu nie napisało tak dorzecznie pod jednym felietonem. Andrzej Falicz: tak dla ścisłości podaję, że córka ministra finansów akurat o pracę w Polsce nie zabiega, studiuje w USA i ma obywatelstwo UK. A córka premiera Tuska prowadzi popularny blog modowy i ma szansę zarobić na życie o własnych siłach. Domyślam się, że zmiany, których Pan wygląda, mogą nadejść Pana zdaniem tylko ze strony PiS albo SLD, więc przypominam, że obie formacje były już w III RP u władzy i systemu nie zmieniły. Jurek S, mag, Antonius, Ewa 1958 :dzięki za motyw ze ściąganiem jako jedną z plag głównych polskiej edukacji. Parker: a gdzie mianowicie i kiedy ,,cwaniaki sobie to umyśliły”? KzP i spin doktor: cóż, ja do socjalistycznej gospodarki niedoboru nie tęsknię, podobnie jak do etatyzmu w gospodarce, polityce czy kulturze. Torlin : Welcome back! Co do wymowy ,,v?” chyba mnie Pan przekonał, ale generał Jaruzelski nie miał racji, że w polskim alfabecie nie ma takiej litery! 🙂
Komentarze
Julia, jako nieodległa potomkini jak by nie było Abrahama jednak, jest przedmiotem specjalnej troski organicznie załganego, internacjonalistycznego towarzystwa, niczym jej krajan Chodorkowski. Osobiście nie mam wątpliwości, że oboje mogą liczyć na to, iż wiele zostanie uczynione, aby wzniecić niebawem niepokoje na Ukrainie oraz w Rosji i skłócić z nimi jeszcze bardziej Polskę, a Euro pasuje do tego celu jak znalazł (a może nie znalazł, bo wcale nie zgubił i wiedział gdzie szukać?). Pan Redaktor pisze, że to wszystko służy Rosji, pewnie i prawda, tyle że Rosji bolszewickiej, która przecież tam nie zniknęła po ponad 70-ciu latach panowania. Putin co prawda łeb jej ukręcił, część oligarchów, którzy rozkradli majątek Rosjan powsadzał do więzień, albo wypędził za granicę (jak nomen omen Abramowicza), jednak to twór posiadający zdolność regeneracji nawet ukręconego łba, niczym jaszczurka swego ogona. Obawiam się, że koniec Putina będzie także końcem polskiego snu o wolności, gdyż wtedy Rosja znowu stanie się naszym największym wrogiem, z potężnymi mackami nie tylko w Niemczech, ale w całej Europie, nie wspominając nawet o USA.
Majstersztyk Coca-Coli:
http://www.tvn24.pl/-1,1743371,0,1,koko-euro-spoko-hitem-polskiej-reprezentacji,wiadomosc.html
Sikorski, staraj sie !
Szanowny redaktorze Polityki
A moze Berlin chce wepchnac Ukraine w objecia Rosji bo moze mu to ulatwic import energii ze wschodu?
Slawomirski
Panie Redaktorze !
Sprostytuowanie się elit Europy w przedmiocie ewentualnego bojkotu EURO 2012 (na Ukrainie) to hiper-hipokryzja i czysty cynizm. Nie chodzi nawet o mieszanie sportu i polityki; to akurat jest w swym wymiarze analogiczne „przedsięwzięcie” jak mieszanie np. polityki i religii, co zarzuca się powszechnie m.in. islamistom czy innym fanatykom religijnym, czyli pomieszanie porządków: zawsze gdy moralność i etykę nurza się w takie przyziemne sprawy, gdzie wiadomo iż na pierwszym miejscy stoi zawsze interes, pieniądze i zyski musi dojść jawnej prostytucji (ubranej tylko w piękne „słówka”). A chodzi o logikę i najnormalniejszą przyzwoitość ? nie bronię władz Ukrainy, sprawa J.Tymoszenko na pewno ma nie jedno dno, ale ?zważ proporcję Mocium Panie?: czy ktoś z tych, polityków, ?celebrytów? i członków elity europejskiej (Pan Panie Redaktorze też słusznie wspominając o Rosji – dawniej o Chinach – w tej konwencji dyskusji, nie wspomina o tych akurat, podanych przeze mnie w dalszej części wpisu, faktach) mówi o prawach człowieka w Ar.Saudyjskiej ? A ostatnia F-1 odbyta w cieniu zajść w Bahrajnie – tam giną na ulicach od ponad roku ludzie, w tym kraju interweniują obce, sąsiednie kraje (Ar.Saudyjska i Emiraty Arabskie wspierają czynnie reżim króla Bahrajnu – sunnity p-ko większości społeczeństwa będącego wyznawcami szyizmu) – i nikt z owych pryncypialnych polityków i „celebrytów” nie zabrał głosu; nikt np. nie protestuje i protestował p-ko więzieniu (?) ? ośrodkowi internowania lub odosobnienia (nie wiem jak to nazywać) ? w Guantanamo ? Tam siedzą ludzie bez wyroków, bez zarzutów (to są tylko podejrzenia !!!), na zasadzie jakichś wyimaginowanych podejrzeń po 5 ? 7 (niektórzy więcej) lat !!!! Tylko dlatego że ma brodę, nosi halabiję, wyznaje Koran, był w niewłaściwym czasie w niewłaściwym miejscu ? I to jest państwo prawa ? I to są tzw. prawa człowieka ? „Białego człowieka” (to skrót myślowy opisujący tu Zachód) !
Kto rzucił hasło bojkotu czy ostracyzmu wobec USA ? kiedykolwiek ? Czy potępiał i gromił „Biały Dom” i Dep. Stanu za tę sytuację niegodną państwa prawa ?
Logika, konsekwencja, moralność i przyzwoitość na to by wskazywały by p.Merkel i jej zwolennicy (Austria, Chorwacja to zwykłe – państwowe – „przydupasy” Niemiec), m.in. Barroso czy on protestował i poruszał sprawę Guantanamo w waszyngtonie ?! – nie byli tak pryncypialni, tak wysublimowani moralnie, tak czyści etycznie w tej (i innych tego typu) sprawie.
Lepiej nie przywołujmy wartości, etyki, zasad i praw człowieka w polityce. Jaka ona jest – każdy widzi. Bo je w ten sposób ? pojedynczo i en bloc ? profanujemy ! Nurzamy w szambie, degradujemy i sprowadzamy do utylitarnych kolein cywilizacji ?białego człowieka? .
Nie dziwota, że o prawach człowieka mówi się coraz powszechniej w świecie ? poza europejskim oczywiście (czy poza euro-amerykańskim)* ? jako o tzw. ?prawach człowieka?. Ja ze swej strony mogę dodać jedynie, że ów poza-euro-atlantycki świat znaczy coraz więcej i niebawem obędzie się jawnie i zdecydowanie bez owej cywilizacji „białego człowieka”, z jej mentorstwem, wiecznie kolonialną zachłannością, napuszeniem intelektualnym i poczuciem wyższości wobec innych kultur itp. (zostawi ją na boku, samej sobie, wyssie ją jak pająk muchę złapaną w sieć). Cywilizacji chorej, szkodliwej, toksycznej, zaprzańskiej i cynicznej – od ok. 400 ? 500 laty narzucającej światu swe wartości, a samej traktującej je wybiórczo i incydentalnie. Co prawda Oświecenie stanowiło wg mnie nadzieję dla naszego gatunku, dla świata, ale jak widać – i to po wielokroć – wypaczyło się, sparciało, sprostytuowało intelektualnie i najzwyklej „spsiło”.
Dlatego jestem przeciwko bojkotowi Ukrainy, przeciwko intelektualnemu zaprzaństwu euro-atlantyckich elit. Precz z gnojeniem wzniosłości praw człowieka !
Pzdr
Wodnik 53
PS: Przykład pana Materna z jego apelem ?o bojkot? jest żałosny, nawet nie śmieszny. Żal ?d .. ę? po prostu ściska. Jak w wierszu Norwida ? fortepian (tu ? ?celebryctwo?) sięgnęło bruku ?? Intelektualnie przede wszystkim ! Co w materii przywołanego przeze mnie Bahrajnu i Guantanamo powiedział (vel – pomyślał) p.Materna ?
* – odsyłam do książki szwajcarskiego dyplomaty i publicysty Jeana Zieglera „Nienawiść do Zachodu”.
Cwaniaki to sobie wymyślili przy organizacji publicznej oświaty. System selekcji sobie wymyślili i wyścig szczurów do dobrej szkoły. Ale w wyścigu szanse nierówne, ci z dobrych inteligenckich domów mają bliżej do dobrej szkoły, warunki w domu do nauki lepsze, rodziców co o edukacje dbają. To się załatwia na każdym szczeblu, po cichu, nawet w najmniejszej gminie to są dwa gimnazja, do jednego idą dzieci miejscowej elity jak trzeba wspierane korkami a do drugiego te dzieci o których edukację rodzice nie dbają. One się w tej szkole demoralizują, tam rządzi element, albo się do niego przyłącza albo jest ofiarą. W obu wypadkach ofiarą. Tam dziecka nauczycielskiego ani urzędniczego się nie spotka.
jak szanse są nierówne trzeba zrezygnować z wyścigu a nie oszukiwać tych najsłabszych mirażem wykształcenia, tylko dać im wykształcenie, takie same jak tym z rodzin uprzywilejowanych przez stań posiadania i wykształcenie. Dziecko nie może dziedziczyć bycia obywatelem drugiej kategorii a w tym systemie cwaniaczków tak się dzieje.
Jako współorganizator Euro mamy bardzo trudną sytuację. Ale stwarzającą dyplomatyczne możliwości. Uważam, że rząd powinien unikać głosnych, jednoznacznych deklaracji i skupić się na łagodzeniu tego konfliktu. Może rola cichego arbitra między Europą a Ukrainą? Jednym słowem cicha, skuteczna dyplomacja. Udział w bojkocie sensu nie ma. Pozycja współorganizatora pozwala nie uczestniczyć w tej politycznej akcji. Jednym słowem duże mozliwości dla polskiej dyplomacji.
Pozdrawiam
Ps. Jeszcze na temat poprzedniej dyskusji. Nie tęsknię do gospodarki niedoboru i etatyzmu. Napisałem – „…Czystę obludą jest twierdzenie, że za masowe bezrobocie młodzieży po studiach odpowiadają uczelnie nie przykladające się do kształcenia. Gdyby coś wskazywalo w poprzednich latach, że polski rozwój ma się opierać na kretywności, innowacyjności, sprawnosci intelektualnej absolwentów to uczelnie by się do tego modelu dostosowały. Ale nie było takich przeslanek. I nie ma nadal. Powtarzam, to kraj prac prostych i prostego myslenia….”
Jak na razie Sikorski zajęty jest obroną interesów amerykańskich. Ukraina i futbol stały się marginesem. Ważny jest Iran. Ogłoszono, że agresywne mocarstwo ulokowało eskadry F-22 w Bahrainie, czyli tuż koło Iranu. Tam odbędzie się rozgrywka.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=30653
@Adam Szostkiewicz: Jeszcze do remanentów. Coś z córkami prominentów jest jednak na rzeczy:
1. Nie wiem ile córek ma minister finansów. Ale doskonale pamiętam jak jedna z nich dostała bez żadnego doświadczenia pracę w gabinecie politycznym Ministra Spraw Młoda owa dama z dumą publikowała w Internecie własne zdjęcie na tle napisu po angielsku, który brzmiał w tłumaczeniu: „P….l mnie jak k…..ę, którą jestem. Pozostawiam Pańskiej domyślności, jaki był mechanizm zatrudnienia tej osoby w dyplomacji.
2. Córka premiera ma popularny blog wyłącznie dzięki nazwisku. Podobnie dzięki nazwisku dostała niegdyś zastrzyk finansowy z ITI/TVN w formie honorarium za udział w programie o nazwie „Taniec z Gwiazdami”. Była to oczywiście niestosowna i ocierająca się o zachowania korupcyjne forma pomocy finansowej udzielonej rodzinie premiera przez biznes oparty na koncesji państwowej.
Więc niech Pan nie opowiada…..
Zjadło mi: Ministra Spraw Zagranicznych
Niemcy, Holandia, Austria, są oczywiście bez skazy……
Co nie przeszkadza im robić interesów ze wszystkimi.
Tymoszenko powinna podziękować swemu wielkiemu rodakowi-
Chruszczowowi. Wywalczył jedno- mógł on, i jego następcy przejść na emeryturę. Bez kuli w głowie….
Dlaczego zięć Juana Carlosa nie siedzi? Bo swoich się nie sadza.
I chyba to przeszkadza zachodnim elitom- Chodorkowski, Tymoszenko, to swoi, w wpisowym kilkuset milionowym…
W tle jest jeszcze amerykański półbilionowy kontrakt z Rosją na eksploatację ropy i gazu. Poddostawcy zarobią sporo.
Gardłowanie o prawach człowieka kończy się w momencie podpisania kontraktów……
Kapuściński, czy Brzeziński, napisał że Rosja bez Ukrainy jest krajem wielkim, z Ukrainą stworzą Imperium.
Komu na Zachodzie zależy na powstaniu Imperium Rosyjskiego- na nowo?
Przed Państwem kolejna odsłona ?Ukraińskiej ruletki?. W drugiej części artykułu przedstawiona zostanie grupa równoważąca wpływy klanu donieckiego w strukturach ukraińskiej władzy. Osoby skupione wokół spółki ?RosUkrEnergo?, zajmującej się dochodowym biznesem w branży energetycznej, stanowią istotną część politycznej układanki na Ukrainie. Która z tych grup posiada większy wpływ na ukraińską politykę? Zapraszamy do lektury.
http://eastbook.eu/2010/10/uncategorized/ukraina-ukrainska-ruletka-czesc-ii/
————————
Jak nie wiesz o co chodzi…….
Ciekawy artykuł.
a moze cos z polskiego podworka?,
Krajowa 1, główna droga od Krakowa do? Gdańska!
http://www.youtube.com/watch?v…
Kiedyś na czas igrzysk zawieszano wojny, a wojna polsko-polska trwa w najlepsze.
Szanowny Panie Redaktorze
Obawiam, że myli się Pan w niektórych aspektach oceny tej sytuacji i pozwolę sobie te błędy wytknąć.
1. To jest najważniejsze. Euro jest imprezą sportową. Zupełnie nie rozumiem po co tam jeżdżą albo nie jeżdżą jacyś politycy. Nie mają tam oni nic do roboty a ich obecność albo nieobecność to jedynie mizerna próba upolitycznienia czegoś, co z zasady ma być apolityczne. Jestem pewien, że fakt obecność albo nieobecności europejskich głów państw zupełnie nie obchodzi europejskich kibiców sportowych. Dziś może to budzi jeszcze jakieś emocje, choć już wielu kibiców reaguje na to: „a to ona (Merkel) chodzi na mecze?”. Natomiast kiedy już rozpoczną się rozgrywki absolutnie nikt o tym nie będzie pamiętał, bo nie będzie to miało dla kibiców żadnego znaczenia. Proszę zwrócić uwagę, że nikt na zachodzie nie nawołuje kibiców by nie jechali na mecze do Polski i Ukrainy, bojkot dotyczy tylko polityków.
2. Nie rozleje się po Ukrainie żadna fala niechęci do Zachodu. To, że takie niebezpieczeństwo istnieje to jest myślenie Polaka, który przykłada miarę własną do innych. Ukraina wyraźnie dzieli się na część zachodnią i wschodnią. Nie można powiedzieć, że zachodni Ukraińcy „ciążą ku zachodowi”, oni po prostu czują się jego częścią. Poczucia tej przynależności nie zniszczyło prawie sto lat komunizmu więc na pewno nie zagraża mu fakt, że na jakiś mecz futbolowy nie przyjedzie kanclerz Niemiec!. Natomiast wschodni Ukraińcy czują się związani kulturowo z Rosją. To nie zmieni się ani szybko ani pod wpływem jakich pojedynczych impulsów. Tam większość ludzi nie tylko mówi ale i myśli po rosyjsku. Jest pytanie czy i kiedy zmieni się to po ewentualnym wejściu Ukrainy do UE. Natomiast jest całkowicie niepoważne myśleć, że Wschodnia Ukraina miałaby przestać być rosyjskofilna tylko z tego powodu, że wszyscy przywódcy państw Unii przyjechaliby na jakiś mecz do Kijowa. To, że na Ukrainie współistnieją te dwa różne światy i że nikt nie myśli tam o żadnym podziale kraju i że to wszystko razem się jakoś dogaduje i dopełnia to jest jeden z ciekawszych paradoksów tego dużego kraju.
3. Zwrotnica ukraińskiej polityki zagranicznej została przełożona z kierunku Brukseli na Moskwę kilka lat temu, gdy wybory wygrał Janukowycz (tyle że niektórzy polscy politycy i publicyści tego nie zauważyli). On wygrał je w demokratycznych wyborach, a Ukraińcy, głosując na niego, doskonale wiedzieli co robię. Oni sami, całkowicie świadomie, zdecydowali się na kierunek prorosyjski, po tym jak ogromnie zawiedli się na Pomarańczowej Rewolucji, albo lepiej powiedzieć – po tym jak zobaczyli że kraj rządzony przez dzieci Pomarańczowej Rewolucji rozpada się. Dla nich najważniejsze jest zachowanie niepodległości, nawet kosztem zwolnienia albo zatrzymania demokratyzacji. Oni rozumują tak: demokrację wprowadzić będzie jeszcze nie jedna okazja, a utraconą niepodległość jest odzyskać bardzo trudno, dlatego ważniejsza jest niepodległość.
4. To naprawdę mało prawdopodobne, by zaprzyjaźnione z nami kraje Unii wykonywały jakieś spektakularne gesty dyplomatyczno – polityczne w stosunku do Ukrainy bez uzgodnienia ich z nami, największym unijnym Ukrainy sąsiadem. Dla mnie działania te wyglądają raczej na skoordynowane. W naszym (ale także i niemieckim) interesie jest by Ukraina wchodziła do Unii i otwierała się na wszelkie nasze (więc i niemieckie) oddziaływania. Dlatego trzeba, by opozycja na Ukrainie wygrała z czasem wybory. Możemy trochę w tym pomóc dając jej charyzmatycznego przywódcę. Jest Euro i jest doskonała okazja by nacisnąć na Kijów i spróbować doprowadzić do uwolnienia Tymoszenko. Jeśli stanie ona, jako męczennica reżimu na czele opozycji ma ogromne szanse zdystansować Janukowycza. Mam raczej wrażenie, że Niemcy wykonują dyplomatyczne posunięcia w tej sprawie nie dlatego że są promoskiewscy, ale dlatego, że nam nie wypada ich zrobić bo jesteśmy współorganizatorem Euro! Więc byłbym ostrożny w oskarżaniu ich o antypolską promoskiewskość. Proszę zauważyć, że także PiS wszedł w swoją rolę i również nawołuje do bojkotu. W ten sposób daje światu do zrozumienia, że Polacy też podobnie myślą. Rządowi nie wypada tego z pewnych względów powiedzieć, ale opozycji wypada, więc mówi. Za to trzeba PiS pochwalić, bo działa tu w imię polskiej racji stanu, poniekąd wspólnie z rządem i Unią.
5. Chodorkowski i Politkowska nie byli jednak przywódcami opozycji ani byłymi premierami rządów skazanymi za polityczne decyzje przez sądy karny. Nie da się tamtych spraw porównać do sprawy Tymoszenko.
6. Moim zdaniem minister Sikorski powinien robić to co robi. W ten sposób Euro ma szansę normalnie się odbyć, z kibicami z zachodu (jeśli nawet bez polityków – co to kogo obchodzi) a Tymoszenko ma szansę wyjść z więzienia i wygrać wybory. I to jest z korzyścią dla nas i Unii. Czy i dla Ukrainy – tego nie wiadomo.
„Były premier Ukrainy skazany w USA.
Pawło Łazarenko został wczoraj (2006-08-25) skazany przez sąd federalny USA na dziewięć lat więzienia i 10 mln dol. grzywny za pranie brudnych pieniędzy, wymuszenia i oszustwa.
– Konieczna jest odpowiednio wysoka kara – mówił przed ogłoszeniem wyroku sędzia Martin Jenkins. Prokuratorzy domagali się dwukrotnie wyższego wyroku, twierdząc, że 53-letni były premier Ukrainy nadużył sprawowanego w latach 1996-97 urzędu w celu wzbogacenia się.
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/rosyjskie-media-kryzys-w-stosunkach-ue-ukraina,1,5120452,wiadomosc.html
——————–
Mówiąc krótko, odsiadka w USA to nic wielkiego.
Odsiadka w Rosji, Ukrainie, Chinach, to łamanie praw człowieka…….
Oczywiście wartość udziału w „Tańcu z gwiazdami” to oprócz honorarium także
intensywna promocja p. Katarzyny, dyskontowana obecnie finansowo w modelu biznesowym bloga, który to model opiera się na popularności prowadzącej.
Jak podaje NIE, u nas w areszcie od 9 lat siedzi człowiek całkowicie sparaliżowany, obwiniony przez świadka koronnego. To wprawdzie nie jest były premier, ale na miejscu pani Merkel zastanowiłbym się nad przyjazdem do Polski.
http://www.google.pl/search?q=Cela+Tymoszenko&hl=en&client=firefox-a&hs=ueD&rls=org.mozilla:pl:official&prmd=imvnso&source=lnms&tbm=isch&ei=HUiiT9vKD-b_4QSgqejGCA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CA4Q_AUoAQ&biw=1280&bih=607&sei=2UiiT_HqHqr74QSS6-mWCQ#q=Cela+Tymoszenko&hl=en&client=firefox-a&sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&tbm=isch&prmd=imvnso&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=1&biw=1270&bih=788
——————————
Powyżej cela Tymoszenko.
Ciekawe czy te w Arłamowie były podobne?
Na stronie internetowej „The Guardian”, w sekcji komentarzy jest ciekawy artykul pod tytulem „Imperialism didn’t end. These days it’s known as international law.” W nim zas istotne zdanie dosyc dobrze podsumowujace rowniez problem bojkotu mistrzostw na Ukrainie: „International law remains an imperial project, in which only the crimes committed by vassal states are punished”.
Wodnik53 rozwinal temat bardziej szczegolowo – nic dodac, nic ujac.
Pozdrawiam
Sprawdziłam, Panie Redaktorze. Nie ma w polskim alfabecie litery „v”.
Ale Generał Jaruzelski nie mówił o literze. „Nie ma słowa w języku polskim na literę v”.
Jako że zawsze pięknie mówił i pisał po polsku, jemu wierzę.
Utwór „Koko Euro Spoko” zespołu Jarzębina został wybrany na oficjalny przebój polskiej reprezentacji na Euro 2012. O wyborze zadecydowali widzowie podczas koncertu „Hit Biało-Czerwonych” w Warszawie:
http://www.youtube.com/watch?v=YtDhMzDkois&feature=related
Kto da wiecej, aby kupic Janukowicza ?
Nie sadze aby UE i Niemcom naprawde zalezalo na Ukrainie. Jedynym powaznym panstwem, ktoremu naprawe zalezy na asocjacji Ukrainy z Unia jest Polska. Osamotniona nie ma ona jednak szans w konkurencji z Rosja. To, ze Janukowicz jest wyjatkowo niesympatycznym politykiem, ktory dla demokracji tak naprawde nie ma zastosowania, nie uszlo prawdopodobnie takze polskiej uwadze.
Porownywanie Ukrainy z Rosja, Chinami, lub Arabia Saudyjska nie oddaja istoty problemu, jaki z nia ma Unia. UE miala podpisac z Ukraina umowe stowarzyszeniowa, czyli wpuscic ja do przedgrodka Europy. Projekt ten zostal zawieszony wlasnie ze wzgledu na damsko-bokserskie popisy Janukowicza. Janukowicz ma wyrazne problemu z demokracja i opozycja, a „Piekna Julia” nie jest jedynym politykiem opozycyjnym, ktory za jego poreka trafil prosto z law rzadowych za kratki.
„Polityke” Janukowicza wzgledem Tymoszenko potepil zreszta takze Miedwiedew, a wiec fronty miedzy UE i Rosja wcale nie przebiegaja w tej sprawie tak jednoznacznie, jak to sugeruje p.Redaktor.
Jesli zas chodzi o porownanie europejskiego zaangazowania w ochrone praw czlowieka w Chinach, Rosji i Arabi Saudyjskiej, a Ukrainie, to radze spojrzec na mape i zapoznac sie z znaczeniem gospodarczym trzech na poczatku wymieninych krajow dla Unii i porownac je z ciezarem gatunkowym Ukrainy. Tutaj calkiem oczywiscie uprawia sie realna polityke i nikt nie ma zamiaru „mierzyc sily na zamiary”.
Mysle, ze takie postepowanie, w mysl wlasnych interesow, nie jest takze calkiem obce polskiej polityce zagranicznej, ktora calkiem inaczej dochodzi praw czlowieka na Bialorusi, jak na Ukrainie.
Jeżeli Euro ma ratować ten tandeciarz sikorski to nie rozumiem co robi zdjęcie Prezesa w artykule. Sam sikorski nie da rady ? Ten afgański chojrak i ekspert od dożynania watah mocny tylko w gębie ? Nie macie fotki sikorskiego ? Rozczulanie się nad Timoszenko przez zespól POLITYKI przybralo karykaturalne rozmiary. Podejrzewam ze jeżeli komuś w redakcji urodzi się dziecko dostanie na imię Julia albo Julian.
Nie cierpię piłki nożnej, to moim zdaniem sport kompletnie bez sensu, nudny jak flaki z olejem, schematyczny (nie zawsze tak było), na dodatek totalnie skorumpowany, a UEFA to dla mnie tak oczywisty międzynarodowy gang złodziei, jak NATO morderców, jednak jeśli ktoś chciałby sprzedać teraz swoje bilety na mecze na Ukrainie, to chętne odkupię i pojadę, nie dla żałosnego widowiska 22 dorosłych facetów goniących za jedną jedyną piłką, a dla sprawy, przeciw tym wszystkim faryzeuszom kopanym, nawołującym dziś do bojkotu. Wezmę sobie jakąś książkę na trybuny, stopery do uszu i poczytam, albo zaległe filmy zgram na komórkę…
Chociaż szczerze mówiąc, po tych publicznych słowach izraelskiego specjalisty-praktyka od terroryzmu, wolałbym, aby te mistrzostwa zostały odwołane. Jeszcze dobrze nie skończył mówić, a już bomby wybuchły na Ukrainie. Prorok pewnie. Albo człowiek niezwykle kompetentny.
Miałem się nie odzywać w spornych kwestiach w blogu – ale co ja zrobię, że mnie szlag trafia, jak czytam takie komentarze, jak JurkaS. Jak one są przepełnione nienawiścią, nawet w stosunku do dzieci. Więc nienawistniku, informuję cię, że g. się znasz na preferencjach młodzieży, nie wiesz, czym się kierują i co lubią. Intensywna promocja? O czym ty mówisz? O tych milionowych wejściach? Żadna z dziewcząt wchodzących do tego blogu byłaby oburzona o podejrzenie nawet o indoktrynację. Co robi z człowiekiem nienawiść.
Do Gunter
Odnosnie powrotu komunizmu w Rosji i wygonieniu oligarchow przez Putina.
Wlasciwie, cala diagoze zle przeprowadziles. Putin zwalczaj jedynie te czesc, ktora zagrazala jemu politycznie i jego planom. Owszem sa tesknoty grupy osob za powrotem tego co bylo ale sa to pobozne zyczenia, bez kolejnej rewolucji nie uda sie przywrocic starych zwyczai. Rosja to juz zdechla ryba, bardziej skupiona na obronie swojego terytorium niz na ekspansji. Te ” podboje” na Kaukazie, to tylko machanie szabelka nad niewiele znaczacymi skrawkami dawnego imperium. Prawdziwe zagrozenie maja od Chin, wczesniej czy pozniej Syberia zostanie zasiedlona przez te grupe etniczna i pytaniem pozostanie czy Syberia bedzie chciala byc skladowa Rosji.
Jezeli w Polsce uda sie jakiemus pokoleniu miec dobra grupe politykow, rozumiejaca nieco lepiej racje stanu, energetycznie uniezaleznimy sie od jednego dostawcy i Rosja nie bedzie nam sie wciaz kojarzyc z zagrozeniem a potencjalnie z krajem z ktorym warto robic interesy i zarabiac.
Obecni , mam wrazenie ( dotyczy to kilku czlonkow rzadu jak i opozycji), bardziej dzialaja w interesie Rosji niz naszym.
Jakos do bojkotu Igrzysk Olimpijskich w Pekinie europejscy politycy nie byli skorzy…
Latwiej uderzyc w slabszego???
To się Kaczyński skompromitował . Partia niby broniąca Prawa i Sprawiedliwości staje w obronie oczywistego przekręta politycznego i finansowego ?
Pozwólmy naszym sąsiadom kierować się własnymi prawami i własnym interesem , a nie spełniać zachcianek ponadnarodowych korporacji które kolonizują jeden kraj za drugim.
Ukraina ma prawo do własnej oceny winy własnych elit i cynicznych graczy którzy posługując się propagandą narodową bogacą się w sposób nieuczciwy.
Szostkiewicz to rozsądny i umiarkowany dziennikach. Przeważnie ma rację.
opcja panslowianska ma tyle szans co pangermanska, czy panarabska,
czyli: 0(inna sprawa, ze na tych konikach fajnie sie bryka, patrz: historia).
reakcje na brutalne traktowanie opozycji na ukrainie nadchodza niestety za pozno;
mlodzi i dobrze wyksztalceni ukraincy nie od wczoraj odwracaja od ojczyzny plecy,
ale za rzadow janukowycza sytuacja staje sie alarmowa;
ci, ktorzy wyjezdzaja do rosji, moze kiedys wroca;
ci, co do kanady – na pewno nie.
p.s.
widze, ze u pana czas londynski…
W pełni zgadzam się z nikiem Tomide, doskonała analiza.
Sport należy rozdzielić od państwa, podobnie jak religię, jak słusznie pisze Wodnik. Ja bym wolał, żeby wszyscy politycy mieli wieczysty zakaz stadionowy. Nie są tam potrzebni.
Jeśli politycy pojadą na Ukrainę, to poprą obecnego prezydenta, cokolwiek by nie powiedzieli. Telewizja ukraińska i tak zmontuje ich wypowiedzi tak, żeby były po myśli władzy.
Szanowny redaktorze Polityki
Ciekawe ze kopanie pilki i kopanie lezacego sa ulubionymi sportami w Mitteleuropa.
Slawomirski
@ Torlin: Sugeruję szklankę zimnej wody, kurs dobrych manier oraz lekturę jakiejś przystępnej książki o marketingu, promocji i budowaniu marki.
Czaro
A więc to tak sprawy się mają! No popatrz. Tylko, że ja nie pisałem o powrocie komunizmu do Rosji (zresztą nigdy go tam nie było), pewnie mnie z kimś pomyliłeś, ale nie ma sprawy, przynajmniej moje imię utrwali się na blogu, Gunter jestem – siema Blog! Gunter.
http://www.youtube.com/watch?v=SVzWAiAtrHU
EURO 2012 spędza sen z powiek temu ludzkiemu szajsowi który „rządzi” Polską. Tylko patrzeć i czekać reakcji komentatorów oraz sluchać tlumaczeń trampkarza z Gdańska…..
Przypominam
„Dana” to nie ja.
Pięć lat temu popełniono w nich 17,5 tys. przestępstw, a w ubiegłym roku ? już 28 tys. Szczególnie niepokojący jest wzrost liczby wymuszeń i rozbojów. W pierwszym kwartale tego roku w podstawówkach i gimnazjach doszło do 3842 takich przestępstw, czyli o ponad tysiąc więcej niż rok temu. Młodszym dzieciom starsi uczniowie zabierają pieniądze, telefony komórkowe czy drobny sprzęt grający.
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rzeczpospolita-szkola-wymuszen-i-rozbojow,1,5121551,wiadomosc.html
———————–
Takie będą Rzeczpospolite, jakie młodzieży chowanie…..
To tak do starego tematu…..
iiii
Nie zgadzam się ani z Panem Redaktorem ani z wieloma Szanownymi Uczestnikami tej dyskusji ,wydaje mi się że ratowanie Pięknej Julii jest priorytetem bo wygląda na to że w więzieniu bez pomocy z zewnątrz czeka ją rychła śmierć lub kalectwo , te bóle kręgosłupa to tez przecież rezultat pobicia w więzieniu,ja nie przypominam sobie Pani Premier o kulach w Parlamencie Ukrainy czy na wiecach ,TERAZ LICZY SIĘ CZAS , trzeba zrobić wszystko aby Ją ratować i warto dla tego celu nawet odłożyć ważny ale tylko turniej piłkarski o rok , na myśl o tym że Ukraina wydana jest teraz na pastwę nędzy i lokalnej i międzynarodowej mafii ściska mi się serce ,jeszcze niedawno to nas Polaków pozostawiono samym sobie na pastwę nieobliczlanej ,okrutnej Rosji ,teraz silni wsparciem potęgi gospodarczej kulturalnej i militarnej całej Unii patrzymy spokojnie jak sąsiad zza miedzy ,zostawiony sam sobie wystawiony jest na zemstę Rosji , Janukowycz to przecież przedłużone ręce Moskwy a Julia to i ich i nasze aspiracje do wolności i przynależności do cywilizacji europejskiej a nie akceptacja tyranii i okrutnych odwiecznych praktyk naszego byłego sąsiada zza Buga , dlatego nie mogłabym na miejscu nikogo spokojnie uczestniczyć w zabawie jaką jest Turniej Piłkarski wiedząc że Ukranina to więzienie i kat ludzi wolnych , bo przecież za Julią jest conajmniej połowa spragnionego wolności ale osamotnionego teraz narodu Ukrainy , to ten naród jest teraz pałowany i uciszany na siłę ,pacyfikowany , zarzuty sądowe to tu perwersyjny pretekst do walki politycznej i wiedzą o tym to wszyscy.
Powodem bojkotu nie jest aresztowanie Tymoszenko, a tortury, jakim zostala ona poddana. I nie tylko ona – tortury na Ukrainie sa powszechnie stosowane. A to na przedpolu Europy nie moze byc akceptowane.
Najlepsza metoda nacisku sa kary finansowe. Bojkot Euro mocno dotknalby Ukraine finansowo. I byc moze jest to sluszne. Szkoda tylko, ze prezydent Komorowski niepotrzebnie sie wypowiedzial, sprowadzajac problem wylacznie do kwestii prawa Ukrainy do suwerennego aresztowania, bo nie o to chodzi. Albo nasz prezydent jest niezorientowany, albo malo czujny. Powinien milczec, a nie opowiadac sie po jakiejkolwiek stronie. To samo dotyczy pozostalych polskich politykow. Bo akurat w tym przypadku jestesmy strona zainteresowana. Polska nie powinna rozwazac przeniesienia rozgrywek z Ukrainy na nasze stadiony.
Ukrainska czesc Euro powinna zostac rozegrana w Niemczech. To by bylo optymalne rozwiazanie sytuacji.
Witam sie z Szanownem Panstwem, Witam !
Sikorski zrobi co mu kaza. A oni sami jeszcze nie wiedza. Caly problem lezy w lozku razem z pania Tymoszenko. Od niej zalezy czy bedzie bojkot, czy nie. Jesli delikwentka odpusci i ruszy do Mrs Clinton sie leczyc, supel sie rozwiaze. Prawdopodobnie Polacy perswaduja jej zabrac manatki i mieszkac w US, jako opozycja na emigracji.
Bo nie o pania Julie tu idzie i nie o prezydenta Janukowicza. Idzie o cofanie Ukrainy spod wplywow Rosji. I w tym sek.
Kasek smakowity, bo gagatek Janukowicz pusci sie natychmiast z Ruskimi, a perspektywa z Tymoszenko w Kijowie, oddalalaby takie zagrozenie. Bez niej Sikorski bedzie musial budowac linie z Janukowiczem. Raz ja stracil na Ukrainie, kiedy odszedl jego kolezka Juszczenko, teraz moze stracic po raz drugi.
A caly ten zakichany bojkot, zakichanych „miszczostw”, niewiele tu znaczy. Komorowski oczywiscie poleci na stadion Narodowy w Warszawie i moze posle Sikorskiego do Kijowa, zeby sprawdzic szanse scislejszej wspolpracy, obszar wplywow.
Bez roli „our man in Havana” cala polska dyplomacja jest tu funta klakow warta. W tej doktrynie U.S. Polske holubi, popiera i trzyma na przedpolu. Tyle RP jest warta, ile zalatwi na Wschodzie.
Graja wszyscy. Putin z dysydentami i wlasna podrabiana demokracja, Obama z Chinczykami i Czenem, biedni Izraelczycy i z nami o budzet, i o Iran, i o technologie, pietro nizej – rozne Komorowskie, Sikorskie, Merkele, Sarcozy’e, i Hollandy o miejsce przy panskim stole.
Najlepiej odetchnac od tego wszystkiego, wykupic europejski -sportowy kanal w kablowce i patrzyc na „Miszczostwa”. Czego i Panstwu Szanownemu zycze.
Joanna Kopytowska
4 maja o godz. 9:54
Nie martw się, więzieni często Nobla dostają…….
Jeszcze kilka lat i Julia też na to zasłuży.
Przy jej majątku, stać ją będzie na wszystko, a na razie będzie SYMBOLEM!!!
Naprawdę nie dostrzegasz teatralności przedstawienia?
Mandela to nie jest, ani Ghandi, nawet nie Aung San Suu Kyi……..
Boję się, że wzrasta w Europie zapotrzebowanie na męczenników.
Usłużne media ich dostarczą, kreując zgodnie z zapotrzebowaniem, a ambitni politycy podchwycą, rozbujając nastroje tłumu aż do groźnego poziomu……
Ps.
Na początku lat 90 nasza policja była ubezwłasnowolniona.
Wystarczyło że złodziej krzyknął SBcy!!, policja bije, gestapo, by agresywny tłum „wyzwalał” gościa z opresji…..
Prawo stanowione na ulicy?
Cóż, lincz to też prawo…
Joanna Kopytowska, 9.54. Gdzieś na blogu publikowano zdjęcia z apartamentów więziennych blond Julii. Komfort. Lepsze od tych jakie Wałęsa miał w Arłamowie. Po co ta awantura i malowane siniaki. Jeżeli kradła i jest winna to siedzi. Taki jest wyrok demokracji. U nas szykanują, nękają i prześladuję Generała Jaruzelskiego i pies z kulawą nogą
Szanowny Gospodarz napisał :
„Sądzę, że minister Sikorski powinien w sprawie Julii naciskać, od bojkotu odwodzić, a Euro bronić. ”
Taka maniera w komentowaniu spraw związanych z awanturą wokół Euro2012- to medialna kalka, używana w „naprowadzaniu” nas -baranków-obywateli- na rafy infantylizmu świadomościowego.
Interpretowane są głównie wersje utworzone z kilku aktualnych maskaradowych odsłon graczy o Ukrainę, w dodatku tylko tych -TUTAJ i TERAZ. Ostatnie odsłonki to cała prawda , i media z tych kilku powierzchownych okruszków, układają dla nas naiwnitkie wersje. Och!!!, jaka ta polityka jest prosta…
Taki np.Putin, to gracz, który walczy o to, żeby naszych i europejskich przywódców speszyć, a samemu w świele kamer , pokazywać się paczkami chipsów na trybunach ukraińskich stadionów.
Nasz minister Sikorski powinien zauważyć teraz/!!!/, że „infantylny” do bólu Berlin, w swojej bezgranicznej naiwności gra na korzyść Moskwy. Ech, ci prostoduszni Niemcy…
Zaapelujmy wszyscy do pana ministra Sikorskiego, żeby gdzieś, na salonach – nacisnął na Berlin i otworzył im i pozostałym „naiwnym” przywódcom z Europy, żeby wstawiali się z Julią, odpuścili sobie bojkot Euro i powinien zrobić wszystko, żey Euro obronić. Polak potrafi, więc…drżyj Moskwo. Po starciu z działaniami naszego ministra , długo się nie pozbierasz.
W wąskim przedziale czasowym TU i TERAZ- lepszej , prwidłowo skonstruowanej , logicznejwersji nikt nie jest w stanie wymyślić.
Poszerzając perspektywę o chociażby realne powiązania iznesowe między Berlinem a Moskwą- musielibyśmy powyższą ofertę dla ministra Sikorskiego radykalnie przemodelować. W końcu , pan minister, trochę dosadnie, ale był już na etapie świadomości „Rientrop-Mołotow”.
Zadanie dla pana Sikorskiego, przy uwzględnienu silnych powiązań gospodarczych Berlina i Moskwy , na DZISIAJ brzmi: jaki najnowocześniejszy, najwnioślejszy akt w współczesnej Europie wymyślić i ogłosić , który wprawi świat/Europę/ w oniemienie, który w imię szczytnych ideałów , postawi wszystko na piękną, polską kartę.
To, że karta może nie mieć pokrycia, to tylko przyziemne „duperelki”. Najważniejsze, żeby była piękna i wzniosła….
Sebastian
co takie „nieporozumienie” jak Sikorski może ?
To co każą Anglicy piszący mu przemówienia.
Tak nawiasem, ale III RP dorobiła się „przyjaciół”.
Z drugiej strony, nawet dla tych co nie chcieli wiedzie, teraz widać wyraźnie ze w razie czego UE i NATO uleją nas i nasze interesy ciepłym moczem
@ Joanna Kopytowska 4 maja o godz. 9:54
dlaczego pani zmyśla i pisze taką denną propagandę ?
Proszę o więcej szacunku dla blogowiczów
Uważam, że Euro 2012 powinno się przełożyć w tej sytuacji. Na jesień albo o rok. To by dało czas na dogadanie się w sprawie demokracji na Ukrainie i naszym by pozwoliło na dokończenie tej autostrady do Warszawy. Reprezentację może byśmy dotrenowali, bo na razie to siedemdziesiąte miejsce na świecie.
Jak jest okazja, ja bym przełożył albo zbojkotował i nie wystąpił w finale który ma się odbyć w Kijowie przynajmniej. Finał się powinno zbojkotować, finał jest najważniejszy.
Na znak solidarności wszyscy powinni zbojkotować finał.
Pan Szostkiewicz. W moim komentarzu do poprzedniego felietonu /30.04. 19.49./pisałem o tym, że polskiego inżyniera w tym kraju nikt nie potrzebuje. Nie ma dla nich miejsca. Byłoby dobrze aby wpierw przeczytał i przemyślał mądry esej Jarosława Makowskiego http://wyborcza.pl/magazyn/2029020,126177,11624084.html na temat pracy i „Etyki solidarności” Tischnera zanim ujawni Pan swoje chorobliwe obsesja o tzw gospodarce niedoborów. To argumenty zwietrzałe i propagandowe. Nikt o tym nie marzy i nie jest to argument na fakt, że w Polsce wykształceni młodzi ludzie nie mają co robić. Dla podbudowy swoich obsesji radzę postawić w pokoju wózek z supermarketu pełen towarów a w drugim zainscenizować półki sklepowe z butelkami octu i musztardy. To dobrze robi i ładuje akumulatory.
parker
4 maja o godz. 20:27
„Na znak solidarności wszyscy powinni zbojkotować finał.”
– – –
Ale jak tu zbojkotować finał, gdy wszyscy szczytują przed rozpoczęciem? 🙂
Najsolidarniej wspólne szczytowanie w finale bojkotuje de facto „reprezentacja narodowa”, co nic do ugrania w piłkę, poza wstydem nieuchronnym, nie ma.
Najprawiej i najsprawiedliwiej finał bojkotować się silą ci, co główką pod bramka, ze względu na format zawodnika, już nie pograją i podskakiwać daremno.
Bojkot – nie bojkot, ale przyjemność z góry wątpliwa, jak i temat. Kupionemu w uefie hrywiennemu koniu się w grzywę nie zagląda i tak jedziemy na nim na krzywy… pyszczek.
Pzdr 😉
spin doctor
4 maja o godz. 20:43
„nie jest to argument na fakt, że w Polsce wykształceni młodzi ludzie nie mają co robić.”
Ktos ich nie kocha. Pozostaje emigracja. Patriota idiota.
Slawomirski
„Na znak solidarności wszyscy powinni zbojkotować finał.”
Jesli jestesmy az tak pryncypialni, zbojkotujmy rowniez nadchodzaca Olimpiade w Londynie. Tak sie sklada,ze w roznych miejscach na swiecie tkwia w wiezieniach ludzie, ktorym nie postawiono zarzutow i nie postawiono przed sadem. Ma w tym rowniez „barwny” i aktywny udzial Wielka Brytania – mozna sie nawet odwolac do calkiem niedawnych wydarzen w owym kraju.
Pozdrawiam
Panie Adamie ,nie wiem co Pan uważa za propagandę . Nie raczył Pan nawet przedstawić swojego punktu widzenia . Jeżeli ma Pan grubą skórę słonia ,to proszę bardzo siedzieć w loży vipa ,popijać szampan z Janukowyczem i śmiać się z represji politycznych i tortur ,nie wiem o co Panu chodzi . Los Ukrainy jest trudny do pozazdroszczenia bo jest samotnie zakleszczona między dwoma potęgami Unią potrzebująca stale ropy z Rosji i Rosją liżącą rany po haniebnym bo w dużym stopniu spowodowanym łamaniem praw człowieka rozpadem ,nagminnym w stosunku do swoich obywateli / czystki Stalina, przed wojną zabił cały korpus oficerski własnego wojska / czy obcych / 200 000 Czeczenów zginęło lub zaginęło w tym zależnym od Rosji kraju całkiem niedawno przecież / , powtórzyłabym tylko za Hemingwayem – nie pytaj komu bije dzwon bije on Tobie .
sytuacja na Ukrainie, wybuchy bomb, siniaki Tymoszenki, bojkot Euro2012 to woda na putinowski młyn. Niech się więc zastanowi jeden z drugim z pośród „prawdziwych polaków” czy aby ich działania nie dają paliwa nie temu co trzeba. Czasem warto pomilczeć zamiast kłapać swoim ozorem nastawionym na zysk czy to polityczny czy finansowy.
http://nocri.blox.pl/2012/05/kokokoko.html
Adam2222!
„Tak nawiasem, ale III RP dorobiła się „przyjaciół””.
„uleją nas i nasze interesy ciepłym moczem”.
No to jest ciekawe. Bo ja widzę, że jesteśmy członkami Unii, NATO, należymy do Schengen, dostajemy wprost nieprawdopodobne pieniądze na rozwój, polskie miasta kwitną, stawiamy infrastrukturę kraju na nogi. Wiadomo świetnie, że świat się składa z konfliktu interesów i na tym polega polityka, żeby sobie wybierać sojuszników. Np. z Francją przeciwko Niemcom w sprawie dofinansowania rolnictwa, a z Niemcami przeciwko Francji np.w sprawie dofinansowania państw – bankrutów.
A skąd wiedziałeś, że to jest mocz?
Parkerze!
Ja się z Tobą całkowicie zgadzam. Jak reprezentacja Polski dojdzie do finału, to nie powinna wystąpić na naszym Stadionie Narodowym i winna finał zbojkotować.
Jak to mówił Zagłoba? Panie Boże, ty to widzisz i nie grzmisz.
@Joanna Kopytowska
4 maja, godz. 9:54
„(…) na myśl o tym że Ukraina wydana jest teraz na pastwę nędzy i lokalnej i międzynarodowej mafii ściska mi się serce ,jeszcze niedawno to nas Polaków pozostawiono samym sobie na pastwę nieobliczlanej ,okrutnej Rosji ,teraz silni wsparciem potęgi gospodarczej kulturalnej i militarnej całej Unii patrzymy spokojnie jak sąsiad zza miedzy ,zostawiony sam sobie wystawiony jest na zemstę Rosji…”
Odnoszę nieodparte wrażenie, że emocjonalny wpis @Joanny Kopytowskiej jest jawną kpiną z blogowiczów. Jakoś nie chce mi się wierzyć, by ktoś serio tak myślał.
@marlena
„Powodem bojkotu nie jest aresztowanie Tymoszenko, a tortury, jakim zostala ona poddana. I nie tylko ona ? tortury na Ukrainie sa powszechnie stosowane. A to na przedpolu Europy nie moze byc akceptowane.”
No i wszyscy już wiedzą, bo pani @marlena wyjaśniła.
Ewa 1958
5 maja o godz. 7:26
Jakoś nie chce mi się wierzyć, by ktoś serio tak myślał.
………………………………………………………………………………………..
Myśl wydaje się uzasadniona, bowiem strona p. Joanny prezentuje się następująco:
Sorry, the page you were looking for could not be found
😉
Torlin
5 maja o godz. 6:41
?dostajemy wprost nieprawdopodobne pieniądze na rozwój?
Szanowny Panie,
Gdybyscie sie do czegokolwiek nadawali to nie potrzebowalibyscie
zadnych pieniedzy dostawac. Potrafilibyscie zarobic je sami.
Poniewaz jednak macie dwie lewe rece i mentalnosc dziadow,
wiec nie pozostaje wam nic innego, jak czekac na ochlapy
z panskiego stolu. A ze, jak od dawna wiadomo, laska panska
na pstrym koniu jezdzi, wiec wczesniej czy pozniej skonczycie
jak Grecy.
Zycie to nie jest zabawa, zycie to walka o byt.
Swiat jest zbyt maly, aby znalazlo sie na nim miejsce dla nieudacznikow.
Skończywszy Harvard Business School i będąc prezesem zarządu PZU, pan Klesyk może sobie pisać o tym, że polskie uczelnie nie przygotowują do pracy, i jak bardzo przydaliby się ludzie kreatywni. Ja natomiast, jeśli będę miał szczęście, to zostanę zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną, podczas której będę się starał nie zaszokować nikogo samodzielnym myśleniem. To by wyeliminowało mnie jako kandydata. Tak, byłem na kilkunastu rozmowach o pracę i widziałem niezrozumienie i rodzaj strachu, kiedy proponowałem inne rozwiązania problemów niż przewidziane w regulaminie firmy.
Więcej… http://wyborcza.pl/1,75478,11664058,List__Szukam_pracy__juz_sie_nie_wychylam.html#ixzz1tzS1Xj6M
————————
Jeszcze sięgnę do starej beczki……..
Ta sama sytuacja panuje w naszych partiach politycznych.
Wykazanie się inicjatywą, świeżością spojrzenia, oryginalnością, kończy się zesłaniem na boczny tor, przecież NIKT nie może być mądrzejszy od szefa, prezesa, przewodniczącego…..
Mentalność BMW opanowała nie tylko politykę, ale i administrację, przedsiębiorstwa?
Jeżeli tak, to nie ma dla nas nadziei………
Czy Sarkozy wziął, czy nie 50 milionów od Kadafiego?
Zostanie skazany? będzie siedział zgodnie z wyrokiem, jak Tymoszenko?
Czy posadzą Berlusconiego za przekręty?
Sporo polityków Zachodu ma swoje za uszami. Ale na pochyłe drzewo- Ukrainę, skaczą….
Kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamieniem.
Korupcja jest karalna wszędzie. Z wyjątkiem jednej- POLITYCZNEJ.
Lipińskiego nie skazano…..
Tak na mój gust to wszystko jest prowokacją cwaniary Tymoszenko – skądinąd źródła jej wielkiego majątku są raczej kryminalnej natury;-)
Wszelkie służby( w tym więzienna!) umieją zadawać ból bez zostawiania śladów!!!Janukowycz ma takich fachowców i na pewno nadzorowaniem Tymoszenko byle kto się nie zajmuje;-)
Tymczasem zrobić sobie parę sińców i ich zdjęć komórką – żaden problem. I puścić te zdjęcia w obieg żeby świat się wzruszył!!! A wzruszać świat trzeba bo to jedyna(!) nadzieja awanturnicy z warkoczem blond!!!:-)
Janukowycz otrzymał (po raz drugi!)większość głosów już po rządach Tymoszenko i tym razem akurat Ukraińcy nie mieli ochoty na żadną „pomarańczową rewolucję bis”. Myślę, że i dziś dla większości z nich działanie Juszczenki to realizowanie zasady „dura lex sed lex” w stosunku do szemranej oligarchii! Dlatego we własnym interesie Polska nie powinna się mieszać w czysto medialne i przedwyborcze demonstracje niektórych polityków UE!!!
parker
4 maja o godz. 20:27
No to przelozmy; Spotkajmy sie gdzies przy kielichu i zastanowmy sie na kiedy przelozyc. Ja bym proponowal na grudzien. Ale Platini bedzie sie mial z pyszna, jak sie dowie, zesmy przelozyli
Pani Ewo wiem że tu blogowicze są raczej skorzy do żartów i pijackich odzywek więc mój styl wykształconego dziennikarza i erudyty który koncentruje się na meritum dyskusji a nie na chamskich docinkach innym blogowiczom odstaje od toku wolnej głupawej wymiany zdań i pustosłowia. W wolnej gadce mogę poprosić blogowiczów o pomoc w zanlezieniu domu dla wilkowatego bezdomnego Misia. . Radzę Pani Ewie pojechać na Ukrainę i żyć tam za głodowe pensje czy emerytury . Czy nie jest oczywistym że na oczach wszystkich Ukraina płaci głodem i represjami za to że wybiła się na niepodległość , to największa strata dla imperium rosyjskiego więc nie ma takiej groszącej sytuacji na którą Rosja nie zgodziłaby się aby zemścić się na Ukrainie za oderwanie się od imperium , to przecież za karę Rosja wymusiła na Julii horrendalne ceny za ropę a teraz kiedy zaszczuci biedą Ukraińcy wybrali prorosyjskiego Janukowycza zaciera ręce widząc jak jej wasal niszczy swoją polityczną przeciwniczkę bo na tym także zależy Rosji która pragnie odzyskać Ukrainę albo chociaż maksymalnie ją sobie podporządkować ,to bulwersująca i gorsząca sytuacja które nikt w sytej bezpiecznej Europie nie powinien akceptować , co do innych blogowiczów nikogo nie zmuszam do lektury moich wywodów ,jest telewizor , majówka i ładna pogoda
Proponuję bojkot bojkotu. W ten sposób bojkotujący będą bojkotowani, zaś bojkot bojkotu pozwoli bojkotującym wyjść z twarzą z kłopotliwej sytuacji, bo zawsze mogą oni przyłączyć się do bojkotujących bojkot, zachowując tym samym status bojkotujących jako taki, co w tej historii jest chyba najważniejsze.
Na znak poparcia dla Tymoszenko zbojkotowanie bojkotowania bojkotu (bojkot III stopnia) będzie niejako ukoronowaniem obecnych wysiłków całego ruchu bojowników o bojkot (nazwijmy ich bojkotownikami), ale w sumie ruch ten i tak będzie miał charakter jednoczący wszystkich bojkotowników, w tym wypadku tak zwolenników, jak i przeciwników Tymoszenki, skoro w ramach tego ruchu każdy bojkotownik będzie mógł sobie pobojkotować to woli wedle wygodnej dla siebie formuły wynikającej ze stopnia bojkotu.
Pozdrawiam
PS. Swoją drogą jak blisko siebie fonetycznie znajdują się słowa „bojkot” i „bełkot”…
„Klody w wlasnym oku nie widzicie, ale zdzblo w oku blizniego” i owszem.
Zarzucanie rzadom krajow osciennych, ze czuja sie zobowiazane przedewszystkim wlasnym interesom gosodarczym, oraz narodowym i stawianie im jako przyklad pryncypialna obrone wyzszych wartosci, jaka uprawia rzad polski, jest kpina.
Polski Prezydent Komornicki jedzie na spotkanie w Jalcie z Janukowiczem, spotkanie ktorego odmowilo kilku innych europejskich prezydentow, tez napewno w celu obrony tych wysokich wartosci, a nie ze wzgledu na partykularne polskie interesy, zwiazane z polsko-ukrainskimi ME.
Zarzucanie wszystkim w kolo, ze uprawiaja realna polityke przedewszystkim w wlasnym interesie, kiedy samemu jest sie prymusem w tej dziedznie, przypomina nieco dziecinny zarzut; „wszyscy martwia tylko o siebie, tylko ja o mnie”.
Oczywiście powinno być „…działania Janukowycza…”
Pomyliły mi się nazwiska dwóch panów J. …;-)
wiesiek58
Wrocilbym do mysli, ktora kiedys proponowalem, ze praktyki polskich HR to tylko kalka Zachodu.
Zdarzylo mi sie aplikowac na ogloszenia stanowisk w firmach farmaceutycznych. Z reguly odzew na nie jest ogromny. Dlatego wielkie firmy zatrudniaja tzw. headhunters, aby odsiac nadmiar kandydatow (czesto jest ich 400 lub 500 na jedno stanowisko). Sa to z reguly panienki niewiele wiedzace o wymogach danego stanowiska, opisanym w ogloszeniu, dlatego staraja sie one dokladnie dopasowac slowa z CV i z opisu, dzwoniac do domu do potencjalnego kandydata. Potem, to moze byc na zasadzie imponderabiliow intuicji „I love you” lub „I hate you”.
Spotkalem sie rowniez z ludzmi, ktorzy domagaja sie od swoich podwladnych lojalnosci, az do przesady. Stad znany termin z „Polityki” : mierny, bierny, ale wierny, to motto wspolczesnego swiata. I nie mam na mysli stanowisk na tasmie montazowej. Tak to sie juz porobilo. 🙂
Bardzo podobał mi się pomysł jednego z kibiców , który w radio zaproponował wpisane Kaczyńskiego na listę „zakaz stadionowy”
za prowokowanie zamieszek po meczach piłkarskich i sianie nienawiści między kibicami sąsiednich krajów.
Politycy od siedmiu boleści wykorzystują każdą okazję do uprawiania nędznej propagandy.
Takie wpisanie pana Kaczyńskiego na listę „zakaz stadionowy”
by przywróciło rozum pozostałym graczom politycznym.
Pani Joanna Kopytkowska jest wspaniała!!!
Rok 1936, Front Ludowy, Brygady Międzynarodowe, no pasaran……
Wszystko już było w historii. Pytanie, kto tę sytuację wykorzysta i w jakich celach?
No i oczywiście, kto za to zapłaci…….
NIKT nie załatwi za Birmańczyków, Ukraińców, Palestyńczyków, Sudańczyków itd. spraw związanych z własną tożsamością, samostanowieniem.
Każde obce pieniądze zrodzą zewnętrzne zobowiązania.
Do wolności i samorządności trzeba dojrzeć.
I wymaga to daniny krwi…..
„drzewo wolności trzeba podlewać krwią patriotów i tyranów”
Inaczej skarleje.
wiesiek59
5 maja o godz. 11:42
„Czy Sarkozy wziął, czy nie 50 milionów od Kadafiego?
Zostanie skazany? będzie siedział zgodnie z wyrokiem, jak Tymoszenko?
Czy posadzą Berlusconiego za przekręty?”
Byly prezydent Francji, Jacek Czyrak, dostal 2 lata w zawieszeniu za przekrety finansowe.
pani joanno przez pomylke wpisalem sie u jacka kowalczyka na ten temat
prosze zerknac laskawie, bo nie lubie sie powtarzac
szacun
Lewy
Nie wiem jak Platiniemu, ale mnie w grudniu nie pasuje, myślę że rok opóźnienia powinno być akurat.
Dwa lata by kolidowały z Mistrzostwami Świata.
A może zróbmy mistrzostwa świata za dwa lata razem z mistrzostwami Europy?
W Krakowie się stadion wybuduje na finał.
Czy tylko finał, czy całe mistrzostwa o rok boję się powiedzieć, bo Prezes znów gotów podchwycić, jak pisałem o bojkocie finału, nie słyszałem że Kaczyński taki projekt złożył.
A mnie termin imprezy, na której na pobudowanych za ciężkie miliardy zbędnych stadionach-piramidach kosztem pilniejszych potrzeb gromady świetnie opłacanych półanalfabetów będą się uganiały za workiem wypełnionym powietrzem(przy wrzaskach podobnych do siebie, zarabiając miliardy dla cwaniaczków z UEFA i PZPN, zwisa kalafiorem. Żal mi tylko tych 6 miliardów na stadiony – są w Polsce pilniejsze potrzeby, są też tańsze i bardziej cywilizowane gry zespołowe – np.siatkówka!!!
wiesiek59
5 maja o godz. 11:37
– – –
wiesiek, ciekawe, co chciałeś w tej dyskusji powiedzieć cytując list absolwenta, który wykazuje się w nim brakiem kompetencji uniemożliwiającym zatrudnienie.
Ponieważ tak w polityce jak i w edukacji czy biznesie, zawsze wygrywa ostatecznie profesjonalizm, to ciągnąc tę paralelę, mam nadzieję, że:
a/ nasza dyplomacja wesprze sukces sportowy Euro (turnieju) i nasz współorganizacyjny wizerunek, w taki sposób, aby dać również (!) skuteczny wyraz politycznej dezaprobaty dla warunków więzienia i leczenia (a nie wyroku) Tymoszenko.
b/ z podobnym profesjonalizmem będziemy w edukacji i biznesie kierować się kompetencjami jakich wyraz dał Kiesyk a eliminować dyletanckie roszczenia kandydatów do nienależnych stanowisk, jakim jest autor cytowanego przez Ciebie listu.
Pozdrawiam.
Dziwi mnie jedno. Jarosław Kaczyński chce bojkotu mistrzostw, które promował jego rząd i jego brat Lech jako prezydent
http://www.polskatimes.pl/artykul/567321,kaczynski-jednym-ruchem-przekreslil-polityke-jaka-prowadzil,id,t.html
Co ważne, Lech Kaczyński, a więc pośrednio sam Jarosław nie mieli dylematów w sprawie igrzysk olimpijskich w Chinach w 2008 r.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,4816892.html
To, że nie ma tam demokracji, wie każdy dorosły Polak.
Słowem, apel pana prezesa, to pic na wodę, że pozwolę sobie na taki kolokwializm, byleby zaistnieć, zamieszać i ubrać się w szaty jedynie sprawiedliwego. Sparciał pan prezes tak bardzo, że dla niego powinna być wcześniejsza emerytura już od zaraz.
Gekko:
Podziwiam „naiwna” wiare w zdolnosci samoregulacyjne biznesu. Troche ksiazkowa na moj gust. Chyba ze, zalozymy, ze wciaz jestesmy w fazie kapitalizmu wolnorynkowego, gdzie zwycieza wolna konkurencja. O tej przepalonej zarowce w pokoju, ktora sama sie wymienia, bo istnieje kapitalizm. 🙂
Mam w zanadrzu kilka ladnych historyjek na ten temat z zycia GMC w Detroit.
S-21
5 maja o godz. 19:49
Nie często czyjaś wypowiedź tak dokładnie oddaje i mój punkt widzenia.
Wyczyny kiboli oddaliły mnie od tej dyscypliny sportu o lata świetlne.
Jeśli do tego dodać gigantyczne dochody przeróżnych działaczy a i samych „sportowców”, to dla mnie wniosek jest jeden;
Międzynarodowe koncerny sportowe powinny sobie stadiony stawiać za własne, zarobione pieniądze, nie zaś kosztem społeczeństwa i powinny te obiekty eksploatować, aby koszty się zwróciły.
Interesujący byłby dla mnie bilans zysków i strat na utrzymanie stadionów piłkarskich, demolowanych kilka razy do roku przez użytkowników. Czy i ile jeśli tak, państwowych pieniędzy idzie na te imprezy, po których bandy pijanych kiboli demolują pociągi, i staczają bitwy, angażując wszystkie służby policji i służb porządkowych.
Zaś politycy, którzy uważają, że ich nieobecność w klimatyzowanych lożach podczas tych igrzysk będzie cokolwiek znaczyła dla tych rozwrzeszczanych tłumów, są w błędzie. Oni tam są najmniej potrzebni i ich WIELKA NIEOBECNOŚĆ ograniczy się do paru komentarzy w prasie, której zwykły kibic do ręki nie bierze.
Co najwyżej nieoceniony Tomaszewski się spieni i wykrzyczy parę kolejnych głupot.
PA2155
6 maja o godz. 0:26
– – –
Za podziw dziękuję, choć nie na temat, jaki poruszałem.
Dowodów na to, że biznes, czyli kapitalizm, należy obalić, a kapitał przekazać w ręce mas, jest tyle, ile zaburzeń postrzegania w katalogu historii socjopatologii, więc z uprzejmej oferty nie skorzystam 😉
Pozdrawiam równie uprzejmie.
Nelu!
Tak po prawdzie, to ja Cię nie poznaję. Zupełnie jakby inna kobieta, widzę, że demagogia kwitnie i u Ciebie. Piszesz lekceważąco o stadionach, a ja się Ciebie spytam, ile razy w życiu byłaś na stadionie piłkarskim? A ile razy na takim prawdziwym, kilkudziesięciotysięcznym? Stadiony będą pełne, musi się poprawić po prostu poziom polskiej piłki. Ale ostatnie wyniki Legii, Wisły Śląska, poprzednio Lecha w międzynarodowych ligach pokazują, że sytuacja się powtarza. To jest budowane dla kibiców, a nie federacje budują dla siebie za nasze pieniądze, bo tak nie wolno pisać, jak się zachowuje chociaż skrawek obiektywizmu.
—————-
No i dobrze nam z tym dziadowskim stanem Levarze, jedyne, co pragniemy, to żeby ludzie, którzy sp… z naszego kraju zaczęli zajmować się sobą, a nie krytyką ludzi, którzy zostali.
———–
S-21
Jesteś nienawistnikiem, więc dyskusja z Tobą jest zbędna. Ciekaw jestem, co byś powiedział, gdybym napisał, że siatkówka to jest to gra, w której gromada świetnie opłacanych spoconych półanalfabetów będzie odbijać worek wypełnionym powietrzem.
Ps, jestem wielbicielem siatkówki nawiasem mówiąc.
————–
Jacobsky!
Przyłączam się oczywiście.
Znowu nie przeczytałem przed wysłaniem – errata
Jest – „pokazują, że sytuacja się powtarza”.
Powinno być – „pokazują, że sytuacja się poprawia”.
No i chyba mamy afer(k)ę.
Okazało się bowiem że hit „Koko Euro Spoko” do złudzenia przypomina utwór „Kogut” skomponowany przez Wojciecha Killara i wykonywany już od 40 lat przez zespół Śląsk:
http://babol.pl/kat,1025465,title,Koko-Euro-Spoko-to-plagiat-Powazne-oskarzenie,wid,14461812,wiadomosc.html?ticaid=6e667
Ewa1958!
Gdybyś się szerzej orientowała w temacie, a nie publikowała jakichś dziwnych linków do dziwnych stron, tobyś wiedziała, że:
1. Kilar nie skomponował muzyki do „Koguta”, tylko adaptował na potrzeby ZPiT „Śląsk” muzykę ludową z okolic Siemianowic Śląskich.
2. Zespół „Jarzębina” wykonuje ten utwór z innym tekstem od wielu lat.
3. Słuchałem wypowiedzi i ekspertów, i przedstawiciela „Śląska”, że w przypadku adaptowania muzyki ludowej nie ma mowy o plagiacie, bo muzyka ludowa jest wspólnym dziedzictwem.
Znowu za wszelką cenę wyszukiwanie jakiejś afery. Wszystko jedno jakiej, byleby była. A zaraz się okaże, że to jest wina Tuska. A ta melodia jest na tyle prosta, że pamiętam podobną z okolic Sejn.
@Torlin
Przykro mi, ale zdaje się dość dokładnie oddałem poziom edukacyjny zarówno „polskich(i nie tylko!) czołowych mas zawodniczych”(dodałbym jeszcze leniwych) piłki nożnej jak i dominującego kontyngentu kibiców. Co i kogo jeszcze mają zdemolować do spółki żeby to w końcu do kogoś dotarło??? Szczególnie do ciebie! W siatkówce nie ma bezpośredniego kontaktu fizycznego więc choćby z tego powodu jest znacznie bardziej kulturalna. Gra się cały czas, więc nie ma obijania się i „obron Częstochowy”!!!No i myśleć trzeba cały czas! Po prostu piłka nożna to prymitywny sport dla prymitywów – zarówno graczy jak i „kibiców” …;-)
Torlin!
Na piłkarskim meczu nie byłam nigdy i nie będę z całą pewnością, bo mnie to nie interesuje. Mieszkam jednak bardzo blisko stadionu „Śląska” i mam od czasu do czasu wątpliwą przyjemność jazdy tramwajem w towarzystwie łysych w zielonych szalikach.
Widuję też, jak się przygotowują do wejścia na stadion, stojąc za nasypem kolejowym i ostro pociągając z gwinta, albo puszki. Pewnie na stadion takich opakowań wnosić nie wolno, ale co we środku, to we środku.
Nie jest dla mnie miłe uczucie, że to i z moich skromnych podatków finansuje się takie imprezy. Bez urazy. I bardzo proszę – nie przyklejaj mi etykietek i nie pouczaj, co wypada a co już nie. Ja tego bardzo nie lubię. Tak już mam.
Pozdrawiam mile 🙂
Plagiatów cdn.?
http://wyborcza.pl/1,75248,11669109,Niemiecka_minister_nauki_oskarzona_o_plagiat.html
Biedni Niemcy…….
Może łowcy plagiatów są i u nas?
Doktorat Kaczyńskiego byłby ciekawym celem…..
@Torlin
Tu jest mniej dziwny link, który powinien Pana usatysfakcjonować, bo sądząc z zapisu zapewne głęboką i szczegółową wiedzę na ten jakże frapujący narodowy temat właśnie stąd Pan zaczerpnął:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,11663874,_Koko_Euro_spoko__identyczny_jak__Kogut__Kilara__Ale.html
P.S. Nie miałabym nic przeciwko temu, żeby ‚hymn’ wykonywał zespół Śląsk, nie te żałośnie podrygujące kobieciny. Tylko te rymy częstochowskie należałoby trochę ogarnąć.
Co do premiera Tuska – to pozostając w poetyce pań Jarzębin – jest spoko.
To jest Nelu przyklejanie etykietek na podstawie pojedynczych faktów. Otóż ja tego z kolei nie znoszę. Nie byłaś nigdy na wielkim meczu piłkarskim, na olbrzymim stadionie. Tacy, co opisujesz, też są. I wielu innych podobnych. Ale mówienie, że trzeba zlikwidować to wszystko, bo to są kibole, to tak, jak Jarosław obrażał internautów, bo oni tylko buty trzymają na stole, piją piwo i oglądają pornografię. Czy takich nie ma? Są. Ale jest i wielu innych. A Jarocin? To samo. Panie, tam tylko seks, narkotyki, złodziejstwo i bandytyzm. A był pan? Ja? Nigdy w życiu.
A widziałaś pijanego kierowcę? Czy sądzisz, że należy zlikwidować w związku z tym samochody, lub wprowadzić prohibicję?
Wrodzone zasady moralne można opisać jako produkt ewolucji, albo jako otrzymane od Stwórcy sumienie, wraz z zapisanym w nim Jego odwiecznym prawem. Unikalnego sposobu opisu nie ma. Teorie naukowe z powodzeniem można interpretować zarówno teistycznie, jak i ateistycznie. Nauka sama w sobie nie wspiera żadnego światopoglądu: ani teistycznego, ani ateistycznego.
http://fakty.interia.pl/nauka/news/religijne-mozgi-dlaczego-ludzie-wierza,1792744,14
————————
Interesująca koncepcja powstawania religii……
Zaczerwieniona Pani Joanno Koytowska!
5 maja o godz. 13:10 napisała Pani:
„Pani Ewo wiem że tu blogowicze są raczej skorzy do żartów i pijackich odzywek więc mój styl wykształconego dziennikarza i erudyty który koncentruje się na meritum dyskusji a nie na chamskich docinkach innym blogowiczom odstaje od toku wolnej głupawej wymiany zdań i pustosłowia.”
Kliknąłem na prezentujące sie na czerwono imię i nazwisko Pani, aby przejść zgodnie z regulami dziennika sieciowego zwanego blogiem do blogu jaki Pani Prowadzi. Niestety! (ulubione westchnienie ulgi takich cierćinteligentów jak ja) Pani blog został deleted przez wrogów Wolnej Ukrainy. Wielokrotnie pomawiałem WordPress o niedojrzałość. Teraz mam konstruktywną propozycję: nicki komentatorów sekowanych powinny pojawiać się w kolorze zielonym!
Cieszy mnie jedność myślowa naszej pary: Szanowna Pani Wybitna Publicystko i ja!
Oto sobotnim porankiem pomyślałem sobie:
„Świecie mój! Wiem że blogowicze Polityki są raczej skorzy do żartów i pijackich odzywek więc mój styl wykształconego dziennikarza i erudyty który koncentruje się na meritum dyskusji a nie na chamskich docinkach innym blogowiczom odstaje od toku wolnej głupawej wymiany zdań i pustosłowia.”
Teleportacja sprawiła że podzieliła Pani moją inwokację i ocenę sytuacji przez odwrotność liczby 1 co widać po wiernym odtworzeniu mojej przecinkologji!
Smuci mnie bynajmnie nie natomiast natampoyślenie określenie „wolna gadka”. Szanowna Damo Blogowania! Wolna gadka w kraju nie mającym odwagi upomnieć się o zwrot Lwowa!
Podejściem na szczęście bynajmniej niebawem pomimo różnimy się wymuszeniami. Ja poprostu mam talent i blokuję bywalcom moich blogów klawisz PgDn. Prace nad zablokowaniem pozostałych klawiszy utrudnia mi moja skleroza. Wyżej sobie Panią cenię od siebie o dwie wiorsty;: bo do zrozumienia moich wpisów wystarcza mi dwukrotna lektura a po trzykrotnym przeczytaniu Pani komentarzy zostaje mi obfity osad niedorozumienia. Na szczęście Żona (moja) twierdzi że to blogowanie mi szkodzi. Nie wiem na co ona liczy, bo ma pełny dostep do mojego konta w Szwajcarii i potwierdzoną przez notariusza moją niepoczytałność. Stąd łatwość przewijania mnie.
ostatnio w Niedzielę dopisałem jedną instrukcję do skryptu Javy i snu:
If ET then PgDnPgDnPgDn
Prace trwają.
@Torlin
Na Jarocin nikt nie zbudował(z pieniędzy publicznych na dodatek!!!) sceny i miasteczka namiotowego za 6 miliardów!!! Oraz nie dał organizatorom po milionie euro na głowę!!!
Nigdzie nie postuluję zakazu uprawiania profesjonalnej piłki.Tyle,że kopacze, kibole i cwaniaczkowie,którzy tym kręcą, powinni te zabawy uprawiać za swoje. A jak ich nie stać…;-)
Warszawa np.zbudowała prywatnej Legii/ITI stadion za pół miliarda(niezależnie od budowy „Stadionu Narodowego”!). Takich co tam chodzą jest góra 10 tys. Czyli każdy z nich dostał prezent za 50 tysięcy z naszej wspólnej kasy.Naprawdę ten kraj nie ma pilniejszych potrzeb niż robienie kibolom takich prezentów??? W imię czego i dlaczego???Za to nie ma pieniędzy na sport młodzieżowy i rekreacyjny, na szkoły,przedszkola i żłobki, na stołówki szkolne!!!
Z respektem dla „Wodnika 53” !!!, Polska bylaby bardziej respektowana na platformie miedzynarodowej gdyby w Polsce bylo 90% „Wodnikow”.
Z uszanowaniewm!
Po staremu trwa koncert na stukanie w klawisze. Product – brednie nieprzytomnych zapezialcow.
Staruszek o kolorach Word Press (?), dalej, zdania niezrozumiale jak: „Teleportacja sprawiła że podzieliła Pani moją inwokację i ocenę sytuacji przez odwrotność liczby 1 co widać po wiernym odtworzeniu mojej przecinkologji!”, Co to znaczy ?! I – gdzie Lwow, gdzie Rzym a gdzie Krym ? A gdzie sens ? Ten Lwow – brednia.
A potrafi ktos zrozumiec cos takiego: „Podejściem na szczęście bynajmniej niebawem pomimo różnimy się wymuszeniami” ?!
Wyjasnienie na koncu: „Żona (moja) twierdzi że to blogowanie mi szkodzi. Nie wiem na co ona liczy, bo ma pełny dostep do mojego konta w Szwajcarii i potwierdzoną przez notariusza moją niepoczytałność.” Wariat !
Im wiecej za krowim ogonem, tym wieksza „obrzydliwosc” do wszystkiego, co ze wsi. Kompleks prowicjonalnej paniusi kaze jej pisac: „Nie miałabym nic przeciwko temu, żeby ?hymn? wykonywał zespół Śląsk, nie te żałośnie podrygujące kobieciny. Tylko te rymy częstochowskie należałoby trochę ogarnąć.” Gorsze jest „zalosne podrygiwanie” na Blogu, bez wiedzy, wyksztalcenia i poczucia przyzwoitosci. Kobitki z Jarzebiny maja dosc stylu i uroku, zeby przetrwac napady stylistki z pastwiska.
wiesiek59
6 maja o godz. 19:38
Biedni Niemcy??.
…………………………………………………………………………………….
Nie tylko panią minister wzięto pod lupę ,ale i m.in. niedoszłej rzecznicce niemieckiej socjaldemokracji (Margarita Mathiopoulos protegowana Willy Brandt’a) odebrano tytuł doktora. Jest jeszcze kilku kandydatów.
@S-21, @ANCA_NELA
Na sąsiednim blogu Teresa Stachurska poleca:
http://www.stachurska.eu/?p=7929
Torlin
6 maja o godz. 22:03
Ty mi zarzucasz demagogię! A możesz mi wskazać, gdzie i kiedy napisałam, że trzeba zlikwidować to wszystko, bo to są kibole ❓
Napisałam jedynie, że nie podoba mi się finansowanie z państwowych, czyli także moich pieniędzy takich obiektów, jak gigantyczne stadiony, których utrzymanie już za parę miesięcy przekroczy możliwości wszystkich sponsorów razem wziętych. Kto je zapełni tak licznie i często, by choćby koszty utrzymania się zwróciły o zyskach nie mówiąc? We Wrocławiu właśnie zasypują dziurę w ziemi, gdzie miały się wybudować jakieś galerie handlowe i tym podobna biżuteria. Sponsor policzył, że się przeliczył i dał sobie spokój. Posieją trawkę ze stokrotkami i będzie ładnie.
I co dalej, za rok, dwa, dziesięć???
Ale to już nie moje zmartwienie, choć problem dostrzegam.
Umówmy się, że mnie nie przeszkadza fakt, że ty nie widzisz żadnej dyskryminacji kobiet, bo nie widzisz i żadne gazety ani też działania międzynarodowych organizacji nie są w stanie ciebie przekonać, że jest inaczej, bo ty nie widzisz. Taka karma…
To i mnie daruj moje farmazony na temat sportu i budowy stadionów, na których się zupełnie nie znam, ale czasem coś palnę. Z przekonaniem.
Swoje poglądy głoszę we własnym imieniu, nie powołując się na autorytety.
Nie przeczytałam „Nad Niemnem”, „Dzieł Wszystkich” Prousta i nie lubię filmów z Charlie Chaplinem i Woody Allenem.
Czy to dostateczny powód, żeby mnie wykreślić z listy kulturalnych i oczytanych?
A gdzie i kto taką listę sporządził???
Tutaj link do sukcesów budowniczych wrocławskiego stadionu 🙁
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=solorz%20stadion&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CFIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.sport.pl%2Fsport-wroclaw%2F1%2C123436%2C11456758%2CSolorz_demontuje_stadion__Duzy_problem_dla_Wroclawia.html&ei=if2nT_20BIXKtAbT6O3WBA&usg=AFQjCNEg-QXiNYFgjhyyVMqE0qvu38F0pg
Kleofasie!
Twoje piramidalne chamstwo i bandytyzm towarzyski zawarty w dzisiejszych dwóch komentarzach zmusza mnie do ostrej reakcji.
Moje szyderstwo z bełkotu współkomentatorki blogowej okazało się za trudne dla Ciebie do zrozumienia. Jest dla nas dwóch za ciasno na tym blogu z prostego powodu: ja wskazywałem obelżywość Twego języka. Trafiłem widać boleśnie. Przestrzegałem Panie i Panów przed nawiązywaniem jakichkolwiek kontaktów z Tobą. Jesteś osobą odbieraną przeze mnie jako socjopata z manią używania wulgaryzmów.
Postanawiam zaprzestać pisania na każdym blogu na którym spotkam Twój nick na liście komentarzy. Niewielka to będzie strata dla blogosfery.
Wydaje mi się, że bywalcy sami ocenią zysk z tej zmiany.
ANCA_NELA,
Te stadiony nie buduje Państwo by zadowolić kibiców piłki nożnej, choć ich zadowolenie jest istotne dla polityków. Robi to się głównie z chęci zarobienia pieniędzy i zrobienia interesu politycznego. Wielka impreza taka jak te Mistrzostwa to możliwość uzyskanie dużego zysku od fanów tej dyscypliny , a ich na świecie nie brakuje. Oczywiście można przestrzelić i zamiast zysku wyjdzie coś przeciwnego , ale jak się nie zainwestuje to zysku raczej się nie uda zrobić. Nawet jeśli chwilowo coś się uzyska to jak spapra się taką imprezę t długi czas żadnej nie będzie można tu urządzić i sporo forsy pójdzie bokiem.
Ponieważ to są duże pieniądze, to politycy przy okazji chcą wykorzystać je do nacisków, co widzimy w sprawie Ukrainy.
Ewa 1958,
Gdyby tak było jak to czarnowidz-ko napisała P. Stachurska, To żaden kraj nie chciałby podjąć się realizacji takiej imprezy, a jest wręcz odwrotnie i o tę realizację się zabiega. Nie można liczyć tylko wydatków nie licząc przychodów , bo to nielogiczne.
Szanowny Panie Adamie i Szanowni Blogowicze!
Nie dajmy się zwariować! To nie jest tak, że Janukowicz jest bee, a Timoszenko jest cacy.
Oboje ci państwo dorobili się pozycji politycznej dzięki wykorzystaniu transformacji ustrojowej. Oboje uzyskali wykształcenie ekonomiczne, a p. Julia, niegdyś członek Komsomołu, dorobiła się znacznego majątku. Obecnie p. Julia odbywa karę pozbawienia wolności orzeczoną prawomocnym wyrokiem sądu ukraińskiego, a jej córka wraz ze stronnikami politycznymi mamy rozpoczęła kampanię propagandową o rzekomym, bardzo złym jej traktowaniu w celi więziennej, która na zdjęciach wygląda jak pokój w bardzo przyzwoitym hotelu.
Pan, Panie Adamie chyba uwierzył w tę propagandę pisząc: „traktowanie byłej premier Tymoszenko jest skandalem i zasługuje na jak najszersze potępienie.”, i następnie: „Jest rzeczą dyplomatów i spin doktorów, aby podsunęli politykom skuteczne sposoby zabiegania o zwolnienie Julii Tymoszenko. Taki polityczny damski bokser jak Janukowicz powinien politycznie zapłacić za to, co wyprawia z liderką opozycji i wizerunkiem Ukrainy w oczach Europy.”?
Na łamach POLITYKI prekursorem podobnego poglądu była red. Jagienka Wilczak, która już dnia 29 kwietnia 2012 opublikowała artykuł pt. Niemcy bojkotują Euro 2012 na Ukrainie – JANUKOWYCZ PROWOKUJE EUROPĘ. Ta temat jego treści opublikowano 14 komentarzy w tym 2 akceptujące, jednej autorki, a 6 bardzo krytycznych wobec tez artykułu, 4 autorów. Pozwalam sobie przytoczyć mój komentarz:
„Szanowna Pani Redaktor!
Wyraża Pani w swym felietonie nieudowodnione twierdzenia:
– Jakie Pani ma dowody, że Julia Tymoszenko, została skazana w wyniku na wskroś politycznego, który ze sprawiedliwością nie miał nic wspólnego? Czyżby Pani zapoznała się z sądowymi aktami sprawy, i ma Pani dowody, że nie odzwierciedlają one prawdy?
– Jakie Pani ma dowody na to, że Julia Tymoszenko jest źle traktowana w areszcie, poza relacjami jej córki, która prawdopodobnie jest zainteresowana takim przedstawieniem warunków odbywania kary przez jej matkę?
– Jakie są dowody braku reakcji właściwych władz Ukrainy na zły stan zdrowia Julii Tymoszenko, skoro one usiłowały przenieść ją do szpitala?
– Jakie są dowody, że wobec Julii Tymoszenko użyto siły? Czy może użycie siły wobec niej było uzasadnione przepisami prawa ukraińskiego o odbywaniu kary?
– Skąd Pani wie, że demonstrowane przez Julię Tymoszenko sińce są skutkiem użycia wobec niej siły przez funkcjonariuszy więziennych? A może były spowodowane w inny sposób? Znam wiele osób, nie tylko pań, w wieku Julii Tymoszenko, u których sińce powstają łatwo, nawet przez nie same wywołane na skutek nieostrożności.
– Czy nie uważa Pani, że reakcje niektórych polityków europejskich na kampanię sympatyków politycznych Julii Tymoszenko, są bezprawnym i aroganckim wtrącaniem się do wymiaru sprawiedliwości suwerennego państwa – Ukrainy?
– Czy nie uważa Pani, że Jej felieton pt. Janukowicz Prowokuje Europę, jest nie tyle publicystyką, co propagandą anty ukraińską?
Przesyłam ukłony.”
Czyżby ci politycy zachodniej, super demokratycznej Europy nie wiedzieli o tym, że jedną z najważniejszych podstaw demokratycznego państwa jest monteskiuszowska zasada rozdziału władz państwowych, która nie dopuszcza ingerencji politycznej w działanie władzy sądowniczej? Jeżeli nawet uważają, że ukraiński sąd skazał p. Julię na polecenie prezydenta Janukowicza, nie mogą publicznie nalegać na to, aby on wydał sądowi polecenie, aby ten wyrok został zmieniony.
Jeżeli według nich Janukowicz jest bee, bo wymusił na sądzie skazanie p. Julii, a będzie cacy, jeżeli wymusi na sądzie jej zwolnienie, to z nich tacy demokraci, jakimi byli dyktatorzy ubiegłego stulecia. Jeżeli chcą stosować bojkot Ukrainy, ponieważ ukraiński sąd wydał wyrok nie po ich myśli, bez rozważenia, czy był on zasadny, to w istocie działają w interesie działalności przestępczej.
Czyż więc wypada komukolwiek, kto szanuje wymiar sprawiedliwości i jego niezależność, apelować o zwolnienie z więzienia jakiejkolwiek osoby skazanej prawomocnym wyrokiem?
Uważam, że ten polityczny bojkot Ukrainy jest nieuprawnioną ingerencją polityków w działania suwerennego państwa.
Szanowny S-1 (7 maja, godz. 11:10)!
Jesteś w wielkim mylnym błędzie! Usiłujesz myśleć logicznie, i nawet wychodzi Ci to.
A przecież trzeba myśleć według wytycznych. A obowiązujące wytyczne są takie: nie oświata, a igrzyska, aby ludziska nie myśleli logicznie, bo to dla władzy niebezpieczne.
Jeżeli zbyt ludziska będą wykształceni, to może zrozumieją, że liberalna gospodarka, w której rządzą „rynki finansowe”, dzięki którym spekulanci zwani elegancko inwestorami, jest tak samo kryzysogenna, jak taką była gospodarka realnego socjalizmu.
A więc więcej stadionów, więcej kościołów, więcej ogłupiających seriali w TV, więcej uczniów w klasie, ale mniej szkół, mniej teatrów itp. Ludziska wszystko kupią! Tępego awanturnika można spałować, ale z człekiem samodzielnie i logicznie myślącym pałowaniem nic się nie zdziała. Lepiej więc, jeżeli już ma ochotę myśleć, to niech myśli serialowo i reklamowo.
Pozdrowienia.
maciek.g
7 maja o godz. 18:46
Maćku! Pożyjemy… zobaczymy…
Ja tam sobie myślę, że kto jak kto, ale taki Solorz to tabliczkę mnożenia na palcach opanował i jeśli on sobie wyliczył, że opłaca mu się wycofać z inwestycji około/stadionowej, to ja nie będę się silić na bycie w tej akurat materii na mądrzejszą od niego. Gdyby liczył na pewny zysk, to i loża byłaby wykupiona i obiekty towarzyszące stadionowi pięły by się do góry, jak te mury na Mariensztacie.
A tu tylko trawka i stokrotki. 🙁
@Kleofas
Lepiej się Pan poczuł?
Skoro bluzgoterapia Panu pomaga, to proszę to czynić dalej. A może cierpi Pan na koprolalię – jedną z odmian zespołu Tourette’a?
„KOPROLALIA – patologiczna, nie dająca się opanować potrzeba wypowiadania nieprzyzwoitych słów lub zdań, przekleństw lub obelg kierowanych do obcych. Mogą być to pojedyncze przekleństwa lub złożone zdania.” (wikipedia)
Kropkozjad
7 maja o godz. 19:42
– – –
Bojkot prywatnej imprezy zagranicznej jest suwerennym prawem każdego państwa.
Nie trzeba czytać akt traktatów międzynarodowych aby to pojąc.
Co nie znaczy, że na każdym bojkocie się zarabia, choć można, o ile w danym państwie liczy się wartość takiej akurat waluty.
Dla nas na bojkot za późno, po prostu; uczestniczylibyśmy w euro na krzywy ryjek, wyrażając niewdzięczność naszemu ukraińskiemu sponsorowi.
maciek.g,
dochody są policzone przecież.
przypuszczam że jednak tak nie jest