Szarpanie Wałęsy: czy da się jeszcze wspólnie świętować?
Przed rocznicą Sierpnia 1980 r. znów szarpią Lecha Wałęsę. To niszczenie marki Polaka przez tych, którym Polska z ust nie schodzi od rana do wieczora.
Z robotniczych przywódców strajków prowadzących do powstania Solidarności już prawie żaden nie stoi przy Kaczyńskim, tylko przy Wałęsie i po stronie obecnej opozycji. Na czele organizacji noszącej imię historycznej Solidarności stoi były wojskowy, który blokował Sejm, nim PiS doszedł do władzy. Blokujący wypuszczali tylko posłów Kaczyńskiego.
Gdy dziś pod Sejmem odbywają się protesty, pisowska władza ściąga tysiące policjantów przeciwko obywatelom. Kiedy PiS szedł do władzy, oskarżał ówczesny rząd, że stoi tam, gdzie ZOMO. Dziś co miesiąc odgradza się od ludzi kordonami policyjnymi i murem barier, a funkcjonariusze spisują skandujących „Lech Wałęsa!”.
Jak świętować godnie nasze historyczne rocznice w tak podzielonym kraju? Dzisiejsi związkowcy gdańskiej Solidarności chcą się oddzielić od niezwiązkowych obywateli, którzy wybierali się pod pomnik poległych stoczniowców. Wykorzystali do tego ustawę o miesięcznicach smoleńskich. Teraz widzimy, jak ustawa „sortuje” społeczeństwo, zamykając „gorszym” dostęp do uroczystości publicznych.
Przed nami rocznica porozumień sierpniowych. Wkrótce rocznica odzyskania niepodległości, w przyszłym roku jej stulecie. Wielka rocznica, wielka szansa! Ale czy obecne władze ją widzą? Kto poprowadzi uroczystość centralną? Kaczyński, Duda czy może ktoś spoza elity PiS, lecz z autorytetem ponadpartyjnym? Tak byłoby najlepiej, ale czy mamy jeszcze kogoś takiego? Wszyscy umarli albo przejechał po niej walec pisowskiej poprawności historyczno-politycznej, tak jak po Wałęsie.
Właściwie tylko on mógłby tę rolę odegrać, tylko że obecna władza ma inne plany. PiS w tej roli, ojca narodu i ikony Solidarności, obsadził Lecha Kaczyńskiego. Nie ma więc mowy, by na stulecie stanęli na trybunie honorowej obok siebie ludzie PiS i inni. Podział jest tak głęboki, że zagraża podstawowym wartościom naszej wspólnoty: tak mocno różnimy się w rozumieniu polskości, patriotyzmu, interesów narodowych. Na nienawiści, kłamstwach, wykluczaniu nie da się wychować patriotów.
Prawdopodobnie zmarnujemy nawet tę okazję stworzenia jakiegoś minimum wspólnoty. Targanie Wałęsy przed rocznicą Sierpnia to tylko zapowiedź tego, co nas czeka w roku stulecia niepodległości.
Komentarze
Dlaczego KK nie broni Wałęsy na podobieństwo Wielgusa.Tak sobie myślę,że wystarczy poręczenie skoro IPN dysponuje świstkami ksero a nie świadectwami prawdy.Tak Glemp oceniał.
Nie ma żadnej wspólnoty kata z ofiarą. Nie ma wspólnoty narodu i tych, którzy mu szkodzą – zdrajców, folksdojczów, złodziei.
W przeddzień obchodów rocznicy Sierpnia ’80 podsuwam pod rozwagę złotą myśl G.B. Shawa tym, którzy wybrali się na emigrację wewnętrzną po wprowadzeniu stanu wojennego przez generałów:
Życie pełne błędów jest nie tylko godniejsze uznania, ale również bardziej pożyteczne niż życie bezczynne.
Wasza bezczynność wtedy odbiera wam prawo do krytykowania tych, którzy może popełnili błędy, ale – działali.
Podział obecny ma nie tylko charakter światopoglądowy. Za nim stoi frustracja elektoratu, którego członkowie mają poczucie osobistej krzywdy. Zostało zniszczone zaufanie do bezstronności organów władzy, najpierw w wyniku bezkarnego nadużywania władzy, a potem jej upolitycznienia. Wysoka przewaga PiS w sondarzach może prowadzić do przypuszczenia, że nie ma moźliwości powrotu opozycji do władzy. Doszło już do zasadniczej zmiany, gdzie siły polityczne głoszące hasła otoczenia kordonem sanitarnym chwasta same zostały nim otoczone, a obecna władza twierdzi, że to jest właśnie chwast!
Ostatnio w Polityce dużo nieprawdziwych artykułów.
Pan Burnetko twierdził, że sprawa Przyłębskiego i Wałesy jest dokładnie taka sama, a przecież wiadomo, że zawartość teczek była diametralnie różna. Ale rozumiem, pan Burnetko był przez lata opłacany przez fundusz partyjny PO.
Pan Pytlakowski z kolei twierdził, że dzisiejszych działań służb nie da się porównać z niczym w III RP. Nigdy nie słyszał o Lesiaku itp. Lol Tego nie rozumiem.
Pan twierdzi, że: „Z robotniczych przywódców strajków prowadzących do powstania Solidarności już prawie żaden nie stoi przy Kaczyńskim, tylko przy Wałęsie i po stronie obecnej opozycji.” Na jakiej podstawie Pan tak twierdzi? O których robotnikach Pan mówi, a o których Pan nie mówi? Co uprawnia Pana do takich manipulacji w kilka dni przed świętowaniem Sierpnia 80?
Kaczyński chce wpędzić Wałęsę do grobu. Wtedy będzie wolna droga dla propagandy. Śniadek już teraz na bezczela gada, że Lech Kaczyński był prawdziwym przywódcą Solidarności.
Założę się, że upłynie jeszcze kilka lat i 60 procent ludzi będzie powtarzać, że to właśnie Lech Kaczyński był bohaterem, a nie jakiś tam Wałęsa.
Jest coraz gorzej. W Żywcu nie wpuszczono do wynajętej wcześniej świetlicy szkolnej p. Henryki Krzywonos. Odbyć się tam miała impreza na rzecz wielodzietnej rodziny dotkniętej nieszczęściem. Pani Henryka była pilnie fotografowana przez dwóch policjantów, cała impreza odbyła się na wolnym powietrzu, choć sala była zamówiona i opłacona. Okazuje się, że policja już ma odpowiednie wytyczne i wie kto może a kto nie organizować imprezy charytatywne. Jest le ale jeszcze nie tak, aby nie mogło być gorzej.
http://bielskobiala.wyborcza.pl/bielskobiala/7,88025,22284536,henryka-krzywonos-strycharska-nie-wpuszczona-do-szkoly-dwoch.html
W Polsce nie ma dojść złych, zgorzkniałych i przegranych ludzi , aby PiSowska ideologia zdobyła obecnie absolutną większość . Jedyną drogą dla zmiany tej sytuacji, jest dalsza polaryzacja społeczeństwa i pogorszenie jego sytuacji życiowej. Najprostszą drogą dla osiągnięcia tego celu, jest dalsza międzynarodowa izolacji Polski i wyprowadzenie jej z Unii Europejskiej .
Otoczona przez wrogów , izolowana Polska , to łatwy łup dla nacjonalistów i populistów i to jest pierwszy cel PiSu
Nie ma i być nie może zadnej wspólnoty. W każdym razie ja nie mam zamiaru stawać podczas jakiejkolwiek uroczystości obok ludzi, którzy wspierają uzurpatorów i dla których mam jedynie bezbrzezna pogardę. Natomiast po raz kolejny wzywam do bojkotu wszystkiego, co pochodzi od uzurpatorów. Twórzmy własne „komitety”!
@marcin
Proszę podać jedno nazwisko, prócz Mieczysława Gila, dawnego robotniczego przywódcy strajków sierpniowych i pierwszej Solidarności, którzy popierają obecny PiS.
Obawiam sie ze Krk z PiSem beda rzadzic dlugo i szczesliwie, a Polacy beda hakowac na ich szczęście .
Lech Wałęsa nie jest i nie może być „autorytetem ponadpartyjnym”, choć naturalnie zgadzam się, że taką rolę powinien pełnić i taka powinna być swoista logika dziejów, ale nie tyle z winy PiS, co za sprawą dotychczasowej działalności samego Wałęsy. Przecież ten od dawna aktywnie wspierał PO, a więc stronę politycznego sporu. Nie jest więc jakkolwiek bezstronny – zaangażował się po jednej z nich. Poza tym nikt tak skutecznie nie niszczy Lecha Wałęsy jak on sam – swoją butą, arogancją, zawiścią i cynizmem. Niestety, ale tak jako bardzo młody człowiek odbieram zachowanie przywódcy „S”… Zwłaszcza, kiedy na własne oczy obserwuję ewolucję oglądu – jeszcze kilka lat temu Wałęsie „pomagali” obalać komunę Jan Paweł II i Reagan. Potem „zrezygnował” z Reagana i „łaskawie” zostawił papieża. Od jakiegoś czasu powtarza natomiast, że w zasadzie to w pojedynkę „rozprawił się” z komuną, był tak silny, że „podnosił” hotele robotnicze i komunistyczne władze „na siłę” wciskały mu mieszkania, aby tylko tego nie robił (ostatni wywiad z M. Olejnik w „Kropce…”).
„Proszę podać jedno nazwisko, prócz Mieczysława Gila, dawnego robotniczego przywódcy strajków sierpniowych i pierwszej Solidarności, którzy popierają obecny PiS.”
Bardzo mocne nazwisko, Panie Redaktorze – Andrzej Gwiazda…
To już dwa! Gwiazda owszem, ale się nie udziela po linii pisowskiej, tylko swojej.,
@kubaszko
Ten wpis pozostawiamy jako przykład umysłowych spustoszeń pisowskich.
MarcinGt
27 sierpnia o godz. 17:09
”Ale rozumiem, pan Burnetko był przez lata opłacany przez fundusz partyjny PO.”
Rozumie Pan ,czy Pan wie. Partie mają obowiązek publikowania swoich wydatków.
Wydatki muszą być udokumentowane.
Kontrolowane są przez Państwową Komisję Wyborczą, Najwyższą Izbę Kontroli, Centralne Biuro Antykorupcyjne oraz Urząd Zamówień Publicznych.
Są to dane ogólnodostępne i prześwietlane przez dziennikarzy i organizacje
pozarządowe.
Sprawdzane są też przez biegłych księgowych.
Czy była tam pozycja —wynagrodzenie K.Brunetko ?
Czy były niezgodności w bilansie świadczące o nieudokumentowanym wypływie pieniędzy?
To co Pan rozumie to kłamstwo i insynuacja.
Lesiak i jego zespół, rozpracowywał przestępców, którzy korzystali z zamieszania wynikającego z przekształceń.
J.Kaczyński stworzył PC z pieniędzy PZPR pod przykrywką czynszu płaconego
13 lat z góry.
Mógł więc być obiektem zainteresowania własnie pod tym kątem.
Fakt ,że Kaczyńscy nie opublikowali dokumentów dot . rzekomej inwigilacji
świadczy o tym ,że coś niedobrego na nich było w tych papierach.(FOZZ,Art B,Telegraf ? )
Może dlatego poszedł siedzieć tylko jeden z szajki–M.Zalewski.
Kaczyński nienawidzi Solidarności. Stoczono prawdziwą bitwę , z prezydentem
Trumpem aby wykreślił ze swojego przemówienia wątki solidarnościowe.
To się udało.
Kaczyński nigdy w uroczystościach poświęconych Solidarności nie brał udziału.
W PIS chyba tylko Macierenko ma coś wspólnego z opozycją solidarnościową .
Był kiedyś senator Romaszewski.Ale ten grubo sobie policzył za zasługi.
Uroczystość związana z Sierpniem 80 miała odbyć się w Lubinie.
Może chłopcy wzięli sobie do głowy,że da się wymazać Gdańsk.
Dokumenty Wolfganga przechodziły z rąk do rąk różnych prokuratorów.
Aż wreszcie trafiły do takiego co kupił udziały w tv Republika.
On orzekł ,a nie sąd.
IPN jest po prostu kompletnie niewiarygodny.
Lech Wałęsa ze swoim doradcami, w tym z oboma Kaczorami zbudował sobie demokrację polegającą na wojnie na górze i targaniu się po szczękach.
Więc teraz niech się targa po szczękach tam na górze z tym swoim IPN-em i PiS-em. Co to nas, obywateli na dole może obchodzić? Nie nasza broszka. I tak nie mamy nic do gadania w tej demokracji na górze.
A Wałęsa w swojej demokracji ma to, co sobie zaplanował i chciał. Niech sobie radzi sam.
Marka Wałęsy jest taka, że politycy na świecie zdają sobie sprawę, że jest on mało profesjonalny. Wałęsę w zasadzie wyeliminowali z gry wyborcy, gdy w kolejnych wyborach zdobył 1% głosów. Dzisiaj natomiast PiS niszczy autotytet Wałęsy, ale tak robiła każda partia i wszyscy politycy, którzy z Wałęsą walczyli. Wreszcie sam Wałęsa dość skutecznie rozmienił się na drobne. W sumie eliminację Wałęsy z pozycji znaczącego polityka i mitu należy uznać za dobrą dla Polski. I wszyscy to zrobiliśmy wspólnie.
Tym nie mniej Wałęsa zasługuje, jako pokonany przez nas wszystkich na nasz szacunek. Dotyczy to także zwolenników PiS. Dlatego PiS postępuje źle zrównując wizerunek Wałęsy z postacią kapusia. To jest przewrotnie z perspektywy jego upadku, jednak wielka i znacząca postać.
Jesli dobrze sie orientuje cala Europa chwali Lech Walese a dziekuje mu i Polakom pokolenia Solidarnosci za to co dla calej Europy zrobil(i). Mysle ze kiedys kiedys za wielu wielu lat Walesa bedzie mial taka sama ceromonie jak Kohl w Strasburgu w parlamencie.
My, Polacy, en bloc zachowujemy się jak krowa, która da wiadro mleka, a potem kopnie je i wywróci. I dostaniemy za to – słusznie – pusty żłób.
Sylabariusz
27 sierpnia o godz. 21:23
Jest jeszcze jedna osoba– Z.Romaszewska.
Ale w jej przypadku jest małe ”ale”.
Kilka miesięcy temu Waszczykowski zapowiedział wycofanie się z finansowania
tv Biełsat, w której córka Romaszewskiej -Agnieszka, miała przez lata bezpieczną,finansową
przystań.( Co charakterystyczne dla pisiaków, ciągle obrażała Sikorskiego ,
który kiedyś decydował o tych funduszach)
U klamki PIS wisi też mąż Agnieszki.
Po zapowiedzi Waszczykowskiego pani Zofia Romaszewska niesamowicie się
uaktywniła na polu potępiania IIIRP. Nie widziała związku IIIRP z wysokimi urzędami
jakie pełnił jej mąż i z posadą córki.
Waliła równo —zdrajcy,złodzieje,komuniści ,SB itd.–systematycznie w TVPPIS.
Wtedy Waszczykowski z decyzji się wycofał.
Po tym jak prezydent powołał się na nią, jako doradczynię w sprawach weta
i sędziów powoływanych przez prokuratora , oraz po jej publicznych wypowiedziach w tej sprawie,
Waszczykowski sięgnął po starą broń i znów zapowiedział wycofanie się z finansowania
tv Biełsat.
Ciekawie będzie obserwować jak ten dramat się zakończy.
Wałęsa nie może stanąć po stronie niszczycieli dorobku trzydziestu lat ,to oczywiste.
A niszczony jest metodycznie.Nawet próbowali go wkręcić w wybuch bloku mieszkalnego i konszachty z
tzw. Masą.
To łobuzy są i chuligani.
Żeby nie wyszło na to ,że Duda Piotr sam zrobił sobie ku ku.
Już raz wykrzykiwał ,że przykryje KOD czapkami.Chyba w grudniu 2016.
Dostał za to po łapach od swoich kamratów .
Teraz występował na scenie z wnuczkiem Walentynowiczem, o którym
wiadomo ,że za nazywanie Tuska zdrajcą , dostał posadę dyrektorską w SSP
Oprócz wysokiego odszkodowania oczywiście.
Ludziom może się podobać PIS,Duda i ta cała Solidarność.Ale bez przesady.
Nie na tyle żeby zaakceptować wywyższenie jakiegoś taksówkarza do rangi
dyrektora za 9 tys. Lud tego nie znosi , bo nie widzi powodu dla którego
on tym dyrektorem nie może zostać.
Nie wróżę dużej frekwencji od krzyżami. Konfrontacja z KOD ,pod tym względem,
może okazać się dla Dudy Piotra bolesna.
@antonio
Dokumenty Wolfganga są znane, teczka Wałęsy też jest znana. Jeśli nie widzisz zasadniczej różnicy, to nie ma się o co spierać.
Jeśli chodzi o Burnetkę, to wiem. Tak jak piszesz, wszystko jest jawne, przelewy z konta PO dla Burnetki znalazły się w prasie, Burnetko nie zaprzeczył, wszystko było lege artis. Z tego co pamiętam to Burnetko z Beresiem coś tam dla PO robili. Nie wiem dlaczego twierdzisz, że to kłamstwo i insynuacja. Zresztą tu jest link. Nie, nie do jakiejś frondy czy rebelyi, ale do natemat.
Jeśli chodzi o Lesiaka, to jeśli Pan nie słyszał o słynnych „kombinacjach operacyjnych”, to też nie ma się o co spierać. Być może Kaczyński robił wałki, nie wiem. Znacznie gorsze jest to, że Lesiak, Niemczyk i in. szpiegowali np. PPS.
@Adam Szostkiewicz: Wyszkowski, Kołodziej, Jagielski, Bulc, Borowski i sporo innych. Ilu robotników z lat 80., poza Frasyniukiem, stoi z Wałęsą?
@antonio
Tutaj ten link:http://natemat.pl/64419,janecki-markowski-i-beres-sprzedali-sie-po-i-pis-lekarza-nie-oskarza-sie-o-stronniczosc-bo-leczy-kaczynskiego
@adam
Rozpłochowski, nawet Rulewski, który co prawda nie robotnik i na garnuszku PO, ale też wymiękł z Wałęsą:
http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1062326,rulewski-walesa-wpsolpraca-solidarnosc.html
Adam Szostkiewicz
27 sierpnia o godz. 19:42
@marcin
Proszę podać jedno nazwisko, prócz Mieczysława Gila, dawnego robotniczego przywódcy strajków sierpniowych i pierwszej Solidarności, którzy popierają obecny PiS….”
Do czolowych dzialaczy pierwszej SOLIDARNOSCI zdecydowanie krytykujacych Walese…
oprocz Gila i Lisa nalezy dodac:
Krzysztofa Waszczykowskiego –
pomyslodawce nazwy SOLIDARNOSC. Zdecydowanie popierajacego PiS.
Andrzeja Ryszarda Rozpłochowskiego
wspoltworce slaskiej SOLIDARNOSCI popierajacego PiS
Kornela Morawieckiego
wspoltworce wroclawskich struktur pierwszej SOLIDARNOSCI i zalozyciela SOLIDARNOSCI WALCZACEJ. Popierajacego PiS
Anna Walentynowicz, (kiedys popierajacej PiS)
ktora juz 1970 gdy Walesa…donosil przygotowywała strajkującym posiłkii ktorej zwolnienie wywolalo slybby strajk w stoczni 14 sierpnia 1980. Mam przypomniec co ona uwazala i mowila otwarcie o Walesie
Stanisław Wądołowski
uczesnik strajkow w 1970 roku a wpierwszej SOLIDARNOSCI wiceprzewodniczący regionu i komisji krajowej związku zdecydowanie popierajacy PiS
itd itp.
Moge dorzucic wielu zalozycieli pierwszej SOLIDARNOSCI zdecydowanie krytycznych w stosunku do Walesy takich jak:
Autentyczni działacze związkowi z lat 1980-1981 z Grupy Roboczej Komisji Krajowej NSZZ ‘Solidarność”, w skład której weszli: Lech Dymarski, Andrzej Gwiazda, Seweryn Jaworski, Marian Jurczyk, Stanisław Kocjan, Jerzy Kropiwnicki, Grzegorz Palka, Andrzej Słowik, Antoni Tokarczuk.
Ktorzy na pewno nie popieraja Platformy, okraglego stolu
i POLITYKI…
Krzysztof Waszczykowski nie istnieje. Istnieje Wyszkowski, kiedyś bliski współpracownik LW, zakochany w nim jak Kaczyński, dziś kopiący go jak BMW W PiSie, ważny działacz ale nie przywódca.pomysłodawcą nazwy Solidarność jest Karol Modzelewski określajàcy obecne państwo pisowskie jako policyjne, z kolei autor logo Solidarności popiera dziś protesty obywatelskie przeciwko niszczeniu przez PiS praworządności. Kornel Morawiecki nie był przed 13 grudnia postacią pierwszoplanową. Rozpłochowski należał do radykałów, był przez to kontrowersyjny w tym samym okresie i takim pozostał na wieloletniej emigracji. Reszta wymienionych nie żyje albo się nie udziela.
Kundle szarpią Wałęsę za nogawki.
@snakeinweb
27 sierpnia o godz. 22:58
Z pewnością Wałęsa miał zapędy autorytarne,ale ich nie zrealizował.
Ten kto idzie po władze ma zwykle duże ego i przeszkadzają mu wszelkie demokratyczne ograniczenia (vide Tump). Tylko teraz to Wałęsa jest osamotniony w obliczu służb państwa rządzonego przez autorytarnych, nieukrywających nienawiści do Wałęsy ludzi. W takiej sytuacji moja sympatia musi być po stronie Wałęsy. Teraz przyszli po niego, a kiedy przyjdą po Ciebie kto wstawi się za Tobą ?
Wierzę Wałęsie a nie IPN. Nie wypierajmy się Lecha.Tak sobie myślę,że porządkowanie świata trzeba zacząć od własnej postawy.Ponoć wszystko co pochodzi od komunistów jest nieważne tak Macierewicz.W takim razie do dzieła papiery IPN na stos ! Dla świętego spokoju.
ThomasZNiemiec
27 sierpnia o godz. 23:29
Taka uroczystość dla Wałęsy jest możliwa tylko w Strasburgu. W ppolskim parlamencie nie do pomyslenia.
A wszystko przez polska mentalność, przez polskie cechy narodowe : zawść i zazdrość.
Jeśli Ty, pracując po całym dniu , kupisz sobie E-klasse, a sąsiad ma Opla, to sąsiad bedzie starał sie tak samo pracować jak Ty , żeby Tobie dorównać.
Jeśli ja kupie sobie E-klasse, to sąsiad menel zrobi wszystko, żeby mnie do jego poziomu zrównać.
Na tym polega różnica miedzy polską, a niemiecką mentalnością.
Podobnie jest z Walęsą. Osoby nic nie znaczące, które w PRL- u nic nie robiły, teraz z zazdrości próbują go do ich własnego poziomu sprowadzić, a sobie Jego zaslugi przypisać.
Nie wiem czy jest co świętować. Najwyższy czas żeby te całe kombatanctwo – po wszystkich obecnie stronach polskiej polityki, wreszcie przeszło do lamusa historii.
Sylabariusz, 27 sierpnia o godz. 21:23
Walesa jaki jest kazdy widzi, i mnie tez nie do konca podoba sie to co mowi i jak sie zachowuje, co nie znaczy ze sie nie zgadzam z tym o co „jemu idzie”. Ty w ocenie Walesy idziesz w personalia, co zawsze jest subiektywne i rzadko konstruktywne, a nie widzisz sensu tego o co Walesa walczy konsekwentnie odkad go pamietam a to juz jest kilkadziesiat lat. Walesa konsekwentnie walczyl o demokracje, praworzadnosc, poszanowanie konstytucji itd a ze czesto robi to kulawo, bo jest jaki jest, nie powinno przeslaniac ludziom intelligentnym prawedziwego sensu jego przeslania.
Poza tym, jest jeszcze sprawa tzn narodowych ikon. My nie mamy ich zbyt wiele, a te ktore mamy sa zupelnie nierozpoznawalne poza Polska. Wiec dopoki „Facebook-Komando” , czyli Twopje pokolenie, da nam jakies ikony na miare Walesy ,ktore beda zapraszane przez Senat Amerykancki czy krolowa Angielska to szanujmy autorytety, ktore sa
@Adam Szostkiewicz
Rozpłochowicz wrócił do Polski już prawie 10 lat temu i startuje z list PiS lub SP. Niedawno ujawnił też, że jego ojciec i jego żona byli agentami bezpieki.
Ciekawe co Pan myśli o Rulewskim, który powiedział o Wałęsie, że: „- Sądzę, że została przez niego przekroczona granica godności, bo sprzedawanie swoich kolegów za pieniądze, by zapewnić bezpieczeństwo sobie i rodzinie jeszcze da się jakoś wytłumaczyć i rozgrzeszać. Natomiast nie da się rozgrzeszać sprzedawania kolegów po to, by kupować sobie wygodne i dobre życie – mówi w wywiadzie dla DGP o Lechu Wałęsie senator Jan Rulewski.”
…tylko jeden czlowiek podzielil nas Polakow ,jeden czlowiek ktory postanowil dokopac L.Walesie ,opluc i zmienic historie Solidarnosci i stanu wojennego i to tylko dla wlasnej potrzeby wywzszenia siebie !!!
Ryszard Kubaszko
27 sierpnia o godz. 16:54
Powiedzial, czego nie wiedzial………
Jeden cytat, zeby nikomu nie wydawalo sie, ze szarpanie Walesy ma character bezprecedensowy. Choc, musze przyznac, ze trudno mi znalezc podobne przyklady poniewierania rodzimych noblistow u innych nacji. W tej dziedzinie wiedziemy prym. Lucyfer przy naszym kotle wiele sie nie napracuje. Gora raz na dobe sprawdzi poziom smoly, ot i tyle. Ale wracajac do cytatu (niestety w jezyku obcym):
„In February 1948, the Communist leader Klement Gottwald stepped out on the balcony of a Baroque palace in Prague to harangue hundreds of thousands of citizens massed in the Old Town Square. Gottwald was flanked by his comrades, with Clementis standing close to him. It was snowing and cold and Gottwald was bareheaded. Bursting with solicitude, Clementis took off his fur hat and placed it on Gottwald’s head.
The Propaganda Section made hundreds of thousands of copies of the photograph taken on the balcony where Gottwald, in a fur hat and surrounded by his comrades, spoke to the people. On that balcony the history of Communist Bohemia began. Every child knew that photograph from seeing it on posters, and in schoolbooks and museums.
Four years later, Clementis was charged with treason and hanged. The propaganda section immediately made him vanish from history and, of course, from all photographs. Ever since, Gottwald has been alone on the balcony. Where Clementis stood, there is only bare palace wall. Nothing remains of Clementis but the fur hat on Gottwald’s head.
(Milan Kundera – „The Book of Laughter and Forgetting”)
To ostatnie zdanie „Po Clementisie pozostalo jedynie puste miejsce na palacowej scianie. Poza tym nic, oprocz futrzanej czapki na glowie Gottwalda” swiadczy jedynie o duzym poczuciu humour Kundery.
Mnie zas przypomnial sie jeszcze jeden, wiecznie aktualny cytat niejakiego Eric’a Blair’a „He who controls the past controls the future. He who controls the present controls the past.” I jakos mi juz troche mniej do smiechu.
Pan redaktor napisal: „tak mocno różnimy się w rozumieniu polskości, patriotyzmu, interesów narodowych.”
Wydaje mi się że w Polsce macie tych problemów, bo jest akurat mocne patriotyzm. W Niemczech patriotyzm jest niestety też mocny ale dużo mniejsze a dlatego nasza partia AfD jest słabsza. Znalasłem artykul w gazecie Süddeutsche Zeitung, on dokładnie tlumaczy o co chodzi psychologom (w artykule z Israel i z Niemiec) którzy zrobiłi badania które popierają to co każde cudzcoziemiec jak ja obserwuje w Polsce. Tłumaczę arytkuł, przepraszam że żłe po polsku – mam nadzieję możecie rozumieć trochę o co mi chodzi.
Tutaj cały tekst niestety tylko po niemiecku:
http://www.sueddeutsche.de/wissen/liebe-zum-land-die-maer-vom-guten-patrioten-1.912131
Ludzie myśłą że podobno sa dwie strony:
– Jednej strony nacjonalistów, którzy gloryfykują swój kraj a pogardzają wszystko to co obcy. Oni są szowinistami a nie lubią cudzcoziemców.
– z drugiej strony są patrioci. Patriota szanuje wartości jak wolność i równość a patriota jest dumny że jest np. system socjalny. Patriota myśli że nacjonalista popiera wartości jak moc, dominacją, kulturalną hegomonię.
Taki podział tylko służy żeby udawać że patriotzym jest coś pozytwnego. Badania empiryczne pokazują że nie ma takiej różnicy.
—> Ci obywately którzy identifykują się mocno ze swoim kraju też bardzo łatwo można manipulować aby popierali nietolerancje a poglądy przeciwko obcymi <—
Ludzie którzy popierają patriotyzm często nie są przeciwko nacjonalizmem (ja, ThomasZNiemiec myśle że to nie dotyka redaktora w ogóle). Raczej patriotyzm idzie z nacjonalizmem w parze. Dużo patriotów jest po prostu nacjolistami. Politycy często mowią że oświecony patriotyzm, pewność narodu, milość do ojczyzny są bardzo ważne dla kraju, ale badania pokazują: Tym więcej ktoś czuje się związane z swoim krajem tym więcej negatywnie patrze na obych narodów albo mniejszości.
Demokraci są idealni obywatelami nie patrioci. Dla kraju nie jest ważne czy ludzi są patriotami tylko jaki stosunki mają do demokracji. Można bardzo szanować i respektować demokrację a również mieć trzezwe, rzetelne, niepatriotyczne nawet negatywe nastawienia do swojego kraju. Poczucie należnosc do jednej grupy a szowinizm sa dwie strony tego samego medalu.
MarcinGt
28 sierpnia o godz. 0:41
Jesteś typowym przykładem zlasowanego propaganda PiS’u mózgu u wspierającego tę partię.
Politycy im bardziej niemoralni, tym częściej starają się wesprzeć siebie kłamstwami historycznymi i robią historie pod siebie. Z nieprawdziwej historii żadnej nauki na przyszłość wyciągnąć się nie da i to jest chyba oczywiste dla każdego choć trochę inteligentnego człowieka. Dał rozsądnego polityka zakłamywanie historii to podcinanie sobie drzewa na którym się siedzi, bo tylko dobrze przewidując przyszłość można osiągnąć długotrwały sukces. Pis totalnie , ordynarnie i chamsko manipulując historia zakłada sobie pętle na szyje.
Światu nie da się wmówić, że Wałęsa był w solidarności nikim , a przywódcą był Kaczyński, bo to po prostu jest niemożliwe. Robiąc to rząd PiS’owski wystawia sobie odpowiednie świadectwo i ocenę.
Ale wy wspierający bezkrytycznie PiS tak macie że kupujecie każdą bzdure jak wam propagandyści tej partii nie wcisną. Jak tylko rozpoczęła się „wojna” o TK jeden taki jak ty niby inteligentny , boi inż. mgr. chciał mnie udowodnić że PiS ma racje w sporze i jak szybko sie okazało nie zna zupełnie prawdziwej historii dotyczącej sporu o TK i nawet nie miał pojecia że poprawkę PO zrobiło już 25 VI i że żadna partia nie była przeciw. dopiero 8 października był sprzeciw PiS. 23 października posłowie PiS zaskarżyli ustawę do Trybunału Konstytucyjnego, ale 10 listopada wycofali swój wniosek[, bo zdecydowali się na nowelizację ustawy. Wniosek ponowili posłowie PO i PSL i to powinno zmusić Prezydenta do czekania na wynik orzeczenia. 25 listopada Sejm głosami posłów PiS i Kukiz’15 podjął pięć uchwał „w sprawie stwierdzenia braku mocy prawnej”. 2 grudnia 2015 Sejm VIII kadencji podjął uchwałę o wyborze Henryka Ciocha, Lecha Morawskiego, Mariusza Muszyńskiego, Piotra Pszczółkowskiego i Julii Przyłębskiej na sędziów TK. Posłowie PiS, powołując się na ekspertyzy Bogusława Banaszaka, Jarosława Szymanka i Bogumiła Szmulika znajdujące się w posiadaniu Prezydium Sejmu, argumentowali, że wybór sędziów i uchwały podjęte przez Sejm poprzedniej kadencji zostały podjęte z naruszeniem prawa i w związku z tym są nieważne. Czyli nie czekając na wyrok TK sami uznali poprzedni wybór za nieważny. Potem wiemy jak dalej było.
Da się świętować razem. Tak jak dało się w Niemczech w drugiej połowie lat 30-tych, pomimo różnic istniejących w tych tym kraju w początkach tej dekady. Wszyscy polubimy marsze pod zielonymi sztandarami ONR i z płonącymi pochodniami. To tylko kwestia czasu. Polacy lubią widowiska zbiorowe. Vide msze papieskie.
MarcinGt
28 sierpnia o godz. 0:43
Trudno powiedzieć jakie wynagrodzenie brał K.Brunetko w tej fundacji, bo na raport
czeka się 6 dni.
Ale jakie ono by nie było, to po przejrzeniu tekstów KB od 2013 r można śmiało powiedzieć,
że PO licząc na jego przychylność wyrzuciła pieniądze w błoto.
KB okazywał bowiem demonstracyjnie, czarną niewdzięczność.
Przyjmując to samo kryterium względem Janeckiego to powinien on zgłosić skargę
do PIP i sądu pracy na ordynarny ,kapitalistyczny wyzysk przez swojego pracodawcę-.
Jeśli podzielić 40 tys przez czas pracy to wyjdzie może złotówka za godzinę.
IPN,proszę pana,zmienił na potrzeby sprawy Wolfganga swoje dotychczas stosowane
zasady kwalifikowania osób jako agentów SB.
Nie jedną zasadę ale kilka. Między innymi IPN przyjął ,że należy oceniać treść
i wagę dokumentów.A to wiadomo nie jest matematyka. W obu przypadkach tak samo.
To mógłby ocenić sąd ale prokurator widać bał się zaryzykować.
”Być może Kaczyński robił wałki, nie wiem. Znacznie gorsze jest to, że Lesiak, Niemczyk i in. szpiegowali np. PPS”
To są sprawy nieporównywalne,z dwóch różnych kategorii.
Szkoda ,że ten Lesiak nie dysponował możliwościami technicznymi takimi jak dzisiaj ,
(w jakimś wywiadzie narzekał ,że słuzby specjalne nie miały nawet ksero).
Może udałoby się wsadzić całą bandę , nie tylko Zalewskiego.
Andrzej Falicz
28 sierpnia o godz. 4:56
Jest też Henryk Jagielski, który wyjechał z delegacją Solidarności w 1981 do Niemiec
i tam już został. Dzisiaj oskarża Henryke Krzywonos o kradzież pieniędzy w 1980.
Ktoś widział to przez ”dziurkę wypaloną papierosem w kotarze”
HJ podobny do reszty—pieniacz, zawistnik i kłamca.
Morawiecki nie powinien zabierać głosu bo wiadomo,że musi trąbić w tę samą
trąbkę co synuś.
”Przed rocznicą Sierpnia 1980 r. znów szarpią Lecha Wałęsę. To niszczenie marki Polaka przez tych, którym Polska z ust nie schodzi od rana do wieczora”
To przypadek.Okres ochronny dla Wałęsy trwał od momentu kiedy PIS zaczął
starać się o wizytę Trumpa. Od spotkania na jakiejś konferencji w Niemczech.
Dosłownie z dnia na dzień wszystko ucichło.Nawet Cenckiewicz wstrzymał wydanie
swojej książki.
Do teraz.
Widocznie USA nie daje nic zarobić to wszytko wróciło do ”normy”.
A Putin z Orbanem świętują w Budapeszcie MS w judo.Bez Kaczyńskiego.Tak sobie myślę o osieracaniu IV RP.
Zdjęcie trybuny na Placu Czerwonym, obejmowało kilkanaście osób.
W miarę postępów rewolucji, pozostało na nim jedynie kilka.
Resztę wyretuszowano.
Podobną metodę stosują wszyscy rewolucjoniści utrzymujący się dłużej u władzy.
Kaczyński nie jest prekursorem, tylko kontynuatorem tego procederu.
Co do pana Wałęsy.
Nie jest istotne kim był w latach 70′
Istotne, kim został w latach 80′
Tego wyretuszować się nie da.
Stawianie pomników Lechowi Kaczyńskiemu nie pokryje mierności dokonań. Mało znaczący pionek opozycji nigdy nie stanie się przywódcą.
Pomimo najszczerszych starań brata, i Instytutu Polskiej Nienawiści.
@krebs
Akurat tego o obecnej władzy pisowskiej powiedzieć nie można. Prawie żaden członek obecnej elity, od premierki po prezydenta i prawie wszystkich ministrów kombatantem nie jest.
Co to za argument…prawie żaden?
Gdy właśnie Rulewski pokazuje co mysli o swojej Platformie.
Wokół byłej wladzy zostają …kombatanci dziwnie nagrodzeni i wzbogaceni dzięki III RP.
@zetus1
Nigdy nie zauważyłem autorytarnych zapędów Wałęsy. W przeciwieństwie do astronomicznego ego, ale to nie to samo.
Zasługi i rola historyczna Wałęsy jest dla mnie bezdyskusyjne, a te 1000 razy powtarzane bzdety i dyskusje o Wałęsie uważam za żenadę i dyskusje zastępcze a do tego laniem wiader wody na młyny propagandy PiS-u. I na te tematy nie dyskutuję, bo z idiotami i szubrawcami z zasady nie dyskutuję.
Natomiast rola Wałęsy w tworzeniu parodii demokracji w „wolnej” już Polsce jest niestety również znacząca. I za to go krytykuję i do tego piję. Teraz niech się Wałęsa sam trzaska po szczękach z tym badziewiem „na górze”, które współtworzył. A na obywateli na dole niech nie liczy, bo idee wolności, demokracji i wolnych obywateli w zasadzie zdradził.
wiesiek59
28 sierpnia o godz. 17:45
Trafione.
Jacobsky
28 sierpnia o godz. 14:36
Nieciekawa perspektywa rozwoju Polski. na szczescie pamietam jeszcze Akademie, nie tylko sportowe.
Jak PIS Narodowi, tak Naród PIS-owi.
Represjonowanie „gorszego sortu” zapowiada represjonowanie „lepszego sortu” w przyszłości. Obsadzanie stanowisk swoimi kadrami spowoduje wyrzucanie tych lojalnych na bruk. Obieranie emerytur „ubekom” skończy się odbieraniem świadczeń nadgorliwym pisowcom. Szarpanie Lecha Wałęsy wróży podobne szarpanie dziesięciu obecnych dostojników partyjno-rządowych.
Czy warto zadzierać z Narodem?
@falicz
Rulewski ubrał się w więzienny uniform, by zaprotestować jako senator przeciwko ziobryzacji sądownictwa, a przed kamerami powiedział, co myśli o pupilku PiS, prokuratorze stanu wojennego Piotrowiczu. Tenże Rulewski nazwał PiS krokodylami, które chcą wszystko pożreć. Stosunek PiS do Piotrowicza musi nastawiać negatywnie zdecydowaną większość ludzi pierwszej Solidarności i nastawia. Insynuacje o wzbogaconych i nagrodzonych jak zwykle u pana poniżej krytyki. Rośnie zresztą grupa nowych nagradzanych i odznaczanych kombatantów, tym razem przez PiS. Po upadku PiS też mają być hejtowani? Taka ta pańska moralność Kalego.
@andrzej52
Dziękuję za odpowiedz
śćęąłż
Pan pisze: „polskie cechy narodowe : zawść i zazdrość.”
Ale zazdrośni ludzie też jest dużo np. w Niemczech. Może Pan tak myśli, bo w Niemczech albo tam gdzie Pan mieszka przypadkowo trafił Pan do innego środowiski? Nie wiem. Ja takich rożnic nie zauwazyłem.
W każdym bądz razie to co robi Kaczynski z Wałęsą to nie ma nic współnego z tym ze jest Polakiem. To jest mentalność nie wiem skąd on się wziął, może z drugiej strony księżyca? 😉
Śmieszne (i straszne) jest spolaryzowanie, dla celów propagandowych, „sporu” o przywództwo Solidarności.
Na jednym biegunie Wałęsa na drugim Kaczyński (działacz trzeciorzędny).
Gdzie są inni przywódcy? Gdzie jest Borusewicz? Gdzie są inni opozycjoniści: Kuroń, Michnik, Mazowiecki, ….?
Taka yo prymitywna technika służąca wywyższaniu (daleko ponad miarę) brata prezesa.
@Antonio
Fundacja Burnetki dostała od PO 400 tys. złotych. Janicki od PiS 40 tys. Jaki z tego wniosek? Albo jak Pan słusznie zauważył Janicki za te pieniądze ciężko pracował na PiS a Burnetko się obijał na rzecz PO. I to by się trochę zgadzało, bo PiS wygrał a PO padło. Inna możliwa interpretacja to taka, że Burnetko został wynagrodzony po wykonanym zadaniu, a więc za okres przed 2013 r. Jest jeszcze inna interpretacja zgodnie z którą PO to taki dobry wujek i raz na jakiś czas przelewa różnym podmiotom kilkaset tysięcy złotych, ot tak sobie, żeby świat był piękniejszy:)
Cały POPiS i ich dziennikarsko-publicystyczna drużyna!
Jeśli chodzi o IPN, to wszystko wskazuje na to, że instytucja ta oczyszcza po prostu swoich. Taki to symetryzm III/IV RP.
Mam przypomniec co Rulewski sądzi o Wałęsie…?
https://www.wprost.pl/kraj/10068656/Rulewski-ostro-o-Walesie-Nie-da-sie-rozgrzeszac-sprzedawania-kolegow.html
@falicz
Mam powtórzyć, co Rulewski sądzi o Piotrowskim i PiSie?
Co do reszty pańskich uwag, w tym o dokumentacji, to proszę sobie gromadzić. SB też na mnie gromadziła.gratuluję prekursorów.
@marcin
Nic mi nie wiadomo o jakiejś fundacji Burnetki. Pańskie uwagi o Popisie i symetryzmie uważam za błąd diagnozy.
@Adam Szostkiewicz
Te uwagi to mniej diagnoza a bardziej deskrypcja.
O fundacjach, pieniądzach od partii politycznych i etycznych wątpliwościach:
http://www.press.pl/tresc/31755,partie-placa-dziennikarzom_-a-ci-uwazaja_-ze-nadal-sa-niezalezni
@anur:
> Czy warto zadzierać z Narodem?
Prezes jest wiekowy i może (przy tak działającej opozycji, oraz możliwości manipulowania przy wyborach) odsunięcia PiS od władzy nie dożyć.
Ze współpracownikami jest wiekowo różnie, ale jednak umiarkowanie wierzę w rozliczanie ludzi PiS. Bo za co? Przestępstwa u władzy? Bywa, ale nie każdy pisowski BMW w przestępstwa jest uwikłany. Uwikłany jest raczej w lojalność i psucie państwa. A psucie z czasem staje się normą.
Dezubekizacja jest niebezpieczna dla wszystkich, bo wskazuje, że państwo może sobie zmieniać emerytury według zupełnie dowolnych kryteriów. Problem polega na tym, że to nie jest tylko wybryk PiSu, ale również wcześniejsza ustawa przyjęta pod wodzą PO. Gdybym był człowiekiem u władzy, to nie wyciągałbym wniosku „bądź uczciwy, bo mogą nas rozliczyć”, tylko „najlepiej nakraść co się da, bo przyszłość jest niepewna”.
MarcinGt
29 sierpnia o godz. 10:44
Szkoda ,że nie odróżnia Pan darowizny na fundację od wynagrodzenia
członka rady nadzorczej.Na dodatek nie czytając KB ani przed,ani po 13r
stawia go Pan obok Janeckiego ,który poza włażeniem w d…. pisowi
nic innego nie potrafi.
Dyskusja z symerystami i pisiakami jest męcząca z tego powodu,że trzeba byłoby im czytać.
Mnie akurat niezbyt ekscytują teczki, dlatego popieram postulat PO
o likwidacji IPN.
Tym bardziej ,że się rozpędzają bo np.sprawą Wałęsy zajmuje się
prokurator Oddziałowej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu.
A także dlatego ,że ta instytucja sama sobie ustala budżet i kosztuje krocie.
A także dlatego ,że tysiące darmozjadów ipeenowskich, dostało by szansę
na podjęcie uczciwej roboty.
@Antonio
Dyskusja jest męcząca wtedy gdy komuś brakuje lotności w syntezach i zamiast tego chwyta się argumentów typu: „nie odróżnia Pan darowizny od wynagrodzenia…” itp.itd.
KB to oczywiście autor głębokich i bezstronnych analiz, a Janecki nic nie potrafi poza włażeniem w d…. pisowi.
I tak wkoło Macieju.
Jak rządziło PO, to rynsztok rozlewał się z pisowskich źródeł głównie. Teraz chyba więcej wypływa z peowskich.
Może czas na emeryturę?
Chciałbym się tutaj odnięsć do tego co red. Szostkiewicz napisał na innym miejscu, o wypowiedzi Ministra Jakiego w sprawie gwałtu dokonanego na Polce w Bella Italia .
Gdyby gwałcicielami byli Włosi to Minister Jaki rzeczywiście mógłby przymrôzyć jedno, albo i drugie oko i do całego przypadku zastować tradycyjnie „paragraf amore”, ale tutaj mamy do czynienia z przestępstwem o całkiem innym ciężarze gatunkowym. Gwałcicielami byli refugees i do tego „Murzyni”. Tutaj mamy do czynienia z „Rassenschendung” i za te przestępstwo , jak słusznie pisze Minister Jaki , jedyną adekwatną karą ; jest kara śmierci .
Andrzej Falicz
28 sierpnia o godz. 21:47
”Gdy właśnie Rulewski pokazuje co mysli o swojej Platformie.
Wokół byłej wladzy zostają …kombatanci dziwnie nagrodzeni i wzbogaceni dzięki III RP”
Jak ja nie znoszę tego magla, który Pan uprawia ,a gorsze jest to ,że i ja wchodzę
na to pole.
Jak do tej pory okazywało się ,że te wszystkie wg. pisiaków ”dziwne”
wzbogacenia opierały się na przekonaniu ,że jak ktoś tanio kupi i drożej sprzeda
jest złodziejem.
Pewnie jest to też metoda na odwrócenie uwagi od spółek okołopisowskich,
które ubiegają się o pozwolenie na budowę wieżowca w Warszawie.
Ja akurat żyję z tego ,że tanio kupuję i drożej sprzedaję, niby wiem jak to działa
ale nie mogę pojąć skąd wzięła się taka jedna fortuna w Polsce;jak została zbudowana.
Mianowicie fortuna niepracującej,młodej osoby –córki prezydenta Lecha Kaczynskiego.
I nie chodzi mi o te trzy miliony z odszkodowania ,które starczą na waciki.
W jednym z wywiadów MK opowiadała jak to wujek w czasach PRL-u przysyłał
im paczki żywnościowe ;tak skromnie żyli.
III RP tak jej dobrze zrobiła,że z powodu niechęci do hoteli kupiła w Warszawie apartament w cenie 20tys/m2
http://domygwiazd.pl/dom-marty-kaczynskiej/
Do tych mieszkań trzeba doliczyć kilka samochodów,drogie szkoły,luksusowe torebki itd itd
Opozycja przyjęła elegancką zasadę —nie tykamy dzieci. Chyba niepotrzebnie.
Krytyka Rulewskiego tez się przyda. To nic złego.Gorsze jest tępe popieranie wszystkiego jak leci
i co powie prezes.
Andrzej Falicz
28 sierpnia o godz. 21:47
Kolejny apartament tym razem z 4 mln.
http://www.plotek.pl/plotek/1,78649,10317998,Kaczynska_ma_luksusowy_apartament.html
MarcinGt
29 sierpnia o godz. 14:14
”I tak wkoło Macieju.”
No właśnie.A wystarczył by jeden link do artykułu KB ,który by potwierdzał pańską teorię.
Domy mediowe PO są związane z działaczami PO, a nie z dziennikarzami.