K jak Kali
Korupcja w naszym obozie jest godna i sprawiedliwa, bo służy Partii i Narodowi, za to korupcja u naszych przeciwników politycznych jest złem wcielonym, zdradą Polski. Oto moralność Kalego w Polsce pod rządami „zjednoczonej prawicy”.
Dyżurni moraliści i harcownicy PiS publicznie wyśmiewają krytykę. Premier Gowin, były minister sprawiedliwości (!), nie widzi niczego nienormalnego, marszałek Terlecki drwi ludziom w oczy, że prezes Kaczyński to gigant nie tylko polityki, ale też biznesu i prawa. PiS w „przekazach dniach” przedstawia deweloperskie wcielenie prezesa jako wspaniały przykład polityka szanującego praworządność.
A przecież „taśmy Kaczyńskiego” pokazują, że rozmówcom chodzi o usiłowanie obejścia prawa zakazującego partiom politycznym i czynnym politykom aktywności gospodarczej! Obejście prawa ma posłużyć interesom grupy politycznej i ich własnym. Rozmówcy są spokrewnieni, ale nie ufają sobie, bo gdyby ufali, to nie byłoby nagrania. Kto nagrywał? Kto miał w tym interes osobisty?
To się może różnie nazywać: korupcja, praktyki rodem z Rosji Putina lub z Trump Tower w USA, patologiczny zrost polityki z biznesem, więzi rodzinnych z koneksjami na szczytach władzy. Ale sens jest jeden: jeśli taka ma być „norma” w polskiej polityce i w polskim państwie, to tu się nigdy nie zadomowi etyka biznesu i polityki. A w tak rządzonym i zarządzanym kraju wielki kapitał nie będzie się poważnie angażował.
To oznacza, że takie praktyki i ich tolerowanie przez rządzących przekreślają pozytywne scenariusze rozwoju. Osuwamy się do ligi państw peryferyjnych i jak tak dalej pójdzie, będziemy atrakcyjnym partnerem tylko dla innych krajów z tej samej ligi.
To nie musi być zła wiadomość dla ludzi władzy, którzy gotowi są nazywać tę patologię czymś normalnym. Oni prędzej czy później zbudują swoje wieżowce, dorobią się nie pracą, tylko kruczkami prawnymi, jeśli sieć powiązań nie zostanie przecięta. Ale co na tym zyska nasz kraj?
Komentarze
Nie ma juz ani Prawa, ani Sprawiedliwosci. Pozostalo jedynie “i”.
Po pierwsze, ja bym wolał mówić jakoś o „mentalności kibica/kibola” niż „etyce Kalego”, bo w gruncie rzeczy chodzi o bardzo ścisłe utożsamienie się z ruchem/grupą/partią/obozem. Jak znam zwolenników PiS, to bardzo często tak pojeta dla nich „lojalność” jest bardzo istotną wartością. Nie ogranicza się to do partii, bo dotyczyć potrafi relacji rodzinnych, zawodowych, parafialnych czy sąsiedzkich. Czasami to pozwala na dobrą inkluzywność — przyjmowanie i tolerowanie obcych czy odmiennych, byle jako sąsiadów, czy współpracowników, a nie postacie medialne. Że drugą stroną jest pielęgnowanie patologii i przestępstw…? No właśnie, jak to wyjaśnić zainteresowanym?
Po drugie, obrończy Kaczyńskiego w jednym trafiają w sedno — istota jego przestępstw jest trudno uchwytna dla przeciętnego odbiorcy. To już niepokojąco było widać przy KNF, gdzie do szerokiego grona dotarła tylko kwestia wielkości łapówki, a nie łamanie standardów i zasad, z wysokim przyzwoleniem na łamanie prawa. Tu nie mam mowy o wysokosci jakieś łapówki, więc może to być nieprzekładalne na język mas.
Psychologia zna zjawisko projekcji, czyli przypisywanie przez osobę zaburzoną, wszystkim wokół, własnych draństw i złych intencji. Rzuca to światło na opowieści Słońca Żoliborza o: układzie, szarych sieciach, łże elitach, najgorszym sorcie, uwłaszczeniu przez nomenklaturę, złodziejskiej prywatyzacji, aferach, oligarchizacji, patologicznym zespoleniu polityki z biznesem, przemyśle pogardy, zdradzie, inwigilacji, wykorzystywaniu organów państwa do niszczenia politycznych przeciwników, niszczeniu demokracji, agenturze Kremla.
Kto powinien zająć aferą o sile rażenia porównywalnej do ” Water Gate”, kiedy z niezależnych instytucji ostał się nam jeno Rzecznik, a Wielki Wodnik nakazał rzeźbić pomniki Wielkiego Rybona i podniósł poziom wody o pół głębarka. Oddychać trudno i nikt już o głupstwach nie pomyśli. Chwalmy Wielkiego Budowniczego, bo już niebawem Lewiatan skróci nasze męki.
Interes spółki Srebrna interesem narodu!
Może ostatecznie Naczelnik zostanie skazany za oszustwo i dzięki temu przestanie być posłem oraz Naczelnikiem. Byłby to dość zabawny koniec mętnej i paskudnej kariery politycznej.
K jak Kali. K jak Kościół. Kościół Katolicki w Polsce.
Nie czarujmy się to z praktyk krk czerpią pisowcy pełnymi garściami.
Czym była Komisja, też na K, która oddawała Kościołowi majątki bez możliwości odwołania. Czy finanse Kościoła są jasne i przejrzyste, tak jak to jest na Zachodzie. To Kościół dostaje najlepsze grunty za grosze, ale nie chce płacić za lekcje religii. To Kościół szczuł od początku na Owsiaka. To z Kościóła wychodziły co miesiąc pochody kłamstwa i nienawiści. To Kościół pomógł wygrać pisowi i jest z nim zblatowany.
I dopóki nie uporamy się z tym problemem, nie poradzimy sobie z moralnością Kalego.
Przy czym Kali to niewinne dziecko przy Kościele.
Każdy dzień rządów PIS to oddalanie się Polski nie tylko od UE ale od wszystkich standardów cywilizacji Europy Zachodniej i równoczesne przybliżanie się do standardów mafijnego systemu wprowadzonego przez Putina. Najwyraźniej spora grupa Polaków nie chce wolności, sami sobie nakładają kajdany. Ten rok to ostatni gwizdek aby coś zmienić bo drugiej kadencji rządów PIS Polska już nie wytrzyma. Ta partia chce zawłaszczyć wszystko a brzuchy mają nienasycone. Nie ma żadnej wątpliwości, że obecnie najważniejszym wrogiem PIS są niezależne media. Jak je wykończą będzie już zupełnie jak w Rosji.
To się teraz nie zrobiło .To jest mentalność luda tego ,który wybierał SLD do władzy ,luda karającego za to ,że „nam nie dali” i potomków tego luda.To się ciągnie z PRLu.Lud i jego potomkowie pamiętają,że wtedy dawali i wszystko było nasze i po równo zapominając,że z tego wyszło gówno.Dzisiaj mi dali to trzeba ich popierać bo może w przyszłości dadzą.
Kto ich przebije?Na prąd dali,matkom czterodzieciowym chcą dać emerytury i dają i obiecują.Byleby zdobyć władzę.Jak się uda to z innymi tego typu ludami w Unii Europejskiej a najważniejsze na następne cztery lata w kraju.Lud swoich dobrodzieji rozgrzesza ze wszystkiego.Nie masz szans opozycjo bo puki jest z czego będą dawać a wy nic możecie obiecać bo jak zdobędziecie władzę za obietnice to będzie katastrofa .Co zrobisz opozycjo jakbyś przypadkiem wygrała wybory?Wytłumaczysz ludowi.że trzeba państwo i gospodarkę naprawiać .Lud ma to w dupie.
Szczyt uczciwości prezesa/posła i nie angażowania PiS.
Nowogrodzka to nie siedziba prezesa PiS?
Charakterystyczny jest sposób w jaki pis pozbył się zabytku z działki przy Srebrnej 16, by „oczyścić” teren pod inwestycję. W ten sposób, prawo i sprawiedliwość rozumiał Kazimierz Pawlak z komedii Chęcińskiego. Tylko, że to nie film. Takie państwo, nam i naszym dzieciom, buduje Prezes Tysiąclecia w realu.
https://innpoland.pl/149879,jak-pis-pozbyl-sie-zabytku-ktory-blokowal-budowe-metoda-na-pis
Przecież to nielegalne nagranie, podobnie, jak te z 2014 roku. W swoich felietonach z czerwca owego roku skupił się pan, panie redaktorze głównie na tym wątku, nie tykając meritum sprawy, czyli ich treści. Kali się kłania.
Ciemny Lud odebrał kolejna lekcje, jak trzeba działać: założyć spółkę, pierwszy milion należy ukraść z majątku państwowego, a następnie zlecać robotę i nie płacic zleceniobiorcom. I tak się właśnie dziś robi w Polsce, zwłaszcza nie podpisuje się umów, żeby następnie nie zapłacić zleceniobiorcom
Jeszcze jedna wielka afera z udzialem KC PiS i co z tego? Nic!
Wiekszosc niewzruszonego elektoratu PiS to ludzie, ktorzy nie czytaja a jezeli czytaja to nic nie rozumieja. Ich decyzje wyborcze ustala glos z ambony oraz 500+.
Druga czesc popieraczy Prezesa to ci, ktorzy kiedys obrazili sie na wszystko co nie jest PiS-owskie. Oni tez zdania nie zmienia.
Opozycja w stanie sproszkownym moze tylko marzyc o zmianie status quo.
Przed nami jasna przyszlosc pod czujnym okiem Prezesa, Slonca slusznej czesci Narodu.
@PAK4
Tu nie mam mowy o wysokosci jakieś łapówki, więc może to być nieprzekładalne na język mas……Pisowskich mas (Tzw suwerena = katolickiego ciemnogrodu o mentalności chłopa pańszczyznianego ) o wiele większą siłę rażenia miały ośmiorniczki i zegarek Nowaka , które to suweren mógł ogarnąć swym rozumem…. O których to trąbiły swego czasu WSZYSTKIE media . Natomiast KNF i Kaczyński Tower sOM poza jego percepcją…
@mteodor
I o to pytam: kto nagrywał i jak te nagrania trafiły do obiegu publicznego? No chyba nie nagrywali kelnerzy na zlecenie zaprzyjaźnionego z Rosjanami kupca węglowego?
gotkowal:
W moim rodzinnym mieście, jakoś dziwnym trafem, decyzją ministerialną „odzabytczono” dawną, zabytkową rzeźnię, po tym jak ją nabył syn posłanki PiS… Potem, dziwnym trafem, rzeźnia spłonęła, ułatwiając decyzję o wyburzeniu…
@ Jagoda
Nic dodać nic ująć….Tutaj jest pies pogrzebany !
@ Adam Szostkiewicz,
„I o to pytam: kto nagrywał i jak te nagrania trafiły do obiegu publicznego? No chyba nie nagrywali kelnerzy na zlecenie zaprzyjaźnionego z Rosjanami kupca węglowego?”
Wlasnie. Problemem III RP, tej niby demokratycznej, jest dzialanie w tle sluzb specjalnych. Ktos kogos nagrywa, ktos na kogos prokuruje kwity i poprzez zakulisowe dzialanie wzajemnie politycy kopia sie po kosciach. Dotychczas nikt nie probowal tego doglebnie zbadac, wyjasnic i utracic. Pragne zauwazyc, ze nie sa to sluzby specjalne obcego mocarstwa. Czesc polskiego, politycznego folkloru odpowiadajacego wszystkim zainteresowanym stronom.
@jacek2:
Ja się też irytuję, ale to właśnie jest istotne — afer do usunięcia PiSu od władzy, jest aż nadto. Nie są potrzebne nowe. Jest potrzebne dotarcie do elektoratu, który PiS popiera, lub choćby mu się nie sprzeciwia.
Ale to co piszesz o „mentalności”? Ludzie są interesowni — o tym pisał choćby Machiavelli, a nie miał na myśli „chłopów pańszczyźnianych”. To ogólna cecha — nie ma co wytykać zwolennikom jednej partii, czy pochodzących z jednej klasy społecznej…
Ponarzekałbym może na słabe wykształcenie polityczno-obywatelskie. Bo chyba zbyt szybko ucieszono się demokracją w 1989 roku, nie dostrzegając, że jej wprowadzenie było w sumie w pewnym sensie „spiskiem elit”, do którego nigdy nie przekonano mas, uznając że będąc w Solidarności i popierając zmiany są za demokracją… A to było bardzo naskórkowe, nie przepracowane…
PAK4
30 stycznia o godz. 17:56
gotkowal:
W moim rodzinnym mieście, jakoś dziwnym trafem, decyzją ministerialną „odzabytczono” dawną, zabytkową rzeźnię, po tym jak ją nabył syn posłanki PiS… Potem, dziwnym trafem, rzeźnia spłonęła, ułatwiając decyzję o wyburzeniu…
————————————
Zapewne to fatalny zbieg okoliczności, a ogień przypadkowo zaprószyli nieznani sprawcy. Podejrzewam też, że w tym miejscu, pojawiła się jakaś niebanalna inwestycja, by pustka nie naruszała poczucia estetyki.
Pozdrawiam
To nie wygląda ciekawie dla srebrnej i Kaczyńskiego. są dokumenty
Giertych informuje cytat
” Relacje rodzinne oczywiście wpłynęły na to, że nie domagał się (Birgfellner) pisemnej umowy. Dostał pisemne pełnomocnictwo od spółki Srebrnej. Miał notarialne pełnomocnictwo do działań. Została określona uchwała, którą podpisał Jarosław Kaczyński, która dokładnie określiła sposób realizacji całego zobowiązania. W tej uchwale było powiedziane, że spółka będzie potrzebowała 300 milionów euro kredytu, więc wszystko było określone „
Z sieci: Z „Prawa I Sprawiedliwosci” zostalo „I”…
To mozna byloby dobrze narysowaç…
mam nadzieje, ze jak sie ten koszmar skonczy, czli PiS straci wladze, to Kaczynski razem ze swoim dworem najpierw pojda pod Trybunal Stanu a potem, juz z wyrokami TS, pomaszeruja do zwyklego pierdla za te swoje machinacje.
tyle, ze oni chyba zdaja sobie z tego sprawe i wiedza ze ni ema wyjscia tylko trza isc w zaparte. Wladzy latwo nie oddadza
Czekam na dalszy rozwój wypadków. Rok 2019 dopiero się zaczął, a już jest ciekawie.
Znałem takich , co w PRL-u byli sekretarzami POP a w III RP katechetą albo aktywista parafialnym.
Są ludzie dla których nieistotne jest , czy noszą „czerwony krawat” czy „brunatną koszulę” byle „przy korycie”.
Czytałem też komentarze ludzi, którzy zawodowo parają się prowadzeniem procedur związanych z procesami inwestycyjnymi i wg nich cały szum wokół sprawy to „robienie wideł z igły” gdyż potencjalny inwestor czy inwestor zastępczy nie wystąpili o określenie warunków zabudowy w określonej lokalizacji co jest pierwszym krokiem procesu o czym wie jazdy, kto budował choćby własny dom.
..Eureka !!!!!!!!!! są święte krowy w Polsce !!!!
@pawel makiewicz,
Sądzi się przeganych. Politycy za swoje działania odpowiedzą, gdy poparcie dla ich partii spadnie poniżej 10%. Czyli nieprędko.
” (…) my wiemy, jak w Polsce funkcjonuje prawo, ta opowieść o państwie prawa to kompletna bajka.” Jaroslaw Kaczynski
@kaesjot
No nie wiem. Mnie się taka postawa, sprowadzająca skandal z K Towers do procedur inwestycyjnych, z całkowitym pominięciem aspektu politycznego i oligarchicznego, kojarzy troszkę, pod względem moralnym, z zachowaniem firm niemieckich, które podczas wojny miały udział w budowie niemieckiego imperium zagłady.
@azur
no ja bym do losu kraju i Europy po chińsku nie podchodził. Pana ciekawi, wielu przeraża. Mnie też.
@mteodor
30 stycznia o godz. 16:30
I masz rację, i jej nie masz. Pozwolę sobie skupić się na tym, w czym nie masz:
1) tamto nagranie z 2014 r. miało o tyle mniejszą rangę, że nie znalazł się na nim szef partii ówcześnie rządzącej;
2) tam – było parę ośmiorniczek w restauracji (owszem, ekskluzywnej), tu – mamy grube miliony, a nawet miliardy; przyznasz, że jest różnica?; nawet jeśli konsumenci ośmiorniczek używali słów na „k”, a Wielki Deweloper nie?;
3) tam – działania „kelnerów” służyły umoczeniu rządu dążącego do integracji Polski z Zachodem (cokolwiek by nie mówić o wadach i grzechach tamtego rządu), tu – mam nadzieję, że skutkiem będzie umoczenie rządu działającego na niekorzyść Polski i na korzyść Rosji.
Ad. 3 Jedna z moich hipotez jest zresztą taka, że te „taśmy Kaczyńskiego” to wynik działań amerykańskiego wywiadu, który wobec rosyjskich ingerencji w wybory parlamentarne w Polsce, prezydenckie wybory w USA, referendum ws. brexitu itd., postanowił przypuścić kontratak i wziął się za kompromitowanie rządów sprzyjających Kremlowi. Co oczywiście – jeśli faktycznie tak jest – bardzo by się Amerykanom chwaliło.
Bardzo mi się spodobał wczorajszy komentarz red. Kuby Wątłego (w programie „Krzywe Zwierciadło). Mniej więcej taki…
Gość w sklepie spożywczym podchodzi z zakupami do kasy. Kasjerka zlicza towar w jego koszyku i na koniec informuje klienta, ile ma zapłacić. Klient na to: Dobrze, proszę pani, zapłacę, ja chcę zapłacić, ale najpierw musi pani musi skierować sprawę do sądu i dopiero kiedy w sądzie się to rozstrzygnie, pani dostanie ode mnie pieniądze.
W stojącej za tym panem kolejce rozlegają się okrzyki zachwytu: Brawo! Brawo! Co za niezwykle uczciwy człowiek! Nieskazitelny! Ideał! Jego słowa do tej kasjerki to wzór uczciwości!
Realizowany jest scenariusz „Budapeszt/Istambuł w Waszawie”, czyli sojusz z lokalnym Kościołem, wspólne zbudowanie trwałej bazy wyborczej z najsłabiej wykształconych, najczęściej mieszkańców wsi, rozpraszanie i demolowanie konkurentów do władzy a po jej przejęciu demontaż mechanizmów kontroli władzy, czyli przejęcie służb, wymiaru sprawiedliwości i mediów. Na koniec sprywatyzowanie do rąk oligarchów mienia przy pomocy kredytów otrzymanych z zaprzyjaźnionych banków.
W takim scenaiuszu kapitał nie zniknie. Spekulantom i oszustom jest nawet lepiej robić interesy z bezkarną władzą, która ma decyzyjność i sterowność. Kapitał więc będzie, tylko nie taki, jakiegobyśmy pragnęli.
Sądzę jednak, że tego projektu nie uda się doprowadzić do końca (za dużo jest mieszkańców miast i ludzi wykształconych), ale będziemy nękani kłamstwami i propagandą pzez następną dekadę. Tyle moim zdaniem potrzeba, aby formacja się rozpadła a wspierający ją Kościół do końca stracił twarz, co pozwoli rozliczyć architektów tego podłego czasu.
Oczywiście za całą demolkę jak zwykle zapłacą najsłabsi.
kaesjot:
Czyli?
Pod wcześniejszym wpisem ciekawie wpisał się Lukasz, którego oburzyła padająca tam sugestia, że warunki zabudowy są kwestią tego, kto rządzi. Więc brak warunków zabudowy dla rozpoczynanej inwestycji nie traktowałbym jako sugestii, że inwestycja jest fałszywa — swoją drogą, Kaczyński wyraźnie twierdzi, że nie jest fałszywa, że była kwestią wcześniejszych ustaleń — a więc… hm… nie ma powodu by Srebrna płaciła, więc afery nie ma… hm..? Kwestia oszukania wspólnika jest tylko jedną z kwestii, z których każda nadaje się na aferę. Inwestowanie na słupy, czy robienie interesów gospodarczych przez partie — to są rzeczy zabronione. I o ile o pierwszym można powiedzieć, że jest naruszeniem prawa popularnym, o tyle drugie to jednak w Polsce XXI wieku coś jakościowo nowego.
@ gotkowal 30 stycznia o godz. 13:53
Wystarczy sobie fachowo zamodelować: „a co pomyślą słuchający?” – fachowcy PR do wynajęcia są.
Kiedy już wiemy jak nasze wystąpienie mogą „wrogowie” skomentować, działamy zgodnie z jedną z podstawowych reguł taktycznych: najlepszą odpowiedzią na atak jest kontratak rozpoczęty o sekundę wcześniej!
To nie zaburzenie psychiki, to wyrozumowana taktyka – podejrzewanie o patologię jest niedocenieniem przeciwnika, co zwykle drogo kosztuje.
@ PAK4 30 stycznia o godz. 12:06
Kolejność najczęściej jest taka:
1. „chłopcy z naszego podwórka (grupy przedszkolnej, klasy)
2. „członkowie naszej bandy” – w przenośni (grupa wspólnych interesów) lub dosłownie
3. max max opisywanej funkcji: ” współrodacy połączeni wspólną ideą” ( nie współobywatele, bo obywatelstwo mógł dostać ktoś nie nasz)
ad3. punkt 3 to ideał do którego dążymy i może dzieci lub wnuki go dotkną (patrz idea „dżucze” w Korei Płn.)
Wygląda na to, że „Deweloper Roku”, czyli sam Ojciec Chrzestny mafii, stał za aferą w KNF.
30 lat kręci lody.
Może wzorem swojego poprzednika z lat dwudziestych w USA pójdzie siedzieć nie za niszczenie państwa, prawa i Konstytucji, a za przekręty w biznesie i omijanie prawa.
http://wyborcza.pl/7,75968,24415528,tasmy-kaczynskiego-mowili-ze-jest-safandula-okazassem.htmll-sie-bo .
Podobno ,że poseł z ramienia prezesa ,uwikłany w afery ,telegraf.bYŁ SKAZANY.Zalewski się nazywał czy jakoś tak>?Przypomnijcie.
Jagoda :lekcje religii w Bawarii , studia nauczycieli religii i inne oplaty zwiazane z religia w szkole oplaca rzad Bawarii , naturalnie z podatkow wszystkich obywateli! Moze dlatego Bawaria jest jednym z najbogatszych rejonow Europy , a moze i swiata !
Nie pisze RFN bo szkolnictwo nalezy do krajow RFN!
Naturalna , z twoim ograniczeniem intel. nie jestes w stanie tego kapnac:pieniactwo czyni z normalnych ludzi ….!
Sam nie jestem katolikiem!
kaesjot
31 stycznia o godz. 9:32
Tu nic nie było załatwiane zgodnie z prawem i procedurami. JK prowadził rozmowy w imieniu srebrnej , a przecież zgodnie z dokumentami jest tam nikim. Pan Austryjak zięć. podjął działania w oparciu o zapewnienia JK, że warunków zabudowy załatwi na 100%. Ponieważ JK ma ogromne wpływy (Obecnie faktycznie rządzi) Zięć mu uwierzył i podjął działania mimo braku tego fundamentalnego wymogu. Pan JK się przeliczył i nie wprowadził swego człowieka na prezydenta Warszawy , a inne naciski nie dały spodziewanych rezultatów. Zięć się zorientował, że zainwestowane pieniądze może stracić i zaczął twarde negocjacje z JK. JK jak widać z podsłuchów migał się i starał się ułagodzić zięcia w końcu postawił sprawę na ostrzu noża „idź do sądu”. Nie spodziewał się, że zięć się zabezpieczył podsłuchami i teraz jest już nieewidentna sprawa. Sądów i prokuratur JK nie przejął i ma dramatyczny problem i już nawet nie chodzi o te miliny, ale o to że wyszły na jaw sprawy absolutnie podpadające pod prokuratora. Jak spółka srebrna jest interesem rodzinnym JK to gdzie on uwidocznił przychody z tego tytułu? jeżeli natomiast była własnością PC byłej partii JK to PiS przejął sukcesje czy nie przejął – jak przejął to PiS musi zwrócić dotację , a jeżeli nie to co robi tak JK, pracuje za darmo (dla kogo)
ze pracuje i jest kimś bardzo ważnym nie ma kwestii (odpisywał dokumenty w imieniu spółki) Są wspólnie podpasywane zobowiązania potwierdzone notarialnie. Została określona uchwała, którą podpisał Jarosław Kaczyński, która dokładnie określiła sposób realizacji całego zobowiązania.
Giertych wie, że może wiele ugrać dla swego klienta i sporo zarobić. Przy okazji zemści się na JK za wywalenie go z polityki.
@xpawelek
chamstwa nie publikujemy
@ Redaktor Adam Szostkiewicz
Panie redaktorze może pan poda k – jak konkret co ten Prezes JK narozrabiał niezgodnie z prawem i zasadami .Mnie tylko Prezes zadziwił śmiala wizja bardzo rzadko spotykana wsrod elit politycznych i przyznam się ,ze ten projekt jest dobry realny korzystny dla miasta Warszawy i Polski i ja byłbym chetny ulokowac cześc moich oszczednsci w tym projekcie.
Jak się oriętuje czesć liberalna elit na poczatku transformacji wpadła na pomysl wytrychów prawnych zwiazanych z prowadzeniem działalnosci kryptobyznesowej w prowadzeniu fundacji . Politycy oraz osoby ze swiecznika od lat to wykorzystywalii.Prawicowcy dopiero w tym zaczeli nieudolnie raczkować ale po nagloośnieniu sprawy przez GW może i ja sia za to zabiorę gdyż te taśmy to wrecz pokazowa instrukcja jak sie za to zabrać..
Ogladalem rozmowe dwóch znakomitych prawników (nie związanych z PiS ) specjalizujących sie w tym temacie.Obaj stwierdzili ,że prowadzenie Srebrnej w powiazaniu z fundacja im .Lecha Kaczyńskiego to klasyczny przyklad jak etycznie i wzorowo prawnie powinny być prowadzone te przedsiewziecia aby nie miec klopotów z prawem.
Rozumiem ,że może bulwersować sprawa budynku przy Srebrnej.Jednak JK dawno byl traktowany jak fajtłapa przez otoczenie Solidarnosciowe i pan .Hall ikona III Rp ( przemawial na pogrzebie sp.Adamowicza) w trakcie reprywatyzacji RSW Prasa wziął sobie smakowitszy kąsek Życie Warszawy zaś fajtłapie JK wspanialomyslnie zaproponowal Expres Wieczorny.Obydwie gazety splajtowały i pytanie do osób czytających ten komentarz i pana – co zrobil pan Hall po budynku i masie upadlościowej po Życiu Warszawy . Nie sadze aby przepil czy przejadl lub oddal biednym.Co JK zrobil to wszyscy wiedzą i na ten temat ujadaja. Wziął kredyt z banku 14 mld zł w zamian oddajac bankowi dolne pietra na 20 lat.Nie znam sprawy dokladnie ale i pana tygodnik Polityka też sprywatyzowal się po mieniu PRL .
Co ciekawe mam wrażenie ,ze w tym czasie jak Adam Michnik organizowal KOD bronil Konstytucji szczwany lis JK wykorzystując brak nadzoru podrzucil mu spreparowane taśmy .To jest niemożliwe aby tak byl wygładzony i idealny obraz czlowieka Oboz broniący demokracje .strzelili sobie w obydwa kolana gdyż już Naród Pisowski i Symetryczny domaga sie planu zagospodarowania tego terenu gdyż na tych taśmach wyglada JK na poszkodowanego tym samym wzbudzajaca litość.Widac ,ze JK osiągnal podstawowy cel ,że publika oswoiła sie z tematem wieżowców tego terenu i zacznie pytać dlaczego miasto Warszawa jej wladze naruszaja wolnosc gospodarczą i równe traktowanie podmiotów..GW i pan narobiliście klopotu miastu Warszawa gdyż wypowiedzi Prezydenta Trzaskowskiego ,teksty pana i GW beda koronnym dowodem w TSE o naruszenie praw obywatelskich w powiazaniu z wolnoscia gospodarczą podstawowe zasady działania UE .Wystepuje tu rażąca dyskryminacja ze względu na poglądy polityczne.
Dla mnie mieszkajacym w miescie Chicago kolebce wieżowców na najbardziej kuriozalną wypowiedż zasłużył Prezydent Trzaskowski ,ze fundacja im.Lecha Kaczyńskiego powinna zadowolić sie dLA dzialalnosci statutowej w budynku 10 pieter.Tak karygodnej wypowiedzi lamiacej prawa fundacji ja jeszcze nie slyszalem ,.Jaki ma byc wysoki budynek decyduje fundacja a Prezydent i wladze moga zadecydowac czy w tym miejscu taki budynek moze stać.
Podobnie jak ja oceniają tę sprawę moje i dużej cześci społeczeństwa prof.Paweł Śpiewak szef Muzeum Polin i wybitny architekt Czeslaw Bielecki .Satwierdzili w Polsatnews ,że dziwią się oporom miasta i związanej z tym dyskrymincji gdyż w obrebie 50 m miasto wyrazilo zgode na postawienie podobnych wysokościowcow.
Wypowiedż Prezydenta Trzaskowskiego jest jeszcze bardziej kuriozalna gdyż nikt przy zdrowych zmyslach w takim miejscu nie powinien budowac 10 -pietrowca jeśli niedaleko stoja wieżowce i to ze wzgledów estetycznych i ekonomicznych.
Bede wdzieczny Redaktorowi ,że dopusci moj uwarzam merytoryczny komentarz do dyskusji na łamach Polityki
Z wioski Palatine,Illinois – gdzie za oknem mojego domu jest _ 45 stpni Celsjusza .
@geozak
Cóż, z Chicago Warszawy gołym okiem się nie zobaczy. Prof. Śpiewak jest szefem Żydowskiego Instytutu Historycznego, a Jan Śpiewak, działacz miejski, to jego syn, były kandydat na prezydenta stolicy. Przegrał z Trzaskowskim. Kontrowersyjny architekt Cz.Bielecki też kandydował na to stanowisko, tylko wczeßniej, i też przegrał. Resztę postu trudno zrozumieć. Piszemy poprawnie: uważam.
geozak
1 lutego o godz. 0:05
Sporo światła na sprawę rzucają prof. Balcerowicz i mec, Dubois.
https://www.tvn24.pl/wideo/magazyny/balcerowicz-o-kaczynskim-w-faktach-po-faktach,1813165.html?playlist_id=12698
Wypadałoby też, by głos zabrał sam Jarosław Kaczyński i na konferencji prasowej dostępnej dla dziennikarzy wiodących mediów, wyczerpująco wyjaśnił wszystkie kontrowersje (jak to bywa w normalnych, demokratycznych krajach, np. w USA). Bo opowieści snute przez jego funkcjonariuszy partyjnych, o jego kryształowej uczciwości i porównywanie poważnych zarzutów do kapiszona, zamiast wytłumaczenia się, to drwiny z opinii publicznej.
@geozak:
> przyznam się ,ze ten projekt jest dobry realny korzystny dla miasta Warszawy i Polski
Kpisz, czy o drogę pytasz?
Miasta mają warunki zabudowy. Nie wszędzie można budować wieżowce. Obejście prawa, by taki sobie postawić — a to ma miejsce w przypadku tego projektu — jest przykładem skrajnego egoizmu. Łamania prawa przy okazji też.
> Jak się oriętuje czesć liberalna elit na poczatku transformacji wpadła na pomysl wytrychów prawnych zwiazanych z prowadzeniem działalnosci kryptobyznesowej w prowadzeniu fundacji .
Źle się orientujesz.
> Prawicowcy dopiero w tym zaczeli nieudolnie raczkować
Nie.
Partie na początku miały możliwość prowadzenia pewnej działalności gospodarczej. Słyneło z tego PSL, SLD też coś robiło, praktycznie wszystkie partie postsolidarnościowe się „uwłaszczały”. Z czasem jednak bardzo ograniczono takie możliwości — obecne prawo, zakazujące, wprowadził PiS.
Jak się okazuje jednak z tych taśm, PiS wprowadzając takie przepisy od razu przygotował sobie firmy-słupy, za którymi ukrył swoją działalność gospodarczą. Nie tylko więc łamał prawo, ale i samo prawo wprowadzał w złej wierze, od razu zakładając jego łamanie przez siebie.
> Obaj stwierdzili ,że prowadzenie Srebrnej w powiazaniu z fundacja im .Lecha Kaczyńskiego to klasyczny przyklad jak etycznie i wzorowo prawnie powinny być prowadzone te przedsiewziecia aby nie miec klopotów z prawem.
Którego aspektu sprawy to dotyczy?
Przeforsowania budowy niezgodnej z prawem?
Odmowy zapłaty dla wspólnika?
Prowadzenia działalności gospodarczej przez partię polityczną?
Nieuwzględnienia przez posła spółki w oświadczeniu majątkowym?
> jak Adam Michnik organizowal KOD bronil Konstytucji
Gdy Sobieski był sułtanem…
> podrzucil mu spreparowane taśmy .
Taśmy dotyczą lata ubiegłego roku. Czyli chronologia też z księżyca…
> na tych taśmach wyglada JK na poszkodowanego
Jak dla mnie to na oszusta.
> niedaleko stoja wieżowce i to ze wzgledów estetycznych i ekonomicznych.
Jeden ze smakowitszych wątków afery — państwo pozwoli łamać prawo, o ile za tym stoi Kościół. Bo wieżowiec, w sprzecznosci z przepisami, pozwolono wybudować kurii…
Do KASEJOT z 31.01,godz.9:32
Piszesz, że rozmawiałeś z fachowcami (chodzi o tę słynną inwestycję) i że fachowcy mówią,że to burza w szklance wody. Ja wiem tyle,co wyczytałem w GW,więc na pewno nie wiem wszystkiego,ale przypadkowo znam się na udzielaniu dużych i bardzo dużych kredytów na nowe projekty dla spółek celowych. Z opisu w GW dowiedziałem się,że rzeczywiście zachowany został pełny profesjonalizm w opisanych dokumentach, ofertach itd.Kilka dni temu napisałem tu,u Pana red.A.Szostkiewicza, że projekt ten nie może posiadać udokumentowanej wiarygodnej zdolności kredytowej (kredyt kilkunastoletni),a przede wszystkim,,że kredytobiorca nie posiada aktywów do prawnego realnego zabezpieczenia kredytu. Wczorajsze doniesienia w GW potwierdzają moje podejrzenia w pełni.Nie wdając się w żargon bankowy,powiem krótko: brak możliwości prawnego realnego zabezpieczenia kredytów, kredytowanie pomostowe, spłat kredytów pomostowych z kredytów podstawowych ,spłata odsetek na koniec okresu kredytowania oznacza,że bank PKO ponosi 100% ryzyka ,a inwestor ma zero ryzyka. Taki duży kredyt udzielany inwestorowi nie posiadającemu żadnego doświadczenia (bank ma oceniać zarówno przedmiot inwestowania,jak i podmiot-kredytobiorcę) byłby absolutnym precedensem w historii kredytów w Polsce po 1989r.
Dużo media piszą o podejrzanej i dwuznacznej roli J.Kaczyńskiego w tym temacie.Dla mnie co najmniej tak samo niecną rolę odgrywa bank PKO. Bank zatrudnia fachowców,prezez banku ma obowiązek dbać o dobre imię banku ,a przede wszystkim o bezpieczne udzielanie kredytów,żeby spłatą kredytów nie obarczać podatników… Tu mamy do czynienia z przypadkiem,że bank ma udzielić kredytu ze 100%-owym ryzykiem bankowym wyłącznie w oparciu (mówiąc w skrócie) o nazwisko nieformalnego kredytobiorcy. Związek Banków w Polsce powinien takiego prezesa banku wyrzucić ze swojego grona i dać mu wilczy bilet,a KNF wyciągnąć wobec niego odpowiednie konsekwencje..
@ Adam Szostkiewicz
Dziękuję za odpowiedż i również za zwrócenie mi uwagi na błąd językowy.
Z tym słowem miałem od dłuższego czasu problem wielu zwracało mi uwagę
Za oknem temperatura wzrosła i o godz 6:49 am jest – 18 stopni Celsjusza.
Jagoda
30 stycznia o godz. 14:44
Celnie. PIS to zdolny uczeń najbardziej zdemoralizowwanej instytucji, jaką jest KRK. Kościół swoje przekręty czynił i czyni w cichości, z obłudnym „mudmysie”.
Może kiedys uda nam się zrzucić tego garba, pozbyć się tego nowotworu, tak jak udało się częściowo Hiszpanom Irlandczykom czy Quebekczykom.
Ale na razie nie ma nadziei. Nasz naród przyzwyczaił się do zycia z tym rakiem.
@ gotowal
Dziękuję za przeczytanie mego komentarza.
1.Pan prof.Balcerowicz przestał dawno być dla mnie autorytetem z wielu względów.W tym czasie jak rzadził przyjechałem po raz pierwszy do Polski .Przy okazji odwiedziłem Słowację gdzie rzadził wyśmiewany populista Mieczar.Uderzył mnie kontrast zastanej rzeczywistości z opisem piewców prof.Balcerowicza. w GW.Słowacja Mieczara bardziej mi przypominała USA niż Polska Balcerowicz.Potwierdzenie nastąpiło wkrótce .Po przejeciu władzy przez nową ekipe Słowacja wstąpiła do strefy Euro.8 lat PO- PSL podobnej filozofii ekonomicznej okazało się dla
przyjecia waluty euro niewypałem .Skrótowo powiem ,że idee jakie głosi znacznie odbiegają od zasad stosowanej ekonomii jakie od nie-obowiazuja w USA.Dla przykladu – własnosć federalna i stanowa w gospodarce USA to około 50 %.
Mecenas Debois mec Gertych wg standardów USA łamia standardy sądowe i konstytuucyjne latając po stacjach telewizyjnych wypowiadając się w tych sprawach.W USA jest to niedopuszczalne gdyż nie można byłoby znależśc jurorow poza tym również ich wywody oglądaja sedziowie.Proces w takich warunkach jest nierzetelny i zostaja złamane podstawowe prawo konstytucyjne uczciwego procesu sądowego dla dwu stron.Adwokat przedstawia dowody w sądzie tam zostanie wydany wyrok a nie wyrok opinii publicznej.W warunkach USA proces sadowy by sie nie odbył i tym samym obydwaj adwokaci byli by pozbawieni licencji do uprawiania zawodu.
Już sam fakt noszenia przez sedziow koszulki Konstytucja w warunkach USA jest niedopuszczalne.Kazdy wyrok takiego sedziego byłby kwestionowany.
Zwioski Palatine,Illinois
@ pielnia 11
Być może ,że twoje wywody na temat kredytowania w Polsce sa zgodne z zasadami jakie obowiazują w Polsce .
W USA jest odwrotnie gdyż taka bankowosc jaka ty opisujesz obowiązywała przed wielkim kryzysem w latach 30 -tych ubiegłego wieku.
Po tych kryzysach bankowcy i ekonomisci wprowadzili reguły ,że bank ma spelniać wiodaca role w rozwoju gospodarczym państwa i w tym procesie ma spełniać wiodąca rolę..
Dlatego w USA można dostać kredyt w banku,instytucjach finansowych czy od osob prywatnych majac 0 zero wkladu wlasnego czasem nawet dla olbrzymich projektów.Kredyt ten chętnie jest udzielany właśnie na inwestycje typu jak Wieże- K.Bank musi mieć fachowych ekspertów do oceny projektu .
Liczy sie projekt jego ocena ekonomiczna i społeczna zasadności wykonania.Przykładowo – jeśli inwestycja podniesie atrakcyjnośc okolicy w postaci wzrostu cen gruntu ,przyciągnie kolejny byznes,zwiekszy wpływy podatkowe itp bank to wszystko bierze pod uwage w warunkach USA .
Dla przykładu w Chicago bedzie realizowany ciekawy projekt inwestycyjny tzw.Lincoln Yard na 100 ha po przemyslowych w atrakcyjnym miejscu.Powstanie praktycznie cała nowa dzielnica na 50 ha z wieżowcami,stadionami szkolami itp- koszt $ 10 mld .Przecież ci co wyszli z projektem nie posiadali nawet gruntu a ich majątek w stosunku do potrzebnego kredytu jest mały.
Czymś nienaturalnym jest i wrecz nagannym ,że Prezes rezygnuje z projektu z uwagi ,że politycznie zostanie żle przyjety .Tu taka osoba udałoby sie do sadu i sad wydałby nakaz zaprzestania dyskryminacji politycznej i zmiany warunków zabudowy.Czy w Chicago powstalyby wysokosciowce np wieza Trump w miescie rzadzonym przez Demokratów jeśli zdecydowana wiekszosc włascicieli i inwestorów to republikanie.
Jak taki kraj jak Polska ma sie rozwijać jeśli dla oceny projektu bierze się pod uwage przynależnosc partyjną.
aneks do mojego wpisu z godz.11:04:pisząc,że KNF powinna wyciągnąć odpowiednie konsekwencje w stosunku do banku PKO miałem na myśli KNF,która zostanie uzdrowiona po utrąceniu PiSu od władzy w Polsce
@geozak
a pan dalej patrzy z Chicago? Tam nie ma problemu z konstytucją, więc sędziowie nie mają potrzeby nosić odpowiednich podkoszulek.
GW wystawiła Wielkiemu Strategowi certyfikat przyzwoitości, wręcz laurkę, a on w zamian grozi sądem? Czarna niewdzięczność!
do geozak : nie ma żadnych róznic w podejmowaniu decyzji kredytowych pomiędzy Polską,a USA. Tu i tam decyzje podejmuje się w oparciu o tzw.ocenę zdolności kredytowej oraz ocenę podmiotu co do jego wiarygodności. Wiarygodność oceny zdolności kredytowej obejmuje oczywiście ocenę zarówno problemów samego projektu,jak i zagadnień zewnętrznych,czyli makroekonomicznych,infrastrukturalnych popyt,podaż , prognoza, ryzyka zmienności,ocena ryzyk politycznych itd. itd. Nie miejsce tu na robienie wykładów,bo nie o to tu chodzi. Ja zwracam tylko uwagę,że taka ocena wszelkich ryzyk musi być obiektywna,bez cienia podejrzeń, że presja nacisku polityków ma rozstrzygać o podejmowaniu decyzji kredytowej przez bank.Prezes banku nie daje kredytów z własnej kieszeni.Są to zasoby finansowe klientów banku i bank ma obowiązek zachowywać należytą staranność.
Jakie to szczęście, że jest zima, pełnia sezonu narciarskiego i można bezpiecznie zaszyć się w górach. Doświadczenie uczy, że gdy jest lato, trudniej się bezszelestnie ulotnić i nie bardzo jest się gdzie schować. Taki np. Półwysep Helski, to prawdziwa masakra! Aż się tam roi od namolnych spacerowiczów najgorszego sortu!
————————————————————
geozak
1 lutego o godz. 14:26
Jak widać, uważnie śledzi pan wydarzenia. Dlatego, nie umknęło panu zapewne to na co zwrócił uwagę mec. Dubois. Otóż najwyższy przedstawiciel władzy wykonawczej, mający w ręku dyspozycyjną prokuraturę, służby, wpływ na sądy, twierdząc przy tym , że nie jest najlepiej zorientowany – w ciągu kilku godzin definitywnie przesądził sprawę. To chyba nie są amerykańskie standardy? W tej sytuacji odwołanie się do opinii publicznej jest uprawnioną obroną konieczną.
Jeśli chodzi o prof. Balcerowicza, to chętnie usłyszałbym jakieś konkretne zarzuty, insynuacji komentował nie będę. Do „crony capitalism” Mecziara nie będę się odnosił, bo wyczerpał mi się limit żartów na dzisiejszy wieczór.
Sprawa sie rypła…….nie będzie K-Tower, ewentualnie można jeszcze w zamian spróbować wieżę Babel ale chyba do jesieni się nie zdąży…..
Ładne podsumowanie a la „paski TVP” znalazłem:
J. K. organizował budowę lukratywnego wieżowca bez wymaganych pozwoleń i funduszy.
Lider partii rządzącej stał za aferalną inwestycją prowadzoną przez „słupy”.
Taśmy pokazują patologiczny proceder wyłudzeń.
Najgorsze jest to że tym świętym krową nic nie można zrobić. Chociaż niedługo wybory, może coś się zmieni…