Platformo, czemu nie słuchasz Bodnara?
Że pisowski rząd wychodzi z sali sejmowej na czas informacji Rzecznika Praw Obywatelskich, już nikogo nie zaskakuje. Dla tego rządu prawa obywatelskie to nie jest priorytet. Ale że na sali nie ma też całej demokratycznej opozycji, to porażka.
Adam Bodnar przedstawił ważne politycznie sprawozdanie o kondycji praw obywatelskich pod rządami Jarosława Kaczyńskiego i Mariusza Błaszczaka. Resortowi policji poświęcił dużo uwagi w kontekście bulwerującej sprawy zabójstwa Igora Stachowiaka na komisariacie.
Jasne, że ministrowi Błaszczakowi i jego zastępcy Zielińskiemu to nie pasuje, bo pokazuje, jak zarządzają policją. Gdy trzeba zabezpieczyć Kaczyńskiego podczas miesięcznicy, zamieniają centrum stolicy w strefę oblężoną, nie zważając na to, jak negatywna jest tego wymowa: lidera narodu trzeba odgradzać kordonem tysięcy policjantów od zwykłych ludzi. Ale kiedy trzeba stanąć za zwykłym obywatelem przeciwko policjantom przestępcom, reakcji ministrów nie ma lub przychodzi za późno. Bojkot ombudsmana przez rząd w demokracji praworządnej byłby skandalem, w państwie pisowskim nie jest. Zapamiętajmy tę scenę.
Ale opozycja powinna stawić się na informację RPO in gremio. Przecież jego wystąpienie dotyczyło stanu przestrzegania praw obywatelskich w Polsce! A główna partia opozycyjna ma w nazwie słowo obywatelska i chce bronić praw obywatelskich w Polsce przed autorytarnymi zapędami obecnej władzy. To jeszcze nie wsadzanie ludzi do więzienia za poglądy, ale już nękanie uczestników antyrządowych protestów pod idiotycznymi pretekstami.
Nawet jeśli były jakieś formalne przeszkody wynikające z rozpiski posiedzeń komisji sejmowych, należało zadbać o znaczącącą obecność posłów PO, Nowoczesnej i PSL podczas wystąpienia dr. Bodnara. Tak żeby wyborcy widzieli na własne oczy, jak rząd i PiS wychodzą z sali, a zostaje na niej opozycja. Puste ławy rządowe i pisowskie na tym tle byłyby porażką rządzącej prawicy, a tak może się wydawać, że i prawicę, i opozycję niewiele obchodziło, co ma do powiedzenia RPO. Przez takie zaniedbania opozycja traci poparcie, a przecież gdzie, jak nie na tym polu, powinna je zyskiwać?
Komentarze
A co to za różnica PO, SLD czy PiS? Głosując na PO głosuje się na PiS i odwrotnie.
Kolejny dowód na to, że pozorowane sfingowane „wybory” w Polsce nie mają sensu.
Rząd wyszedł bo pisowskie prawa są inne,dla formy zaś trzeba utrzymywać stanowisko Rzecznika Praw Obywatelskich.Dziwi mnie to,że brak było opozycji-co ona sobie wyobraża,że w ciemno będą ludzie ją popierali???
Wytłumaczenie jest banalne : dlatego,że PIS też nie oglądał.
i ta opozycja chca wygrac wybory 🙁
Bodnar, to lewak, obrońca LGBT. Nawet Platforma to wie
Do opozycji, a w szczególności do PO pasuje jak ulał Sienkiewiczowskie „Kończ waść, wstydu oszczędź”. Oni też nie wiedzą, kiedy zejść ze sceny, czy to jakaś nowa Polska przypadłość.
Największą porażką obecnej PO jest jej przewodniczący! To że nie ma na sali najliczniejszej opozycji PO, gdy przemawia dr. Bodnar, to już w ogóle skandal. Tym bardziej, że RPO ma rodowód PO i jest już jednym z ostatnich demokratycznych „bastionów” naszego państwa. Cóż, nic dziwnego, skoro 99% potencjalnych wyborców PO widziałoby na miejscu Schetyny młodszego, błyskotliwego, „nieskażonego” (czyt. nie skompromitowanego) polityka. Jeżeli nic się nie zmieni, to ja, moja rodzina i znajomi na pewno nie będziemy głosować na PO, która pod przywództwem Schetyny jest nijaka! Obecnie to sto razy wolę Nowoczesną, która jest świeża, prężna i przede wszystkim młoda, nie uwikłana w układy.
.
— NSZ —
.
Po ostatnim numerze w Sejmie z uznaniem
Narodowych Sił Zbrojnych za „cacy” bohaterów,
uchwała przyjęta przez aklamację, tracę resztki
nadziei i szacunku dla tzw. opozycji
Well, z tą „nadzieją” i „szacunkiem” to tak mi
się tylko wymskło, żadnej tak na prawdę posiadam,
sorry
.
~
@jacek, nh
Nie, Bodnar, obrońca praw obywateli, także LGBT i lewicowych. Rozumiem, że panu to trudno pojąć, ale Platformie nie powinno.
@snake
może dla pana nie robi różnicy. Gra pan tę płytę w nieskończoność. Ale innym nie jest wszystko jedno.
„lidera narodu…..”
Redaktorze, litości !!!!!!
Pan też już wszedl w buty PiS i twierdzi, że Kaczyński jest przywódcą wszystkich mieszkających w Polsce ?
Na temat.
Niestety, obecna opozycja, z PO na czele, coraz bardziej sie pogrąża.
Schetyna powinien przekazać zarządzanie PO młodym, Budce, Trzaskowskiemu. Może spowodowalo by to, że wyborcy uwierzyli by jeszcze w PO.
@Adam Szostkiewicz
Proszę o informacje, jakich praw obywateli, także LGBT i lewicowych, p. Bodnar musi bronić
Przemowienie Rzecznika Praw Obywatelskich do pustej sali sejmowej oznacza, ze 1. Sekretarz KC PiS i jego kot moga spac spokojnie i nie troszczyc sie o wyniki nastepnych wyborow.
Tak zwana „Opozycja” jest w proszku i nawet nie stoi tylko lezy w opozycji do samej siebie.
Ciemnosc widze, ciemnosc…
@nh
Tych samych co Stachowiaka zabitego na komisariacie, pańskich i moich. Praw do ochrony przed bezkarnością policji.
@andrzej52
Spokojnie, przecież pan wie, że nie.
Poseł Grupiński tłumaczył ,że część opozycji była na posiedzeniu KRS ,
a Kuchciński tak układa plan żeby sprawy ważniejsze dla opozycji
działy się w piątek po południu, albo zachodziły na siebie.
Był zdenerwowany sytuacją,ale właściwie się
pogrążył bo jak wiedzą ,że tak jest, to w piątki powinni siedzieć w sejmie.
Wykazali się czujnością w lipcu nie odjeżdżając za daleko od Warszawy,
a teraz taka plama.
Ale cieszy mnie ,że Pana krytyka jest mobilizująca ,a nie dewastująca.
I jeszcze jedno–oni nie są z Marsa,oni są z nas.
@Jacek, NH 17 września o godz. 21:26
„Proszę o informacje, jakich praw obywateli, także LGBT i lewicowych, p. Bodnar musi bronić”
Jeżeli „NH” ma znaczyć, że dumnie się wyprężasz i natężasz, żeś ze stanu New Hampshire to z łaski swojej zestaw sobie listę praw, jakimi cieszą się mieszkańcy stanu, mieszkaniem w którym tak się przechwalsz z prawami osób LGBT w katolickiej Wolsce.
Jacek, NH
17 września o godz. 18:32
Jacku,muszę Pana pocieszyć.Głos RPO w obronie LGBT przebija się bardzo słabo.
Bardziej przebija się opinia z okolic PIS,że homoseksualizm to grzech,może nawet śmiertelny.
Zasłuchani w ten głos dwaj Polacy, tacy jak Pan, postanowili wymierzyć karę za grzechy,
pewnemu piosenkarzowi-homoseksualiście, przebywającemu razem z nimi w niemieckim hostelu.
Zgwałcili go jakimś długim przedmiotem i dręczyli na różne inne sposoby.
Lekarz orzekł, że ten człowiek umierał długo, w cierpieniach z powodu
wewnętrznego krwotoku.
Policja niemiecka połapała już Polaków i teraz będą sądzeni .
Przyniesie nam to duży rozgłos w Niemczech ,Europie a pewnie i w USA,
bo ofiara była amerykańskim muzykiem.
Jak dobrze pójdzie to usłyszy o nas cały świat .
Czekam na wzmożenie Ziobry i wysłanie tam prokuratorów.
Po przeprowadzeniu sondażu powinien wiedzieć ,czy stanąć w obronie
Polaków ,czy Amerykanina homoseksualisty.
Na korzyść morderców może przemawiać fakt ,że ofiara miała ciemną skórę.
Nie mogę przestać myśleć o śmierci tego człowieka.
Pisze Pan
”Bodnar, to lewak, obrońca LGBT”
Skąd nagle ni z gruszki ,ni z pietruszki ta wzmianka o LGBT?! Czyżby to karaluch mózgojad, w Jacka głowie nie dał odpocząć od uprzedzeń ,które robią z człowieka bydełko o którym jest powyżej.
@Adam Szostkiewicz
Oczywiście, że jest mi obojętne. Jak nie ma wyboru i uczciwych wyborów, to na czym może komu komuś zależeć?
To rzeczywiście zastanawiające, że opozycja też wyszła z sali i w ten sposób pokazała, że ignoruje Bodnara. W Polsce dzieją się rzeczy zdumiewające.
Dzisiaj przeczytałam zaległe teksty, w tym „Zbanować Dominikanina”. Poszukałam w sieci wypowiedzi ojca Pawła Z., żeby wyrobić sobie własne zdanie i przy okazji zupełnie niechcący wpadłam na program z TVP info (którego nie znałam wcześniej).
Muszę przyznać, że przeżyłam szok.
Początkowo myślałam, że to jakiś program amerykańskiej Polonii, bo patos wielkiej wiejącej flagi z ogromnym orłem w tle i prowadzący wymachujący rękoma i długopisem, że o infantylnych rozważaniach nie wspomnę…..
Poczym pojawił się Macierewicz, „analizujący” Zapad 2017 i politykę rosyjską.
Ale gwoździem programu był wywiad z Cejrowskim, który nastąpił po Macierowiczu.
Tutaj i Cejrowski i prowadzący najpierw a jakże się przeżegnali, pochwalili Boga i zaczęło się o „Ruskich”, o UE i jej przywódcach, o puszczy….Znawca Cejrowski był zachwycony w roli „specjalisty” od polityki wspłóczesnej. Prowadzący też wyraźnie poczuł się w swoim żywiole.
Wiem, że większości to nie zainteresuje, ale sądzę, że są na tym blogu osoby podobnie jak ja, które nigdy czegoś takiego nie widziały, więc dla nich link:
Wojciech Cejrowski w Minęła 20 TVP [HD] 14.09.2017
https://www.youtube.com/watch?v=bEPEpKipqtg
Szokująco niski poziom telewizji
@zza kałuży
Nie wygłupiaj się, Nowa Huta nie leży na Wschodnim Wybrzeżu
PS. Jakakolwiek polemika z tym osobnikiem, nb. znanym trollem, jest bez sensu – odpowiedzi powyżej jednego zdania nie otrzymasz, chyba, że copy-paste z prawicowego portalu.
Pzdr.
Testem dla opozycji będą zapowiedziane przez p. Mularczyka represje „totalnej”. Jeżeli obecna opozycja pozwoli się stłamsić, to trzeba będzie pójść za radą p. Muchy i zbudować od podstaw partię opozycyjną młodych Polek i Polaków.
Przypuszczam jednak, że opozycja nie przestraszy się prześladowań. A to oznaczać będzie jej ogromne wzmocnienie. PiS popełnia wielki błąd rozważając metody niedopuszczalne w systemie demokratycznym.
Nb. Red. Tomasz Lis ma ode mnie żółtą kartkę za to, jak potraktował p. Joannę Muchę. W wywiadzie przeprowadzonym tydzień temu nie pozwolił swojej rozmówczyni dokończyć definicji młodych ludzi.
Panie Redaktorze – wiem, że tak dramatycznej sytuacji zabrzmi to nieco zaczepnie ale gdy pisałem, że PO i PiS to ,,z jednej matki som syny” ktoś zmieszał z błotem ten pogląd jako ,,symetryzm”. A to twierdzenie jest upełnie nieuprawnione, rzecz jasna…
Wywołani do tablicy Kamysz, Schetyna sklecą (oczywista), że ,,akurat w tym momencie mieli bardzo fundamentalną deliberację o losie Ojczyzny dlatego z rozpaczą ale jednak musieli pominąć tą debatę”.
PiS potraktował RPO jako element swojego ,,ciągu technologicznego” władzy mianując osobnika takiego jak J. Kochanowski na to stanowisko. PO (Tusk) zrobił z tym stanowiskiem to samo co z prezydenturą sprowadzoną do ,,żyrandola”. Mianował dwie ,,paprotki”, które ideowo nie mogły ,,zabruździć”. Mianowanie Bodnara trzeba tu traktować jako ,,minę” dla PiSu. Bodnar robi co może ale wobec braku zaplecza politycznego wiele z tego nie wynika. I o to chodzi. PO po śmierci Kochanowskiego pokazało czym jest RPO – teraz też potraktowało go z odpowiednią dezynwolutą
Adam Szostkiewicz
17 września o godz. 21:43
„Tych samych co Stachowiaka zabitego na komisariacie, pańskich i moich. Praw do ochrony przed bezkarnością policji”.
Mało przekonujące. Jacek, NH pytał się o prawa człowieka, a Pan Redaktor pisze o incydencie na komisariacie. Takie lub podobne indcydenty policyjne zdarzają się w każdym demokratycznym kraju, łącznie z Kanadą i USA. Za rzadów PO w Polsce też się zdarzały.
Przyłączam się zatem do pytania Jacka, NH: jakie konkretnie prawa człowieka są teraz w Polscew systemowo ograniczane?
404
18 września o godz. 3:19
Wojciech Cejrowski w Minęła 20 TVP [HD] 14.09.2017
https://www.youtube.com/watch?v=bEPEpKipqtg
Szokująco niski poziom telewizji.
Zgadzam się, występy Cejrowskiegow TV, o ile nie opowiada o świecie pod palmami, są grubo poniżej standardów.
@404
Widać, że nic nie rozumiesz z polityki i z działania systemów politycznych, a zwłaszcza demokratycznych. Inaczej nie byłbyś zaskoczony.
Dziwnym i podejrzanym jest również stan zaskoczenia, czymś co jest od 25 lat notorycznie, w kółko, każdego roku i miesiąca jak mantra powtarzane. To może być oznaka zaburzeń intelektu w zakresie kojarzeń, asocjacji i pamięci.
@404
Nierządy PiS-u to żadna „dobra czy zła zmiana”. Nierządy PiS-u to parszywa kontynuacja.
Mnie to nie dziwi. Schetyna od dawna sygnalizował, że chce być bardziej racjonalną prawicą (oczywiście wg polskiej nomenklatury, bo klasycznej, liczącej się prawicy obecnie w Polsce nie ma) niż PiS. Stąd te wszystkie jego, niezbyt szczęśliwe, „wygibasy” językowe odnośnie kwestii uchodźców etc. To być może kolejna odsłona – Adam Bodnar przez wielu jest postrzegany jako „postępowiec-lewicowiec”, co niekoniecznie pasuje do wizerunku PO jako racjonalnej, ale jednak wciąż prawicowej, formacji jaki chce budować Schetyna. W mojej ocenie, lider Platformy to przegra i chyba widzą to również inni posłowie tej partii, bo zauważalne są pewne „tarcia” wewnętrzne.
@lenusoida
„Obecnie to sto razy wolę Nowoczesną, która jest świeża, prężna i przede wszystkim młoda…”.
To było poważnie czy na żarty? Poważnie? To dobrze, bo żartów to ja takich nie lubię… 😀
Drogi Redaktorze,
Czy zaglądał Pan kiedyś na blog Wojtka Orlińskiego?
Jeśli nie, to proszę to zrobić natychmiast. Czytanie go to radość sama.
Ma on wspaniałą zasadę, że wycina, wyrzuca czy banuje każdy komentarz,
który nie dotyczy jego wpisu, ale jest luźnym bredzeniem nawiedzonego
mizantropa w rodzaju snakeweba i kilku jemu podobnych. Dokładnie tych
samych tutaj, jak u red. Passenta i wszystkich innych blogów Polityki. Czemu Pan to toleruje kosztem naszego – czytelników – zdrowia.
Wolalłbym przeczytać 3 komentarze sensownych ludzi, niż 33 ciągle
tych samych pomyleńców, którzy piszą to samo bez względu na treść
Pana wpisu, prowadzą między sobą tasiemcowe polemiki ina kompletnie
prywatne tematy itp. W ten sposób blogi zaczynają przypominac ścianę w
dworcowej toalecie, gdzie każdy kto chce bazgrze co mu świnia na język przyniesie. Czy to się kiedyś zmieni? Blagam.
.. prawa czlowieka Platforme Obywatelska nie interesuja … ich interesuje tylko jak by tu sie dorwac z powrotem do wladzy… to wszystko…
Biuro RPO jest typową biurokratyczną instytucją, która przelewać zwykła z pustego w próżne i odwrotnie. Nic więc dziwnego, że nie ma autorytetu w szeregach opozycji, która RPO powinna bronić. Dzisiaj w nocy porządnie padało. Po wielkim deszczu mam zwyczaj sprawdzania rynien, bo wtedy nawiewa mi sporo liści. W tym celu przygotowałem sobie laskę na długim kiju. I dzisiaj obwiązując ją sznurkiem oraz oklejając taśmą malarską, akurat włączyłem sobie RFM FM, coby robota gładko się toczyła. A tam jakieś wesołki robiły sobie jaja z urzędników urzędu pracy, że bezrobocie spada, to urzędnicy urzędów pracy pójdą na bezrobocie, bo to są zwyczajne nieroby, które nic nie umieją robić, więc wiadomo nie nadają się do żadnej pracy. Mniej więcej to samo można powiedzieć i o urzędnikach RPO. To jest coś w stylu biurokracji z czasów PRL, gdzie owszem można było składać skargi na wszystko, co tylko przyjdzie do głowy i nic nigdy z tego nie wynikało, poza utratą czasu.
@rick
Tak samo jak PiS.
@ggry
Tak, jest z nimi problem, ale czasem warto ich pokazać.
Sylabariusz
18 września o godz. 15:36
„Schetyna od dawna sygnalizował, że chce być bardziej racjonalną prawicą (oczywiście wg polskiej nomenklatury, bo klasycznej, liczącej się prawicy obecnie w Polsce nie ma) niż PiS”.
Prawica może być liberlana lub socjalna (np. bawarska CSU). PO ma wizerunek prawicy liberalnej i nikt tego nie zmieni, a zwłaszcza Schetyna. Problem tylko jest taki, że obecnie konunktury na liberalizm to nie widać. W polityce niezbędna jest cierpliwość, a tego najwyraźniej PO brakuje.
@mauro
Wszystkie, jeśli dziś rządzący tak zdecydują. Robią to na razie punktowo, ale tylko dlatego, że nie są jeszcze pewni siebie, bo Polska wciąż musi się liczyć z prawem europejskim.
@Sławczan
Oj tam, oj tam. Wyszli posłowie wszyscy, bo jeśli by wysłuchali Bodnara, to obywatele jeszcze skłonni by jeszcze pomyśleć, że to właśnie ich w Sejmie reprezentują.
rickrick
18 września o godz. 16:01
Jaką ma funkcję , zadania i cel największa ,opozycyjna partia w parlamencie demokratycznego państwa ?
To jedno z pytań jakie powinien zawierać test , sprawdzający wiedzę obywateli,
przed przyznaniem im prawa wyborczego.
Mauro Rossi
18 września o godz. 13:13
”występy Cejrowskiegow TV, o ile nie opowiada o świecie pod palmami, są grubo poniżej standardów”
———-
Jak najbardziej spełnia standardy, nawet z naddatkiem!!! Dowodem jest wzrost ,i to znaczący, oglądalności TVP Info. Po to go tam właśnie trzymają w każdy czwartek.Także dla Pana.
Dodatkowo Kurski oszczędza na ekspertach od wojska,polityki zagranicznej,informatyki,
gospodarki,dyplomacji,podatków,wydobyciu ropy,prywatyzacji,bankowości,wirusów komputerowych
prawa międzynarodowego i krajowego,logistyki,samorządów,socjologii,
psychologii,oczywiście religii,uchodźców,imigrantów,UE,trumpizmu,reparacji wojennych,
historii i wielu ,wielu innych.
Ważniejsze od oszczędności ,jest to ,że niemożliwym byłoby znalezienie osobnych ekspertów,
którzy przemawialiby językiem zrozumiałym dla widzów TVP info i rozpoczynających
swoje wywody krzyżem świętym.
Jedyne co można poprawić, to podesłać Cejrowskiemu makijażystkę Kaczyńskiego.
antónio
18 września o godz. 22:10
Oraz buty, biedak boso chodzi.
Jego programy o swiecie są bardzo grubo poniżej stadartów.
Zainteresowal mnie program o Tyrolu Południowym, jako że znam i lubę tę krainę.
Z jego programu dowiedziałem się, że Poludniowityrolczycy robią wino, strugaja ołtarze i jedzą speck.
Zero wiadomosci o historii, regionie, geografii, języku, górach, tradycjach .
antónio
18 września o godz. 22:10
Mauro Rossi
18 września o godz. 13:13
”występy Cejrowskiegow TV, o ile nie opowiada o świecie pod palmami, są grubo poniżej standardów”
———-
„Jak najbardziej spełnia standardy, nawet z naddatkiem!”.
Quodlibet. Gratuluję gustu.
@Mauro Rossi:
> Zgadzam się, występy Cejrowskiegow TV, o ile nie opowiada o świecie pod palmami, są grubo poniżej standardów.
Nie oglądam, więc tylko mogę się powołać na opinię ludzi, którzy bywają pod palmami. Otóż ich zdaniem te produkcje Cejrowskiego też nie spełniają standardów.