Zdelegalizować opozycję
Pisowski zagończyk w Sejmie wzywał do delegalizacji opozycji. Pewno, fajnie by się rządziło bez opozycji, bez mediów i sądów niezależnych od pisowskiej władzy, a w końcu bez obywateli, którzy nie chcą się nawrócić na kult jednostki.
Zagończyka nikt w obozie władzy nie upomniał. Nie zwrócił uwagi, że domaganie się delegalizacji opozycji jest hasłem autorytarnym. Czyżby to milczenie oznaczało przyzwolenie?
Bez wolnych wyborów i opozycji nie ma demokracji. Jest autorytaryzm. No to PiS zabrał się za zmianę prawa wyborczego, żeby już zawsze być u władzy – na dole, w środku i na górze.
Dlatego opozycja się znów mobilizuje wokół obrony niezależności sądownictwa (Akcja Demokracja) i kodeksu wyborczego (Partia Razem). Zbierane są podpisy pod petycją do Sejmu, żeby prawa wyborczego nie ruszać. Nawet Kukiz udający opozycję tym razem nie zdzierżył. Gmyranie przy wyborach to jazda po bandzie. PiS może wypaść za bandę.
Doskonale zatem, że w ważnej sprawie wyboru prezydenta Warszawy wreszcie coś drgnęło po stronie opozycji. Że jest wspólny kandydat PO i Nowoczesnej. Mam nadzieję, że przymierze na rzecz Rafała Trzaskowskiego utrzyma się do wyborów i że w ślad za nim pojawią się kolejni wspólni kandydaci opozycji parlamentarnej.
Tylko jak najszersza koalicja ugrupowań opozycyjnych może podciąć nogi pisowskiemu golemowi. Zwycięstwo Trzaskowskiego w Warszawie miałoby ogromne znaczenie polityczne, psychologiczne, promocyjne. Prawdopodobnie przełomowe.
Komentarze
„Tylko jak najszersza koalicja ugrupowań opozycyjnych……”
Nie Redaktorze.
Tylko masowe wyjście na ulice i protest do skutku, tj. do upadku PiS moze coś zmienić.
A suweren nie wyjdzie do czasu, aż zabraknie mu kielbasy.
Przygotowanie artyleryjskie do delegalizacji opozycji odbywa sie już w TVPiS, wczoraj kątem oka widzialem Dziennik Telewizyjny, takiej propagandy nie pamietam z czasu stanu wojennego. Najgorsze, że wyborcy PiS to łykają jak bocian żabę.
Taktyka walki z pisowskim golemem,zależy od rozwiązania problemu maczugi,. Jak wiadomo jest to narzędzie proste i skuteczne, ale z jego użyciem wiążą się dylematy moralne, obce politykom tej partii. PIS używa maczugi chętnie i skutecznie, co elektoratowi kipiącemu od wartości sprawia nieopisaną rozkosz. Wokalne dokonania suwerena na wczorajszej Komisji Rolnictwa nie pozostawiają złudzeń. Walka za pomocą racjonalnych argumentów jest całkowicie nieskuteczna. Nawet dewastacja ordynacji wyborczej nic nie zmieni.
Pokusa, aby jednym, mocnym uderzeniem w glinianą piętę załatwić polityczny spór jest arcykatolicka, ale opozycja słusznie zachowuje wstrzemięźliwość. Piwniczne koty plotkują, że Alik prezesa ma sporo za uszami, Sfera moralno-obyczajowa była przez pisowców wielokrotnie wykorzystywana do walki politycznej, czy opozycja może działać na podobnych zasadach?
@Chandra Unyńska
W punkt.
Zablokowanie zmiany ordynacji to nasze być albo nie być. Wówczas będzie nadzieja, ze Ciemny Lud przejrzy na oczy, a tzw. politycy dla zmyłki nazywani opozycją wezma się w garść i zaczna myśleć politycznie. Tę władzę TRZEBA OBALIĆ, jeśli nie mamy się obudzić za drutami obozu nowej Berezy
@andrzej52
24 listopada o godz. 6:19
Wyjscie na ulice nawet 100 tysięcy nic nie da, jeśli będzie to manifestacja spokojna. Jeśli pójdzie natomiast choć jedna szyba wystawowa i zostanie podpalony choć jeden samochód, zostaną posłane na ulicę oddziały policji i Obrony Terytorialnej. Poleje się krew po obu stronach, a Polska spadnie do najniższej ligi europejskiej, jako ze nawet w Rosji już takich numerów nie ma nie licząc skrytobójstw. Już nie mowie o tym, ze nic to nie da. Polske może uratować albo gwałtowny kryzys gospodarczy, co uderzy w nas wszystkich, albo bunt na pokładzie przestępczej szajki i przewrót pałacowy, albo bunt wojska i policji (powiązany z poprzednim), albo….przesilenie parlamentarne zgodne z europejskim obyczajem. Co daj Boze.
..kij ma dwa konce !!! zadna wladza nie jest wieczna a prawo pozostaje a smrod trzeba utylizowac …..
Wlasnie przed chwila obejrzalem w TV Polonia „filmik” pt „Niezwyciezeni”: Takiego propagandowego knota to jeszcze w zyciu nie widzialem!!! Dobrze pamietam propagande z czasow Gierka. W kazdym razie z pewnoscia robi wrazenie na odbiorcach PiSu.
Panie Redaktorze gdy obserwuje wypowiedzi pana Trzaskowskiego to obawiam się, że nie ma on ,,genu” fightera – nawet gdy stara się zabrzmieć stanowczo to brzmi to, jak wyuczone na kursach marketingu politycznego. Raczej tu powinien wystąpić ktoś o,,parametrach” B. Budki. Niestety walka o Warszawę będzie niezwykle brutalna, gdyż to Warszawy brakuje PiSowi by domknąć ,,dobrą zmianę” – postawić pominiczki, urządzić stosowne marsze etc. No i uniemożliwić pozaparlamentarne wystąpienia opozycji. Gdy to nastąpi już nic nie będzie mąciło przekazu ,,naród z partią – partia z narodem”.
Jestem pesymistką. PiS niszczy wszystko, czego tylko się dotknie. Teraz na celowniku jest ordynacja wyborcza i jestem pewna, że przepchną te swoje chore pomysły. Sądy już mają, służby też więc tyko patrzeć jak się zaczną spektakularne zatrzymania i pokazowe procesy .
@Chandra Unyńska
24 listopada o godz. 7:26
Opozycja – mam na myśli PO zachowuje się tak jakby cierpiała na całkowity uwiąd intelektualny, wręcz impotencję kompletną.
Biorą miliony dotacji i nawet im się nie chce przeprowadzić kwerendy bo internecie i bibliotekach co by wyłapać wszelkie brednie żuliborskiego mesjasza i jego jurodiwego pomagiera od zamachu. NICCCCC. Kompletnie. Kurski robi to bezustannie – dzisiejsze wypowiedzi liderów opozycji zestawia z niegdysiejszymi by pokazać ich dwulicowość czy kłamstwa.
Nikomu nie przyjdzie do łba przypomnieć – tłukąc jak łopatą w łeb, że ten nieustraszony bohater za komuny był na tyle niegroźny by ta go pominęła przy ,,internatach”, jest tak kryształowo uczciwy, że nikt nie przypomni w jaki sposób J. Kaczyński wszedł w posiadanie dwóch atrakcyjnych nieruchomości w centrum Warszawy, nawet nie trąbią ile kamienic zostało zwrócone za rządów PiSu w Warszawie, PiSowi udało sie przedstawić PO jako partie elit kompletnie wyalienowaną od problemów tzw. szarego człowieka (co w rzeczy samej jest absolutną prawdą) ale dlaczego PO nie zapyta ILE to GODZIN J. Kaczyński przepracował w kapitalizmie? Nic
Czasem myślę, że PO tak się zachowuje bo:
1. Kaczyński ma nagrania z ,,rozmów przy stole” o znacznie ciekawszej treści niż te ujawnione
2. Schetyna osiągnął apogeum kariery gdy wreszcie przejął partię i w zupełności mu dogadza rola lidera opozycji i w sumie nie ma wielkiej motywacji by się wytężać.
O ,,N” litościwie nie piszę, gdyż poza wprowadzeniem kilkunastu posłanek jest to byt zaśmiecający opozycję, w zasadzie zbędny. Owe posłanki ratują ,,N” – czasem wydaje mi się, że zdecydowanie górują na liderami opozycji nie tylko intelektualnie ale przede wszystkim na polu za które są odpowiedzialne ,,cojones”.
Likwidacja opozycji byłaby usunięciem kolejnego wentyla bezpieczeństwa. Brak bezpieczników w systemie politycznym powoduje wyjście obywateli na ulice oraz zainteresowanie innych państw sytuacją wewnętrzną delikwenta. Zaczyna działać powszechnie znane powiedzenie „ulica i zagranica”. Ale nie tylko – opozycja zaczyna powstawać w sercach zatroskanych obywateli. Czyli mamy do czynienia z ulicą, zagranicą i sercami.
Najlepszą ilustracją opozycji w sercach jest to, co kiedyś zobaczyłem na szczycie Babiej Góry. Ponieważ Lenin zaszczycił to miejsce swoją obecnością, władza ludowa umieściła tam płaskorzeźbę twarzy tego typa. Każdy przechodzień brał do ręki kamień i w ten sposób okazywał, co nosi w sercu. Po wielu latach twarz Lenina była tak dziobata, że już nie było miejsca do zrobienia nowego znaku.
Jeżeli obecna władza chce pozostawić po sobie dziobate pomniki swoich bohaterów, to niech zlikwiduje opozycję.
Julian Tuwim Do prostego człowieka”
Gdy znów do murów klajstrem świeżym
Przylepiać zaczną obwieszczenia,
Gdy „do ludności”, „do żołnierzy”
Na alarm czarny druk uderzy
I byle drab, i byle szczeniak
W odwieczne kłamstwo ich uwierzy,
Że trzeba iść i z armat walić,
Mordować, grabić, truć i palić;
Gdy zaczną na tysięczną modłę
Ojczyznę szarpać deklinacją
I łudzić kolorowym godłem,
I judzić „historyczną racją”,
O piędzi, chwale i rubieży,
O ojcach, dziadach i sztandarach,
O bohaterach i ofiarach;
Gdy wyjdzie biskup, pastor, rabin
Pobłogosławić twój karabin,
Bo mu sam Pan Bóg szepnął z nieba,
Że za ojczyznę – bić się trzeba;
Kiedy rozścierwi się, rozchami
Wrzask liter pierwszych stron dzienników,
A stado dzikich bab – kwiatami
Obrzucać zacznie „żołnierzyków”. –
– O, przyjacielu nieuczony,
Mój bliźni z tej czy innej ziemi!
Wiedz, że na trwogę biją w dzwony
Króle z panami brzuchatemi;
Wiedz, że to bujda, granda zwykła,
Gdy ci wołają: „Broń na ramię!”,
Że im gdzieś nafta z ziemi sikła
I obrodziła dolarami;
Że coś im w bankach nie sztymuje,
Że gdzieś zwęszyli kasy pełne
Lub upatrzyły tłuste szuje
Cło jakieś grubsze na bawełnę.
Rżnij karabinem w bruk ulicy!
Twoja jest krew, a ich jest nafta!
I od stolicy do stolicy
Zawołaj broniąc swej krwawicy:
„Bujać – to my, panowie szlachta!”
@slawczan
No wie pan, nagrania na stole mają to do siebie, że znajdują się w różnych rękach.
handzia55
Podzielam twój pesymizm.
Opozycja w sejmie jest bezsilna, bo PIS ma tyle szabel ile trzeba, by przepchnąć każdą, choćby najdurniejszą i najbardziej antydemokratyczną ustawę.
Pozostaje tylko kryterium uliczne?
@Adam Szostkiewicz
24 listopada o godz. 13:44
Panie Redaktorze – tak mi jakoś wychodzi – qui bono wskazuje kto je ma…(Rosja lub jej pisowska klientela)
@Kalina
24 listopada o godz. 9:26
Kalino – tak całkowicie się z Tobą zgadzam – tą władzę TRZEBA OBALIĆ – tylko kto ma to zrobić? Ja mam żonę, 2 małe córeczki i kredyt do spłacania…A oni sie nie cofną – słyszałaś kiedyś takie piłkarskie powiedzenie ,,mecz typu słabsza kość pęka”? ,,Oni” – tak grają. Trzeba będzie to spuszczą swoje patriotyczne ,,tituszki”, jeżeli to nic nie da użyją policji i wojska w ,,obronie porządku konstytucyjnego”.
Łatwo o planowanie i odwagę przed komputerem…
Na razie nie mamy sytuacji ,w której Chińczyk rzucił się do pieca ,aby wreszcie udało się dobrze wypalić ceramikę.Narazie.Ale dzieją się rzeczy ,o których jak mówi Kiepski ,fan prezesa,o których nie śniło się fizjologom.W czasie, gdy głosuje się za dokończeniem dzieła zabrania nam wolności ,wódz czyta książkę o kotach ,a jego podwładny życzy delegalizacji opozycji.Benny Hill by tego nie wymyślił,nie mówiąc o naszym kabareciarzu Górskim.Magma i otchłań absurdu.Bezmyślne wypasione mordy ,krzyczą i śmieją się butnie z przeciwników.Szaleństwo tych ludzi przeraża.Pokazują w telewizorze ,tłumy i mowy wodza ,przed 80 laty.Czas powrotu i apokalipsy.Żarty się skończyły.Bo ustawka dużego pałacu z bunkrem przy jednej z ulic warszawskich ,dziś zbiera zniwo .A ci co ja tak chwalili ,niech dadzą spokój z robieniem ludziom trocin świerkowych z mózgu.
@Kalina
Proszę nie zapominać, że rewolucja (a to, zdaje się, wyraźnie Pani proponuje), zawsze pożera swoje własne dzieci. Poza tym, co po niej? Bo chyba zdaje sobie Pani sprawę z tego, że zastąpienia dżumy cholerą ludzie wcale nie oczekują?
@otu
Mimo wszystko radziłbym się zapoznać z biografią Tuwima, gdyż w kontekście socjalistycznego PiS-u powołanie się na jego osobę jest dość groteskowe… 😉
@Gospodarz
Jednak warto zastanowić się nad tym, czy nie jest to postulat powoływania do życia kolosa (jak najszersza koalicja, o której Pan wspomina), ale na glinianych nogach (w przypadku bardzo szerokiej koalicji poważne i daleko idące różnice poglądów i zapatrywań są oczywiste). W efekcie, nawet przy założeniu, iż ta zjednoczona siła mogłaby pokonać PiS, otrzymujemy bardzo niestabilny wewnętrznie twór, który na dłuższą metę nie może się ostać, co skutkować będzie być może szybkimi, przedwczesnymi wyborami.
Zdelegalizować wszystkie partie polityczne o charakterze mafijnym (czyli wszystkie oprócz może PSL) i zrobić im Trybunał Specjalny karząc za zbrodnie przeciwko narodowi i państwu.
Nowe partie potem mogą powstawać, ale tylko w warunkach powszechnych, równych i wolnych wyborów na wszystkich szczeblach i pod rygorem przepisów wzorowanych na niemieckich regulacjach dotyczących partii politycznych.
To jest mój program polityczny dla Polski.
@mag
Kryterium uliczne byłoby wynmarzonym wymodlonym pretekstem do rychłej erdoganizacji naszego kraju. Tylko opozycja i obywatelskie pokojowe nieposłuszeństwo, ,,siła bezsilnych”.
@Kalina Polske może uratować albo gwałtowny kryzys gospodarczy, co uderzy w nas wszystkich, albo bunt na pokładzie przestępczej szajki i przewrót pałacowy, albo bunt wojska i policji (powiązany z poprzednim), albo….przesilenie parlamentarne zgodne z europejskim obyczajem……. + smierc 1 sekretarza KC PIS Tow Jaroslawa….
@Adam Szostkiewicz
Co to znaczy pokojowe nieposłuszeństwo w praktyce? To przecież np. „czarne parasolki”. Właśnie tak wyobrażam sobie „kryterium uliczne”.
Opozycja nie ma racji bez powszechnej demokracji, że strawestuję Markiza de Sada, a im więcej dewastacji demokracji, co dzieje się na naszych oczach, tym opozycja słabsza. W sejmie PIS ją rozgrywa w pięć minut.
Nie da się grzecznie, w rękawiczkach ze zbójami. Niech się trochę przestraszą ulicy.
@snakeinweb
24 listopada o godz. 16:05
Zapomniales dodac „…tak mi podaruj sw. Mikolaju” 😉
W imię jakich wartości ma się odbyć owo kryterium. Jeżeli masz na myśli bunt na wzór Poznania 56 czy Gdańska 70, to polscy politycy nie są warci takiej ofiary. Wymiana całej klasy politycznej( na jaką ?) nie wchodzi w grę, zatem totalna zadyma przyniesie efekt , o którym wspomina Pan Redaktor. Zbieramy efekty mrówczej pracy wielu liderów partyjnych, tępiących wokół siebie ludzi myślących i niezależnych. Gdyby energię, którą trwonili na negatywną selekcję własnych szeregów poświęcili, realizacji wyborczych obietnic, uniknęliby hańbiącej bezsilności i szyderczych drwin. Który z nich był gotów poświęcić poselski lub rządowy stołek w imię niepopularnej lecz korzystnej dla Państwa ustawy. Tylko sejm kontraktowy i rząd Mazowieckiego było na to stać. Pisowska katastrofa nie przyszła z obcego państwa już nie można zwalić winy na zaborców, ZSRR, potop szwedzki, tak czynią polskie łapki, od wieków te same.
Slawczan
24 listopada o godz. 11:30
” … gdy obserwuje wypowiedzi pana Trzaskowskiego to obawiam się, że nie ma on ,,genu” fightera – „.
Przesadzasz, Trzaskowski świetnie walczyl jako szef sztabu Hanny Gronkieiwcz-Waltz w ostatnich wyborach na prezydenta Warszawy. Istnieja tysiące zdjeć Trzasowskiego i HGW z czasów tej udanej kampanii, które należałoby wykorzystać. Ewentualnie zrobi to opozycja.
Kalina
24 listopada o godz. 9:35
Pamiętasz co załamało rządy PZPR w Polsce? Załamał szok związany z zagrożeniem ogromnymi podwyżkami które uznano za konieczne by zrównoważyć budżet.
@mag
Proszę nie prowokować.
@Slawczan
24 listopada o godz. 14:20
Zdumiewajacy jest pański komentarz. Chyba właśnie o tym piszę w poscie do „andrzeja52”. Krwawe rozróby uliczne nie powinny być udziałem społeczeństwa aspirującego do miana Europejczykow, jeśli nawet trafiło w łapy troglodytów politycznych. Jeszcze nie wszystko stracone, póki pieniądze i przedsiębiorstwa są w rekach prywatnych, działają antyrządowe media, a ordynacja wyborcza nie została zmieniona. Pozostaje drobiazg: społeczeństwo, które najwyraźniej zatraciło instynkt samozachowawczy, powinno się szybko doszkolić w zakresie swiadomosci obywatelskiej. A to niestety wydaje się niewykonalne w szybkim czasie
@maciek.g
24 listopada o godz. 21:49
Rzady PZPR-u w Polsce załamały się w momencie załamania się ZSRR pod wpływem ostrej polityki USA i generalne rozpadu Układu Warszawskiego, a więc korzystnej sytuacji międzynarodowej. Dlatego nie opłacało się ówczesnej klice posłać na ulice czołgów. W razie gwałtownej kleski wisieliby zamiast liści, a tak dogadali się z opozycją, przekazali władzę i jeszcze przejeli sprywatyzowane interesy. Dziś obecna szajka gwiżdże sobie na pokrzykiwania Brukseli, gdyż ich azymut to Moskwa i Petersburg. Kiedy osiągnie swój cel, znowu przyjdzie Polakom czekać, Bóg wie, jak długo, az się Rosja osłabi z jakiegoś powodu
@jacek2
24 listopada o godz. 17:12
To szczęsne wydarzenie nastąpi niechybnie, bo taka jest kolej rzeczy. Tylko co z tego…Już wieszcz Mickiewicz nie zywił nadziei związanych z nagłym zniknięciem decydenta: „”cesarz ma u nas liczne psiarnie, cóż że ten zdechnie pies…”
@mały fizyk
Św. Mikołaj to wprawdzie dużo poważniejsza i skuteczniejsza opcja wpływania na rzeczywistość niż takie np. wybory do Sejmu, ale na św. Mikołaja też raczej nie liczę. Św. Mikołaj ma na głowie dużo ważniejsze sprawy niż jakaś Polska czy sądy i nie wypada mu takimi bzdetami głowy zawracać.
Przeciez Józef P. praktycznie rzecz biorąc zdelegalizował opozycję, przy pomocy wojska i przy poparciu sporej większości wprowadził demokraturę lub dyktakrajcę (jak kto woli), opozycjonistów pakował do Berezy, pacyfikował wojskiem i policją protestujących… i co ?
Dziś nie ma takiej wioski i nie ma miasteczka,
Żeby tam nie było ulicy Józieczka…
Hej, hej, ułani…
My kochamy Piłsudskiego, bo był właśnie taki polski i pasuje jak ulał do Janusza czy Grażynki. Opozycyjnym posłom kury szczać prowadzać zalecał, itp, co bawi, co nas uduchawia, co czyni z Piłsudskiego (i z jego akolitów) mocny i trwały symbol w polskiej świadomości zbiorowej, a tak naprawdę, to był to kawał… jeśli chodzi o poszanowanie tego, do czego Polacy taki piszczeli i wzdychali za komuny, czyli do demokracji. No pamięta Pan Redaktor, jak to szło: Jak się tylko obali komunę, to będzie demokracja. Okazuje się, że komuna można obalić, ale piłsudczyzny się nie da.
Kazik się kłania ze swoimi piosenkami. On naprawdę jest jakimś prorokiem i widzi na wskroś przez nasz naród, widzi go dokładnie taki, jaki jest. Aż dziw, że jeszcze nie zapuszkowali Kazika z paragrafu za obrazę.
@Kalina
‚społeczeństwo, które najwyraźniej zatraciło instynkt samozachowawczy, powinno się szybko doszkolić w zakresie swiadomosci obywatelskiej’
Dziś wieczorem byłem z rodziną na Łańcuchu Światła w moim mieście. Był ułamek tej ilości ludzi w porównaniu z imprezamiu lipcowymi, pomimo że dzisiaj stawka jest już dużo większa. Jakieś 150-200 metrów od miejsca dzisiejszego spotkania był jarmark bożonarodzeniowy – typowe ryby, mydło i powidło- pękał w szwach od tłumu, ledwo byłem w stanie przecisnąć się z i na parking. Widocznie wyziewy grilla, kiełbacha i opary chrzczonego piwska mają swój nieodparty urok.
Zdelegalizować a najlepiej powystrzelać – przychodzi czas na stalinowskie czystki.
jacek2
24 listopada o godz. 17:12
Bunt pałacowy niczego raczej nie zmieni. Do glosu moga dojść jeszcze gorsi – Błaszczak, Ziobro , na czele tej grupy zbrodniczej, to znaczne gorzej niż Kaczyński.
@Kalina, Maciek
To co nam normalnym zostało ?
Emigracja ? Czy emigracja wewnętrzna i czekanie aż wyrzucą nas z naszych domów, żeby dać swoim aparatczykom ?
Na wybory nie mozna liczyć, nawet gdyby opozycja zebrała się do kupy i wygrala, unieważnią, albo policzą po swojemu. A wcześniej zmienią ordynację wyborczą. Już przy niej grzebią.
Jedyne wyjśce „uciszyć” TVPiS, Radio z Torunia,i telewizję Belzebuba. Odciąć ich od propagandy.
Za „Seksmisją” : ciemność widzę.
@Mauro
Boże, po co Ty tylu idiotów stworzyłeś? Mogłeś postawić na jakość nie na ilość.
@Slawczan napisał, że „Opozycja – mam na myśli PO zachowuje się tak jakby cierpiała na całkowity uwiąd intelektualny, wręcz impotencję kompletną” i odnośnie do …”Trzaskowskiego to obawiam się, że nie ma on ,,genu” fightera – nawet gdy stara się zabrzmieć stanowczo to brzmi to, jak wyuczone na kursach marketingu politycznego”
Ja mam podobną opinię na ten temat. Dodam do tego jedynie, że nazwisko Trzaskowskiego będzie kojarzone z Hanną Gronkiewicz-Walc i bez względu na jej winę, czy nie……. to, to nie jest dla niego dobre. Obawiam się, że on nie ma szansy wygrać. Poseł Budka, czy pani Pihowicz zdecydowanie wygląda na to, że miliby większe szanse, zresztą zasłużenie.
Panie Redaktorze, nie wiem, czy uwaga do @Mag, żeby nie prowokowała, to był żart? bo jeżeli nie, to z jej tekstu dla mnie wyraźnie wynikało, że „kryterium uliczne”, o którym mówiła….. to pokojowy protest, ale masowo na ulicy zaznaczony. Nawet podała przykład kobiet w skutecznym „marszu parasolek”.
@Otu, dzięki za przytoczenie tego wiersza. Bardzo na czasie.
@Panie Redaktorze, widziałam pańskie wystąpienie w TVN odnośnie księdza Bonieckiego. Bardzo mi się podobały pańskie słowa. Powiedział Pan dokładnie co ja czuję na ten temat. Jedyne co bym chciała w tej sytuacji, to żeby ksiądz Boniecki wyszedł z tej kołtuńskiej zgraji i zaczął być wolnym człowiekiem. W Boga można wierzyć bez asysty dobrodzieji.
Pozdrawiam
Ps. Zgadzam się z opinią, że w obecnej sytuacji masowe uliczne protesty mają szanse zatrzymać tę oszołomską ekipę. Oczywiście pokojowe.
@404
Trochę żart, trochę przestroga, na wszelki wypadek.
Za ciepłe słowo dziękuję.
@kapitan Nemo
Święta i jarmarki mają dla ludzi jakąś realną wartość, a ludzie mogą być sobą. W przeciwieństwie do hucp, w których chce się obalać zgraje Syriuszów-Wolskich, Kurskich, Gowinów, Kluzików, Kamińskich, Giertychów po to tylko by zainstalować u władzy tę samą zgraję Syriuszów-Wolskich, Kurskich, Gowinów, Kluzików, Kamińskich, Giertychów, tyle że pod innym szyldem.
Ludzie myślą. Dobrze, praktycznie i logicznie myślą.
Polska powiatowa, i nie tylko powiatowa, karmiona jest kłamliwą propagandą TVP. Ta Polska nie czyta książek, ani tygodników politycznych, ani Gazety Wyborczej. Nie ma porównania z innymi informacjami. Dla nich TVP to cały świat. Powinniśmy zanosić pod strzechy „kaganek oświaty” . Krótkie informacje o tym, co Polaka najbardziej drażni. O milionach złotych wypłacanych funkcjonariuszom partyjnym , misiewiczom, podać koszty zakupu i utrzymania limuzyn, o tym, że bogaci dostają 500 zł na dziecko, a inni ludzie cierpią nędzę. Wykazanie że to co robi PiS to odtwarzanie komunizmu – punkt po punkcie. Setki takich informacji – czytelnych, trafiających do ludu. Nie o konstytucji, nie o sędziach – Polski powiatowej to nie interesuje. Tylko uświadomienie ludzi o niesprawiedliwości może ich obudzić. To jest droga do przegrania przez PiS w następnych wyborach. We wszystkie ulice, parasolki itp. nie wierzę. PiS to olewa. A jak to zrobić ? Jak się robiło za komuny. Może darmowa prasa, bibuła, ulotki rozdawane w duzych nakładach wszędzie gdzie się da prosto do drzwi. Może naiwane, ale poże skuteczne ? Trzeba trafiś w ludową mentalność. No i: Opozycjo ! Nie walczcie o swoje, tylko o Polskę. Połączcie się w końcu w jedną siałę. To jest wojna o Polskę, a nie o stołki ! I nie powtarzajcie błędu, który spowodował , że wygrali populiści – zaopiekujcie się małymi, niewykształconymi, biednymi. Ich są miliony.
@Jacobsky
Masz rację. Jak Polscy kiedyś wybiją się na niepodległość (miejmy nadzieję, że jeszcze w tym tysiącleciu) to rozprawią się z kultem Piłsudskiego, i z pewnymi należnymi honorami wywalą tego autokratę, który był w swoim czasie ideałem i wzorcem dla Hitlera z Wawelu. Razem z kilkoma innymi „intruzami”.
Kult jednostek, a zwłaszcza takich jednostek nie da się pogodzić z duchem wolnego i obywatelskiego społeczeństwa.
@Jacobsky
25 listopada o godz. 0:06
Kult Piłsudskiego jest zręcznie wykorzystywany przez kaczkę. Bo swój chłop, patryjota, itd… Może to robić (kaczka), bo niestety, ale historia 20-to lecia międzywojennego w PRLu była potraktowana po macoszemu. O Piłsudskim na wszelki wypadek niewiele, albo nic się nie mówiło. Nie wiem, czy to wynikało z programu szkolnego, czy nauczyciele historii bali się ten temat poruszać. A może kombinacja jednego i drugiego. Dzisiaj nauka historii też nie jest priorytetem, a nawet wygląda gorzej niż za naszych czasów.
Pamiętam z moich lekcji histori, że czasem przy okazji tematów z 19-go wieku z ostatnią wojną włącznie, to historyk wypadał z klasy przerażony, jak dyskusja nabierała rumieńców.
Na ignorancji tłumu już nie jeden budował sobie przyszłość.
Pozdrawiam
„Kiedy daję biednym chleb, nazywają mnie świętym.
Kiedy pytam, dlaczego biedni nie mają chleba, nazywają mnie komunistą”.
Polecam felieton na sąsiednim blogu. Zdecydowanie wart przeczytania.
https://makowski.blog.polityka.pl/2017/11/18/to-oni-sercem-kosciola/#comment-34559
Jeszcze jedno odnośnie kandydatury Trzskowskiego, a właściwie to braku jego szans na wygraną. Hohsztaplerka z prywatyzacją, to nie jest coś, co wzbudza uśmiech w Polakach. Zdecydowanie budzi brak zaufania do formacji, która przez wiele ostatnich lat była u władzy i głupka strugała nie zauważając co się dzieje, albo czerpała korzyści.
Ja, która zawsze na nich głosowałam… jestem zbulwersowana i na nich bym nie głosowała. Wiem, że takich jak ja jest więcej. Napewno nie jest to sprawiedliwe w stosunku do pana Trzaskowskiego, ale c’est la vie.
W Stanach demokraci uparli się na Hillary Clinton i właśnie na przekór jej masa ludzi głosowała na Trumpa. Mieli dość. Obym nie była Kasandrą, ale wolałabym zdecydowanie, żeby Schetyna poluzował ze swoimi partyjnymi aspiracjami i dopuścił komletnie kogoś innego. Marek Borowski jest mądrym człowiekiem. On byłby dobrym kandydatem, albo pani Pihowicz. Tylko raczej nikt z PO.
Pozdrawiam
@Andrzej52
‚To co nam normalnym zostało ?’
Patrz mój poprzedni wpis – ludzie nie są zainteresowani. Nam przygotować się na ciężkie czasy i nadal robić swoje.
Jesli ktos na serio chce wygrac z PiS to polecam ten wywiad z. p. Bierzyńskim: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,22684120,przeproscie-powiedzcie-ludziom-mieliscie-racje-ze-glosowaliscie.html . Albo jego artykul tu w POLITYCE.
Bardzo przekonywujaco wylicza tam bledy opozycji, elit i opozycyjnych dziennikarzy. Blogowicze tez powinni to sobie wziasc do serca. Ja sie przynajmniej postaram.
@wziąć.
Nikt z PO. Z największej parii opozycyjnej? To przecież marzenie PiS! Tylko ruchy miejskie itd. Z nimi PiS na pewno nie przegra.